Jump to content
spooncreek

Nytt i Pattaya

Recommended Posts

Sam sip sam

Låter som ett trevligt ställe att hamna på, hade hoppats på lite lägre priser dock. Men det visar väl sig

Men jag får väl acceptera att det inte är Isaan priser i alla fall.Thaikäk är ju gott ibland, men nog sitter lite stekt fläsk med löksås och potatis åxå bra emellanåt.

Sen har jag ju med "fuskpalt". Får se hur länge jag skall släpa på den påsen innan jag hittar ett kök :wink:

Har inte käkat ris eller nudlar en gång sen jag kom hem i april. Fick nån overload av det i 3 månader.

Krisar det så klarar jag mig faktiskt med en micro, fast då blir det ingen palt i alla fall.

8 tusen baht, var det med el+vatten+internet. Annars lät det ju ganska saftigt. Nästan 300B per dygn, fast det får man ju inte nåt hotell för direkt.

Jag slantade ju upp 3800B+lite extra för vatten och ström. Men det var ju i obygden, eller närmare Big C än nu - fast runt 70mil till närmaste hav. :wink:

Jag får snoka lite först, men det verkar ju vettigt att kolla i trappuppgångarna åxå. Bara dom nu skriver på engelska - annars går det nog inte så bra.

Som jag fattat det är hela bottenvåningen lite blandat med tvätteri osv.

Så planen var att hyra sängkläder+tvätt+städ därifrån om det nu går. Eller om nu lägenhetsinnehavaren har den servicen.

Tja, det löser nog sig på nåt sätt. Det gör det alltid i Thailand. Krisar det så har jag ju några som jag verkar kunna PMa i alla fall, en "lunchdejt" och en för telefonnummer till boende eller om det var för extra tjänster (såsom tvätt, disk och att tömma askkoppen såklart).

Sånt är alltid trevligt att ha i bakfickan.

Ang palten tror jag säkert Fritz hjälper dig med ,så kontakta honom du

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
berlitz

Det finns även 2 guesthouses på tai nära 2 gatan 5-6000 i månaden balkong ac inget kök

el å vatten tillkommer, grabben bodde där förra ggn å var nöjd iaf.

åsså får du nära till fritzen bara det är värt en tanke  :nyam:

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
kitungmakmak

Det finns även 2 guesthouses på tai nära 2 gatan 5-6000 i månaden balkong ac inget kök

Låter intressant ändå, ett par tusen sparade gör en stor skillnad. Månne man ska ta med en burk lingonsylt åxå... Men det blir nån köpesvariant så då kör jag hellre med smör och fläsk till palten.

Inte plockat ett bär i år.

Gillade fritzens förra profilbild bättre, men anar att det inte är en surgubbe i alla fall. Om jag nu kommer ihåg rätt, det är ganska många att hålla reda på. Och jag är inte bra på sånt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Sam sip sam

Har varit och tittat på Nirun och 9karat condo och vill klassa dessa ställen som rena getton,dessutom långt till allting utom Big C

Skulle aldrig vilja bo där,brukar hyra in mig på Avenu residence condo soi 15.

Kan tillägga att jag åker inte på semester för att snåla.

Mvh

instämmer

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Odin

Har varit och tittat på Nirun och 9karat condo och vill klassa dessa ställen som rena getton,dessutom långt till allting utom Big C

Skulle aldrig vilja bo där,brukar hyra in mig på Avenu residence condo soi 15.

Mvh

Varför inte LK Suites? Om man bor på någon av dom högsta våningarna så är det kanon, prisvärt så att säga.

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
kitungmakmak

Skulle aldrig vilja bo där,brukar hyra in mig på Avenue residence condo soi 15.

Mvh

Lägger detta som tips åxå. Men Om kassan är lite skral så får man väl (jag) göra det bästa av det jag har.

Testat leva på Knäckebröd ett halvår för att ha råd att åka ner? Jag har gjort det och jag älskar det... :)

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
HajKaj

Snåla ska man väl inte när man har semester ?

Om jag inte har stålar så får det bara bli halvrör istället för helrör.

Men boendet ska det inte snålas in på.

• Tummen upp 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fritz

Jepp, jag har ju både en paltgryta och spis som kitungmakmak kan få låna om han vill.

Dessutom är ju läget långt nere på Pattaya Tai alldeles utmärkt om man tänker på kommunikationerna med bathbussar som går till Jomtien och åt alla håll och vädersträck. :good:

Fritz..

