Jump to content
spooncreek

Nytt i Pattaya

Recommended Posts

frogfish

Ny bar på soi Made in Thailand, Money Bar.

Invigning fredag 2/3 med party och käk till alla ballongjägare.

MB.thumb.jpg.60485341003c964f48dad613ed59e7ec.jpg

Kom och träffa områdets kanske snyggaste ägarpar (ja, det är 2 tjejer):look_down:

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Esspe

Bor den här vintern på Jomtien View Talay 8. Fantastiskt fin lägenhet och trivs utomordentligt men undrar hur det egentligen står till med Pattaya/Jomtiens condo marknad. Fick höra för ett par dagar sen att något kinesiskt tour bolag hade köpt resterande osålda lägenheter på våning 28-30, där jag bor. Sammanlagt på dom tre våningarna är det ca 90 lägenheter. Dom ska nu göra i ordning dom som såldes och då ställdes alla dörrar upp så man kan se vilka som var osålda. Huset färdigställdes för 4-5 år sedan enl grannen och fortfarande fanns det ca 20 lägenheter på varje våning som var osålda. Dvs ca 65%!!!!! Det är säkerligen detsamma på dom flesta våningar och man undrar ju hur man får ekonomi i det? Våning 2 oh 3 är omgjorda till hotel för kinesgrupperna, vilket verkar vara ett vanligt grepp på dom större condona. Ryktet säger att det är kineser som äger huset och denna condo är säkert inte den enda som har det så här. Har i flera år väntat på att marknaden ska braka ihop här men det verkar inte hända, man går inte ner i pris iaf inte officiellt och inte så det märks mycket på marknadspriserna. Man kan ju undra vad ägarna har för syfte med det här för tjäna pengar kan dom knappast göra.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fritz
2 minuter sedan, skrev Esspe:

Man kan ju undra vad ägarna har för syfte med det här för tjäna pengar kan dom knappast göra.

Tvättar svarta pengar vita har jag hört att det viskas om.

Fritz..

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
apknug

Sen finns det ju inte en view talay och alla verkar halvöde. Undrar hur kåken får ekonomi, måste vara byggherren som pyntar Common fee för de osålda kvartarna?

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Khonis
3 timmar sedan, skrev Fritz:

Tvättar svarta pengar vita har jag hört att det viskas om.

Fritz..

Varvas mellan Macau och olika fastighetsprojekt i slappare länder. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fritz
7 minuter sedan, skrev Khonis:

Varvas mellan Macau och olika fastighetsprojekt i slappare länder. 

Thailand lär ett av dom slappare länderna vad jag förstått, alltså ett land där man kan föra in stora mängder svarta pengar och investera (tvätta) dom i fastigheter utan att behöva redovisa var pengarna kommer ifrån.

Fritz..

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Esspe

Nu vet jag ju inte vad köparen betalade för alla dom här, troligen runt 60 lägenheter, men man lyckas ändå hålla den officiella prisnivån ganska bra uppe. Att det är monkey business råder det knappast någon tvekan om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Esspe
1 timme sedan, skrev apknug:

Sen finns det ju inte en view talay och alla verkar halvöde. Undrar hur kåken får ekonomi, måste vara byggherren som pyntar Common fee för de osålda kvartarna?

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Enl  vad jag hört är det kineser bakom bygget och även kineser som köpt lägenheterna. Kanske en regeringsstödd expansion in i fastighetsmarknaden i Thailand? Dom äger väl redan en bra bit. Tar man en hyfsat stor bit är det inga problem att skapa ekonomisk kris om man känner för det vid lämpligt tillfälle.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fredman
18 minuter sedan, skrev Esspe:

Enl  vad jag hört är det kineser bakom bygget och även kineser som köpt lägenheterna. Kanske en regeringsstödd expansion in i fastighetsmarknaden i Thailand? Dom äger väl redan en bra bit. Tar man en hyfsat stor bit är det inga problem att skapa ekonomisk kris om man känner för det vid lämpligt tillfälle.

Gäller andra regler för kineser? En Condo trodde jag behövde ha minst 51% thailändska ägare för att man kunna äga lägenheten på riktigt.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Esspe
18 timmar sedan, skrev Fredman:

Gäller andra regler för kineser? En Condo trodde jag behövde ha minst 51% thailändska ägare för att man kunna äga lägenheten på riktigt.

Det tror jag inte men dom har säkert lättare att komma runt det. Finns ju rätt mycket kinesättade i Thailand.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
berlitz

Var nyss på Friendship och nu finns det Felix rårörda lingon på hyllan.

• Ge karma 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Esspe
10 minuter sedan, skrev berlitz:

Var nyss på Friendship och nu finns det Felix rårörda lingon på hyllan.

Tack för tipset men mitt akuta behov är redan löst med benäget bistånd av Fritz :)

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll