Jump to content
IGNORERAD

Proxy eller vpn eller dyligt för att se Svensk tv


jorake pitpokkati

Recommended Posts

jorake pitpokkati

Hej på Er!

Har tidigare använt anonine för att titta på Svensk tv i Thailand.

Och det har fungerat ok, tills för 2 veckor sedan.

Samtidigt som militären skulle utöka kontrollen av datoranvändandet.

Vet ej om det har med varandra att göra eller om det är en slump.

Har dom senaste veckorna bara kunnat ansluta till anonine ett par gånger på 2 veckor.

Och dom flesta gångerna en till ett par timmar innan kontakten bryts.

Har skickat flera mail till anonine utan att få något svar.

Vad använder ni andra Svenskar bosatta i Thailand?

Hur fungerar det för Er?

Har ni märkt någon skillnad efter 15:e september?

Någon annan som använder Anonine eller liknande?

Är ju så tråkigt när man börjat titta på flera tv-serier att inte kunna fortsätta att se.

Alla tips och råd emottages tacksamt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Siamsnus, on 30 Sept 2014 - 13:33, said:

Jag har kört den här i flera år här nere och den fungerar riktigt bra:

https://privatevpn.com/se

Att en hel del krånglar här nere beror på att en viktig undervattenskabel har gått av så den redan dåliga förbindelsen mellan Sydostasien och övriga delar är nu ännu sämre. Ingen expert på ämnet men skulle gissa på att man får svära över instabilt Internet ett par månader till. VPN-tjänsten jag rekommenderade fungerar dock även nu klockrent.

Tack så jättemycket för tipset!!

Den verkar ju funka jättebra.

Har kört den i flera timmar nu utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört den här i flera år här nere och den fungerar riktigt bra:

 

https://privatevpn.com/se

 

Att en hel del krånglar här nere beror på att en viktig undervattenskabel har gått av så den redan dåliga förbindelsen mellan Sydostasien och övriga delar är nu ännu sämre. Ingen expert på ämnet men skulle gissa på att man får svära över instabilt Internet ett par månader till. VPN-tjänsten jag rekommenderade fungerar dock även nu klockrent.

 

Jag vill tacka för detta utmärkta tips!

Installerade igår och har nu kört 1 1/2 dag och det har funkat klockrent med i stort sett bibehållen hastighet.

 

Nu kan jag kolla SVT plays alla program och jag kan göra vad jag vill på nätet utan att få nån glittergubbe efter mej.

 

Har tidigare haft Anonine, men surfhastigheten blev alldeles för låg och kvaliteten på uppkopplingen svajade.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker också anonine segat ner sig.

Kör nu  Dold.se och Flashback.name  (är samma som Relakks)
Dold kopplar upp sig snabbt - pålitligt - bra support

Flashback lite segare men funkar.

Ibland går inte den ena, men den andra och vice versa.därför kör jag med 2 alt.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jag brukar använda Hidemyass.com  . Fungerar för det mesta bra.  

 

Då dom har många servers så kan man lätt byta . Dessutom har dom ett gäng servers i Singapore som är bra om man vill komma runt Thailändska censuren och som vuxenfilm och lite annat. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör på Invisible VPN sedan nått år tillbaka och det fungerar alltid klockrent. Full hastighet, bra priser och aldrig något strul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nyligen landat i CM. känns underbart att vara här i sju månader...men..jag vill se TV och streama. Jag kör HMA. Fungerade bra första kvällen (Netflix) 9,7 Mbit/s. Men dag 2 och 3 kunde jag endast se dagtid. Å då har jag inte tid då det finns annat roligt att pyssla med. På kvällen (och nu dagtid ) har jag endast 3,77 Mbit/s och bredbandskollen anger "dåligt" i för hållande till utlovade. VPN ort har jag i STH.

 

Däremot tror jag att internetleverantören ToT har för många kunder. i detta villaområde. Förra året streamade jag, men hade avbrott. Då och då.

 

Nu till min FRÅGA. I tisdags fick området en kallelse till ett möte på lördag med INTERNET leverantören ToT. Angående (gud vad jag diskuterat med min fru) FIBEROPTIC 18,2/M till kostnad 690 osv (FTTx). Men vad är detta? är det någon på forumet som kan klargöra detta?? Inför mitt möte imorgon (lördag).

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...