Jump to content
IGNORERAD

"Ovanligt" rika poliser och militärer i Juntans NLA.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Och mitt inlägg handlade om att militären fått redovisa sina förmögenheter, och att juntan alltså blev överkörd av rätten. Eftersom detta hände så är no chansen att de redovisade siffrorna är betydligt mer trovärdiga än de frivilliga uppgifter som tidigare lämnats av bland andra syskonen Shinawattra.

 

Ingen kan väl tro att Thaksin själv var utan tillgångar vid sitt inträde som PM, eller att Yingluck "bara" hade 500 mille baht, men detta är vad de redovisade.

Juntan som jag ännu en en gång vill klargöra att jag ogillar, blev tvingade att visa upp sina tillgångar även om de inte ville, och p.g.a. deras ovilja så stämmer nog dessa siffror betydligt bättre med verkligheten än tidigare.

 

Att sedan en Junta blir tvingade att redovisa sina tillgångar av en civil domstol och att detta sedan rapporterades, både siffror och hur de kommit fram säger väl en del om hur det står till i Thailand, Junta som tagit makten, styrs av en civil domstol, vem bestämmer egentligen?

 

Nej, det var ett beslut av NACC (National Anti Corruption Agency)den 14 aug att samma principer skulle gälla för NLA som för demokratiskt valda parlamentsledamöter:

 

 

"Mr Sansern reasoned that the 2007 Constitution requires members of the House of Representatives and Senate to disclose their assets and liabilities and the 2014 provisional constitution requires NLA members to work like representatives and senators"

http://www.mcot.net/site/content?id=53ec858abe04701c638b4582#.VDEE_vmSz20

 

 

Till rätten gick "bara" de 28 av 200 som protesterade mot det beslutet.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 158
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tamdai

    21

  • Tallviking

    18

  • spooncreek

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej, det var ett beslut av NACC (National Anti Corruption Agency)den 14 aug att samma principer skulle gälla för NLA som för demokratiskt valda parlamentsledamöter:

 

 

"Mr Sansern reasoned that the 2007 Constitution requires members of the House of Representatives and Senate to disclose their assets and liabilities and the 2014 provisional constitution requires NLA members to work like representatives and senators"

http://www.mcot.net/site/content?id=53ec858abe04701c638b4582#.VDEE_vmSz20

 

 

Till rätten gick "bara" de 28 av 200 som protesterade mot det beslutet.

 

Och skrev jag något annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och skrev jag något annat?. 

 

Nä inte om du du definierar de 28 av 200 medlemmarna som enskilt (inte under juntaflagg) gick till rätten som "juntan". Och utifrån det konstaterar att "juntan blivit överkörd av rätten". 

Beslutet om att tillgångar ska redovisas fattades av en myndighet som står under juntans,( NCPO:s) kontroll. 

 

I min värld blir det då även underligt att påstå  

"Att sedan en Junta blir tvingade att redovisa sina tillgångar av en civil domstol och att detta sedan rapporterades, både siffror och hur de kommit fram säger väl en del om hur det står till i Thailand, Junta som tagit makten, styrs av en civil domstol, vem bestämmer egentligen?"

 

Men jag har förstås missförstått dig totalt

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä inte om du du definierar de 28 av 200 medlemmarna som enskilt (inte under juntaflagg) gick till rätten som "juntan". Och utifrån det konstaterar att "juntan blivit överkörd av rätten". 

Beslutet om att tillgångar ska redovisas fattades av en myndighet som står under juntans,( NCPO:s) kontroll. 

 

I min värld blir det då även underligt att påstå  

"Att sedan en Junta blir tvingade att redovisa sina tillgångar av en civil domstol och att detta sedan rapporterades, både siffror och hur de kommit fram säger väl en del om hur det står till i Thailand, Junta som tagit makten, styrs av en civil domstol, vem bestämmer egentligen?"

 

Men jag har förstås missförstått dig totalt

 

Ja inte vet jag, men om du anser att de 28 som gick till rätten inte är Juntan utan enskillda individer, så är ju hela juntan inte en junta utan består av enskillda individer.

 

I min värld är varje person som aktivt deltar i en militärjuntas styre också en del av juntan, även om de av någon granskas som privatpersoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hypotetiskt. Ja för dig vore det säkert bättre att Thaksin bekräftade att detta är sanning.

 

Om du har en kanal till din favorit kanske du kan bekräfta eller förneka att det är sanning.

 

Vad svamlar du om? Jag gjorde bara en reflektion och du drar igång med nå'n rappakalja. Skärp till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte vet jag, men om du anser att de 28 som gick till rätten inte är Juntan utan enskillda individer, så är ju hela juntan inte en junta utan består av enskillda individer.

 

I min värld är varje person som aktivt deltar i en militärjuntas styre också en del av juntan, även om de av någon granskas som privatpersoner.

 

555, Nåväl, du får ett karma och ett leende för det här inlägget. Nej, jag håller inte alls med dig och de påståenden du kommit med sedan vi började diskussionen här. Men det blir bara tjötigt att rapa om argumenten, MPR har nog av sådana diskussioner. I rest my case, ha en god söndag.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

555, Nåväl, du får ett karma och ett leende för det här inlägget. Nej, jag håller inte alls med dig och de påståenden du kommit med sedan vi började diskussionen här. Men det blir bara tjötigt att rapa om argumenten, MPR har nog av sådana diskussioner. I rest my case, ha en god söndag.

Trevlig söndag själv, skönt att vi är överens om att vi inte är överens, alltid något!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig söndag själv, skönt att vi är överens om att vi inte är överens, alltid något!

Om man vill varea overens med dig sa galler det bara att inte ha en egen asikt utan att slicka dig medhars!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill varea overens med dig sa galler det bara att inte ha en egen asikt utan att slicka dig medhars!

Jo så är det säkert, men hur är det med dig?

Hur blir man överens med dig om man inte vill gå gubbträffar i Udon?

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo så är det säkert, men hur är det med dig?

Hur blir man överens med dig om man inte vill gå gubbträffar i Udon?

Ganska barnsligt inlagg, det ar for det forsta inte MINA traffar och mig kommer de allra flesta valdigt bra overens med, bara de som tror dom ar former an andra har pompem med detta.

Om man nu VILL komma bra overens med mig gar det alldeles utmarkt att borja med att bjuda pa en bira!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hej

 

Visst kan det finnas många olika förklaringar till dessa höga förmögenheter och självklart gömmer säkert många av dessa juntamedlemmar precis som landets politiker stora tillgångar utomlands.

 

Men nästan alla med erfarenhet ifrån Thailand vet ju hur hög korruptionen är inom polis och militär, inte många skulle nog utesluta att just dessa mäns höga positioner inom polis och militär inte skulle ha bidragit till deras stora förmögenheter.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Inte alls säker på vad du menar eller om du överhuvudtaget syftar på det inlägg du citerat, alltså mitt, men jag försöker mig på ett förtydligande ändå.

 

Jag utesluter absolut inte att en, eller flera, eller kanske alla, personerna på listan har varit inblandade i korruption. Vad jag försökte få fram i mitt inlägg är att just den förmögenhet som nämns i deras Asset Declaration nog i de allra flesta fall är åtminstone indirekt legala förmögenheter. Det troliga är dock att många av dem har betydligt större förmögenheter och de förmögenheterna är nog huvudsakligen i bästa fall tveksamma.

 

Som jag skrivit flera gånger så är den senaste kuppen minst lika mycket en juridisk kupp som en militärkupp; militären höll i svärdet men domstolar och andra delar av statsapparaten gjorde det mesta av jobbet. De som nu styr och ställer är inte bara militärer men det de alla har gemensamt är att de alla tillhör en akademisk elit huvudsakligen bestående av Old Money och för dem är 100 miljoner eller 500 miljoner ingen förmögenhet; det är arvegods. 1 rai mark i CBD värderas till 650 miljoner Baht och just ägande av Bangkokmark är för den akademiska eliten lika naturligt som det är att äga lite rismark för en Isaanbonde. 

 

Att ha korruptionspengar på sitt sparkonto i Bangkok Bank är nog ovanligare än att använda dem till att köpa engelska Premier League klubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Inte alls säker på vad du menar eller om du överhuvudtaget syftar på det inlägg du citerat, alltså mitt, men jag försöker mig på ett förtydligande ändå.

 

Jag utesluter absolut inte att en, eller flera, eller kanske alla, personerna på listan har varit inblandade i korruption. Vad jag försökte få fram i mitt inlägg är att just den förmögenhet som nämns i deras Asset Declaration nog i de allra flesta fall är åtminstone indirekt legala förmögenheter. Det troliga är dock att många av dem har betydligt större förmögenheter och de förmögenheterna är nog huvudsakligen i bästa fall tveksamma.

 

Som jag skrivit flera gånger så är den senaste kuppen minst lika mycket en juridisk kupp som en militärkupp; militären höll i svärdet men domstolar och andra delar av statsapparaten gjorde det mesta av jobbet. De som nu styr och ställer är inte bara militärer men det de alla har gemensamt är att de alla tillhör en akademisk elit huvudsakligen bestående av Old Money och för dem är 100 miljoner eller 500 miljoner ingen förmögenhet; det är arvegods. 1 rai mark i CBD värderas till 650 miljoner Baht och just ägande av Bangkokmark är för den akademiska eliten lika naturligt som det är att äga lite rismark för en Isaanbonde. 

 

Att ha korruptionspengar på sitt sparkonto i Bangkok Bank är nog ovanligare än att använda dem till att köpa engelska Premier League klubbar.

Hej

 

Självklart redovisar poliser, militärer eller politiker bara så lite som möjligt av sina förmögenheter i ett sånt här fall och visst göms det mesta undan utomlands.

 

Men jag tycker ändå rubrikerna i både Bangkok Post och Bangkok Pundit,s artiklar i ämnet med rätta ser dessa deklarerade förmögenheter som stora med tanke på deras tjänster, bra att tidningarna redovisar förmögenheter även för juntor och inte bara civila folkvalda regeringar.

 

 Att 28 av dem dessutom försökte slippa redovisa sina förmögenheter och tvingades till detta av domstol visar väl hur känsligt detta är, att säga sig vara emot korruption samtidigt som man själv har stora förmögenheter som man knappast kan ha jobbat sig till ger ju ett visst utrymme för spekulationer.

 

Det är nog ingen som kan säga att just dessa pengar kommer ifrån lön, arv eller korruption, allt är nog blandat och även pengar ifrån korruption kan ju med åren både ha vistats utomlands och ha hunnit bli vita i hemlandet igen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Självklart redovisar poliser, militärer eller politiker bara så lite som möjligt av sina förmögenheter i ett sånt här fall och visst göms det mesta undan utomlands.

Men jag tycker ändå rubrikerna i både Bangkok Post och Bangkok Pundit,s artiklar i ämnet med rätta ser dessa deklarerade förmögenheter som stora med tanke på deras tjänster, bra att tidningarna redovisar förmögenheter även för juntor och inte bara civila folkvalda regeringar.

Att 28 av dem dessutom försökte slippa redovisa sina förmögenheter och tvingades till detta av domstol visar väl hur känsligt detta är, att säga sig vara emot korruption samtidigt som man själv har stora förmögenheter som man knappast kan ha jobbat sig till ger ju ett visst utrymme för spekulationer.

Det är nog ingen som kan säga att just dessa pengar kommer ifrån lön, arv eller korruption, allt är nog blandat och även pengar ifrån korruption kan ju med åren både ha vistats utomlands och ha hunnit bli vita i hemlandet igen.

Med vänlig hälsning isan lover

Egentligen inget nytt under solen.

Hade varit en kioskvältare om en fattig bonde från isaan ens kommit in i en vald regering. Den som har makt i Thailand har gott om pengar. Så är det bara. Och det är nog inget som kommer att ändra sig under överskådlig tid tyvärr.

Att du sen som en blixt från klar himmel vill nagelfara korrupta poliser. Är desto mer komiskt. Då du under alla år försvarat poliser som antingen mördat folk godtyckligt (WOD). Eller deras överkuku Thaksin.

Framförallt så har väl tidigare civila regeringar inte lyft ett finger för att myndighetspersoner inte ska kunna ta mutpengar på länge. Så varför denna stora grej över nånting som skett under den tid då du försvarat dylika beteende som omoraliskt endast?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst fan finns det rika snutar i Thailand, polisen i blått till vänster är delägare i ett nybyggt hotell på Soi Honey i Pattaya.

post-3132-0-24813000-1412556101_thumb.jp

post-3132-0-57601800-1412556121_thumb.jp

post-3132-0-92182600-1412556155_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Det är tydligen fler än jag som undrar hur dessa poliser och militärer i NLA (ex.vis Juntaledarens bror som tillhörde dom 28 som först vägrade redovisa sin förmögenhet) har blivit så rika, nu förs det fram krav på att National Anti-Corruption Commission (NACC) ska utreda detta.

 

Det är Rosana Tositrakul som är en ledande medlem i National Reform Council (NRC) som har reagerat på deras stora förmögenheter och hur det kan vara möjligt att lagligt ha tjänat ihop dessa i sina jobb.

