Jump to content
IGNORERAD

Ny restaurang vid Suvarnabhumi


thainenne

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thainenne

    22

  • kitungmakmak

    7

  • L64

    3

  • leifen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Go east

Va coolt,Hit ska jag innan jag åker hem nästa gång.

Hyr du ut rum för natten också?

Ändrades av Go east
Link to comment
Dela på andra sajter

Planerar at bygga 4 st. små bungar till hösten ca. 600 baht per natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Planerar at bygga 4 st. små bungar till hösten ca. 600 baht per natt.

Finns väl hotell i närheten?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns gott om hotel, BS-Residence är utmärkt med pool och fri transfer till o från Suvvan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns gott om hotel, BS-Residence är utmärkt med pool och fri transfer till o från Suvvan

21 april så blir det övernattning för en check-in kl. 07.00 den 22 april.

 

Pool skippar jag men gärna en väldigt bra massage.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj då, massage är ju inte min starka sida, framförallt när det gäller män. I övrigt är Du välkommen om Du är hungrig / törstig. Ha en bra dag Leif.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Flygplan har vi många i närheten, dock ingen flygplansmat.

För fan vad bra, ja då får du mig som kund också..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Ett gött svenskgäng i Oasis restaurang i går kväll.

DSCN0464.thumb.JPG.89ef6fe9be3b99b4c7d60DSCN0466.thumb.JPG.580afdb56252b6b7b6cc4DSCN0467.thumb.JPG.3117912c1a6a2a304f323

Festen över,,, tur det är nära till buren.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du kom fram. Hoppas flytt gick som planerat från Svedala.

Önskar dig all lycka för framtiden.

Mvh Nilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Flygplan har vi många i närheten, dock ingen flygplansmat.

post-9210-0-19980000-1414493216_thumb.jp

Det var väll en jävla tur de!!   Då kommer jag och besöker dig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det nåt vettigt (billigt) övernattningshotell med transfer till flyget nära dig? Flyger jag med baggarna så tar jag (hitintills) in på convenient resort men jag har en aning om att du huserar på andra sidan suvvvan av nån anledning. östra landningsbanan var väl en ledtråd.

Har inte hittat igen dig på kartan heller trots att jag letade lite slött sist jag var där i krokarna. Trodde först att det var promenadavstånd, men jag tror jag landade i obygden. Tja nästan i alla fall

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det nåt vettigt (billigt) övernattningshotell med transfer till flyget nära dig? Flyger jag med baggarna så tar jag (hitintills) in på convenient resort men jag har en aning om att du huserar på andra sidan suvvvan av nån anledning. östra landningsbanan var väl en ledtråd.

Har inte hittat igen dig på kartan heller trots att jag letade lite slött sist jag var där i krokarna. Trodde först att det var promenadavstånd, men jag tror jag landade i obygden. Tja nästan i alla fall

Varför bor du inte inne i Bkk sista natten? Det tar ju bara 30 min med taxi till Suvvan från city.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför bor du inte inne i Bkk sista natten? Det tar ju bara 30 min med taxi till Suvvan från city.

Ser inte nån tjusning med bkk faktiskt. Sist kom vi från isaan med nattbuss (som jag inte kan sova på) så jag ville sova ut inför flyget (som jag inte heller kan sova på). Gången före det kom jag från pattis på kvällen och sov bara över på hotellet. Då är det trevligt med transfer till/från hotellet som ingår i priset åxå, ett par jag pratade med på flyget med baggarna höll på att missa flyget då deras taxi inte hittade till hotellet dom bodde på. Eller om den inte hittade till suvvan - men det tror jag alla taxis gör.

Så jag gillar att hamna nära suvvan på ett hotell med egen transfer. Sen vart den ligger (nära flygplatsen) spelar mindre roll.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser inte nån tjusning med bkk faktiskt. Sist kom vi från isaan med nattbuss (som jag inte kan sova på) så jag ville sova ut inför flyget (som jag inte heller kan sova på). Gången före det kom jag från pattis på kvällen och sov bara över på hotellet. Då är det trevligt med transfer till/från hotellet som ingår i priset åxå, ett par jag pratade med på flyget med baggarna höll på att missa flyget då deras taxi inte hittade till hotellet dom bodde på. Eller om den inte hittade till suvvan - men det tror jag alla taxis gör.

Så jag gillar att hamna nära suvvan på ett hotell med egen transfer. Sen vart den ligger (nära flygplatsen) spelar mindre roll.

Då förstår jag. Själv älskar jag Bkk och gillar att tillbringa sista (bl a) natten där.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

BS-Residens ligger nära mej och flygplatsen, har egen transfer till och från flyget. Har swimmingpool.ca. 800 baht och uppåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Lycka till med flytten......

Jäkligt trevligt att träffas på Västgötaträffen.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ett par jag pratade med på flyget med baggarna höll på att missa flyget då deras taxi inte hittade till hotellet dom bodde på.

Beställ taxi via hotellet så slipper du det bekymret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställ taxi via hotellet så slipper du det bekymret.

Väljer hellre en med transfer med hotellet, det blir liksom billigare.

Kollade upp läget förresten, 30 minuters  hälsosam promenad från "mitt" hotell.
Fan vilken tur att jag inte följde första instinkten att snoka runt lite till fots. Hade aldrig hittat dit i alla fall. 

 

BS.png

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Väljer hellre en med transfer med hotellet, det blir liksom billigare.

Kollade upp läget förresten, 30 minuters  hälsosam promenad från "mitt" hotell.
Fan vilken tur att jag inte följde första instinkten att snoka runt lite till fots. Hade aldrig hittat dit i alla fall. 

 

BS.png

Du är tamigfan otrolig! skall du släpa runt med resväskan 2,4km på motorväg i värmen för att spara typ 60-70B??????

Är det inte bättre att du jobbar några timmar istället för att sitta här framför datorn, gå ut och plocka blåbär i 7dagar och du tjänar säkert 30,000B som du kan lägga på lite bättre rum/lite bättre transport/lite bättre mat på din kommande 6mån resa.

PS. 7dagar i blåbärsskogen skulle göra underverk på din kommande 6mån resa..........................

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det nåt vettigt (billigt) övernattningshotell med transfer till flyget nära dig? Flyger jag med baggarna så tar jag (hitintills) in på convenient resort men jag har en aning om att du huserar på andra sidan suvvvan av nån anledning. östra landningsbanan var väl en ledtråd.

Har inte hittat igen dig på kartan heller trots att jag letade lite slött sist jag var där i krokarna. Trodde först att det var promenadavstånd, men jag tror jag landade i obygden. Tja nästan i alla fall

Det finns en liten håla som heter Lat Krabang 5 min taxi från suvan, finns en hel del hotell där med transfer till suvan.

Finns även en liten marknad att fördriva tiden på samt en del restauranger med god mat, käkade nog det bästa Tom yang kong jag ätit på ett litet kök längs vägen där.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är tamigfan otrolig! skall du släpa runt med resväskan 2,4km på motorväg i värmen för att spara typ 60-70B??????

Är det inte bättre att du jobbar några timmar istället för att sitta här framför datorn, gå ut och plocka blåbär i 7dagar och du tjänar säkert 30,000B som du kan lägga på lite bättre rum/lite bättre transport/lite bättre mat på din kommande 6mån resa.

PS. 7dagar i blåbärsskogen skulle göra underverk på din kommande 6mån resa..........................

Nä jag tänkte inte släpa nån väska, jag trodde att jag kanske hade skaffat ett hotell i närheten av thainenne och funderae på att kila över dit om det var i närheten.

Men läsförståelse är nog inte din starka sida om du utifrån det jag skrivit trodde att jag skulle byta hotell samma kväll som jag anlänt och dessutom skulle upp i gryningen för att hinna med planet hem.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...