Jump to content
IGNORERAD

Mer populistisk politik ifrån Juntan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

  • Svar 258
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    44

  • Tamdai

    21

  • MaiChai

    14

  • turisten

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det skulle väl bli några länkar till hans egna fantasier här på MPR och även IL har säkert några spärrar, eller stolthet, under det brunröda skalet, pensionär som han är och tillhör gubbmaffian nu.

 

Man får fram en massa inlägg här på MPR om detta men allting är IL´s egna inlägg. Det blir ju lixom inte sant bara för att IL påstått det i en massa inlägg .

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har flera gånger satt av tid och letat fram dom trådar och länkar som ex,vis du och Tamdai påstår inte finns trots att ni själva har deltagit i dom, jag tycker att det är dåligt av er att inte leta efter gammal information själva om ni har problem med era minnen, jag har faktiskt annat att göra än att hjälpa er som återkommande drabbas av minnesförlust.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Till och med som dålig ursäkt var nog den där osedvanligt dålig. Du verkar ha väldigt gott om tid att hitta på anklagelser. Din heder kräver nog att du ägnar lite tid åt att backa upp dom också.  Hur skall vi kunna leta fram något som inte existerar? För min del kan jag komma ihåg en tråd där du hävdade att PDRC och Suthep bl.a gjort inbrott, vilket motbevisades. I vilka andra trådar har du kommit med någon form av bevis, eller åtminstone en trovärdig spekulation i ämnet?  

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad är FN:s, "Människorätts Organisationernas"  och den "Demokratiska omvärldens" definition?

IL har "alltid" rätt även när han har fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

IL har "alltid" rätt även när han har fel?

Skall du styra och över ta drevet nu, då kanske tallen o skribenten blir åsido satta som diktaturens försvarare.

Men tror det blir svårt för dig, att ta denna ledar roll.

Möjligt på engelska då.

Längesen jag såg dig skriva svenska, med egna åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall du styra och över ta drevet nu, då kanske tallen o skribenten blir åsido satta som diktaturens försvarare.

Men tror det blir svårt för dig, att ta denna ledar roll.

Möjligt på engelska då.

Längesen jag såg dig skriva svenska, med egna åsikter.

Varför inte,du har ju tagit rollen som IL:s försvarsadvokat!!!!

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte,du har ju tagit rollen som IL:s försvarsadvokat!!!!

Är du sist in drevet hur känns det.

Men förstår diktatur anhängarna skribenten har ju givet dig karma så du är säkert välkommen i drevet .

God lycka i jakten på demokrati försvarare med kunskaper om verkligheten i Thailand som över skrider din uppfattning i kubik.

För att inte tala om skribentens uppfattning, som år ju noll gemomfört med IL

Ändrades av carpenter
Link to comment
Dela på andra sajter

Är du sist in drevet hur känns det.

Men förstår diktatur anhängarna skribenten har ju givet dig karma så du är säkert välkommen i drevet .

God lycka i jakten på demokrati försvarare med kunskaper om verkligheten i Thailand som över skrider din uppfattning i kubik.

För att inte tala om skribentens uppfattning, som år ju noll gemomfört med IL

 

Nu vet jag inte vad drevet är, och förövrigt är jag inte tillräcklig för att förstå vad du skriver, nog inte många på MPR som är.

 

Men om jag inte fattat saker fel så bor denna IL på svenska västkusten, vi är faktiskt en hel del folk här som bor något närmare Bangkok, Issan, och södra Thailand, de flesta faktiskt i någon av nämnda platser.

 

Men som sagt, "värkligheten" som du brukar skriva utgår väl då från svenska västkusten å de som bor eller har bott länge i Thailand fattar ju ingeting, enligt dig alltså.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte populism tråden handlade om ---- eller är det pennalism . måste läsa en gång till ... var fan är glasögorna...?

 

Pennalism är också den allmänsvenska motsvarigheten till det finlandssvenska pimsning i militära sammanhang, som kan utövas av både befäl och äldre värnpliktiga. wikipedia

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte,du har ju tagit rollen som IL:s försvarsadvokat!!!!

Det nya radarparet "Fyrtornet och Släpvagnen"

Link to comment
Dela på andra sajter

IL har "alltid" rätt även när han har fel?

Att Ni aldrig tröttnar?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni? Du får gärna säga du, till IL.

Puss men grejen är att alla blir så upprörda istället för att ligga lågt o skita i inläggen?

Han måste mysa av alla motargument????

MVH Svamp

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Ni aldrig tröttnar? :huh:?

 

 

Jag tycker det är sunt att någon/några orkar stå upp mot en lögnare som IL.

 

Det vore värre att låta lögnen stå oemotsagd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäääsp!

Att ni bara orkar hålla på!

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du har aldrig länkat till fakta som belägger dina påstående, och nu anser du tydligen att vi andra skall göra detta åt dig, kul tänk, men fel tänkt.

Hej

 

Jag tillhör nog dom på forumet som länkar till mest politiska nyheter på forumet, i princip varenda tråd eller nyhet länkas det till när den tas upp för första gången, och att som du påstå att jag aldrig länkar med fakta är naturligtvis bara en av dina vanliga lögner.

 

Det jag vänder mig emot är att du och några till av lathet, försök till historieförfalskning eller att påstå att andra ljuger när dom inte vill hjälpa t.ex dig och TV att leta efter fakta och artiklar i gamla trådar som kan innehålla många hundra sidor, tar man t.ex den politiska konflikten i Thailand som har hållit på i 8 år nu så är det hundratals trådar om inte ett tusental, att kräva att andra ska avsätta egen tid för att hjälpa er är fel. 

 

Det som förvånar mig mest är att ni själva har deltagit i dom trådar och tagit del av fakta och artiklar som ni nu säger er inte känna till längre, den selektiva minnesförlust ni återkommande drabbas av är ert personliga problem och inte mitt.

 

Jag har några gånger gjort undantag och själv sökt och redovisat den fakta och dom artiklar ni inte säger er kunna finna på vårt eget forum, men jag kommer inte konsekvent att hjälpa er med detta, fakta och artiklar länkas till när dom är aktuella nyheter och sen är det upp till dom som deltar i dessa trådar att ta del av dom eller låtsas som om dom inte finns. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tillhör nog dom på forumet som länkar till mest politiska nyheter på forumet, i princip varenda tråd eller nyhet länkas det till när den tas upp för första gången, och att som du påstå att jag aldrig länkar med fakta är naturligtvis bara en av dina vanliga lögner.

 

Det jag vänder mig emot är att du och några till av lathet, försök till historieförfalskning eller att påstå att andra ljuger när dom inte vill hjälpa t.ex dig och TV att leta efter fakta och artiklar i gamla trådar som kan innehålla många hundra sidor, tar man t.ex den politiska konflikten i Thailand som har hållit på i 8 år nu så är det hundratals trådar om inte ett tusental, att kräva att andra ska avsätta egen tid för att hjälpa er är fel. 

 

Det som förvånar mig mest är att ni själva har deltagit i dom trådar och tagit del av fakta och artiklar som ni nu säger er inte känna till längre, den selektiva minnesförlust ni återkommande drabbas av är ert personliga problem och inte mitt.

 

Jag har några gånger gjort undantag och själv sökt och redovisat den fakta och dom artiklar ni inte säger er kunna finna på vårt eget forum, men jag kommer inte konsekvent att hjälpa er med detta, fakta och artiklar länkas till när dom är aktuella nyheter och sen är det upp till dom som deltar i dessa trådar att ta del av dom eller låtsas som om dom inte finns. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det handlar inte om länkar till nyheter

 

Det är när DU påstår att saker har hänt, att DU påstår att den och den sagt si eller så och att DU påstår att den och den ljuger som du ALDRIG är beredd att backa upp dina påståenden med länkar

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det handlar inte om länkar till nyheter

 

Det är när DU påstår att saker har hänt, att DU påstår att den och den sagt si eller så och att DU påstår att den och den ljuger som du ALDRIG är beredd att backa upp dina påståenden med länkar

Hej

 

Jag har inte påstått någonting som inte redan har länkats till tidigare vid det aktuella tillfället.

 

Vad det gäller ex.vis Demokratiska MP.s som deltog i PDRC attacker mot vallokaler och som hindrade väljare ifrån att rösta så var det MP.s i södra Thailand, och dom gjorde detta på eget bevåg och det var inget som partiet stod bakom enligt Apishit.

 

Just detta rapporterade media om och dom inblandade namngavs också, detta innebär att det fanns Demokratiska MP.s som deltog i dessa attacker, men att partiet officiellt tog avstånd ifrån deras agerande.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har inte påstått någonting som inte redan har länkats till tidigare vid det aktuella tillfället.

 

Vad det gäller ex.vis Demokratiska MP.s som deltog i PDRC attacker mot vallokaler och som hindrade väljare ifrån att rösta så var det MP.s i södra Thailand, och dom gjorde detta på eget bevåg och det var inget som partiet stod bakom enligt Apishit.

 

Just detta rapporterade media om och dom inblandade namngavs också, detta innebär att det fanns Demokratiska MP.s som deltog i dessa attacker, men att partiet officiellt tog avstånd ifrån deras agerande.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så varför kan du då aldrig bilägga några av alla dina länkar när dina påståenden blir emotsagda utan bara kommer med ännu mer svammel som retar upp dina meningsmotståndare ännu mer

 

Vore det inte mycket enklare och mer seriöst att som du påstår väldigt enkelt leta upp länkarna och bilägga dom för att slippa allt skitsnack ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så varför kan du då aldrig bilägga några av alla dina länkar när dina påståenden blir emotsagda utan bara kommer med ännu mer svammel som retar upp dina meningsmotståndare ännu mer

 

Vore det inte mycket enklare och mer seriöst att som du påstår väldigt enkelt leta upp länkarna och bilägga dom för att slippa allt skitsnack ?

Hej

 

Det har jag redan gjort många gånger åt dig och Tamdai.

 

Jag tar inte åt mig det minsta av det du själv kallar "allt skitsnack" p.g.a att det bara handlar just om skitsnack.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det har jag redan gjort många gånger åt dig och Tamdai.

 

Jag tar inte åt mig det minsta av det du själv kallar "allt skitsnack" p.g.a att det bara handlar just om skitsnack.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nu bevisade du just att det är just så som jag sa..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu bevisade du just att det är just så som jag sa..

Hej

 

Jag tycker att du sammanfattade det hela bra med just "allt skitsnack".

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tycker att du sammanfattade det hela bra med just "allt skitsnack".

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så med andra ord skiter du i vad alla tycker som vanligt och kör på din odemokratiska ångvält och skiter i alla som kan råka stå i vägen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så med andra ord skiter du i vad alla tycker som vanligt och kör på din odemokratiska ångvält och skiter i alla som kan råka stå i vägen !

Exakt som du skriver i ovanstående,UPPFATAR jag dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...