Jump to content
IGNORERAD

Glasögon och sidentäcke


born41

Recommended Posts

Jag tängkte köpa glasögon i Thailand när jag kommer dit nästa gång.

Är det någon som har bra tips om affär eller kedja med bra priser?

Det fanns i Pattaya på beach road nära korsnigen med central Pattaya road en affär där man ,för ett år sedan, kunde köpa dubbelslipade med "solglas" ,inklusive bågar,för 6600 TBh. Är det någon som vet om affären fins kvar och vad den heter?

Enligt uppgift så fick man en klocka med på affären.

Är det någon som vet vad täcken med sidenfyllning kostar i Thailand och var dom finns att köpa?

I billighetskattaloger (Home shop)  har jag sett dessa täcken för 500 sv.Kr. Då är yttertyget i 100% bomul och "vadden" av silke och täckena är sydda i rutmönster.

På TT var detta ämne uppe för ett år sedan men jag hittar det inte.

Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänd dig till BigC eller liknande. Jag har köpt läsglasögon slipade för mig då det högra ögat är lite sämre.Dock inte i Pattaya eller Phuket utan i Surin samt Korat. Då betalade jag 1050 Thb för 2 år sedan i Surin och 1300 Thb för 4 månader sedan i Korat. 

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

I det nya centrat "The Avenue" på 2d road snett över Mike Shopping Mall så finns det en del olika optiker.

Fastnade själv för Center Eyewear som ligger från 2d road snett in till höger.

Mycket bra service och bemötande !!

Köpte själv linser som skulle ta fem dagar att få fram, men när jag berättade att vi skulle åka på fjärde dagen så ordnade de specialtransport så de kom redan dagen efter jag beställt dem... haha

Ganska exakt halva priset jämfört med hemma blev slutpriset...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...