Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

GreenValley

Nu kan även kvinnor få medlemskap i R&A

Recommended Posts

KaiserBlood

Har inget emot att damerna får tillträde enligt reglementet- dvs köpa sig in. Det som kan hända är att gubbarna får en längre bana att spela...

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Fredman

jaha, stackars dig som ser så negativt på sitt liv som pensionär, tycker faktiskt riktigt synd om dej,men det är aldrig för sent att börja ett nytt liv å få nya vänner genom typ då golfen, så blir nog inte ditt liv så jäkla torftligt som du tror att det skulle kunna bli.

Om du jobbade lite på läsförståelse så kanske t.o.m. du skulle kunna lära dig vad OM betyder?

jan53

Om du jobbade lite på läsförståelse så kanske t.o.m. du skulle kunna lära dig vad OM betyder?

och jag skrev "TROR" om du nu läste min kommentar,

ban99arne

Respekterar folk som håller på med detta sällskapsspel och tycker att golfspelare är mycket duktiga men samtidigt tycker jag att det är tramsigt med vissa regler och bestämmelser och sådant här spär ju på tramset, att kvinnor först 2014 får kvinnor bli medlemmar. :sFduh:

Mja, det märks med all tydlighet att Ni aldrig spelat golf med en kvinna.

Fredman

och jag skrev "TROR" om du nu läste min kommentar,

Vart skrev jag att jag TROR det. Vet du inte skillnaden på OM och TROR så är inte min sak att upplysa dig.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Krafta

Om det finns FI-sympatisörer på den här sidan som är riktigt upprörda just nu så kan jag informera om att st:andrews kvinnor, har sedan många år tillbaka startat en egen klubb som ligger precis i jämte "the old course".Män är inte välkomna i klubbhuset men kan få spela på deras puttningsbana som är ganska populär bland alla kön. Det finns även flera kvinnliga golfklubbar i skottland där män inte har tillträde.

Ett annat land - andra traditioner - helt enkelt!

GreenValley

Om det finns FI-sympatisörer på den här sidan som är riktigt upprörda just nu så kan jag informera om att st:andrews kvinnor, har sedan många år tillbaka startat en egen klubb som ligger precis i jämte "the old course".Män är inte välkomna i klubbhuset men kan få spela på deras puttningsbana som är ganska populär bland alla kön. Det finns även flera kvinnliga golfklubbar i skottland där män inte har tillträde.

Ett annat land - andra traditioner - helt enkelt!

Himalayas gör skäl för namnet.

http://www.visitstandrews.com/do/great-outdoors/2643-2/

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy