Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

lasseiudon
22 timmar sedan, skrev spooncreek:

Inte så mycket bättre ställt i Pattaya än Phuket uppenbarligen. Ett axplock av utdelade böter de senaste dagarna enligt Pattaya News:

 

The Pattaya News has been sent and informed of what appears to be multiple copies of tickets and fines from people over the past few days including:

 

-6000 baht for having a beer near Jomtien Beach alone

-4000 baht for sitting with one person outside of their condo, one person had an alcoholic     drink

-5000 baht for walking on Soi Buakhao with a beer from 7-11 alone

-20,000 baht for a group drinking on the beach who all live together

-6000 baht for not wearing a mask while bicycling

 

https://thepattayanews.com/2021/05/12/Pattaya-police-continue-to-crack-down-on-social-gatherings-mask-wearing-and-public-drinking/

 

Sen lär man väl idag också notera att en mask tydligen inte längre är nog utan att rekommendationen från thailändska FHM  numera är TVÅ maskar:

 

 

493301295_185425151_4252050531484995_3412554645969713499_n(1).thumb.png.8a998587d1a6ea31b4f3b3e91b574147.png

Köpte en rolig tygmask med tryck för en tid sen och gick ut. Efter kanska bara 300 meter kände jag att det var så svårt att andas i den tjocka tygmasken att jag vart tvungen att ta av den.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Köpte en rolig tygmask med tryck för en tid sen och gick ut. Efter kanska bara 300 meter kände jag att det var så svårt att andas i den tjocka tygmasken att jag vart tvungen att ta av den.

 

Luft och vatten tar alltid lättaste vägen och det är givetvis via glipor där masken inte sluter tätt mot ansiktet, ju tjockare mask desto mindre luft går genom tyget. 

Mask skyddar främst mot droppsmitta och störst effekt när en sjuk person med mask hostar. 

Försök förklara detta för en Thai.. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev LTD:

Luft och vatten tar alltid lättaste vägen och det är givetvis via glipor där masken inte sluter tätt mot ansiktet, ju tjockare mask desto mindre luft går genom tyget. 

Mask skyddar främst mot droppsmitta och störst effekt när en sjuk person med mask hostar. 

Försök förklara detta för en Thai.. 

Många svennar som inte begriper detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt men föga förvånande... Så blev även denna trevliga tråden en jävla Covid-19-tråd där det ska diskuteras maskanvänding. :sFduh:

 

 

 

 

Ändrades av Fantomen
Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
46 minutes ago, Fantomen said:

Fantastiskt men föga förvånande... Så blev även denna trevliga tråden en jävla Covid-19-tråd där det ska diskuteras maskanvänding. :sFduh:

 

 

 

 

Mitt fel, men vem fan är du att klaga som bär mask mest jämt, covid eller ej? 😎😷

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fantomen:

Fantastiskt men föga förvånande... Så blev även denna trevliga tråden en jävla Covid-19-tråd där det ska diskuteras maskanvänding. :sFduh:

 

 

 

 

 

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Mitt fel, men vem fan är du att klaga som bär mask mest jämt, covid eller ej? 😎😷

Ja, Fantomen bär väl mask mest hela tiden.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag åkte vi till Central för att göra lite ärenden. Mat skulle sen ätas och vi gillar salladsbuffén på Sizzlers och styrde därför kosan dit.

Vi fick ett "sanitized table" och satte oss för att beställa. Då fick vi varsin lapp där vi skulle bocka för i en lista vad vi ville ha på buffén så att personalen alltså skulle gå och plocka vår sallad.

"Solly ... Because Covid..."

Sådant där trams orkar jag inte med så vi lämnade stället.

 

Vilken jävla idi*ti alltså!! 🤬

 

Så "Nytt i Pattaya" är alltså att nu får man inte plocka själv från salladsbuffén.

Ändrades av Fantomen
Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
24 minuter sedan, skrev Fantomen:

Idag åkte vi till Central för att göra lite ärenden. Mat skulle sen ätas och vi gillar salladsbuffén på Sizzlers och styrde därför kosan dit.

Vi fick ett "sanitized table" och satte oss för att beställa. Då fick vi varsin lapp där vi skulle bocka för i en lista vad vi ville ha på buffén så att personalen alltså skulle gå och plocka vår sallad.

"Solly ... Because Covid..."

Sådant där trams orkar jag inte med så vi lämnade stället.

 

Vilken jävla idi*ti alltså!! 🤬

 

Så "Nytt i Pattaya" är alltså att nu får man inte plocka själv från salladsbuffén.

Ren idi*ti! fyller ingen funktion alls. Gillar också Sizzlers salladsbar och hade jag blivit behandlad som ni blev hade jag också lämnat bordet.

 

Hade dom brytt sig hade dom stängt, men nu blir det en nödlösning som inte gynnar någon.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

Nytt ställe, länge leve optimismen 👍😄IMG20210517121136.thumb.jpg.31dc52d70393bea669154e32c76f2a90.jpg

Fanns väl ett Witherspoon i korsningen diana/Buakhao, är det den som flyttat?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
3 timmar sedan, skrev Esspe:

Fanns väl ett Witherspoon i korsningen diana/Buakhao, är det den som flyttat?

Ja, de har dessutom öppnat ett till Witherspoons på Beach Road nära Klangen. (Info från deras fb)

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Som vi har längtat! Nu är äntligen massvaccineringen här. Tydligen också en del faranger som lyckats få en spruta. Dock ska man ha work-permit och vara i ett yrke som betraktas som "high-risk". Pattis utländska pensionärer lär få vänta ett tag till.

 

Men viktigast är naturligtvis att så många som möjligt oavsett nationalitet får en första dos i kroppen, vilket faktiskt skulle kunna vara gjort på en månad.

 

Kanske kan vi ta emot alla MPR medlemmar tillika "2 week millionaires" snart igen.  Välkomna! 😎

 

S__6488099.jpg.4d588e9981b0a1e777531a86e6ee2f4a.jpg

 

https://fb.watch/5BU8_JJpEC/

 

https://thepattayanews.com/2021/05/20/covid-19-mass-vaccination-campaign-begins-in-Pattaya-and-banglamung

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev spooncreek:

Som vi har längtat! Nu är äntligen massvaccineringen här. Tydligen också en del faranger som lyckats få en spruta. Dock ska man ha work-permit och vara i ett yrke som betraktas som "high-risk". Pattis utländska pensionärer lär få vänta ett tag till.

 

Men, viktigast är naturligtvis att så många som möjligt, oavsett nationalitet får en första dos i kroppen, vilket faktiskt skulle kunna vara gjort på en månad.

 

Kanske kan vi snart ta emot alla MPR medlemmar tillika "2 week millionaires" snart igen.  Välkomna! 😎

 

S__6488099.jpg.4d588e9981b0a1e777531a86e6ee2f4a.jpg

 

https://fb.watch/5BU8_JJpEC/

 

https://thepattayanews.com/2021/05/20/covid-19-mass-vaccination-campaign-begins-in-Pattaya-and-banglamung

Såg att det var kinesvaccinet. Blir man inte liten och gul av det.......?

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev spooncreek:

Som vi har längtat! Nu är äntligen massvaccineringen här. Tydligen också en del faranger som lyckats få en spruta. Dock ska man ha work-permit och vara i ett yrke som betraktas som "high-risk". Pattis utländska pensionärer lär få vänta ett tag till.

 

Men, viktigast är naturligtvis att så många som möjligt, oavsett nationalitet får en första dos i kroppen, vilket faktiskt skulle kunna vara gjort på en månad.

 

Kanske kan vi ta emot alla MPR medlemmar tillika "2 week millionaires" snart igen.  Välkomna! 😎

 

S__6488099.jpg.4d588e9981b0a1e777531a86e6ee2f4a.jpg

 

https://fb.watch/5BU8_JJpEC/

 

https://thepattayanews.com/2021/05/20/covid-19-mass-vaccination-campaign-begins-in-Pattaya-and-banglamung

Pattaya City Hospital är stängt för vanliga vårdsökande patienter. De pysslar bara med covidvaccinering. Andra patienter blir hänvisade till Banglamung hospital.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
57 minutes ago, Jive said:

Pattaya City Hospital är stängt för vanliga vårdsökande patienter. De pysslar bara med covidvaccinering. Andra patienter blir hänvisade till Banglamung hospital.

Noterade det nu när jag gick förbi. Nästan hel tomt dock, men klockan var ju efter fem..

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Noterade det nu när jag gick förbi. Nästan hel tomt dock, men klockan var ju efter fem..

Varför gick du inte in och frågade om du kunde få en shot. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 minute ago, Esspe said:

Varför gick du inte in och frågade om du kunde få en shot. 

Jag väntar ju på dig kompis, du har ju längtat efter en spruta Sinovac så länge nu.  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag väntar ju på dig kompis, du har ju längtat efter en spruta Sinovac så länge nu.  

Sinovac no tac

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Sinovac no tac

Moderna gärna...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-05-13 at 10:20, skrev lasseiudon:

Efter kanska bara 300 meter kände jag att det var så svårt att andas i den tjocka tygmasken att jag vart tvungen att ta av den.

 

 

Du måste koppla in syrgasen först.

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Vad gör man i Pattaya när nästan allt skoj är stängt? Inte för att jag som den renlevnadsmänniska jag är saknar barerna, men gymmet (2 ggr dagligen), badmintonhallen, stranden, hälsomassagen…ja ni förstår, dagarna blir långa när man inte kan hålla sig i form.


Det enda som går att göra om man rör sig utanför hemmet är att shoppa. När min bättre hälft frågade om jag ville åka till ett shoppingcenter, ”open new!!” var jag raskt övertalad. 
Så mycket ”open new!!” var det inte när vi kom fram, Little Walk Pattaya uppe vid Sukhumvit har funnits i ett par år tror jag, men likväl första besöket. Madames garanti att där fanns såväl Starbucks som Villa Market visade sig dock stämma. 

1922963098_littlewalk.thumb.jpg.8dc83eba27932a2c502da3b645e29d43.jpg
Jag styrde kosan med raska steg mot Villa Market i hopp om att kunna finna en del svenska varor som tagit slut på Villa Market nere på stan. Till saken hör att jag redan för ett par veckor sen lagt ut en efterlysning på den med största sannolikhet svensk, som rensade hyllorna på Villa på såväl ostbågar som frysta köttbullar, liksom ett antal andra svenskvaror (tips på vem det är kan skickas till min inbox, anonymitet utlovas. @Fantomen och @Esspe nekar och jag har brist på bevis..).Men icke, inte enda fryst köttbulle och inte en enda påse OLW ostbågar fanns att uppbringa. All shopping, förutom två äpplen a 25 THB styck som madame lyckades stoppa i shoppingvagnen innan det var för sent, frös inne.


Skam den som ger sig. Från Little Walk är det endast en kortare tripp för att ta sig till Siambury´s, där man brukar kunna hitta en del gött. Sagt och gjort, chauffören befalldes sätta kursen mot sagda ställe, djupare in på det suspekta territoriet ”Dark side”


Här gick det nästan lite för bra att fylla shoppingkorgen, trots att det finns ett överflöd av brittiska varor som man gärna är utan. Jävligt billig ost, och pajerna är riktigt bra, rekommenderas. Den redan fulla frysen fick påfyllning vilket kanske inte är så dumt, då man kanske kan slösa lite tid på att köpa en ny frys nästa vecka.

 

siamburys.thumb.jpg.22a3bd7842e51ca7ab77b4f616095a9b.jpg

Nu tyckte chauffören det var hennes tur att bestämma, så på grund av omständigheter utanför min kontroll blev nästa stopp Central. Nya joggingskor behövdes tydligen och som av en händelse låg det ett bageri bredvid, så vi kunde handla mera ätbart.

central.thumb.jpg.c8925a60d19b292b05568c3ef48eb4ed.jpg

Lite rast och vila var nu anbefallt, så vi stannade en stund på säkerhetsavstånd från stranden. Några vågade själar  hade utmanat ödet och satt och betraktade en för dagen rätt medioker solnedgång.

solenner.thumb.jpg.fa711f3d6668312e3dad44aa0aaac299.jpg

Nästa stopp hos spritgrossisten. Inte för egen del förstås, Jag dricker mest smoothies numera, efter det att förra veckans shoppingtur slutade i inköpet av en ”blender”. Men oaktat det, man lär ju ha lite finvaror hemma utifall man får besök.

chang.thumb.jpg.2d44729eeb23426ccac15158cb8a4d89.jpg

 

Ingen shoppingresa i Thailand är komplett utan att besök på 7/11 förstås. Nu var det lite svårt att hitta på något att handla, men mat är ju alltid bra, så det fick bli en indisk snabbrätt till det facila priset av 69 THB.  Den åkte in i mikron per omedelbums väl hemma och smakade oväntat bra. Det blir ett återkommande köp.

indiafood.thumb.jpg.ed7d59afb1084c92ee61f99b0b3675d4.jpg


Helgen undrar ni? Jo tack, det blir en av de bättre på sistone, trots att gymmet är fortsatt stängt. Jackpot på stryket med alla matcher i PL på kupongen för en gång skull, men framför allt finalen i Eurovision. Som vi har längtat!


Efter noggranna analyser och genomlyssnade av semifinalerna har jag lagt en peng på Cypern till 41 ggr pengarna. Snyggt, sexigt, trallvänligt, lättsmält. Nyttja gärna det tipset från en festivalräv, men berätta det inte för alltför många. :buba:

 


Vill man vara på mer säker mark är Italien favorit, men jag är skeptisk. Lägg i så fall hellre pengarna på Ukraina, en av de konstigaste låtarna, och sånt går ju hem ibland. Sverige är chanslöst i år. Mest lättklätt? Azerbadjan.  Bästa låten? Belgien, men bästa låten vinner inte ofta. 

 

 

 

Ja, sådär spännande är livet just nu i vad som sägs vara syndens och dekadensens huvudstad. Förstår att ni längtar.  😎 :neo:
 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vad gör man i Pattaya när nästan allt skoj är stängt? Inte för att jag som den renlevnadsmänniska jag är saknar barerna, men gymmet (2 ggr dagligen), badmintonhallen, stranden, hälsomassagen…ja ni förstår, dagarna blir långa när man inte kan hålla sig i form.


Det enda som går att göra om man rör sig utanför hemmet är att shoppa. När min bättre hälft frågade om jag ville åka till ett shoppingcenter, ”open new!!” var jag raskt övertalad. 
Så mycket ”open new!!” var det inte när vi kom fram, Little Walk Pattaya uppe vid Sukhumvit har funnits i ett par år tror jag, men likväl första besöket. Madames garanti att där fanns såväl Starbucks som Villa Market visade sig dock stämma. 

1922963098_littlewalk.thumb.jpg.8dc83eba27932a2c502da3b645e29d43.jpg
Jag styrde kosan med raska steg mot Villa Market i hopp om att kunna finna en del svenska varor som tagit slut på Villa Market nere på stan. Till saken hör att jag redan för ett par veckor sen lagt ut en efterlysning på den med största sannolikhet svensk, som rensade hyllorna på Villa på såväl ostbågar som frysta köttbullar, liksom ett antal andra svenskvaror (tips på vem det är kan skickas till min inbox, anonymitet utlovas. @Fantomen och @Esspe nekar och jag har brist på bevis..).Men icke, inte enda fryst köttbulle och inte en enda påse OLW ostbågar fanns att uppbringa. All shopping, förutom två äpplen a 25 THB styck som madame lyckades stoppa i shoppingvagnen innan det var för sent, frös inne.


Skam den som ger sig. Från Little Walk är det endast en kortare tripp för att ta sig till Siambury´s, där man brukar kunna hitta en del gött. Sagt och gjort, chauffören befalldes sätta kursen mot sagda ställe, djupare in på det suspekta territoriet ”Dark side”


Här gick det nästan lite för bra att fylla shoppingkorgen, trots att det finns ett överflöd av brittiska varor som man gärna är utan. Jävligt billig ost, och pajerna är riktigt bra, rekommenderas. Den redan fulla frysen fick påfyllning vilket kanske inte är så dumt, då man kanske kan slösa lite tid på att köpa en ny frys nästa vecka.

 

siamburys.thumb.jpg.22a3bd7842e51ca7ab77b4f616095a9b.jpg

Nu tyckte chauffören det var hennes tur att bestämma, så på grund av omständigheter utanför min kontroll blev nästa stopp Central. Nya joggingskor behövdes tydligen och som av en händelse låg det ett bageri bredvid, så vi kunde handla mera ätbart.

central.thumb.jpg.c8925a60d19b292b05568c3ef48eb4ed.jpg

Lite rast och vila var nu anbefallt, så vi stannade en stund på säkerhetsavstånd från stranden. Några vågade själar  hade utmanat ödet och satt och betraktade en för dagen rätt medioker solnedgång.

solenner.thumb.jpg.fa711f3d6668312e3dad44aa0aaac299.jpg

Nästa stopp hos spritgrossisten. Inte för egen del förstås, Jag dricker mest smoothies numera, efter det att förra veckans shoppingtur slutade i inköpet av en ”blender”. Men oaktat det, man lär ju ha lite finvaror hemma utifall man får besök.

