Jump to content
IGNORERAD

Burmesisk man har erkänt morden på Koh Tao


MPR Nyheter

Recommended Posts

Jag har visitkort, men jag vågar inte köra i Thailand.

 

fan va nice!  jag har ett gäng visitkort oxå, ett från en Senator i Bkk, kommer nog undan med mord om jag visar det haha

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    19

  • Baa

    14

  • Khun Ken

    12

  • Krafta

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

fan va nice!  jag har ett gäng visitkort oxå, ett från en Senator i Bkk, kommer nog undan med mord om jag visar det haha

 

Tjejens kusin är hög chef på turistpolisen i Pattaya

 

Bra att ha hans visitkort i plånboken

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejens kusin är hög chef på turistpolisen i Pattaya

 

Bra att ha hans visitkort i plånboken

 

 

nja. tror att last expiration date har dödat en del av korten, glöm inte att det är ny chaufför vid ratten i Los och sånt maktmissbruk kan ge smisk på fingrarna ;)

 

och föresten t.v, Grattis, du är farang nr 50 som jag hört säga att dom e polare med "polischefen i pattis!   bjuder på en bira om vi träffas hehe

 

den första träffade jag -88 i pattis, byfånen tror jag dom kallade honom, jobbade på Linta

 

sa åt honom 2 ggr att ge fan i mina pommes, 3: gången satte jag gaffeln i handen på`n, då "berätta" han att han minsann kände polischefen haha

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahaaa......Tallen ska ut på dåligheter i  Pattaya nästa gång han åker dit :drinks: ,,,så nu har han garderat sig med ett visitkort från tjejens kusin som visar sig vara hög Turistpolis i Pattaya,,,,,,,,,,,,smäller det högt eller? :nono: ....Då e man bättre rustad,,,,,,,har 5 st "riktiga" poliser som kompisar i Thailand....I december åker vi alla till Phuket nåra dar för o festa runt o ha kul med familjerna......låter det säkrare eller??? :ok:

Link to comment
Dela på andra sajter

har 2 advokater, några snutar, sonen till en av Bkk´s största chinesmafiosos, vinner jag nu? :bs_help:

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en hög och känd förhörsledare i Örebro,håller det i Pattis.Nu tror jag inte jag får hans visitkort med vi har umgåtts en hel del  :hi:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

har 2 advokater, några snutar, sonen till en av Bkk´s största chinesmafiosos, vinner jag nu? :bs_help:

Du ratar tuppfäktningen i den Thailänska  kontaktkampen men vill trots det vara med ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett visitkort från en känd medlem i MPR från Udon Thani

 

 

Slå det om ni kan :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en hög och känd förhörsledare i Örebro,håller det i Pattis.Nu tror jag inte jag får hans visitkort med vi har umgåtts en hel del  :hi:

 

 

Var det svettigt att sitta på andra sidan bordet med en lampa i ansiktet. :-)

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det svettigt att sitta på andra sidan bordet med en lampa i ansiktet. :-)

 

/Enis

Numera har dom ledlampor = Inte så svettigt

 

 

Ja jäklar där kom jag på av en slump varför de inte klarar upp så många brott längre

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det svettigt att sitta på andra sidan bordet med en lampa i ansiktet. :-)

 

/Enis

I början,men man vänjer sig vid värmen vet du väl  :give_heart:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner en hög och känd förhörsledare i Örebro,håller det i Pattis.Nu tror jag inte jag får hans visitkort med vi har umgåtts en hel del  :hi:

En lumparkompis till mig var förhörsledare när Mijailo Mijailovic erkände mordet på Anna Lind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ar nog en klok man om du inte kanner dig bekvam att ratta kring i LOS, sjalv har jag gjort det i snart 10 ar, mer an tio om man raknar den tid jag bodde i Patong och korde MC, men det tar pa talamodet emellanat, det skall erkannas.

Trots det kor jag hellre an aker med en Thai!

 

Ska man nu vara krass så är det säkraste sättet att ta sig runt att flyga.

 

Minibuss har jag inte åkt sen 1995. Taxi med en bra chaffis går an, men det finns ju andra galningar på gatan - så det blir ju inte mycket bättre.

Buss, tja - chaffisen har 30+ timmar bakom ratten. Inge bra.

Tåg, fungerar men man kommer fram när man kommer fram.

Båt, jag kan simma en kilometer eller två men ogillar att göra det i lite vågor så jag avstår (från att simma).

 

Intressant att se vad som händer, burmeser som är utpekade men...

DNA analyser är ju lite mariga att manipulera om man inte har originalet så att säga.

 

PK för dom borde ju vara att sätta dit en farang, helst en ryss om jag får välja, men bäst är ju om den rätta personen/personerna åker dit. 

 

Dom gör väl sitt bästa för att dölja sanningen om nån betalar tillräckligt.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man nu vara krass så är det säkraste sättet att ta sig runt att flyga.

 

Minibuss har jag inte åkt sen 1995. Taxi med en bra chaffis går an, men det finns ju andra galningar på gatan - så det blir ju inte mycket bättre.

Buss, tja - chaffisen har 30+ timmar bakom ratten. Inge bra.

Tåg, fungerar men man kommer fram när man kommer fram.

Båt, jag kan simma en kilometer eller två men ogillar att göra det i lite vågor så jag avstår (från att simma).

 

Intressant att se vad som händer, burmeser som är utpekade men...

DNA analyser är ju lite mariga att manipulera om man inte har originalet så att säga.

 

PK för dom borde ju vara att sätta dit en farang, helst en ryss om jag får välja, men bäst är ju om den rätta personen/personerna åker dit. 

 

Dom gör väl sitt bästa för att dölja sanningen om nån betalar tillräckligt.

Finns garanterat ett bra satt att fa originalet att forsvinna nanstans efter vagen om det skulle vara nodvandigt, eller konstaterar man helt enkelt att det ar nagot fel pa all utrustning utom den i Thailand, att nagon skulle skammas for ett dylikt uttalande finns inte pa den Thailandska kartan!

Har dom maalat in sig i ett horn knackar dom helt sonika hal pa vaggen, finns inte en chans att dessa "kriminalare" skulle ha gjort nagot fel, det har ju t.o.m. storgeneralen sjalv sagt.

"Det kan ses som en forolampning mot Thailand att komma med nedsattande uttalanden i denna fraga och kan fa andra konsekvenser" och hoer sedan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/national/Lawyers-want-DNA-tested-by-UK-police-30245295.html

 

Nu vill Burmesernas advokater att man tar nya DNA prov och man vill att britterna ska utföra jobbet...

 

Tillåter Thailändarna detta så kan det gå åt två håll, antingen bekräftar testet det som vi alla misstänker eller så bekräftar proven att RTP haft rätt hela tiden!

 

Men vågar man ta risken?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/national/Lawyers-want-DNA-tested-by-UK-police-30245295.html

 

Nu vill Burmesernas advokater att man tar nya DNA prov och man vill att britterna ska utföra jobbet...

 

Tillåter Thailändarna detta så kan det gå åt två håll, antingen bekräftar testet det som vi alla misstänker eller så bekräftar proven att RTP haft rätt hela tiden!

 

Men vågar man ta risken?

 

Spännande... som du skriver så kan det gå åt helvete på två sätt om dom har fuskat, proven kan ju vara förfalskade åxå.

Men det tredje och mest oväntade skulle ju vara att dom har rätt- men det tvivlar jag på just nu.

 

2-3 kåta burmeser som ger sig på faranger.. mja.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Spännande... som du skriver så kan det gå åt helvete på två sätt om dom har fuskat, proven kan ju vara förfalskade åxå.

Men det tredje och mest oväntade skulle ju vara att dom har rätt- men det tvivlar jag på just nu.

 

2-3 kåta burmeser som ger sig på faranger.. mja.

 

Britterna har garanterat egna tester på DNA från kvinnan, det är inget man tvättar bort så där enkelt. Får de sen ta tester på Burmeserna-vilket kanske redan skett "inofficiellt" så är det ju ganska enkelt att matcha det mot DNA som fanns i kvinnan.

 

Håller med om att det mest förvånande skulle vara att RTP faktiskt haft rätt hela tiden...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Britterna har garanterat egna tester på DNA från kvinnan, det är inget man tvättar bort så där enkelt. Får de sen ta tester på Burmeserna-vilket kanske redan skett "inofficiellt" så är det ju ganska enkelt att matcha det mot DNA som fanns i kvinnan.

 

Håller med om att det mest förvånande skulle vara att RTP faktiskt haft rätt hela tiden...

Någon som vet var man kan läsa om polisens egen version av vad som hände? Tycker det finns en hel del märkliga saker i detta mål som vore intressant att få veta hur dom förklaras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hå Hå Ja Ja :police:

 

Police: Flaws In Koh Tao Murder Case Now Fixed
BY Khaosod English

14134449091413445331l.jpg
Win Saw Htun and Saw Lin appear for a pre-trial witness hearing on 14 Oct 2014, Koh Samui, Surat Thani province.

Bangkok — Thai police say they are confident that the case of two Burmese migrant workers accused of murdering British tourists in southern Thailand will now move forward to the court after it was initially rejected by prosecutors for being “incomplete.”

State attorneys refused to take up the case earlier this week, citing insufficient evidence and “flaws” in police’s investigation into the murder of British tourists David Miller, 24, and Hannah Witheridge, 23, on Koh Tao island last month.

But today, Pol.Maj.Gen. Paween Pongsirin, deputy commander of Region 8 Police, said the case file is now "perfect."

"We have added information to the case," Pol.Maj.Gen. Paween explained. "The incomplete parts of the case that the prosecutor wanted the police to add more to are now perfect.” He added that the extra information requested did not concern any central details of the case.

According to Tawatchai Siangjaew, director of 8 Region Attorney Office, the prosecutor is expected to formally take up the case "by next week."

Thai police’s investigation into the murder of Miller and Witheridge has been mired in controversy from the start. After several weeks of blunders, confusion, and numerous false leads, police arrested two Burmese migrant workers on the island and accused them of murdering the backpackers.

Although police claim DNA tests and CCTV footage implicate the two men, named Win Saw Htun and Saw Lin, many remain unconvinced due to a series of inconsistent statements made by police and their long history of "scapegoat" arrests.

The controversy intensified even further when a number of human rights activists claimed that the two suspects were tortured by police into confessing during their interrogation. Thai authorities have firmly denied the allegation.

Full story: http://www.khaosoden...wsid=1413444909

 

Bangkok - thailändska polisen säger att de är övertygade om att det rör sig om två burmesiska gästarbetare som anklagas för att ha mördat brittiska turister i södra Thailand nu kommer att gå framåt till domstol efter att den först avslogs av åklagare för att vara "ofullständig."

Statliga advokater vägrade att ta upp fallet tidigare i veckan, med hänvisning till otillräckliga bevis och "brister" i polisens utredning av mordet på brittiska turister David Miller, 24, och Hannah Witheridge, 23, på Koh Tao island förra månaden.

Men idag, Pol.Maj.Gen. Paween Pongsirin, vice befälhavare för Region 8 Polisen, sade ärendet är nu "perfekt."

"Vi har lagt information till fallet" Pol.Maj.Gen. Paween förklaras. "De ofullständiga delar av ärendet som åklagaren ville polisen att lägga till mer till nu perfekt." Han tillade att den extra information som begärts inte avsåg några centrala uppgifter om fallet.

Enligt Tawatchai Siangjaew, chef för 8 Region Attorney Office, är åklagaren väntas formellt ta upp fallet "av nästa vecka."

Thai polisens utredning av mordet på Miller och Witheridge har kört fast i kontroverser från början. Efter flera veckor av misstag, förvirring, och många falska leads, grep polisen två burmesiska gästarbetare på ön och anklagade dem för att ha mördat backpackers.

Även polisen hävdar DNA-tester och CCTV footage implicerade de två män, som heter Win Saw Htun och Saw Lin, många är fortfarande inte övertygad på grund av en rad motsägelsefulla uttalanden från polis och deras långa historia "syndabock" gripanden.

Kontroversen intensifierades ytterligare när ett antal människorättsaktivister hävdade att de två misstänkta torterades av polisen i bekänna under förhör. Thailändska myndigheter har bestämt förnekat påståendet.

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En som jag absolut inte vill bli vän med i LOS och det är en polis.Det kan bli jäkligt dyrt.

 

Vad har du gjort för dumt om du är rädd för polisen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du gjort för dumt om du är rädd för polisen?

Jag är inte rädd för polisen och jag är inte heller dum i huvudet för det.

Dom kan se till att du får problem som han kan lösa till en saftig summa.Det har hänt flera.

Det är maffia med en kostym där det står polis på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...