Jump to content
IGNORERAD

skicka post till Thailand


Snucke

Recommended Posts

Hej,

Vad har ni för erfarenheter att skicka post till Thailand. Och nu menar jag först och främst lite viktigare post (rekommenderat) än ett vanligt brev.

Kommer det alltid fram eller är det nån som har andra erfarenheter??

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Vanlig post såsom bilder någon DVD/CD skickar jag med postens vaderade kuvert som köps på ICA med förbetalt porto. De har alltid kommit fram.

Men vanliga skrivna brev har försvunnit ett par gånger.

Rekommenderat brev/packet har skickat en gång och det kom fram på 4 dagar, det innehöll en mobiltelefon.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte haft några problem ännu i alla fall. Både paket och rek har kommit som "ett brev på posten" typ.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan. Har haft lite strul med några brev. Missade lite på adressen.

Väntar nu på svar om ett paket kommer fram, sänt i början på jan.

Annars så har rek brev gått bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rek är det enda man kan vara säker på att det kommer fram.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla ...  jag vill verkligen rekomendera att alla skickar rek till Thailand säkert sätt att få

fram brevet snabbt. En varning till alla som får paket från Thailand tullen skickar tillbaka

alla paket som innehåller mediciner utan att kontakta mottagaren.

                              Repe ... :wai:  

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej alla ...  jag vill verkligen rekomendera att alla skickar rek till Thailand säkert sätt att få

fram brevet snabbt. En varning till alla som får paket från Thailand tullen skickar tillbaka

alla paket som innehåller mediciner utan att kontakta mottagaren.

                              Repe ... :wai:  

Inte om du bifogar det efterfrågade utlåtandet från mottagarens doktor, och mottagaren har motsvarigheten att visa upp.

För du menar väl inte att du skickar en persons medicin till någon annan? Det är inte så listigt.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror ni om vanliga förkylnings mediciner utan recept i Thailand? Ringde min tjej igår och bad henne skicka en sorts medicin som jag inte kan namnet på...(fungerar utmärkt) kanske klassas som narkotika i tullen :crazy: , tar tullen allt som är i piller form utan intyg från läkare o.s.v ?

Gnagarn..

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärmor har skickat hit mediciner ett flertal gånger utan problem, dessa är säkert inte receptbelagda, det har iaf gått bra.

Frugan lurade i mig några piller när jag hade muskel eller ledvärk och dom var bra, enda biverkningen var att dagen efter såg det ut som man hällt i grön yes i toan när man pissat :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr tullen är stenhård med mediciner. Spelar ingen roll om du har recept med försändelsen.

                                mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tyvärr tullen är stenhård med mediciner. Spelar ingen roll om du har recept med försändelsen.

                                mvh Repe

Trams. Jag har fått flera, inte många men flera, sändningar med medicin hit. Insulin och blodtryckssänkande bland annat, inga problem när det har funnits dokumentation. UPS har fixat pappersbiten.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För många år sedan hade jag en tjej på besök, hennes mor sände ett brev med p-piller sin dotter och i samma brev bifogade hon bild på tjejens 1 åriga dotter.

När vi fick brevet så var det öppnat av tullen på Arlanda enl bifogat medelande

p-pillren och fotot var kvar i brevet.

Undrar om de fick sig ett gott garv :whistle:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

REK och EMS har fungerat utmärkt både till och från Thailand. Vanliga brev till Thailand har inte heller varit något problem och har kommit fram efter ca en vecka.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...