Jump to content
IGNORERAD

Mer populistisk politik ifrån Juntan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

EC och KD ville inte ha makten men det blev så p.g.a. många anledningar. Och EC och KD var inte de som juntan avsatte. Yinlucks regering var en interimsministär. EC och KD styrde inte, bara beslutade om Yinlucks beslut var OK eller inte.

 

Du får nog läsa på lite vad en expeditionsministär är för något

 

Inser du inte ens betydelsen av din egen sista mening ?

 

Allt styrs av konstitutionen och där regleras makten då en legitim regering saknas

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 258
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    44

  • Tamdai

    21

  • MaiChai

    14

  • turisten

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Ja förra regeringen verkade inte ha så stor koll på det. Med allt kambodjansk ris som såldes in i risprogrammet..

Men det är klart att krav på motprestation låter bra. Fantastiskt att du inte krävde högre kontroll av dom som sålde ris tidigare?

Hej

 

Smuggling av ris över gränserna var väl något som den militär och gränspolis som övervakar och bemannar gränsposteringarna skulle ha stått för, att man inte hittar all narkotika som ex.vis kan gömmas på och i kroppen kan jag förstå men nog borde dom kunna se och upptäcka alla dessa tusentals lastbilar med ris som uppenbarligen har passerat deras posteringar, men kanske lät sig dessa mutas för att släppa förbi transporterna ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Väldigt stor skillnad

 

Kan man ta bort makten från någon som per definition och konstitution inte har makten ?

Hej

 

Både ur demokratisk och Världssamfundets synpunkt är det ingen skillnad alls.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men nu vill jag fortsätta diskutera om denna utdelning av juntan verkligen är i linje med juntans intention att "förbättra Thailand"

Hej

 

Det tror jag inte kuppvännerna är intresserade av.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Smuggling av ris över gränserna var väl något som den militär och gränspolis som övervakar och bemannar gränsposteringarna skulle ha stått för, att man inte hittar all narkotika som ex.vis kan gömmas på och i kroppen kan jag förstå men nog borde dom kunna se och upptäcka alla dessa tusentals lastbilar med ris som uppenbarligen har passerat deras posteringar, men kanske lät sig dessa mutas för att släppa förbi transporterna ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ja eller så skulle man kunnat utforma bidraget efter areal man äger. Men då hade ju programmet inte varit lika lukrativt för korrupta politiker att plocka pengar av kakan utan att någon märker något. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja eller så skulle man kunnat utforma bidraget efter areal man äger. Men då hade ju programmet inte varit lika lukrativt för korrupta politiker att plocka pengar av kakan utan att någon märker något. :)

Hej

 

Om politikerna som ex.vis Yingluck verkligen har berikat sig på risstödet är fortfarande inte klarlagt, åklagare och anti korruptions myndigheten har ännu inte kunnat presentera några som helst bevis för detta. 

 

Mycket talar väl just nu för att detta åtal aldrig kommer att bli verklighet och att dom gulas ryktespridning om regeringens korruption i risstödet bara var politisk smutskastning.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Både ur demokratisk och Världssamfundets synpunkt är det ingen skillnad alls.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Du menar i din hjärna är det ingen skillnad ?

 

Statsvetenskap och juridik är inte din starka sida märker jag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Om politikerna som ex.vis Yingluck verkligen har berikat sig på risstödet är fortfarande inte klarlagt, åklagare och anti korruptions myndigheten har ännu inte kunnat presentera några som helst bevis för detta. 

 

Mycket talar väl just nu för att detta åtal aldrig kommer att bli verklighet och att dom gulas ryktespridning om regeringens korruption i risstödet bara var politisk smutskastning.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ingen har väl påstått att Yinluck berikat sig på risstödet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett mycket dåligt förslag enl. mig. Givetvis blir bönderna som får pengarna glada för den s.k gåvan.

Problemet i verkligheten är att massor av Thailändare hyr ut sin mark. Då går ju pengarna

till ägaren av marken. Är nog inte alla som är givmilda och ger pengarna till den som hyr och odlar

på marken.

Frugan hyr ut 37 rai och har lovat att ge ev. pengar till familjen som hyr marken av oss.

Plus att det finns massor av mark som ligger i träda,ej brukas eller används till andra grödor än ris.

Flertalet av dessa mark-ägare kommer givetvis att ställa sig i kö och försöka komma åt dessa pengar.

Så kommer det tyvärr att vara där jag bor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast hade väl varit att ge upp till 15.000Baht för levererat ris. Bonden tar sitt ris till uppköparen får betalt det han ska.

Får ett kvitto på betalningen som han kan visa upp på banken. Får ex. vis 1.000Baht för varje ton han har sålt.

Gränsen sätts vid max 15 ton/15.000 Baht.

 

Men det är bara mina funderingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du menar i din hjärna är det ingen skillnad ?

 

Statsvetenskap och juridik är inte din starka sida märker jag

Hej

 

Jag håller mig hellre till FN.s, Människorätts Organisationernas och den Demokratiska omvärldens definition av en militärkupp än din på egen kammare ihop snickrade variant. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller mig hellre till FN.s, Människorätts Organisationernas och den Demokratiska omvärldens definition av en militärkupp än din på egen kammare ihop snickrade variant.

Med vänlig hälsning isan lover

Demokratiska omvärlden 5555.

Halmstrå efter halmstrå.

Ena dagen är det ok med liiite KORRUPTION och mutor, det var ju kultur.

Andra dagen kör vi på den demokratiska omvärlden.

Man storknar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Enklast hade väl varit att ge upp till 15.000Baht för levererat ris. Bonden tar sitt ris till uppköparen får betalt det han ska.

Får ett kvitto på betalningen som han kan visa upp på banken. Får ex. vis 1.000Baht för varje ton han har sålt.

Gränsen sätts vid max 15 ton/15.000 Baht.

 

Men det är bara mina funderingar.

Hej

 

Något sådant hade varit vettigt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller mig hellre till FN.s, Människorätts Organisationernas och den Demokratiska omvärldens definition av en militärkupp än din på egen kammare ihop snickrade variant.

Med vänlig hälsning isan lover

Du förstår uppebart inte ett skit om statsvetenskap

Alla är överens om att militären tog makten på ett odemokratiskt sätt.

Det du inte förstår är vem som hade makten innan kuppen. Lika lite föstår du om situationen innan kuppen 2006

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du förstår uppebart inte ett skit om statsvetenskap

Alla är överens om att militären tog makten på ett odemokratiskt sätt.

Det du inte förstår är vem som hade makten innan kuppen. Lika lite föstår du om situationen innan kuppen 2006

Hej

 

Det är du som inte inser att det inte har någon som helst betydelse om det är en vald regering eller interrimregering som kuppas bort, oavsett är och förblir en militärkupp inget annat än just en militärkupp, och dom som tar makten via en militärkupp kallas för en militärjunta och deras styrelseskick för diktatur, så är och förblir det hur gärna du än vill ha det till något annat.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Formellt ja, men i praktiken frantogs den f.d. regeringen mojligheten att aterinsatta sig sjalv, annars kan det nappeligen kallats for kupp!

 

När man som regering valt att gå in i caretaker position som PTP regeringen gjorde i december 2013 så kan man inte återinsätta sig själv utan att dt hållts ett godkänt val i landet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

När man som regering valt att gå in i caretaker position som PTP regeringen gjorde i december 2013 så kan man inte återinsätta sig själv utan att dt hållts ett godkänt val i landet.

Japp, och det var detta jag avsag nar jag skrev "aterinsatta" sig sjalva, for det valet hade inte helt sakert blivit en seger for nagon annan koalition an den som tidigare regerade vilket formodar jag militaren inte var intresserad av!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är du som inte inser att det inte har någon som helst betydelse om det är en vald regering eller interrimregering som kuppas bort, oavsett är och förblir en militärkupp inget annat än just en militärkupp, och dom som tar makten via en militärkupp kallas för en militärjunta och deras styrelseskick för diktatur, så är och förblir det hur gärna du än vill ha det till något annat.

Med vänlig hälsning isan lover

Uppenbart läser du inte alls det jag skriver eller så är det ett ännu värre problem...

Läs mitt inlägg nr 39 i denna tråd

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tråden fortsätter i all oändlighet -- och ingen orkar läsa

 

Lag 1. Vi älskar militären - det är något fint med dessa K pist beväpnade landsräddare
Lag 2. Vi älskar inte militären - de burar in folk och skor sig som alla  andra diktaturer (Burma t.ex)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tråden fortsätter i all oändlighet -- och ingen orkar läsa

 

Lag 1. Vi älskar militären - det är något fint med dessa K pist beväpnade landsräddare

Lag 2. Vi älskar inte militären - de burar in folk och skor sig som alla  andra diktaturer (Burma t.ex)

Lag 3, Gillar av princip inte militaren, men tycker dom gjort det ganska bra i alla fall!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tråden fortsätter i all oändlighet -- och ingen orkar läsa

 

Lag 1. Vi älskar militären - det är något fint med dessa K pist beväpnade landsräddare

Lag 2. Vi älskar inte militären - de burar in folk och skor sig som alla  andra diktaturer (Burma t.ex)

 

Just denna typ av inlägg anser jag vara rent löjliga.

 

Om man inte orkar läsa, gör inte det då, och istället för att bli irriterad på att andra tycker och skriver vad de gör, ta en promenad eller läs i en tidning.

Ett öppet forum är just öppet för att folk skall kunna skriva vad de anser i olika frågor.

 

Men det tycks som om vissa inte har någon egen åsikt förutom att de ogillar när andra uttrycker sina åsikter.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge

Frågan kvarstår om denna utbetalning kommer att förbättra landet enligt vad juntan vill. Men eftersom juntan gör på detta sätt antar jag att åtminstone dom tycker det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...