Jump to content
IGNORERAD

Buri Ram,s F1 och superbike bana öppnad


janne_h

Recommended Posts

ryktas om att samme herre som står bakom både racingbanan och fotbollstadion i burirum har planer på,att bygga ett vattenland oxå? nån som vet nåt om detta..?denna snubbe har som plan att mycket av den trafik som idag går förbi burirum istället ska få folk att svänga in och ta en titt på all aktivitet som pågår i området...ingen dum ide tycker då jag iaf som har madame som kommer därifrån.kan man ju smita iväg från risbyn in till stan och kolla på bilar som sladdar och lyssna på kamaxlar som skriker efter olja. :patsak: tyvärr tror jag att innan man får F1 cirkusen till stan får man nog kämpa..det är väl bestämt långt i förväg vilka städer som får den...men fan vet.hoppas det kan bli av då ska iaf jag åka och kolla.det kan jag lova.sen får käringa sitta i risbyn o tugga på nån gammal inälvsmat bäst fan hon vill men undertecknad ska se racing. :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    6

  • Jive

    5

  • janne_h

    4

  • frogfish

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ryktas om att samme herre som står bakom både racingbanan och fotbollstadion i burirum har planer på,att bygga ett vattenland oxå? nån som vet nåt om detta..?denna snubbe har som plan att mycket av den trafik som idag går förbi burirum istället ska få folk att svänga in och ta en titt på all aktivitet som pågår i området...ingen dum ide tycker då jag iaf som har madame som kommer därifrån.kan man ju smita iväg från risbyn in till stan och kolla på bilar som sladdar och lyssna på kamaxlar som skriker efter olja. :patsak: tyvärr tror jag att innan man får F1 cirkusen till stan får man nog kämpa..det är väl bestämt långt i förväg vilka städer som får den...men fan vet.hoppas det kan bli av då ska iaf jag åka och kolla.det kan jag lova.sen får käringa sitta i risbyn o tugga på nån gammal inälvsmat bäst fan hon vill men undertecknad ska se racing. :haha:

 

Ja, det är ju den gode Newin som gör Buriram till vad det är idag.

Hoppas han bygger en ny flygplats mellan Surin och Buriram också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är ju den gode Newin som gör Buriram till vad det är idag.

Hoppas han bygger en ny flygplats mellan Surin och Buriram också...

Hej,

Chanserna är nog stora att dom inom en snar framtid får MotoGp, nyligen var Movistar Yamaha MotoGp Rossi och Lorenzo, samt Monster Yamaha Tech 3 Bradley Smith och Pol Espargaro och test körde banan inför fullsatta läktare.

Hälsningar från en som vet och inte bara lever på gamla meriter

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom jobbar för fullt för att få hit Malmö ff och Molde för en turnering i Februari nästa år, F1 får nog vänta det handlar om ca 400 miljoner bath bara som säkerhet för ett F1 race.

 

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta en okunnig var ligger den där risbyn  Buri Ram jag hittar bara till BKK och Chiang Mai?

 

https://www.google.se/maps/place/Buriram+United+International+Circuit/@14.962717,103.084486,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x311995bb8ff4e9cf:0xbf643503b94efa7a?hl=sv

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det skulle arrangeras ett F1-lopp på den banan ser jag som ett under isf.

Banan är säkert jättefin men bara för att den är godkänd av FIA så betyder det inte alls att det kommer att köras nåt F1-lopp där. Det bestämmer inte FIA utan FOA.

Det kostar i dagsläget cirka 10 míljoner € bara för att få arrangera ett lopp.

 

Just nu så arrangeras det lopp i Malaysia, Singapore, Kina (Shanghai) och i teorin även i Sydkorea, så att det skulle komma till ett lopp i Thailand ser jag utifrån den synvinkeln som ganska liten, mycket liten.

 

Idag finns det lopp i Abu Dhabi och Bahrain men Qatar vill också ha ett. Det ryktas nu att de kan få ett inom ett år eller två. Finns det pengar där tror ni?

 

Finns det pengar i Buriram som kan konkurrera ut nåt av de närliggande loppen? Knappast va? Jag läser varje dag på olika F1-sajter om rykten om nya lopp och inte en enda gång så har Buriram nämnts. Enda gången Thailand nämndes var när BKK var på tal, men det stoppade ju trädkramarna.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det skulle arrangeras ett F1-lopp på den banan ser jag som ett under isf.

Banan är säkert jättefin men bara för att den är godkänd av FIA så betyder det inte alls att det kommer att köras nåt F1-lopp där. Det bestämmer inte FIA utan FOA.

Det kostar i dagsläget cirka 10 míljoner € bara för att få arrangera ett lopp.

 

Just nu så arrangeras det lopp i Malaysia, Singapore, Kina (Shanghai) och i teorin även i Sydkorea, så att det skulle komma till ett lopp i Thailand ser jag utifrån den synvinkeln som ganska liten, mycket liten.

 

Idag finns det lopp i Abu Dhabi och Bahrain men Qatar vill också ha ett. Det ryktas nu att de kan få ett inom ett år eller två. Finns det pengar där tror ni?

 

Finns det pengar i Buriram som kan konkurrera ut nåt av de närliggande loppen? Knappast va? Jag läser varje dag på olika F1-sajter om rykten om nya lopp och inte en enda gång så har Buriram nämnts. Enda gången Thailand nämndes var när BKK var på tal, men det stoppade ju trädkramarna.

Knappast. Hängpungarna i Buriram får fortsätta drömma om F1  :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det skulle arrangeras ett F1-lopp på den banan ser jag som ett under isf.

Banan är säkert jättefin men bara för att den är godkänd av FIA så betyder det inte alls att det kommer att köras nåt F1-lopp där. Det bestämmer inte FIA utan FOA.

Det kostar i dagsläget cirka 10 míljoner € bara för att få arrangera ett lopp.

 

Just nu så arrangeras det lopp i Malaysia, Singapore, Kina (Shanghai) och i teorin även i Sydkorea, så att det skulle komma till ett lopp i Thailand ser jag utifrån den synvinkeln som ganska liten, mycket liten.

 

Idag finns det lopp i Abu Dhabi och Bahrain men Qatar vill också ha ett. Det ryktas nu att de kan få ett inom ett år eller två. Finns det pengar där tror ni?

 

Finns det pengar i Buriram som kan konkurrera ut nåt av de närliggande loppen? Knappast va? Jag läser varje dag på olika F1-sajter om rykten om nya lopp och inte en enda gång så har Buriram nämnts. Enda gången Thailand nämndes var när BKK var på tal, men det stoppade ju trädkramarna.

 

Precis som du säjer plus att det ska finnas en komplett infrastruktur i området så att alla besökare kan ta sej till och från anläggningen på rimligt sätt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett F1 eller inte så är det jä**igt coolt med Burirams utveckling. Händer mkt i byn nu som många får dela av. Sen kanske det är en bubbla, men nu kör vi så länge Newin har orkestern på plats :good: .

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Och i morgon är den stora dagen som man kör superbike tävling på banan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

var en riktig idol förr i tiden men vem fn behöver rossi?😄

gjorde motogp till en fantastisk sport för mig 😍

 

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Oskarudon:

var en riktig idol förr i tiden men vem fn behöver rossi?😄

gjorde motogp till en fantastisk sport för mig 😍

 

En legend med galen karisma. Det var många på slutet som kom på tävlingar bara för att se honom. För övrigt är det ganska grått idag, även här var det betydligt bättre förr (Rainey, Schwants, Doohan, Biaggi mfl)....😜

 

Edit: Höll på att glömma Eddie Lawson! Där snackar vi åka hoj🙉

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

biaggi vs rossi legendariskt bytte team bara för att spöa han. yamaha vs honda....

😃

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...