Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Fritz:

Står ut med vad?

Att hålla sig till den smala vägen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en jämförelse

Restaurang Sue Ellen Stockholm  175 spänn eller  ca 630 battingar + ev dricka 😜

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Som ni har längtat!

 

Den nästan fullständiga listan över vad köttbullar med tillbehör kostar på stans restauranger:

Harrys 195 THB

Scandic Apartments 195 THB

Vickans 220 THB

Stefans Guesthouse 240 THB

Two Lions 250 THB

Aqvavit  265 THB

 

 

Vojne, vojne, men man får väl vara glad att man inte bor i Bangkok:

Cajutan 259 THB

Scandic 260 THB

 

Som den Cheap Charlie jag är intogs dagens köttbullemåltid på Scandic Apartments på soi 13/1. För det priset, 195 surt förvärvade battingar, är Harrys köttbullar bättre. 

 

IMG_20190109_165747.thumb.jpg.cf06d68b5527b5d1a89b75047b891de3.jpg

 

 

 

Inga lingon? Eller det fick man beställa som tillbehör?

 

Och Aqvavit dyrast av alla.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Esspe said:

 

 

Inga lingon? Eller det fick man beställa som tillbehör?

 

Och Aqvavit dyrast av alla.

 

 

Lingon ingår normalt på Scandic, denna gång ficka jag inga men brydde mig inte i att fråga. På närmast priskonkurrerande Harrys får man inte bara lingon utan även saltgurka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Härligt att se folk grina ut över några Thb i varenda tråd. 

Vad det än är så gnälls det över att det är för dyrt. 

 

Baggarna har nog rätt. Svenskarna är jävligt snåla och gråter när dom skiter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Härligt att se folk grina ut över några Thb i varenda tråd. 

Vad det än är så gnälls det över att det är för dyrt. 

 

Baggarna har nog rätt. Svenskarna är jävligt snåla och gråter när dom skiter. 

Jag är så snål så jag skiter int ens.

Korv å Pomfritt inköpta på 7en då får man märken att klistra in i häftet som man får byta åt sig något i 7en.

77.thumb.jpg.d43e66c5303324ee565ead2c0155a37d.jpg

Hemlagat ä bäst å billigast.

Varför betala mer än vad man behöver rik blir man på små utgifter.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Esspe said:

 

 

Inga lingon? Eller det fick man beställa som tillbehör?

 

Och Aqvavit dyrast av alla.

 

 

Enligt agaren Pelle pa Dyyr Akvavit sa innehaller deras kottbullar hasip/hasip dvs. 50% oxfars och 50% flask. 265 baht for en portion. Kanske lite trevligare an pa Stefans GH. Laget, lokalen, servicen. For snalhaggor/ tips sa kan man ata hur manga kottbullar i graddsas och mos samt ytterligare mer an en handfull varmratter plus 2 thairatter. Smor o sneeed skivad baugett, rokt kalkon, blandsallad och dressingar, lingon samt 3-4 olika farska frukter pa buffet. Kottbullarna var bra graddsasen helt ok dock utan spar av ansjovis eller vinbarsgele, gott mos, spareribsen var sa dar. Graddstuvade pytten mest korv i den,nagon flaskytterfile som smakade nada. Thaimaten var helt ok, lite trakigt kryddad. Men man maste vara pa tarna, for 299 baht sa finns detta tabberas enbart pa lordagar och sondagar mellan 12.00 och 16.00 och observera dock att snikvattnet pa flaska kostar mer an 40 baht. Minst dyyra biran kostar 90 baht Leo. Sicka jefla rovarpriser!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
24 minuter sedan, skrev judazzz:

Enligt agaren Pelle pa Dyyr Akvavit sa innehaller deras kottbullar hasip/hasip dvs. 50% oxfars och 50% flask. 265 baht for en portion. Kanske lite trevligare an pa Stefans GH. Laget, lokalen, servicen. For snalhaggor/ tips sa kan man ata hur manga kottbullar i graddsas och mos samt ytterligare mer an en handfull varmratter plus 2 thairatter. Smor o sneeed skivad baugett, rokt kalkon, blandsallad och dressingar, lingon samt 3-4 olika farska frukter pa buffet. Kottbullarna var bra graddsasen helt ok dock utan spar av ansjovis eller vinbarsgele, gott mos, spareribsen var sa dar. Graddstuvade pytten mest korv i den,nagon flaskytterfile som smakade nada. Thaimaten var helt ok, lite trakigt kryddad. Men man maste vara pa tarna, for 299 baht sa finns detta tabberas enbart pa lordagar och sondagar mellan 12.00 och 16.00 och observera dock att snikvattnet pa flaska kostar mer an 40 baht. Minst dyyra biran kostar 90 baht Leo. Sicka jefla rovarpriser!

