Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

34 minuter sedan, skrev MaiChai:

Okej, verkar vara lokalt då

Inte en enda av de Wine Connection-restauranger jag varit på i Thailand (Pattis, Bangkok, Phuket) har serverat någon alkohol mellan 14-17 och så har det varit i många år faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fantomen:

Inte en enda av de Wine Connection-restauranger jag varit på i Thailand (Pattis, Bangkok, Phuket) har serverat någon alkohol mellan 14-17 och så har det varit i många år faktiskt.

Inga problem varken att handla eller dricka på WC i Phuket :) 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Pratamnak nere vid beachen. Verkar stå helt tomt och öde. Hela kvarter med Nordics byggen står lika tomt. Dom har ju nästan halva Pratamnak så undrar hur det ska gå.

 

20210324_175256.thumb.jpg.bf5e446987390fa50724c9f46819f056.jpg

 

20210324_175929.thumb.jpg.e269e805c3af7c760f6d875c76252458.jpg

 

20210324_175253.thumb.jpg.ce71e34b83c0515cd15ddc699ea5ce09.jpg

Tillbaka i Pattaya? 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Esspe:

Inga problem varken att handla eller dricka på WC i Phuket :) 

Där ser man! Kul! Då har de äntligen ändrat sig där då på den punkten! Sent ska syndaren vakna ;) 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minutes ago, pust said:

Sitter på"gubbhyllan"och kåtar upp mig 👍😄😄IMG20210331160054.thumb.jpg.b992ef19027150bd3de3259f5f1e4602.jpg

IMG20210331160054.jpg

Jodå, jag såg dig allt när jag passerade på väg till kontoret idag. :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll i hatten gubbar,

 

I morgon öppnar den äntligen, den nya nattklubben på Avenue/Major. Det har fejats och fixats i många månader nu och lär kunna bli bra hallabaloo som passar de mer trendkänsliga och hippa medlemmarna. :party:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jodå, jag såg dig allt när jag passerade på väg till kontoret idag. :drunk:

Jag spara henne åt dig,kompis pris 😄👍

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jodå, jag såg dig allt när jag passerade på väg till kontoret idag. :drunk:

Gott ställt, privatchaufför 👍😄

Jag sparade henne åt dig 👍😄

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fantomen:

Inte en enda av de Wine Connection-restauranger jag varit på i Thailand (Pattis, Bangkok, Phuket) har serverat någon alkohol mellan 14-17 och så har det varit i många år faktiskt.

Märkligt, jag var på den Wine connection som ligger i Bangkok vid Rain hill ganska frekvent för ungefär ett år sedan - innan första lockdown - och  där gick det bra att dricka alkohol på eftermiddagarna. Kanske har något att göra med var de är placerade?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev MaiChai:

Märkligt, jag var på den Wine connection som ligger i Bangkok vid Rain hill ganska frekvent för ungefär ett år sedan - innan första lockdown - och  där gick det bra att dricka alkohol på eftermiddagarna. Kanske har något att göra med var de är placerade?

Fanns det inte en regel som gällde inom 300 m från en skola ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, Fantomen said:

Inte en enda av de Wine Connection-restauranger jag varit på i Thailand (Pattis, Bangkok, Phuket) har serverat någon alkohol mellan 14-17 och så har det varit i många år faktiskt.

Har samma erfarenhet som du när det gäller WC. Minns på rak arm en sen lunch på Mega Bangna i BKK där ingen charm i världen hjälpte för att få ett glas rött till maten strax efter 14.  Vill också minnas att det var samma lika  på Royal Garden i Pattis. Med Mega Bangna tror jag det handlade om att alla restaurangerna hade/har förbud att servera alkohol mellan 14-17.. Det är ju nästan @Atom:s  hemmaplan så vi pingar honom på den för att bekräfta eller dementera. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Har samma erfarenhet som du när det gäller WC. Minns på rak arm en sen lunch på Mega Bangna i BKK där ingen charm i världen hjälpte för att få ett glas rött till maten strax efter 14.  Vill också minnas att det var samma lika  på Royal Garden i Pattis. Med Mega Bangna tror jag det handlade om att alla restaurangerna hade/har förbud att servera alkohol mellan 14-17.. Det är ju nästan @Atom:s  hemmaplan så vi pingar honom på den för att bekräfta eller dementera. 

