Jump to content
IGNORERAD

Jobba i Norge.


Kalas

Recommended Posts

Hej.

 

Jag har sett att en del av er jobbar i Norge. Hur går det till? Hur hittar man jobb? 

Kanske vet du som redan jobbar där om något ledigt? 

 

Jag är allround, ingen spetskompetens eller så. Van att jobba hårt. Har senaste åren mest ägnat mig åt marksten och anläggning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,kolla lite på dessa sidor https://tjenester.nav.no/stillinger/forside  och http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result

Själv trivs jag jäkligt bra med att jobba i Norge,kan inte tänka mig att jag kommer att jobba i Sverige mer.

Just nu veckopendlar jag,jobbar mån-ons 7-19 och tors 7-11:30,har sen ca 3h att köra hem så jag får en skapligt lång helg.

Lycka till med jobbsökningen,har tyvärr inget direkt tips på nått speciellt jobb,men kolla länkarna :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker man skall tänka sig för både en och två gånger innan man åker till Norge för att jobba.

 

Att Lisa och Johan 21 år tycker att det är som att skära guld med täljkniv kan ju bero på att de aldrig tidigare har haft ett jobb och anser allt som kommer in på kontot är "goa" pengar. Men att betala ibland 100% mer för en vara gör ju att det i slutändan inte blir så mycket "guld" kvar och att boende går minst går på 10 000 NOK för en 1a gör ju inte saken bättre...

 

Sen att du inte har någon eftergymnasial utbildning kan ju skapa problem också, du får "slåss" mot polacker och andra öststats folk som är vana vid inkomster på 6000 kr/mån och då är det ju lockande att få 20-25 000 kr/mån.  

Min känsla är att efter krisen 2008 så har det massinvandrat folk från hela europa till Norge och jobb som inte kräver någon utbildning där har lönerna stått stilla pga att det finns alltid folk att få tag på. Ett exempel är frun som sökte jobb på hotell, 300 sökande för ett städjobb...

 

Du kan även söka/se jobb på www.nav.no (deras arbetsförmedlingen), sen har du även alla bemanningsföretag som adecco, manpower etc...

 

Antar att det bästa/lättaste sättet att få jobb i Norge nu är om du känner någon redan som kan hjälpa dig in

 

bob 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...