chang.thumb.jpg.2d44729eeb23426ccac15158cb8a4d89.jpg

 

Ingen shoppingresa i Thailand är komplett utan att besök på 7/11 förstås. Nu var det lite svårt att hitta på något att handla, men mat är ju alltid bra, så det fick bli en indisk snabbrätt till det facila priset av 69 THB.  Den åkte in i mikron per omedelbums väl hemma och smakade oväntat bra. Det blir ett återkommande köp.

indiafood.thumb.jpg.ed7d59afb1084c92ee61f99b0b3675d4.jpg


Helgen undrar ni? Jo tack, det blir en av de bättre på sistone, trots att gymmet är fortsatt stängt. Jackpot på stryket med alla matcher i PL på kupongen för en gång skull, men framför allt finalen i Eurovision. Som vi har längtat!


Efter noggranna analyser och genomlyssnade av semifinalerna har jag lagt en peng på Cypern till 41 ggr pengarna. Snyggt, sexigt, trallvänligt, lättsmält. Nyttja gärna det tipset från en festivalräv, men berätta det inte för alltför många. :buba:

 


Vill man vara på mer säker mark är Italien favorit, men jag är skeptisk. Lägg i så fall hellre pengarna på Ukraina, en av de konstigaste låtarna, och sånt går ju hem ibland. Sverige är chanslöst i år. Mest lättklätt? Azerbadjan.  Bästa låten? Belgien, men bästa låten vinner inte ofta. 

 

 

 

Ja, sådär spännande är livet just nu i vad som sägs vara syndens och dekadensens huvudstad. Förstår att ni längtar.  😎 :neo:
 

Där fick du med både min nuvarande shoppingfavorit Villa Market, där man kan hålla social distance på minst 15 m och min fd shoppingfavorit Siamburi's, som tidigare hade en del svenska konserver, men nu enbart engelsk "mat". Den billiga osten är inte billigare här än på Makro.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Vad gör man i Pattaya när nästan allt skoj är stängt? Inte för att jag som den renlevnadsmänniska jag är saknar barerna, men gymmet (2 ggr dagligen), badmintonhallen, stranden, hälsomassagen…ja ni förstår, dagarna blir långa när man inte kan hålla sig i form.


Det enda som går att göra om man rör sig utanför hemmet är att shoppa. När min bättre hälft frågade om jag ville åka till ett shoppingcenter, ”open new!!” var jag raskt övertalad. 
Så mycket ”open new!!” var det inte när vi kom fram, Little Walk Pattaya uppe vid Sukhumvit har funnits i ett par år tror jag, men likväl första besöket. Madames garanti att där fanns såväl Starbucks som Villa Market visade sig dock stämma. 

1922963098_littlewalk.thumb.jpg.8dc83eba27932a2c502da3b645e29d43.jpg
Jag styrde kosan med raska steg mot Villa Market i hopp om att kunna finna en del svenska varor som tagit slut på Villa Market nere på stan. Till saken hör att jag redan för ett par veckor sen lagt ut en efterlysning på den med största sannolikhet svensk, som rensade hyllorna på Villa på såväl ostbågar som frysta köttbullar, liksom ett antal andra svenskvaror (tips på vem det är kan skickas till min inbox, anonymitet utlovas. @Fantomen och @Esspe nekar och jag har brist på bevis..).Men icke, inte enda fryst köttbulle och inte en enda påse OLW ostbågar fanns att uppbringa. All shopping, förutom två äpplen a 25 THB styck som madame lyckades stoppa i shoppingvagnen innan det var för sent, frös inne.


Skam den som ger sig. Från Little Walk är det endast en kortare tripp för att ta sig till Siambury´s, där man brukar kunna hitta en del gött. Sagt och gjort, chauffören befalldes sätta kursen mot sagda ställe, djupare in på det suspekta territoriet ”Dark side”


Här gick det nästan lite för bra att fylla shoppingkorgen, trots att det finns ett överflöd av brittiska varor som man gärna är utan. Jävligt billig ost, och pajerna är riktigt bra, rekommenderas. Den redan fulla frysen fick påfyllning vilket kanske inte är så dumt, då man kanske kan slösa lite tid på att köpa en ny frys nästa vecka.