Jag blev förvånad att dom sålde vin under förbudstiden i Phuket. Måste dock kasta in en brasklapp om servering. Inte helt säker på att det var efter 14 som jag beställde vinet.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Visste inte att Wine Connection var restauranger, trodde att de bara sålde vin där...

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Abercrombie said:

Visste inte att Wine Connection var restauranger, trodde att de bara sålde vin där...

Bra käk, du får testa på nästa resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Visste inte att Wine Connection var restauranger, trodde att de bara sålde vin där...

Som Spooncreek skriver så helt okej käk- lite upper class junk food. Men som någon varit inne på så kan dryckesförbudet hänga ihop med närheten till en skola. Två, tre strategiskt placerade skolor på walking street och hela stället förvandlas till Saudi arabien...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev pust:

Sitter på"gubbhyllan"och kåtar upp mig 👍😄😄IMG20210331160054.thumb.jpg.b992ef19027150bd3de3259f5f1e4602.jpg

IMG20210331160054.jpg

På henne???

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev pust:

Jag tog numret åt dig 😄👍

Så jäkla bra, då får jag det på söndag!!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev möljis:

Så jäkla bra, då får jag det på söndag!!

Ett nummer?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/31/2021 at 11:09 PM, spooncreek said:

Har samma erfarenhet som du när det gäller WC. Minns på rak arm en sen lunch på Mega Bangna i BKK där ingen charm i världen hjälpte för att få ett glas rött till maten strax efter 14.  Vill också minnas att det var samma lika  på Royal Garden i Pattis. Med Mega Bangna tror jag det handlade om att alla restaurangerna hade/har förbud att servera alkohol mellan 14-17.. Det är ju nästan @Atom:s  hemmaplan så vi pingar honom på den för att bekräfta eller dementera. 

Vi mötte upp några bekanta på Teppan (också Mega Bangna) för ett par helger sedan och och tänkte ta en öl innan vi beställde in en sen lunch (eller tidig middag) men det blev blankt nej då klockan var runt 16:30. Vi grabbar/gubbar gick då över till Wine Connection men det blev nej där också så åtminstone på Mega Bangna är de tuffa. Men så har de också haft en svensk GM till för ett halvår sedan och vi tar ju allmänt sett hårt på föreskrifter 😉. Däremot är jag nästan 100 på att jag köpt några vinflaskor i butiken på Wine Connection under "förbudstiden".   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 3/31/2021 at 8:00 PM, spooncreek said:

Håll i hatten gubbar,

 

I morgon öppnar den äntligen, den nya nattklubben på Avenue/Major. Det har fejats och fixats i många månader nu och lär kunna bli bra hallabaloo som passar de mer trendkänsliga och hippa medlemmarna. :party:

 

 

Det var väl en evig tur att min gode granne ordnade kalas i byn-i-byn samma dag, annars kunde man hamnat här: den nyöppnade klubben som verkar vara det ställe där pesten spridits mest i stan. Trist start för ett påkostat bygge.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-04-02 at 14:18, skrev Atom:

Vi mötte upp några bekanta på Teppan (också Mega Bangna) för ett par helger sedan och och tänkte ta en öl innan vi beställde in en sen lunch (eller tidig middag) men det blev blankt nej då klockan var runt 16:30. Vi grabbar/gubbar gick då över till Wine Connection men det blev nej där också så åtminstone på Mega Bangna är de tuffa. Men så har de också haft en svensk GM till för ett halvår sedan och vi tar ju allmänt sett hårt på föreskrifter 😉. Däremot är jag nästan 100 på att jag köpt några vinflaskor i butiken på Wine Connection under "förbudstiden".   

Kan man fortfarande handla Alkoholhaltiga drycker under "Förbudstiderna" OM man handlar minst 10 liter?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter gårdagens regnskur var det svårt ta sig fram på stranden

172177749_3916572961721895_1030029694312159851_n.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...