Jump to content
IGNORERAD

Nu kan även kvinnor få medlemskap i R&A


GreenValley

Recommended Posts

Kvinnor nu välkomna på St Andrews  

Den anrika golfklubben Royal&Ancient i
St Andrews i Skottland tillåter nu
kvinnliga medlemmar. Det har 85 procent
av klubben medlemmarna röstat fram.

Beslutet gäller omedelbart och ett
flertal kvinnor kommer bli medlemmar
redan de närmaste månaderna.
                                       
-Detta är en mycket viktig och positiv
dag. R&A har tjänat sporten golf i 260
år och jag är övertygad om att klubben
kommer att fortsätta att göra det i
framtiden med stöd av alla dess
medlemmar, både kvinnor och män, säger
Peter Dawson, klubbens sekreterare.   

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

No dogs or woman allowed!

 

http://www.huffingtonpost.com/martha-burk/no-dogs-or-women-allowed_b_5819292.html

 

 

Ja - sådana skyltar har faktiskt suttit uppe på diverse ställen i skottland till dagens datum, men nu när Royal&Ancient i
St Andrews har bestämt att kvinnorna får tillträde så kanske även andra ställen följer efter.

 

Lite intressant med den stora skillnaden, när det gäller jämställdhet mellan sverige och skottland! Vi ligger ju trots allt ganska nära varandra.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

har du provat på att spela golf nå'n gång?

Ja men jag tröttnade ganska snart. Kanske att jag tar upp det som pensionär om jag får ett allt för torftigt och enahanda liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck .Vart i helvete är världen på väg.

Snart ska dom väl ha rösträtt också !!!!!!

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck .Vart i helvete är världen på väg.

Snart ska dom väl ha rösträtt också !!!!!!

 

 

Mvh Hobbe

Och i Saudi kanske kvinnorna får köra bil snart, vart är världen på väg???

De har en prototyp som testas för fullt!

post-4394-0-65814300-1411158824.jpg

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men jag tröttnade ganska snart. Kanske att jag tar upp det som pensionär om jag får ett allt för torftigt och enahanda liv.

jaha, stackars dig som ser så negativt på sitt liv som pensionär, tycker faktiskt riktigt synd om dej,men det är aldrig för sent att börja ett nytt liv å få nya vänner genom typ då golfen, så blir nog inte ditt liv så jäkla torftligt som du tror att det skulle kunna bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnor nu välkomna på St Andrews  

Den anrika golfklubben Royal&Ancient i

St Andrews i Skottland tillåter nu

kvinnliga medlemmar. Det har 85 procent

av klubben medlemmarna röstat fram.

Beslutet gäller omedelbart och ett

flertal kvinnor kommer bli medlemmar

redan de närmaste månaderna.

                                       

-Detta är en mycket viktig och positiv

dag. R&A har tjänat sporten golf i 260

år och jag är övertygad om att klubben

kommer att fortsätta att göra det i

framtiden med stöd av alla dess

medlemmar, både kvinnor och män, säger

Peter Dawson, klubbens sekreterare.   

 

Respekterar folk som håller på med detta sällskapsspel och tycker att golfspelare är mycket duktiga men samtidigt tycker jag att det är tramsigt med vissa regler och bestämmelser och sådant här spär ju på tramset, att kvinnor först 2014 får kvinnor bli medlemmar. :sFduh:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bättre på den tiden då kvinnor saknade rösträtt. :ironi:Nu blir jag avstängd av suren.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Passar inte den här tråden bättre på FI;s hemsida (om den finns kvar)

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Respekterar folk som håller på med detta sällskapsspel och tycker att golfspelare är mycket duktiga men samtidigt tycker jag att det är tramsigt med vissa regler och bestämmelser och sådant här spär ju på tramset, att kvinnor först 2014 får kvinnor bli medlemmar. :sFduh:

Absolut, vi spelar sallskapsgolf och foljer reglerna, men med viss skillnad, vi tar oss vissa friheter eftersom vi har kul pa banan! Inga riskerade handledsskador eller trasiga klubbor, da bjuder vi pa lattnad, om det inte foreligger nagon form av vadslagning, da javlar ska motstandaren straffas! Sadan ar manniskan. :good:

 

Gladgolfaren Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser nog att klacken är den värsta, oftast på nr 9 eller 12!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser nog att klacken är den värsta, oftast på nr 9 eller 12!

Mvh

Amja

Nix, den befinner sig pa och omkring 19!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget emot att damerna får tillträde enligt reglementet- dvs köpa sig in. Det som kan hända är att gubbarna får en längre bana att spela...

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

jaha, stackars dig som ser så negativt på sitt liv som pensionär, tycker faktiskt riktigt synd om dej,men det är aldrig för sent att börja ett nytt liv å få nya vänner genom typ då golfen, så blir nog inte ditt liv så jäkla torftligt som du tror att det skulle kunna bli.

Om du jobbade lite på läsförståelse så kanske t.o.m. du skulle kunna lära dig vad OM betyder?
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du jobbade lite på läsförståelse så kanske t.o.m. du skulle kunna lära dig vad OM betyder?

 

och jag skrev "TROR" om du nu läste min kommentar,

Link to comment
Dela på andra sajter

Respekterar folk som håller på med detta sällskapsspel och tycker att golfspelare är mycket duktiga men samtidigt tycker jag att det är tramsigt med vissa regler och bestämmelser och sådant här spär ju på tramset, att kvinnor först 2014 får kvinnor bli medlemmar. :sFduh:

 

Mja, det märks med all tydlighet att Ni aldrig spelat golf med en kvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

och jag skrev "TROR" om du nu läste min kommentar,

Vart skrev jag att jag TROR det. Vet du inte skillnaden på OM och TROR så är inte min sak att upplysa dig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Om det finns FI-sympatisörer på den här sidan som är riktigt upprörda just nu så kan jag informera om att st:andrews kvinnor, har sedan många år tillbaka startat en egen klubb som ligger precis i jämte "the old course".Män är inte välkomna i klubbhuset men kan få spela på deras puttningsbana som är ganska populär bland alla kön. Det finns även flera kvinnliga golfklubbar i skottland där män inte har tillträde.

 

Ett annat land - andra traditioner - helt enkelt!

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det finns FI-sympatisörer på den här sidan som är riktigt upprörda just nu så kan jag informera om att st:andrews kvinnor, har sedan många år tillbaka startat en egen klubb som ligger precis i jämte "the old course".Män är inte välkomna i klubbhuset men kan få spela på deras puttningsbana som är ganska populär bland alla kön. Det finns även flera kvinnliga golfklubbar i skottland där män inte har tillträde.

 

Ett annat land - andra traditioner - helt enkelt!

Himalayas gör skäl för namnet.

http://www.visitstandrews.com/do/great-outdoors/2643-2/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...