Jump to content
IGNORERAD

Austrian Airlines


goli006

Recommended Posts

Hej alla forum medlemmar

Har en liten undran om någon här åkt med Austrian Airlines ?

Hur är det med utrymme på deras Boeing 777 och fungerar det med 40 minuter med planbyte i Wien ?

Tack på förhand

Goli006

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    6

  • måne

    4

  • Baa

    3

  • Kjell

    3

Mest aktiva i denna tråd

Åkte med austrian för 3-4 år sedan,från Wien-bbk fanns det bra med utrymme men arlanda-Wien åkte vi i nån typ av tub som var j-gt trång förvisso tog den resan bara ett par timmar.Och bytet i Wien funkade bra,fick skynda på stegen men hann med en öl iaf  :drinks:   Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flugit Austrian/Lauda 3-4 ggr och det är ett alldeles utmärkt bolag. Modern flygplansflotta, utmärkta flygtider, väldigt korta transfertider och bra priser.

En gång var vår flight från Sthlm till Vienna försenad vilket hade inneburit att vi missat flyget Vienna-Bangkok, men då blev vi genast ombokade till SAS via Köpenhamn en halv timme senare så vi landade i Bangkok exakt samma tid som om vi flugit Austrian.

Har inget negativt alls att säga om Austrian, funkar bara perfekt alltihop.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej har rest nyligen med Austrian Air och instammer,mycket bra reste cph-bkk kort mellan stopp Vienna allt kanon bra,kan aterkomma reser igen men denna gangen med sorg for turen gar andra hallet.Endast 2 timmar stop Vienna (jag vill inte) sen cph (uch vad hemst) ok till songkran skall man val klara?

Denis        P.S hoppas inte pa thailansk effetivitet for da kommer jag val aldrig fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har och kommer att flyga Austrian aven denna gang, inga problem med den korta tiden i Wienna, dom ar konstant en kvart sena ut sa man hinner utan att jakta, betank att det ar manga Thai som flyger sa farstar Du vad forseningen beror pa. I mina ogon ett utmarkt bolag.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får tacka för dom uppgifterna låter ju bra.

Hur är det med öl å vin ombord ? Behövs det Euro som betalningsmedel eller får man dricka gratis ?

:drinks:

//Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ol o vin till maten ar gratis, ovrigt ingen aning, dricker aldrig starkare nar jag flyger.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också att Austrian är helt ok, fast å andra sidan så tycker jag alla bolag jag flugit med var ok så kanske inte är så kräsen. :crazy:   Jag fick dock sitta i Wien och vänta typ ett halvt dygn både dit och hem när jag åkte men det var nog bara för att jag åkte från GBG.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Håller nog med Swippe där. Jag har ochså åkt med ett tiotal olika bolag och tycker nog att flyg och servicemässigt är det ingen större skillnad.

Däremot så är ju väntetider på 8-10 timmar ganska sega att ta sig igenom. Dock överkomligt om man är utrustad med en god bok och en någotsånär bekväm sittplats.

Dock vill jag höja en varningens flagg för de sk flygstolar som reas ut som restresor särskilt i november månad. Det är lätt att frestas av 4000 kr för två veckor. Men dessa stolar innebär längst bak vid toaletterna, minimalt utrymme, tretton timmar i luften plus två mellanlandningar i ett arabland och 6 timmars väntetid. Skrikande spädbarn och 400 fulla charterturister inklämda som boskap.

Här bör man tänka efter om det inte är värt att lägga till ett antal tusenlappar för att flyga reguljärt istället.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT har rätt i att charter kan bli en mardröm. Det är nog värt att betala lite mer för att slippa den.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller nog med Swippe där. Jag har ochså åkt med ett tiotal olika bolag och tycker nog att flyg och servicemässigt är det ingen större skillnad.

Däremot så är ju väntetider på 8-10 timmar ganska sega att ta sig igenom. Dock överkomligt om man är utrustad med en god bok och en någotsånär bekväm sittplats.