 

(NACC) secretary-general Sansern Poljiak's vädjar till allmänheten om information om dom misstänktas tillgångar, han säger också att NACC kommer att titta närmare på deras tillgångar, han säger att vissa statliga tjänstemän har stora mängder tillgångar och att det är möjligt att dom har ärvt denna rikedom. NACC har dock inte undersökt hur dom har fått sin rikedom ännu sa Sansern.

 

NACC's deputy secretary-general Worawit Sukboon sa att anti korruptions myndigheten först ska verifiera dom misstänktas tillgångar och sen gå på djupet med undersökningar hos dom som framstår som "ovanligt rika".

 

Pheu Thai Party har redan bett State Audit Commission (SAC) att undersöka vissa rika NLA medlemmar.

 

http://www.bangkokpost.com/news/social/436254/outcry-builds-for-nla-asset-probe 

Outcry builds for NLA asset probe

 

Rosana encourages tip-offs from public

Published: 7 Oct 2014 at 06.00

| Viewed: 6,456

| Comments: 16

Newspaper section: News

Writer: Nattaya Chetchotiros,...

A leading member of the National Reform Council (NRC) threw her support behind the anti-graft agency's proposal Monday to invite public input on investigating the assets of National Legislative Assembly (NLA) members.

 

Med vänlig hälsning isan lover


 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den här polisen har ju fått sina alla sina miljoner för tjänster han utfört åt en kriminell "vän" så de andra har väl tjänat sina pengar på liknande vis?

 

post-3473-0-40267000-1412657385.jpeg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den här polisen har ju fått sina alla sina miljoner för tjänster han utfört åt en kriminell "vän" så de andra har väl tjänat sina pengar på liknande vis?

 

attachicon.gifUnknown-12.jpeg

Jag har sagt det forut, tva fel blir inte ett ratt, men det ar val klart, med en sadan laromastare ar det ju begripligt att andra vill vara med och knapra pa kakan!

Kanske hade dom inte raknat med att hamna i offentligt ljus!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är tydligen fler än jag som undrar hur dessa poliser och militärer i NLA (ex.vis Juntaledarens bror som tillhörde dom 28 som först vägrade redovisa sin förmögenhet) har blivit så rika, nu förs det fram krav på att National Anti-Corruption Commission (NACC) ska utreda detta.

 

Det är Rosana Tositrakul som är en ledande medlem i National Reform Council (NRC) som har reagerat på deras stora förmögenheter och hur det kan vara möjligt att lagligt ha tjänat ihop dessa i sina jobb.

 

(NACC) secretary-general Sansern Poljiak's vädjar till allmänheten om information om dom misstänktas tillgångar, han säger också att NACC kommer att titta närmare på deras tillgångar, han säger att vissa statliga tjänstemän har stora mängder tillgångar och att det är möjligt att dom har ärvt denna rikedom. NACC har dock inte undersökt hur dom har fått sin rikedom ännu sa Sansern.

 

NACC's deputy secretary-general Worawit Sukboon sa att anti korruptions myndigheten först ska verifiera dom misstänktas tillgångar och sen gå på djupet med undersökningar hos dom som framstår som "ovanligt rika".

 

Pheu Thai Party har redan bett State Audit Commission (SAC) att undersöka vissa rika NLA medlemmar.

 

http://www.bangkokpost.com/news/social/436254/outcry-builds-for-nla-asset-probe 

Outcry builds for NLA asset probe

 

Rosana encourages tip-offs from public

Published: 7 Oct 2014 at 06.00

| Viewed: 6,456

| Comments: 16

Newspaper section: News

Writer: Nattaya Chetchotiros,...

A leading member of the National Reform Council (NRC) threw her support behind the anti-graft agency's proposal Monday to invite public input on investigating the assets of National Legislative Assembly (NLA) members.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Dråpligt igen!

 

Ingen tror nog att det är otroligt att en del har tjänat sina pengar på fuffens, men det är otroligt att du lägger så stor vikt vid detta, tidigare har du ju varit tvärtom när det gäller ledares korruption.

 

Men det har du väl förträngt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Självklart är det bra om"ovanligt" rika poliser och militärer som arbetar åt en militärjunta får sina tillgångar granskade, speciellt om denna junta säger sig ha kuppat för att bekämpa korruption, att 28 av dess medlemmar först vägrade redovisa sina tillgångar och att en av dessa som domstolen tvingade till detta är Juntaledarens egen bror gör det lite extra intressant.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dråpligt igen!

