Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket "lön" ger ni eran flickvän/fru /tant?


somtam

Recommended Posts

Quote

Jag haller helt med Joints. Bade den cyniska bild som BTT malar upp och den "godmodiga" bild som vissa andra malar upp gor att man far intrycket av att alla thailandskor ar korkade och/eller sjalviska. Jag skulle aldrig orka leva i ett forhallande dar man kabblar om vem som ska betala det ena eller det andra eller att man har helt olika mal ekonomiskt. Vi har gemensam ekonomi och har alltid haft det. Frugan haller i hushallskassan men nar vi gor storre inkop sa diskuterar vi det givetvis forst. Jag kan inte se att det gor nagon som helst skillnad att hon ar Thai, hon skulle lika garna kunnat komma fran Ulricehanm eller Uganda.

Quote

Alla gör vi väl olika. Själv anser jag att det är VÅRA pengar, som skall användas för att ge oss båda den största möjliga nytta, och damen resonerar likadant.

Två mycket kloka inlägg, som också speglar vår situation.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    7

  • måne

    7

  • Soengsang

    7

  • noBuzz

    6

Mest aktiva i denna tråd

Har jag lockat hit fjällan från govärmen till kallh.et så är det väl självklart att jag ska försörja henne tills ,om ,hon får egen inkomst ! Och med henne inkluderas ju också hennes barn och hennes mor !!

Men jag är ju från stenåldern enligt mina pöjkar,HeHe.så tänker jag!

Jepp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att ni alla hjälper till att försörja era egna föräldrar också som har en liten svensk pension, som dom ska betala hyra,mat,tv,ström, mediciner m.m. Det är ofta att dom glöms bort pga att dom har ju ändå en pension. Dom kan också behöva hjälp med städning, diska, tvätta m.m. Jag hoppas att era thaiflickvänner/fruar ser och förstår och hjälper till med det, men det tror jag tyvärr inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag hoppas att ni alla hjälper till att försörja era egna föräldrar också som har en liten svensk pension, som dom ska betala hyra,mat,tv,ström, mediciner m.m. Det är ofta att dom glöms bort pga att dom har ju ändå en pension. Dom kan också behöva hjälp med städning, diska, tvätta m.m. Jag hoppas att era thaiflickvänner/fruar ser och förstår och hjälper till med det, men det tror jag tyvärr inte.

Hur står de till hos dig acmed00, hjälper din partner till med med städning, diska, tvätta m.m., hemma hos dina föräldrar?.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jajamensan, min partner hjälper till med däckbyte på bilen också.

Samma här + att hon är en klippa på att montera IKEA möbler :good:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag hoppas att era thaiflickvänner/fruar ser och förstår och hjälper till med det, men det tror jag tyvärr inte.

Varför skulle de inte förstå det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå Accmedo !!

Det gör hon visst,hon ser det som sin skyldighet ,uppgift ,hon har det tänket från Thailand,däremot har mina föräldrar svårt att ta emot hjälpen med, allt i allo.Dom är uppvuxna med att dom måste sköta,ta hand om sig själva (70 års åldern).En förändring är på väg i Sverige tror jag!!Ni som vet har uppgifter om hur framtida pensions,pansionärs liv kommer att utveckla sig,STARTA en tråd om det !! Det behöver inte vara fakta,tankar räcker för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jajamensan, min partner hjälper till med däckbyte på bilen också.

Härligt Acne, var rädd om honom.

[move]

Orädde Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kan man hitta en tjej som kan byta kamrem på vovvo 850:in

behövs i och för sig inte,jag puttar ju bara in och ut den ur garaget på helgerna!

Glöm inlägget!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför skulle de inte förstå det?

Jag menade givetvis inte alla, men "många" har ju bara hört hur bra det är i sverige med bidrag,ålderdomshem m.m. Sina egna föräldrar i Thailand vet dom ju med säkerhet att dom inte har den typ av bidrag,hjälp m.m. Det kan ju också bero på tjejens ålder, om hon är i 20:årsåldern eller äldre hur mycket hon ser och vill hjälpa till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

LÖN ??? ? ??? ?

Räcker det inte med att hon bor i ett stort hus och har mat på bordet varje dag hur mycket hon vill...  :neutral:

Hon har kläder så hon slipper frysa.

Ensam att dra in slantar som ska bekosta...

Tjejen

Grabben på 13år

Dottern på 11år

Dottern på ½år

Mig själv

Hus med tillhörande omkostnader

Två bilar med omkostnader

Resor till Thailand och andra ställen på klotet

Lite bidrag till hennes föräldrar

Mat, kläder, hygienartiklar och allt annat som hör till

Nöjen

m.m m.m m.m

Vem sätter upp regler för att hon ovanpå detta ska ha en LÖN som hon kan göra vad hon vill med.

Dock får hon oftast vad hon vill om det är vettigt och finns behov för det, och det finns det också om hon vill ha något för en sparsammare tjej får man verkligen leta efter med ljus och lykta. :wai:

Ibland undrar man om hon e från Thailand faktiskt...  :D:D

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanten säger at inte tillräckligt!  :crazy:

Nu ska jag köpa flygbiljett åt henne. T & R 6 månaders Bkk-Gbg endast 66000 bath!

Så nu ska jag ut på åkern och skörda lite mer deg!  ;)

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dagligen tillbringa mer än 8 timmar tillsammans med vissa av forumisterna borde vara förenat med ganska hög lön, tjänstebil och fallskärm.

[move]

Olönade Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

:dance: Frugan och jag har båda fast jobb, jag står för lån, hyra + övriga räkningar , hon står för matutgifter och bensinkostnader.

        Sedan har hon möjlighet att hjälpa föräldrar i Thailand och annat hon anser viktigt (oftast thailandsrelaterat)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger inte fru Chang några pengar. OK, i början efter att hon kommit till Sverige och gick på SFI gjorde jag förstås det. Numera driver hon verksamhet i eget AB och sköter sina utgifter med pengar hon tjänat själv.

Jag kräver inte att hon betalar hälften av hyran och övriga utgifter för boendet (och det gör hon inte heller). Min filosofi är att jag kan ha samma utgifter nu som när jag bodde själv, det har liksom inte blivit särskilt dyrare bara för att fru Chang bor här också.

Däremot är det ju så att fru Chang sparar till hus i Thailand. Det får hon betala själv (tänker inte bidra med en spänn med tanke på thailändsk lagstiftning), och jag förväntar mig att få bo där gratis om jag vill. Jag står för boendet i Sverige, och hon står för boendet i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Jag ger inte fru Chang några pengar. OK, i början efter att hon kommit till Sverige och gick på SFI gjorde jag förstås det. Numera driver hon verksamhet i eget AB och sköter sina utgifter med pengar hon tjänat själv.

Jag kräver inte att hon betalar hälften av hyran och övriga utgifter för boendet (och det gör hon inte heller). Min filosofi är att jag kan ha samma utgifter nu som när jag bodde själv, det har liksom inte blivit särskilt dyrare bara för att fru Chang bor här också.

Däremot är det ju så att fru Chang sparar till hus i Thailand. Det får hon betala själv (tänker inte bidra med en spänn med tanke på thailändsk lagstiftning), och jag förväntar mig att få bo där gratis om jag vill. Jag står för boendet i Sverige, och hon står för boendet i Thailand.

Herr Chang har talat.

Låter som ett genomtänkt och vettigt upplägg...

Dock vet jag inte hur min tant skulle få ihop de pengar som krävs för att starta ett AB...  :whistle:;)

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Låter som ett genomtänkt och vettigt upplägg...

Dock vet jag inte hur min tant skulle få ihop de pengar som krävs för att starta ett AB...  :whistle:;)

Hehe, ja det krävs nog att någon "lånar" ut pengar till aktiekapital... Fast det det är nog den bästa investering jag någonsin gjort.

Men man behöver inte ha ett AB, det går lika bra att starta med en enskild firma (det gjorde jag själv). Inga problem att senare ombilda till AB om verksamheten går bra.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru far 20.000 Baht i manaden som ersattning for sveda och vark:-)

Det ar sedan upp till henne om hon vill anvanda dom till att hjalpa sina syskon och deras barn eller shoppa/festa.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela ge "lon" och "veckopengs"-resonemanget kanns for mig mkt frammande. Vi har gemensam ekonomi dar badas inkomster trillar in pa kontot en gang i manaden och sedan gor vi vart basta for att spendera dem fortast mojligt  ;)

Brukar aldrig vara nagot problem. Alisa ar noga med att det sparas hit och dit och pengar fors stadigt over till mina sparkonton i Sverige. Vi betalar aven mellan 10-20,000 bath i manaden till hennes syskon som pluggar i USA respektive NZ och kompenserar med att aven bista min syster som ar "fattig" student i Sverige..

Mitt och ditt - hit och dit ar for omstandligt. Vi kor pa "vart gemensamma" istallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Hehe, ja det krävs nog att någon "lånar" ut pengar till aktiekapital... Fast det det är nog den bästa investering jag någonsin gjort.

Men man behöver inte ha ett AB, det går lika bra att starta med en enskild firma (det gjorde jag själv). Inga problem att senare ombilda till AB om verksamheten går bra.

Herr Chang har talat.

He he...

Det var det jag ville komma till... mest på skoj...  :whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle vara roligt att veta vad ni som ger eran parter lön har anställt denne som :neutral:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...