Jump to content
IGNORERAD

Lämna våra får ifred..!


borje222

Recommended Posts

Hur ska vi kunna värja oss...Är det inte vargattacker, som vårt kära EU har haft en åsikt om...Så är det ett nytt problem...

Fårstölderna har ökat i hela landet!

 

 

post-7126-0-88807800-1411675270.jpg

 

Nu tycker jag verkligen att ni som föräldrar tar ansvar för era barn, och berättar vad som gäller i Sverige..!

 

Är man lite berusad, och sugen på ett får, är det absolut förbjudet att tillgripa ett sådant, utan medgivande.

Om man vill förtära ett får, kräver det att man betalar uppfödaren. Och det är det absolut förbjudet att tillgripa ett får, utan att betala.

Angående lamm, är vi Sverige extra restriktiva med dessa...

 

(  Någon måste stå upp för våra fårskallar... Nu får vi väl hoppas att detta inte ses som en politisk tråd...)

 

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/gavledala/fler-farstolder-runt-om-i-landet

 

 

Mvh. borje222

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    7

  • ban99arne

    6

  • Nack Laeng

    2

  • uptoyou

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

?   post-4278-0-37690400-1411678749.jpg

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne på att tjacka ett får till Hemfosa och låta den gå och beta utanför, ringde till och med på en annons men inget svar.

Mina grannar har skällande hundar så du kan väl jag ha ett får. men hade inte löst frågan med vad man gör med fåret om jag drar till Thailand.

Kanske Odin skulle kunna ha den i sin lägenhet under tiden...   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne på att tjacka ett får till Hemfosa och låta den gå och beta utanför, ringde till och med på en annons men inget svar.

Mina grannar har skällande hundar så du kan väl jag ha ett får. men hade inte löst frågan med vad man gör med fåret om jag drar till Thailand.

Kanske Odin skulle kunna ha den i sin lägenhet under tiden...   :)

 

Varför inte ta med fåret till Thailand?

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Gorocco, i våras körde jag över två får i Hemfosa.

 

Så om du skaffar några så se till att dom inte rymmer upp på spåret ( olaga spårbeträdelse ger 2000 kr i böter) 

 

Kan väl säga att det vart inte mycket kvar av dom Fårskallarna iaf...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ni införskaffa ett får, kan det vara ide att förvissa sig om att era grannar föredrar fläskkött...

 

 

Citat:

 

Under våren har flera fårägare i Kronobergs län fått sina djur stulna. Senast i helgen stals en öronmärkt finullstacka från en gård, skriver Smålänningen. Polisen misstänker att tackan stals för att slaktas och bli föda.

Enligt Kronobergspolisen ökar fårstölderna.

-Det är alltid tråkigt att bli av med sina husdjur på det här sättet, säger Wåge Lundgrehn, stationsbefäl i Ljungby, till Smålänningen.
 
TT
 
post-7126-0-11134300-1411717727.jpg
 
Mvh. borje222
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara så att det har vuxit fram en ny sorts snabbmat... " 30 minuter / en halvtimme "...(tar ju lite längre tid att springa ut i hagen, och hämta maten...)

 

 

post-7126-0-57903900-1411751292.jpgpost-7126-0-11786700-1411751313.jpg

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne på att tjacka ett får till Hemfosa och låta den gå och beta utanför, ringde till och med på en annons men inget svar.

Mina grannar har skällande hundar så du kan väl jag ha ett får. men hade inte löst frågan med vad man gör med fåret om jag drar till Thailand.

Kanske Odin skulle kunna ha den i sin lägenhet under tiden...   :)

 

Vaddå skotta in ett par ensilage.balar i stugan å låt fårskallen stanna inne över vintern, grannarna lär ju inte märka nån skillnad.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle någon av er bli sugen på en sådan som Maud Olofsson, tänk på att tidelag aldrig kan bortförklaras...

 

post-7126-0-90211900-1411760127.jpg

 

Mvh.borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska vi kunna värja oss...Är det inte vargattacker, som vårt kära EU har haft en åsikt om...Så är det ett nytt problem...

Fårstölderna har ökat i hela landet!

 

 

attachicon.gifindex.jpg

 

Nu tycker jag verkligen att ni som föräldrar tar ansvar för era barn, och berättar vad som gäller i Sverige..!

 

Är man lite berusad, och sugen på ett får, är det absolut förbjudet att tillgripa ett sådant, utan medgivande.

Om man vill förtära ett får, kräver det att man betalar uppfödaren. Och det är det absolut förbjudet att tillgripa ett får, utan att betala.

Angående lamm, är vi Sverige extra restriktiva med dessa...

 

(  Någon måste stå upp för våra fårskallar... Nu får vi väl hoppas att detta inte ses som en politisk tråd...)

 

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/gavledala/fler-farstolder-runt-om-i-landet

 

 

Mvh. borje222

Har Du får själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Du får själv?

 

Nej.

Och tyvärr verkar det ju omöjligt att införskaffa, om jag skulle vilja ha, då den nya tidens svenskar inte verkar kunna skilja på ditt och mitt..!

Nej satans Erik, Nisse och Bosse eller vad våra fårtjuvar heter...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

En vän till mig var Fn-stationerad på cypern och såg med :pilot: nattkikaren över gränsen när turkarna :buba:  tog hand om, när lammen tystnar :plea:

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

SD-stollarna verkar ha hämtat sig från baksmällan efter valet men man förstår ju att di värnar om sina närmsta släktingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

SD-stollarna verkar ha hämtat sig från baksmällan efter valet men man förstår ju att di värnar om sina närmsta släktingar.

Som 87:a kanske du ska ligga lite lågt.

sapyde6e.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...