 

Ingen tror nog att det är otroligt att en del har tjänat sina pengar på fuffens, men det är otroligt att du lägger så stor vikt vid detta, tidigare har du ju varit tvärtom när det gäller ledares korruption.

 

Men det har du väl förträngt

Hej

 

Det är inte jag som lägger stor vikt vid detta, utan media, medlemmar i NRC och myndigheten NACC.

 

Jag ser det som självklart att även en junta granskas precis som en civil och folkvald regering. 

 

Men jag förstår att du och några till på forumet ogillar den uppmärksamhet som detta skapar och hellre skulle vilja att locket lades på.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är inte jag som lägger stor vikt vid detta, utan media, medlemmar i NRC och myndigheten NACC.

 

Jag ser det som självklart att även en junta granskas precis som en civil och folkvald regering. 

 

Men jag förstår att du och några till på forumet ogillar den uppmärksamhet som detta skapar och hellre skulle vilja att locket lades på.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

 

Jag tycker det är skitbra att varenda makthavare granskas, oavsett vem, och jag har aldrig sett någon annan på MPR uttrycka någon annan åsikt, fria fantasier från dig, måste dessutom skriva ÅTERIGEN.

 

Men när din husgud granskades av samma instanser så var du inte lika positiv, vad var det du skrev, jo något i linje med att han var ju affärsman och hade minsann tjänat sina pengar ärligt. Ja det är tråkigt att du kletar på andra åsikter de aldrig uttryckt och det är dråpligt att du inte kan läsa vad andra tycker och skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart är det bra om"ovanligt" rika poliser och militärer som arbetar åt en militärjunta får sina tillgångar granskade, speciellt om denna junta säger sig ha kuppat för att bekämpa korruption, att 28 av dess medlemmar först vägrade redovisa sina tillgångar och att en av dessa som domstolen tvingade till detta är Juntaledarens egen bror gör det lite extra intressant.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Men det är okej om dessa "ovanligt" rika poliser och militärer arbetar åt en civil regering? Som Camornvit på den bifogade bilden gjorde...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Mer om Juntaledaren Prayuth’s brors förmögenhet, den här gången ifrån Bangkok Pundit http://asiancorrespondent.com/127260/prayuths-brothers-mathematically-challenged-assets-declaration/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=prayuths-brothers-mathematically-challenged-assets-declaration

 

bangkok-pundit-blog-12.jpg

Prayuth’s brother’s mathematically challenged assets declaration By Bangkok Pundit Oct 07, 2014 5:00PM UTC

 

As we know, Prayuth’s brother is a member of the NLA and is quite rich. The Bangkok Post:

Assistant army chief Lt Gen Preecha Chan-o-cha, who is the younger brother of Prime Minister Prayut Chan-o-cha, has 79.8 million baht in net assets.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Mer om Juntaledaren Prayuth’s brors förmögenhet, den här gången ifrån Bangkok Pundit http://asiancorrespondent.com/127260/prayuths-brothers-mathematically-challenged-assets-declaration/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=prayuths-brothers-mathematically-challenged-assets-declaration

 

bangkok-pundit-blog-12.jpg

Prayuth’s brother’s mathematically challenged assets declaration By Bangkok Pundit Oct 07, 2014 5:00PM UTC

 

As we know, Prayuth’s brother is a member of the NLA and is quite rich. The Bangkok Post:

Assistant army chief Lt Gen Preecha Chan-o-cha, who is the younger brother of Prime Minister Prayut Chan-o-cha, has 79.8 million baht in net assets.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Han bör väl klara sig undan om han säger att det var ett "Honest mistake" som andra politiker gjort...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Mer om Juntaledaren Prayuth’s brors förmögenhet, den här gången ifrån Bangkok Pundit http://asiancorrespondent.com/127260/prayuths-brothers-mathematically-challenged-assets-declaration/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=prayuths-brothers-mathematically-challenged-assets-declaration

 

bangkok-pundit-blog-12.jpg

Prayuth’s brother’s mathematically challenged assets declaration By Bangkok Pundit Oct 07, 2014 5:00PM UTC

 

As we know, Prayuth’s brother is a member of the NLA and is quite rich. The Bangkok Post:

Assistant army chief Lt Gen Preecha Chan-o-cha, who is the younger brother of Prime Minister Prayut Chan-o-cha, has 79.8 million baht in net assets.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

80 miljoner är ju rena fattiglappen jämfört med dina idolers tillgångar !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...