Jump to content
IGNORERAD

Gamla Hotell Pattaya


boanderz

Recommended Posts

Första gången jag var i Pattaya var 1974 vi bodde på Pattaya Palace "ett riktigt lyx" hotell just då - senare när jag var (2001) där var det bara ett skal - nu kanske rivit? Ett annat hotell jag bodde på var Nipa Lodge - finns det ikvar? Det mest populära baren under 74 - 80 var Simon Bar - och den finns kvar?

Alltså senast jag var i Pattaya var 2001 det är ca 14 år sedan mycket har förändrats matställen, Barer och nya Hotel. Förslag på bra hotell vore inte fel är Jomtien beach som gäller nu?

Anders

 

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

Prisklass ?

Hur länge ska du stanna?

Ska du hyra moppe?

Nightlife?

Åker du med familjen eller själv?

 

Boende beror ju på massa olika faktorer, men jag brukar bo på lite mindre ställen.

 

Maleez Lodge  är ett ställe jag gillar. Vissa tycker det är för billigt andra för dyrt.

 

Ligger centralt i Pattaya, nära till allt.

 

http://www.agoda.com/maleez-lodge-hotel-and-restaurant/hotel/Pattaya-th.html?asq=XqlQ7bJ0pUN0G2iz%2fnzAiJRaiHdbm7cq0iKcAluI%2bgJojuYrrtEQmUICmvTDHkSop3dudTJVcBADEr7bklsTPs%2f3mykSblKmcrQi9qxQ5g3GKR3oo7WRqkHsrHD%2fxPpfg9yjzLIYDVV2uViZf5ZyQTGPfbGSipltgzs0MHZJClj%2f5FYKpHQ9sm8ofSb8%2fC23gU4c774uy3L%2f5qY58fkt5LRQ7Wm4PMUVfBprgFoOqw6EUnMsjDFydlPG7gRlUyt5PvEDmcMZiwGtmeLjik4D6Uf882mlgVIKfPMb0Tr02RbHZ6Ix9GA1%2fhcNM52HxyPk0%2fsEOrSOO6FsSvOuZ5P6Fb07N5%2fSY3K8mPuOozPVgCg%3d

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prisklass ?

Hur länge ska du stanna?

Ska du hyra moppe?

Nightlife?

Åker du med familjen eller själv?

 

Boende beror ju på massa olika faktorer, men jag brukar bo på lite mindre ställen.

 

Maleez Lodge  är ett ställe jag gillar. Vissa tycker det är för billigt andra för dyrt.

 

Ligger centralt i Pattaya, nära till allt.

 

http://www.agoda.com/maleez-lodge-hotel-and-restaurant/hotel/Pattaya-th.html?asq=XqlQ7bJ0pUN0G2iz%2fnzAiJRaiHdbm7cq0iKcAluI%2bgJojuYrrtEQmUICmvTDHkSop3dudTJVcBADEr7bklsTPs%2f3mykSblKmcrQi9qxQ5g3GKR3oo7WRqkHsrHD%2fxPpfg9yjzLIYDVV2uViZf5ZyQTGPfbGSipltgzs0MHZJClj%2f5FYKpHQ9sm8ofSb8%2fC23gU4c774uy3L%2f5qY58fkt5LRQ7Wm4PMUVfBprgFoOqw6EUnMsjDFydlPG7gRlUyt5PvEDmcMZiwGtmeLjik4D6Uf882mlgVIKfPMb0Tr02RbHZ6Ix9GA1%2fhcNM52HxyPk0%2fsEOrSOO6FsSvOuZ5P6Fb07N5%2fSY3K8mPuOozPVgCg%3d

 

 

Nja, dyrt var det ju inte. Får ju inte ens en tältplats för de pengarna i Svedala.

 

Tack för ett bra tips!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Prisklass ?

Hur länge ska du stanna?

Ska du hyra moppe?

Nightlife?

Åker du med familjen eller själv?

 

Boende beror ju på massa olika faktorer, men jag brukar bo på lite mindre ställen.

 

Maleez Lodge  är ett ställe jag gillar. Vissa tycker det är för billigt andra för dyrt.

 

Ligger centralt i Pattaya, nära till allt.

 

http://www.agoda.com/maleez-lodge-hotel-and-restaurant/hotel/Pattaya-th.html?asq=XqlQ7bJ0pUN0G2iz%2fnzAiJRaiHdbm7cq0iKcAluI%2bgJojuYrrtEQmUICmvTDHkSop3dudTJVcBADEr7bklsTPs%2f3mykSblKmcrQi9qxQ5g3GKR3oo7WRqkHsrHD%2fxPpfg9yjzLIYDVV2uViZf5ZyQTGPfbGSipltgzs0MHZJClj%2f5FYKpHQ9sm8ofSb8%2fC23gU4c774uy3L%2f5qY58fkt5LRQ7Wm4PMUVfBprgFoOqw6EUnMsjDFydlPG7gRlUyt5PvEDmcMZiwGtmeLjik4D6Uf882mlgVIKfPMb0Tr02RbHZ6Ix9GA1%2fhcNM52HxyPk0%2fsEOrSOO6FsSvOuZ5P6Fb07N5%2fSY3K8mPuOozPVgCg%3d

Jag reser ensam just Pattaya kommer vara ca 5 - 7 dagar. Kommer inte hyra moppe eller bil. Vistelsen i Pattaya blir äta, dricka gott och sol/bad.

Nattlivet är alltid trevligt - efter militären tog över är det inte öppet så länge? 

Har hittat en del små Hotelll Twin Palm ( fd Palm Lodge) där har jag bott några gånger också på 70-talet.

Alltid bra trevligt med tips alltid förändras numera gå det riktigt fort

Anders

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Soi 10, the stay.

Trevligt hotell.

Erkki

Håller med. Ett utav dom bästa/serviceminded hotell som jag bott i pattis på

Senaste 10 åren. Bra läge,bra personal. Tack för tipset.

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Soi 10, the stay.

Trevligt hotell.

Erkki

Rekommenderar också soi 10. här har vi ett annat hotell, Page 10, som dom har målat mörkgrått (mitten av fotot)

Ett stenkast från 2nd, eller några minuter promenad ner till Beach Rd.. Himla trevligt poolområde på taket..

 

post-4104-0-27340000-1411864576_thumb.jp

 

Fotot ovan, taget ungefär från samma plats, där jag kommer att sitta om 90 dar..

 

post-4104-0-60051300-1411865110_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Areca Lodge är heller inte helt fel. Bodde senast på den sist byggda delen, Evergreen, i mitt tycke dock INTE värt extrabahten. För övrigt är läget perfekt, nära till det attraktiva nattutbudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hittat en del små Hotelll Twin Palm ( fd Palm Lodge) där har jag bott några gånger också på 70-talet.
Har nästan alltid bott där  och alltid trivts bra,läget,personalen och numera uppfräschat oxå,sen kan man ju alltid klaga på prisvärdhet men att pröjsa 3-400 för ett dubbelrum tycker iaf jag är helt OK.Det är inget långstayhotell(även om vi bott där 3-4 månader ibland)men vi älskar det.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nästan alltid bott där  och alltid trivts bra,läget,personalen och numera uppfräschat oxå,sen kan man ju alltid klaga på prisvärdhet men att pröjsa 3-400 för ett dubbelrum tycker iaf jag är helt OK.Det är inget långstayhotell(även om vi bott där 3-4 månader ibland)men vi älskar det.

Dom gånger jag bott där ( även om det var längesen) har det varit perfekt bra läge, bra pool mm. Kanske bli detta hotell.

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

Areca Lodge är heller inte helt fel. Bodde senast på den sist byggda delen, Evergreen, i mitt tycke dock INTE värt extrabahten. För övrigt är läget perfekt, nära till det attraktiva nattutbudet.

 

Hotellet är bra och läget. Men just nu byggs det som tusan runt om. Det är en del oväsen.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotellet är bra och läget. Men just nu byggs det som tusan runt om. Det är en del oväsen.

Om jag har fattat alla inlägg här så byggs många nya hotell! Det kanske är bättre att inte boka i förtid på nätet - och få ett riktigt "nytt" hotell bra pris när man kommer till Pattaya?

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bodde på Ocean View -77 i Pattaya, nära stranden bara tvärs över Beach Road. Finns hotellet kvar eller

eventuellt bytt namn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde på shagwell manison och sen på Maxx, maxx var perfekt för mig men jag fick nog av hotellliv och hyrde en etta bredvid 2dogs bar istället. 6400THB/månad+el+vatten.

 

Funkade skitbra då jag inte behövde köpa sängkläder heller (denna gång). Tvätt och sånt får man ju fixa själv, men för en vecka så är det nog inte ett alternativ.

 

Gillade dock arunothai området, lugnt och trevligt. Ganska hyfsat käk i närheten åxå.

 

Boka en natt eller två, dom bygger som galningar och det är ju inte enkelt att se på agoda/hotels om det pågår ett bygge just utanför "ditt" hotell.

Resten kan man ju fixa därnere, rum finns alltid. Och jag i alla fall vill kika på rummet innan jag bokar upp mig mer.

 

I jomtien bodde jag på jomtien hostel. Trivdes bra där åxå, men jag har ju kanske inte så höga krav.

http://www.agoda.com/jomtien-hostel/hotel/Pattaya-th.html?dsrch=1&asq=fFgN3Gky6cNHLybN%2bcK5tvqeBlORRwI0Nf9ew0NmbRrB6B4ISsjEcMseaSRgb8cZBWnAMicIhUCvDopYRZqirKyOGrTkWQlXddKzt7W93i%2bJIljUUHC%2f5cY0yR0pFpvPnXATbEobiJ9d5p5b%2fz1bjX0AuhKsn0C3wCYFFyomVGA%3d

Vetefan hur jag lyckades, men jag betalade 450THB natten utan frukost. Nu verkar priserna gått upp en bit (enligt agoda).

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...