 

siamburys.thumb.jpg.22a3bd7842e51ca7ab77b4f616095a9b.jpg

Nu tyckte chauffören det var hennes tur att bestämma, så på grund av omständigheter utanför min kontroll blev nästa stopp Central. Nya joggingskor behövdes tydligen och som av en händelse låg det ett bageri bredvid, så vi kunde handla mera ätbart.

central.thumb.jpg.c8925a60d19b292b05568c3ef48eb4ed.jpg

Lite rast och vila var nu anbefallt, så vi stannade en stund på säkerhetsavstånd från stranden. Några vågade själar  hade utmanat ödet och satt och betraktade en för dagen rätt medioker solnedgång.

solenner.thumb.jpg.fa711f3d6668312e3dad44aa0aaac299.jpg

Nästa stopp hos spritgrossisten. Inte för egen del förstås, Jag dricker mest smoothies numera, efter det att förra veckans shoppingtur slutade i inköpet av en ”blender”. Men oaktat det, man lär ju ha lite finvaror hemma utifall man får besök.

chang.thumb.jpg.2d44729eeb23426ccac15158cb8a4d89.jpg

 

Ingen shoppingresa i Thailand är komplett utan att besök på 7/11 förstås. Nu var det lite svårt att hitta på något att handla, men mat är ju alltid bra, så det fick bli en indisk snabbrätt till det facila priset av 69 THB.  Den åkte in i mikron per omedelbums väl hemma och smakade oväntat bra. Det blir ett återkommande köp.

indiafood.thumb.jpg.ed7d59afb1084c92ee61f99b0b3675d4.jpg


Helgen undrar ni? Jo tack, det blir en av de bättre på sistone, trots att gymmet är fortsatt stängt. Jackpot på stryket med alla matcher i PL på kupongen för en gång skull, men framför allt finalen i Eurovision. Som vi har längtat!


Efter noggranna analyser och genomlyssnade av semifinalerna har jag lagt en peng på Cypern till 41 ggr pengarna. Snyggt, sexigt, trallvänligt, lättsmält. Nyttja gärna det tipset från en festivalräv, men berätta det inte för alltför många. :buba:

 


Vill man vara på mer säker mark är Italien favorit, men jag är skeptisk. Lägg i så fall hellre pengarna på Ukraina, en av de konstigaste låtarna, och sånt går ju hem ibland. Sverige är chanslöst i år. Mest lättklätt? Azerbadjan.  Bästa låten? Belgien, men bästa låten vinner inte ofta. 

 

 

 

Ja, sådär spännande är livet just nu i vad som sägs vara syndens och dekadensens huvudstad. Förstår att ni längtar.  😎 :neo:
 

Världsklassinlägg! 👍 👍 👍

 

Vi är rätt ofta på Villa Market och handlar. Bra på nästan allt utom bröd.
Menar du de Nya Zeeländska köttbullarna? Isf så håller jag med om att de är riktigt bra men det var bra länge sen jag såg dem där.
Ostbågar? Det är ingen favorit i vårt hem så även där är jag oskyldig.

Siambury´s har jag aldrig varit på men så är å andra sidan inte "instant mash" och "baked beans" något som får smaklökarna att vattnas direkt så där slipper du nog se mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

finalen i Eurovision

Var det där det bästa som gick och vaskas fram så är jag sjukt nöjd att jag ägnade tiden till att sortera navelssudd...

 

Katastofsånginsats i båda bidragen tycker jag

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
20 minutes ago, Fantomen said:

Världsklassinlägg! 👍 👍 👍

 

Vi är rätt ofta på Villa Market och handlar. Bra på nästan allt utom bröd.
Menar du de Nya Zeeländska köttbullarna? Isf så håller jag med om att de är riktigt bra men det var bra länge sen jag såg dem där.
Ostbågar? Det är ingen favorit i vårt hem så även där är jag oskyldig.

Siambury´s har jag aldrig varit på men så är å andra sidan inte "instant mash" och "baked beans" något som får smaklökarna att vattnas direkt så där slipper du nog se mig!

Jag minns de nyzeeländska köttbullarna som var bra, men detta var snäppet bättre. Men, de försvann ur frysdisken efter bara någon vecka.

 

_900g_Swedish_Meatballs_76074.jpg.2bde01028ed12a6c5a2c03a6b3cc02cb.jpg

 

Ostbågarna misstänker jag (men behåll det för dig själv) att Esspe köpte och sålde vidare med bra avans till O´learys,  som i alla fall är de enda i närområdet som erbjuder ostbågar. Dock till överpris. Antagligen på grund av många mellanhänder.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...