Jump to content
IGNORERAD

Hemliga stränder


Niro

Recommended Posts

Det finns en trevlig strand längst ner på soi 4, Pratomnak. Dom som känner till kondom restaurangen och hotel Asia vet var jag är.

Man går ner för den här läskiga och otrevliga trappan. Men väl nere hittar man solstolar och bra servering. Man får vara förbered på att det kan finnas utlänningar här men det är inte vanligt. Någon ryss och kanske, ibland kineser.

Det är en trevlig familj som arrenderar stället.

Jag hittade hit första gången för två år sedan och blev förtjust i den här lilla tjejen. Vi pratade mycket, skojade och hade kul. Nu har hon fyllt fem. Medan min Thailändska fortfarande ligger på en tre årings nivå, har hon gått vidare och kan prata ganska bra.

Lägger in en dålig, suddig bild när hon kommer springandes med en bira. Bilder på barnarbetare i Thailand kan lätt missförstås.

Detta är Thailand, såklart att det finns hundar. Tre stycken bor här, en knubbig pudel som mest sover på bordet. En fet blandras som är för bortskämd för att äta själv, också en riktig tuffing. Det är han som bestämmer men han är snäll.

Slutligen så vill jag åter igen nämna kondom restaurangen. Det är ett trevligt ställe, som jobbar med välgörenhet. Man ska gärna vara där i solnedgången

post-4451-0-98280600-1409918387_thumb.jp

post-4451-0-03722100-1409918427_thumb.jp

post-4451-0-17538300-1409918476_thumb.jp

post-4451-0-35438400-1409918524_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tack för tipset såg ju trevligt ut. Jag har bara åkt förbi Pratomnak Hill med grisbilen som går mellan Pattaya och Jomtien. Får man hoppa av och gå eller hur tar man sig bäst till stranden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentaren. Jag hade med detta i mitt inlägg ,när jag skrev det i mitt huvud tidigare idag. Men alkoholen gjorde att det försvann påvägen. Det blev inte som jag tänkt mig.

Det är svårt att ta sig hit om man inte har egen transport. Men vid Budda hill finns det moppar och det går faktiskt att gå ner för soi 4.

Ska man sen hem så står det taxi och väntar utanför hotel Asia

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det stranden som ligger vid Cozy Beach hotel. Trappan ner där?

Kan det vara, det ligger ett gamalt skräp hotel där men jag vet inte vad det heter. Längst ner på soi 4, Pratomnak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi var där idag men ingen av oss ville bada där- dagvatten /avloppsvatten

som strömmade bredvid trappen ner där - näe vi avstår iaf. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...