 

Kan man få pepparkaka till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, andrejsdenruskige said:

 

Kan man få pepparkaka till det?

Det fick vi, fast någon vecka senare på Akvavits hutlöst dyra julbord (1500 baht)

Även glögg som inte var undangömd och Sillarna fanns det gott om.

Ägghalvor utan sorgkant, gott om olika snapsar i sortimentet.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det fick vi, fast någon vecka senare på Akvavits hutlöst dyra julbord (1500 baht)
Även glögg som inte var undangömd och Sillarna fanns det gott om.
Ägghalvor utan sorgkant, gott om olika snapsar i sortimentet.


Skönt. Då slapp ni gråta och fundera om livet var värt att leva längre.
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, andrejsdenruskige said:

 


Skönt. Då slapp ni gråta och fundera om livet var värt att leva längre.

 

Jag får nog hålla igen på utgifterna snart,

nästa gång jag blir sugen på köttbullar får det bli på en Onsdag.

Då har Ikea Bangna sin super wednesday deal. 12 köttbullar och en skamligt liten klick mos för 100 baht.

https://www.ikea.com/ms/en_TH/food-at-ikea/ikea-restaurant/

Dom har dessutom en vatten automat brevid mjukglass maskinen där man kan fylla upp sin medhavda tomflaska, helt Gratis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Härligt att se folk grina ut över några Thb i varenda tråd. 

Vad det än är så gnälls det över att det är för dyrt. 

 

Baggarna har nog rätt. Svenskarna är jävligt snåla och gråter när dom skiter. 

Så är det. Man får väl göra som vissa gör. Ta en stekarmiddag på Tesco och sen hem och skölja ner maten med medtagen smuggelöl som man tagit med sig till Thailand. Changen är dyr! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Härligt att se folk grina ut över några Thb i varenda tråd. 

Vad det än är så gnälls det över att det är för dyrt. 

 

Baggarna har nog rätt. Svenskarna är jävligt snåla och gråter när dom skiter. 

Words 👍👍👍

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev judazzz:

Jag får nog hålla igen på utgifterna snart,

nästa gång jag blir sugen på köttbullar får det bli på en Onsdag.

Då har Ikea Bangna sin super wednesday deal. 12 köttbullar och en skamligt liten klick mos för 100 baht.

https://www.ikea.com/ms/en_TH/food-at-ikea/ikea-restaurant/

Dom har dessutom en vatten automat brevid mjukglass maskinen där man kan fylla upp sin medhavda tomflaska, helt Gratis!

Sicket fynd, jag har bara 30 mil dit men vad gör man inte för att spara 140 baht.😀

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Dolle:

 

Coop Xtra,billigare än  guldfågeln 49,95 och finare kyckling filer.

 

317367.jpg

20% Saltvatten... Snacka om blåsning, men det står ju i alla fall tydligt på förpackningen.

Dessa påstås vara marinerade, sen finns ju varianten "glaserade" ock, dvs frysta och sen doppade i vatten som fryser runt filéerna.

Köttmängd 80% är ganska vanligt idag, inte bara i kyckling, kolla på "Gourmetmörad" fläskfilé nån gång...

 

Köpte förresten Nötfärs i 1Kgs förpackningar idag, 39.90/Kg, dock inte svenskt.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-01-03 at 15:15, skrev Soengsang:

Slår ändå inte den pyttipanna jag fick på Harrys, helt utan potatis, trots det stod att den skulle innehålla potatis :)

(Phuket 2016, naturligtvis sade jag till)

 

Edit: Hittade fotot på eländet.

FB_IMG_1546505730742.jpg.dcbfe42ce434e362e5fb8e1f81a68fa8.jpg

Så ska de va. LCHF för oss stekare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Mays (igen) häromkvällen. Väldigt god kyckling i bai theuiblad som förrätt. Vissa tog Tod man pla men det vägrar jag. Har väldigt obehagliga minnen från såna och gillar det inte alls. Krävs mycket öl för att skölja ner såna otuggade men dom sa att dom här var jättegoda. Smaken är delad, vissa gillar ju t.o.m. paprika.

 

20190108_202151.thumb.jpg.e00e245c6ca5c6c3ad9f0f05a9b912aa.jpg

 

Jag tog inte fisken den här gången. Får bli långt mellan varven där den är oerhört mäktig och räcker lugnt till två personer.

 

20190108_205122.thumb.jpg.a318b7e658a19995eebe9ab4af96eeb0.jpg

 

Tog panaeng med räkor den här gången men blev lite besviken. Inte på smaken den var som vanligt men antalet räkor var inte många. Bad om att få dom utan huvud och det ser ju mer ut om dom kommer hela men det var allt lite snålt.

 

20190108_204931.thumb.jpg.6aace3b85c9c1fb635035c55710648dd.jpg

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick förbi Maggs också och dom har tydligen inte slagit igen som jag trodde.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så kan jag definitivt ta död på ryktena om att Siambylla skulle slagit igen. Har hört det där i flera år nu men dom har öppet och här är bildbevis.

 

Pannbiff 230 Bht. Liten portion för en fullvuxen men gott och egentligen behöver man ju inte mer. Mer än Finnairs anorexiaportioner iaf.

 

20190113_203255.thumb.jpg.9206bb19f09163218fef9e572c12abd0.jpg

 

Kompisen mycket nöjd med falukorven. Undrar var den tillverkas? Vet att det finns en i Chiang Mai som tillverkar tyska korvar men svensk falukorv? Finns ju även wienerkorv och på väggaffischer står det Lithells och Scan. Kanske mest för att man ska få intrycket av svensk korvkiosk men dom finns ju knappt ens i Sverige längre.

 

20190113_203258.thumb.jpg.c19bb794b07fb34927aaf6bb3fd03a55.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Esspe:

Kompisen mycket nöjd med falukorven. Undrar var den tillverkas? Vet att det finns en i Chiang Mai som tillverkar tyska korvar men svensk falukorv? Finns ju även wienerkorv och på väggaffischer står det Lithells och Scan. Kanske mest för att man ska få intrycket av svensk korvkiosk men dom finns ju knappt ens i Sverige längre.

 

 

Kanske finns nån motsvarighet till vår Falukorv hos TSS i Naklua.

 

https://www.facebook.com/pg/TSSpattaya/shop/?ref=page_internal

 

//Broskan

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, Esspe said:

Och så kan jag definitivt ta död på ryktena om att Siambylla skulle slagit igen. Har hört det där i flera år nu men dom har öppet och här är bildbevis.

 

Pannbiff 230 Bht. Liten portion för en fullvuxen men gott och egentligen behöver man ju inte mer. Mer än Finnairs anorexiaportioner iaf.

 

20190113_203255.thumb.jpg.9206bb19f09163218fef9e572c12abd0.jpg

 

Kompisen mycket nöjd med falukorven. Undrar var den tillverkas? Vet att det finns en i Chiang Mai som tillverkar tyska korvar men svensk falukorv? Finns ju även wienerkorv och på väggaffischer står det Lithells och Scan. Kanske mest för att man ska få intrycket av svensk korvkiosk men dom finns ju knappt ens i Sverige längre.

 

20190113_203258.thumb.jpg.c19bb794b07fb34927aaf6bb3fd03a55.jpg

Här finns Falukorv. Vet inte smaken. Är tillv. i Thailand.

https://www.olearyssbd.com/store/p/meat-chark-250344/falu-sausage-straight-2-kg-702325

Link to comment
Dela på andra sajter

Åt förra året falukorv på Kho Chang(Fisherman's hut) som var tillverkad i Hua Hin, den var riktigt bra och väldigt snarlik de svenska, närmare smak/konsistens  har jag inte smakat än den.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...