Jump to content
IGNORERAD

Förskrivnings arbeten som yrke och yrken där en utlänning är förbjudet att bedriva


Amru

Recommended Posts

Annex attached to the Royal Decree

Prescribing works relating to occupation and profession in which an alien is prohibited to engage B.E 2522

1 Manual work

2 Work in agriculture, animal husbandry, forestry or fishery excluding specialized work in each particular branch or farm supervision

3 Bricklaying, carpentry or other construction works

4 Wood carving

5 Driving mechanically propelled carried or driving non-mechanically-propelled vehicle, excluding International aircraft piloting

6 Shop attendance

7 Auction

8 Supervising, auditing or giving service in accountancy excluding internal auditing on occasions

9 Cutting or polishing jewelry

10 Haircutting, hairdressing or beuty treatment

11 Cloth weaving by hand

12 Weaving of mate or making products from reeds, rattan, hemp, straw or bamboo pellicle

13 Making of Sa paper by hand

14 Lacquer ware making

15 Making of Thai musical instrument

16 Niello ware making

17 Making of products from gold, silver or gold-copper alloy

18 Bronze ware making

19 Making of Thai dolls

20 Making of mattress or quilt blanket

21 Alms bowls casting

22 Making of silk products by hand

23 Casting of Buddha images

24 Knife making

25 Making of paper of cloth umbrella

26 Shoe making

27 Hat-making

28 Brokerage or agency excluding brokerage or agency in International trade business

29 Engineering work in civil engineering branch concerning designing and calculation, organization, research, planning, testing, construction supervision or advising excluding specialized work

30 Architectural work concerning designing, drawing of plan, estimating, construction directing or advising

31 Garments-making

32 Pottery or ceramic ware making

33 cigarette making by hand

34 Guide or conducting sightseeing tours

35 Street vending

36 Type-setting of thai characters by hand

37 Drawing and twisting silk-thread by hand

38 Office or secreterial work (tele sales)

39 Legal lawsuit service

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få listan översatt till thailändska ?  Kan vara bra att ha och visa upp för hustrun ifall hon skulle få för sig nåt. :good:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-10974-0-99114500-1409893179_thumb.j Filen på thai för dem som är intresserade!

Amru Samphani

ROYAL LION SWEDISH AND INTERNATIONAL CONSULTING (RLSIC)

Tel: + 66 (0) 87 587 4114

Email: amru@rlsic.com

Web: www.rlsic.com

Link to comment
Dela på andra sajter

34 och 38 var ju intressanta, jag får alltså inte jobba som telesäljare mot norden eller som svensktalande guide på vings rundresor i Thailand.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Container making var inte heller med!  :good:

Missade du nr 1? "1 Manual work"

 

Det täcker liksom in allt sånt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade du nr 1? "1 Manual work"

 

Det täcker liksom in allt sånt.

Ja där ser man, Får nog inte ens dra en handtralla själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa sättet att få legalitet i arbete är att försöka få till ett BOI approval. The Board Of Investment ger tillstånd till utländska företag att, med förutsättningar, ge tillstånd till att sätta upp och driva företag.

Det är förstås inte säkert att man får BOI approval (jag har fått till det vid två tillfällen när jag startat företag i Thailand) men det är värt att prova.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

34 och 38 var ju intressanta, jag får alltså inte jobba som telesäljare mot norden eller som svensktalande guide på vings rundresor i Thailand.

 

Telesäljare vet jag inget om, men åtminstone för många år sedan när jag åkt charter till Thailand, var det alltid tvunget att vara med en thailändsk guide på alla utflykter. De svenska reseledarna fick inte guida oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Telesäljare vet jag inget om, men åtminstone för många år sedan när jag åkt charter till Thailand, var det alltid tvunget att vara med en thailändsk guide på alla utflykter. De svenska reseledarna fick inte guida oss.

Jo det råkade jag ut för i Isaan, en enbart Thaitalande guide. Dvs inte ens Engelska kunde hon. Väl investerade 20B för en halvtimmes bussguidning. :)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...