Dock vill jag höja en varningens flagg för de sk flygstolar som reas ut som restresor särskilt i november månad. Det är lätt att frestas av 4000 kr för två veckor. Men dessa stolar innebär längst bak vid toaletterna, minimalt utrymme, tretton timmar i luften plus två mellanlandningar i ett arabland och 6 timmars väntetid. Skrikande spädbarn och 400 fulla charterturister inklämda som boskap.

Här bör man tänka efter om det inte är värt att lägga till ett antal tusenlappar för att flyga reguljärt istället.

BTT

Frugan åkte med sk flygstol i Nov, var faktiskt över förväntan mycket trevlig personal, hon fick sitta bra, det var möjligt att boka plats i planet i förväg direktflight till Bkk. Vi bokade plats iförväg så hon fick en vägg framför sig där vi fick korg till vår bäbis..helt ok för 5000sek :good:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm. Vilka svenska charterbolag flyger ut sina gaster med Austrian? For det var val dom traden handlade om, eller??? :rtfm:

(F.o. flyger vi aldrig charter sa har ingen erfarenhet av dessa.)

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Vilket benutrymme har man i Austrian ekonomiklass, är det mer eller mindre utrymme än ekonomiklass Thai?

Vilken rad med "4 platser" sitter man bäst i/har bäst benutrymme när det gäller Austrian Wien-Bangkok?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Väcker denna tråd till liv igen.

Är det någon som flygit med Austrian Airlines, Arlanda-Bangkok på senaste tiden, funderar på att flyga med dom i höst är bra pris nu ca:5000:- skr tor.

186cm +100kg

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ol o vin till maten ar gratis, ovrigt ingen aning, dricker aldrig starkare nar jag flyger.

Baa

Gratis dricka,,,hmmmm. Tror nog man betalar för det osså på ett eller annat sätt!! :drinks:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väcker denna tråd till liv igen.

Är det någon som flygit med Austrian Airlines, Arlanda-Bangkok på senaste tiden, funderar på att flyga med dom i höst är bra pris nu ca:5000:- skr tor.

186cm +100kg

Mvh.Plätt

flög med dem sist . Wien till Bkk det var väl som att flyga med thai , fast bättre med egen skärm för film ochh spel

Mvh Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt övertygad att Thai har bättre med plats än AA. jag åkte mycket bra med AA. Men min tilltänkta plats närmast gången var helt klart mindre bra. Så jag tog mig en hel mellanrad och sov. det var bra. Som alla säger planen är modernare.Själv flygresan var bra servicen bra. Trevlig personal på planen. Jag skulle helt klart åka fler gånger med dom. Just nu är det i alla fall thai som gäller . Uppskattar direktflyg och flygtiderna

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej alla forum medlemmar

Har en liten undran om någon här åkt med Austrian Airlines ?

Hur är det med utrymme på deras Boeing 777 och fungerar det med 40 minuter med planbyte i Wien ?

Tack på förhand

Goli006

Har åkt med dom 3-4 gånger för 4-7 år sen när dom hade riktigt bra priser och var prisledare några år!

Jag gillar Austrian! Inget strul! Egna bildskärmar!

40 minuter funkar bra! En gång var planet från Stockholm lite försenat och då fick vi en guide som tog oss gräddlinjen igenom , , annars funkar 40 minuter jättebra!

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket benutrymme har man i Austrian ekonomiklass, är det mer eller mindre utrymme än ekonomiklass Thai?

Vilken rad med "4 platser" sitter man bäst i/har bäst benutrymme när det gäller Austrian Wien-Bangkok?

http://www.seatguru.com/airlines/Austrian_Airlines/Austrian_Airlines_Boeing_777-200.php?Orig=VIE&Dest=BKK&Date=

http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_747-400_7442.php

det är ca 2 tum mindre benplats på austrian en thaien

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt med dom 3-4 gånger för 4-7 år sen när dom hade riktigt bra priser och var prisledare några år!

Jag gillar Austrian! Inget strul! Egna bildskärmar!

40 minuter funkar bra! En gång var planet från Stockholm lite försenat och då fick vi en guide som tog oss gräddlinjen igenom , , annars funkar 40 minuter jättebra!

/mvh

Ser ut att vara bättre plats än SAS flyg som jag flög med sist och där satt jag bra då lär jag sitta bra med AA oxå :drinks:

Tack för info.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...