Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Sam sip sam

Kan väl också nämna att Big Horn såg helt igenbommat ut igår.

Ja det kan jag tro [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett lite överallt på nätet nu att det ska öppnas en Hooters i Pattaya.

Någon som vet vart och när den öppnar?

 

Sen så är frågan, hur bra kommer detta koncept fungera i Pattaya, Haha  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag har sett lite överallt på nätet nu att det ska öppnas en Hooters i Pattaya.

Någon som vet vart och när den öppnar?

 

Sen så är frågan, hur bra kommer detta koncept fungera i Pattaya, Haha  :drinks:

De tiotal Hooters jag har besökt i USA har alla varit till belåtenhet, jag gillar atmosfären och den prisvärda maten. Men de Hooters jag besökt i andra länder, inklusive den i Patong, håller inte alls samma standard. Dessutom är det inte lika lockande med lättklädda damer på Hooters när de finns i tusentals runt om i Patong och på de andra turistorterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

stämmer bra det ,hörde det redan i vintras och då förnekades det av ägarna ,men nu var det officiellt

 

 

en konverstation mellan mig och en av delägarna

 

 

 

När du fråga mig sist så va projektet hemligt. Fick inte säga nåt till nån. Sorry. Men att d blev en Harrys blev bestämt för nån vecka sen

 

 
 

 

 

Det är väl närmare bestämt Family Bar som ligger i PS byggnaden.

Vi satt och grundade i den baren nästan varje dag med 45baht:s Chang.

Man får se hur prisbilden blir i den nya baren även om dom enligt rykten

ska hålla lokal prisnivå. Bra läge att grunda på.

 

post-3639-0-27090100-1429351769_thumb.jp

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det är väl närmare bestämt Family Bar som ligger i PS byggnaden.

Vi satt och grundade i den baren nästan varje dag med 45baht:s Chang.

Man får se hur prisbilden blir i den nya baren även om dom enligt rykten

ska hålla lokal prisnivå. Bra läge att grunda på.

 

attachicon.gif20150417_150245-1-1.jpg

 

//Broskan

Harrys blir nog ingen bar utan en restaurang förhoppningsvis i beefeater klass

Link to comment
Dela på andra sajter

Harrys blir nog ingen bar utan en restaurang förhoppningsvis i beefeater klass

 

En svensk "Witherspoon" variant kanske, för vi fick höra det i slutet på mars att det ska bli en sportsbar/restaurant  :wink:

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

En svensk "Witherspoon" variant kanske, för vi fick höra det i slutet på mars att det ska bli en sportsbar/restaurant  :wink:

jo hörde det också i feb ,så kontaktade min polare på Phuket men han förnekade det då ,men nu så ska det bli av

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Harrys blir nog ingen bar utan en restaurang förhoppningsvis i beefeater klass

Blir i så fall den första Harrys som serverar ätbar mat.
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir i så fall den första Harrys som serverar ätbar mat.

Nejdå, gamla Harrys som fanns i Kungshallen vid Hötorget kunde få till det ibland.

Kanske var den distinkta smaken av kackerlackor som gjorde det...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Blir i så fall den första Harrys som serverar ätbar mat.

Ja det får man hoppas på har aldrig ätit på ngn Harrys endast druckit öl på Harrys i Borgholm [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Den första Harrys i Falkenberg har hoppat av och heter nu mer Herrmans, samma kille äger den i Halmstad så det är nog mest en tidsfråga innan den med blir Herrmans. Några har också hoppat på Pinchos istället som har riktigt bra mat i tapasformat.

Gillar man att dricka lager i en lokal som är stylad al'a Ullared så är de kanon! :)

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Den första Harrys i Falkenberg har hoppat av och heter nu mer Herrmans, samma kille äger den i Halmstad så det är nog mest en tidsfråga innan den med blir Herrmans. Några har också hoppat på Pinchos istället som har riktigt bra mat i tapasformat.

Gillar man att dricka lager i en lokal som är stylad al'a Ullared så är de kanon! :)

Ullared (Ge Kås) äger faktiskt en Harry´s restaurang

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
spooncreek

Varmt som bara den. Hela tiden, natt som dag. För att stålsätta sig får man helt enkelt tänka på hur mkt jävligare det är vädermässigt i ett land långt borta, där det är för det mesta är smällkallt och minusgrader, och hur mkt värre det är att vara i ett sådant klimat.

Men promenaderna blir inte långa, man kan gå max 5 minuter utan att bli dyngsvett. Man kan ändå notera att lågsäsongen har inträtt, och med den att flera barer slår igen, till salu, i väntan på att nästa kärlekskranka farang ska köpa baren åt sig själv och/eller den nyfunna kärleken.

 

På soi 13/2 slog en riktig klassiker igen för ett par månader sen, Copenhagen Bar. Dom kommer att vara saknade på större firanden, typ nyåren, då de var rent för djävligt bra på att smälla av fyrverkerier. Kanske har de bara flyttat någon annanstans, eftersom huset de låg i verkar vara under försäljning. Någon som vet?

 

post-8552-0-82452500-1432989129_thumb.jp

 

Släntrade i sedvanlig ordning in på Marine igår framåt 2-rycket.och där stod hon på scen. Min blivande fru, det närmsta Thailand kan komma en schlagerpop-ikon, Yinglee! Personalen fick bannor för att de missat upplysa mig om denna konsert och kommer att bestraffas med mindre dricks under en (kortare) tidsperiod.Hann i alla fall kolla på henne och hennes vackra dansande damer under sista kvarten.  Ursäkta bildkvaliten men jag var lite.,  .stressad.

 

post-8552-0-63723100-1432988629_thumb.jp

post-8552-0-64791000-1432988686_thumb.jp

 

 

Hann lyckligtvis  höra monsterhiten "Your Heart For My Number (Kau Jai Tur Lak Bur Toh)" Fantastisk låt, särskilt texten som ni vet. Vet ni inte rekommenderas en titt på videon nedan. Och försök fokusera på textraden :-)

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Varmt som bara den. Hela tiden, natt som dag. För att stålsätta sig får man helt enkelt tänka på hur mkt jävligare det är vädermässigt i ett land långt borta, där det är för det mesta är smällkallt och minusgrader, och hur mkt värre det är att vara i ett sådant klimat.

Men promenaderna blir inte långa, man kan gå max 5 minuter utan att bli dyngsvett. Man kan ändå notera att lågsäsongen har inträtt, och med den att flera barer slår igen, till salu, i väntan på att nästa kärlekskranka farang ska köpa baren åt sig själv och/eller den nyfunna kärleken.

 

På soi 13/2 slog en riktig klassiker igen för ett par månader sen, Copenhagen Bar. Dom kommer att vara saknade på större firanden, typ nyåren, då de var rent för djävligt bra på att smälla av fyrverkerier. Kanske har de bara flyttat någon annanstans, eftersom huset de låg i verkar vara under försäljning. Någon som vet?

 

attachicon.gifcopenh v3.jpg

 

Släntrade i sedvanlig ordning in på Marine igår framåt 2-rycket.och där stod hon på scen. Min blivande fru, det närmsta Thailand kan komma en schlagerpop-ikon, Yinglee! Personalen fick bannor för att de missat upplysa mig om denna konsert och kommer att bestraffas med mindre dricks under en (kortare) tidsperiod.Hann i alla fall kolla på henne och hennes vackra dansande damer under sista kvarten.  Ursäkta bildkvaliten men jag var lite.,  .stressad.

 

attachicon.gif11354846_10153063683778773_1788196776_n.jpg

attachicon.gif11287289_10153063685008773_1155111652_n.jpg

 

 

Hann lyckligtvis  höra monsterhiten "Your Heart For My Number (Kau Jai Tur Lak Bur Toh)" Fantastisk låt, särskilt texten som ni vet. Vet ni inte rekommenderas en titt på videon nedan. Och försök fokusera på textraden :-)

 

Det var som tusan att Copenhagen går i graven ,fast jag trodde det skulle gå i graven när dom slängde ut Per när frugan hans dog  och det var väl på väg då ,kände inte dom som tog över efter Pers frugas släktingar

 

Vackra damer var det och mkt snygg sångerska :good:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Varmt som bara den. Hela tiden, natt som dag. För att stålsätta sig får man helt enkelt tänka på hur mkt jävligare det är vädermässigt i ett land långt borta, där det är för det mesta är smällkallt och minusgrader, och hur mkt värre det är att vara i ett sådant klimat.

Men promenaderna blir inte långa, man kan gå max 5 minuter utan att bli dyngsvett. Man kan ändå notera att lågsäsongen har inträtt, och med den att flera barer slår igen, till salu, i väntan på att nästa kärlekskranka farang ska köpa baren åt sig själv och/eller den nyfunna kärleken.

 

På soi 13/2 slog en riktig klassiker igen för ett par månader sen, Copenhagen Bar. Dom kommer att vara saknade på större firanden, typ nyåren, då de var rent för djävligt bra på att smälla av fyrverkerier. Kanske har de bara flyttat någon annanstans, eftersom huset de låg i verkar vara under försäljning. Någon som vet?

 

attachicon.gifcopenh v3.jpg

 

Släntrade i sedvanlig ordning in på Marine igår framåt 2-rycket.och där stod hon på scen. Min blivande fru, det närmsta Thailand kan komma en schlagerpop-ikon, Yinglee! Personalen fick bannor för att de missat upplysa mig om denna konsert och kommer att bestraffas med mindre dricks under en (kortare) tidsperiod.Hann i alla fall kolla på henne och hennes vackra dansande damer under sista kvarten.  Ursäkta bildkvaliten men jag var lite.,  .stressad.

 

attachicon.gif11354846_10153063683778773_1788196776_n.jpg

attachicon.gif11287289_10153063685008773_1155111652_n.jpg

 

 

Hann lyckligtvis  höra monsterhiten "Your Heart For My Number (Kau Jai Tur Lak Bur Toh)" Fantastisk låt, särskilt texten som ni vet. Vet ni inte rekommenderas en titt på videon nedan. Och försök fokusera på textraden :-)

 

Missade texten totalt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu finns det sill till midsommarnubben att köpa i Pattaya och den är riktigt god.

 

Enl texten på glasburkarna så är de importerade från Scandinavien under företagsnamnet Styrk (tyskt y) och de finns i två varianter - Heringschappen Kräuter och Heringschappen Dill.

Finns på Tops.

Såg lite olika senap också hemifrån.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En ny kvalitetskrog, som jag upplever det, öppnade för några veckor sedan på Darkside och jag var där igår och premiäråt ribbs. Mycket gott, sansade priser, många rätter, trevlig miljö och bra service. Ägaren är holländare.

 

Krogen heter Pepper & Salt.

Vägbeskrivning:

Kommer från Sukkan, kör Khao Talo hela vägen upp till krönet av backen, följ vägen åt höger vid Kik bar och stället ligger på höger sida efter ca 500 m.

 

Det bli absolut fler besök där.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev ett nytt besök idag och vi käkade lamm. Det absolut godaste jag käkat u Thailand. 0a94e9dd44b70add9be3336f18960480.jpg

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det blev ett nytt besök idag och vi käkade lamm. Det absolut godaste jag käkat u Thailand. 0a94e9dd44b70add9be3336f18960480.jpg

Ja råstekt potatis till så hade det varit 10 av 10 möjliga [emoji1] såg gott ut och bra färg på köttet ,ska testas vid nästa resa [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns olika varianter på pluggen och kanske en var råstekt. Krögaren verkar inte vara omöjlig. Jag tror att Mootons kåk har stigit i värde.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördelen är att man kan gå dit så att man kan dricka.

Finns ju några barer man kan gå till efteråt om man inte har damen med sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja råstekt potatis till så hade det varit 10 av 10 möjliga

 

 

Förmodligen.  Varianten av potatis på bilden verkar ju bara vara rå.

 

post-8930-0-52132700-1434348862_thumb.jp

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen.  Varianten av potatis på bilden verkar ju bara vara rå.

 

attachicon.gifpommes.jpg

Eller så har man precis bytt frityrolja?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så har man precis bytt frityrolja?

Så var det kanske, för de smakade perfekt med lagom sälta och spänst och utan bismak av gammal olja.

 

Kan väl nämna ett minus vid det här krogbesöket.

Vi tog in en karaff Mont Clair rött vin och den kom kylskåpskall. Vi påpekade detta för servitrisen och hon föreslog då att vi nästa gång beställer vinet så fort som möjligt vid ankomsten för "det tar ungefär 30 min för vinet att komma upp i rätt temperatur".

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter Thaislafs för det mesta i Thailand och det är väl därför jag alltid går ner i vikt trots en stor ölkonsumtion.

Ibland blir det dock en avstickare för riktig mat.

Inte långt kvar för sex veckor semester i Bang Sare; Jomtien mm. :jester:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...