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
born41

Har du någon gatuadress,hemsida eller telefonnummer så man kan kolla nästa gång?

8000/månad på nirun kondo var inklusive vatten, el, tv-avgift, sängkläder (exklusive sängvärmare) och bevakningsavgift till sekuritasgubbarna.

Städning betalade jag direkt till en städerska.Hon bodde i samma korridor så det var nära till extraknäcket.

Hennes hyra var 3500 Tbh per månad,tyvärr var det heltäckningsmatta i hennes rum och det är inte så fräscht efter 20 år.

Det var en privatperson som jag hyrde av efter tips från en städerska.

När jag flyttade ut så köptes kondon av en kanadensare för 300 000 Tbh. Han lät riva ut hela badrummet och renovera allt.

En annan köpte 2 kondo bredvid varandra och lät bygga om till rum med kök.

Born41

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
kitungmakmak

Har du någon gatuadress,hemsida eller telefonnummer så man kan kolla nästa gång?

8000/månad på nirun kondo var inklusive vatten, el, tv-avgift, sängkläder (exklusive sängvärmare) och bevakningsavgift till sekuritasgubbarna.

Städning betalade jag direkt till en städerska.Hon bodde i samma korridor så det var nära till extraknäcket.

Hennes hyra var 3500 Tbh per månad,tyvärr var det heltäckningsmatta i hennes rum och det är inte så fräscht efter 20 år.

Det var en privatperson som jag hyrde av efter tips från en städerska.

När jag flyttade ut så köptes kondon av en kanadensare för 300 000 Tbh. Han lät riva ut hela badrummet och renovera allt.

En annan köpte 2 kondo bredvid varandra och lät bygga om till rum med kök.

Born41

Låter som helt klart överkomligt med 8kB då. Jag anade att det skulle hamna där nånstans.

Kul att höra av nån som bott där tidigare åxå, blir 1a stoppet efter att jag checkat in och fått mig en bit mat+en kall.

Jag valde Shagwell pga att den ligger nära, så då kan jag avgöra om det är för livat i området eller inte.

Vis av erfarenheten så skall jag i alla fall kolla efter tuppar, lyckades bo på 2 ställen av 3 möjliga med dom där väckarklockorna som var inställda på typ klockan 3-4 på morgonkvisten i Isaan.

Nu är det nog mer intressant om det pågår byggen eller har lite livade barer i närheten som jag får ha lite span på.

Det går ju inte att gardera sig mot allt, men just byggen är ju ganska enkla att flytta ifrån i alla fall. Om det nu inte byggs överallt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
JJC

Hur är det med turister i Pattaya, läste nyligen att fler och fler bar business i Pattaya är till salu.

Inte för att jag är intresserad att köpa men för att ha koll på vad som händer.

Saknar de kunder eller vinster uteblev?

Någon bar på soi Bukhako pris 350 tusen bath. Baren är bunden till hyres kontrakt

och kanske det är orsaken, kan det vara så illa med så låg pris? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Jive

Hur är det med turister i Pattaya, läste nyligen att fler och fler bar business i Pattaya är till salu.

Inte för att jag är intresserad att köpa men för att ha koll på vad som händer.

Saknar de kunder eller vinster uteblev?

Någon bar på soi Bukhako pris 350 tusen bath. Baren är bunden till hyres kontrakt

och kanske det är orsaken, kan det vara så illa med så låg pris? 

Det är väldigt många barstolar som står tomma i Pattaya.

Har pratat lite med Pod på Nid bar, som säger att detta året har lågsäsongen varit ovanligt låg och att de fortfarande väntar på en vändning - som än så länge inte har synts till.

• Tummen upp 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
kitungmakmak

Det är väldigt många barstolar som står tomma i Pattaya.

Har pratat lite med Pod på Nid bar, som säger att detta året har lågsäsongen varit ovanligt låg och att de fortfarande väntar på en vändning - som än så länge inte har synts till.

Hotellen har åxå sjunkit, läste en rapport om det igår.

http://files.hotel-price-index.com/2014/fall/PDF/HPI-H1-2014-SWEDEN.pdf

post-11193-0-65824000-1410694639_thumb.p

-19% tror jag det var i Pattaya, eller om det nu var Bangkok... Tja, det står nånstans i den i alla fall

På bilden ser det ut som pattis. Bådar ju gott för mig i alla fall. Mindre bra för hotellen dock.

Ändrades av kitungmakmak
  • Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll