Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

56 minuter sedan, skrev Atom:

Jag har skrivit 3-4 gånger att servicen är dålig. Ser man Harrys som en restaurang så är servicen riktigt dålig men ser man Harrys för vad de är, en relativt billig pub, så tycker jag servicen är som på de flesta andra ställena.

 

Jag har varit där 5-6 gånger och beställt 6-8 öl samt något att äta; det blir runt 50 beställningar. Jag har fått alla de 50 beställningarna så nog tar sig servitriserna fram till bordet. Det tar onödigt lång tid ibland att påkalla deras uppmärksamhet men sitter man och ölar med goda vänner så upplever inte jag att den där extra minuten emellanåt är något stort problem. I slutändan har jag alltid blivit dragen nog ändå, så kanske bara bra att de är lite slöa, risken är ju annars att man hade hunnit få i sig 2 öl till 😉.

Det är skillnad också om det är mycket folk på Harrys. Sitter man på golfsidan tar det längre tid än biljardbord sidan. Pga tror jag för kassan är på den sidan. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämnade två ställe idag pga av noll uppmärksamhet. Ett på Nana och Stable lodge på 8. Kommer ingen med menyer inom ett par minuter,  så lyfter jag på arslet och lägger mina pengar hos folk som vill ha dom.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit på Harrys ca 10 ggr. 

Säg 5 med gäng och 5 med fru. 

 

De gångerna med gäng har varit ok. 

De gångerna endast med fru har varit katastrof. 

 

Moralen i detta inlägg? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sa är jag väl inte vansinnigt upprörd över att dom missade mig, kan absolut tänka mig att gå dit igen.

 

Tycker överlag att servicen är hästlängder mycket bättre i Thailand än i Sverige, där man får stå o vråla över en bardisk för att köpa en öljävel, trots det har dom mage att be om dricks, "slå in totalbelopp tack".

 

Nä så jäkla farligt var det inte, det som hände på Harrys,

Säger det mer som lite feedback till ägarna.

 

Beergarden är ju ett mönsterexempel, det bara smäller till så fort man satt sig ner, så står det en immig öl framför näsan. 

Trevliga o pratsamma dessutom.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev dandic:

Som jag sa är jag väl inte vansinnigt upprörd över att dom missade mig, kan absolut tänka mig att gå dit igen.

 

Tycker överlag att servicen är hästlängder mycket bättre i Thailand än i Sverige, där man får stå o vråla över en bardisk för att köpa en öljävel, trots det har dom mage att be om dricks, "slå in totalbelopp tack".

 

Nä så jäkla farligt var det inte, det som hände på Harrys,

Säger det mer som lite feedback till ägarna.

 

Beergarden är ju ett mönsterexempel, det bara smäller till så fort man satt sig ner, så står det en immig öl framför näsan. 

Trevliga o pratsamma dessutom.

 

 

Beergarden, ofta man får höra, en till när glaset är halv fullt. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, hamnoi said:

Lämnade två ställe idag pga av noll uppmärksamhet. Ett på Nana och Stable lodge på 8. Kommer ingen med menyer inom ett par minuter,  så lyfter jag på arslet och lägger mina pengar hos folk som vill ha dom.

Jag vet inte hur många 100 restauranger jag lämnat i Thailand pga det tagit för lång tid att få menyn eller få beställa. De första åren var det alltid jag som tröttnade och ville lämna men de senaste åren är det alltid frugan. Jag antar att det handlar om att mina krav sänkts efter alla resor till servicens absoluta nollpunktsland, Kina, medans frugans krav höjts efter alla resor till Europa och servicens toppland, Japan.

 

Vill man ha bra service i Thailand ska man äta på små billiga hak eller riktiga restauranger; ligger priset per portion mellan 100 och typ 600 Baht så brukar servicen vara skit även om maten är hyfsad. 

55 minutes ago, dandic said:

Som jag sa är jag väl inte vansinnigt upprörd över att dom missade mig, kan absolut tänka mig att gå dit igen.

 

Tycker överlag att servicen är hästlängder mycket bättre i Thailand än i Sverige, där man får stå o vråla över en bardisk för att köpa en öljävel, trots det har dom mage att be om dricks, "slå in totalbelopp tack".

 

Nä så jäkla farligt var det inte, det som hände på Harrys,

Säger det mer som lite feedback till ägarna.

 

Beergarden är ju ett mönsterexempel, det bara smäller till så fort man satt sig ner, så står det en immig öl framför näsan. 

Trevliga o pratsamma dessutom.

 

 

Jag tycker servicen i Sverige brukar vara bra. Står man vid en fullsatt bardisk kan det givetvis ta tid men vem fan orkar göra det? Även på en WT pub som Central Bar kommer ölen och drinkarna in snabbare än jag hinner dricka upp dem, i alla fall om Nilsson68 är med 😉

 

Det finns dock dålig service även på svenska restauranger, vilket vi blev pinsamt varse om i julas. Varje gång jag är i Sverige med familjen tar vi en natt eller två i Stockholm. Vi brukar bo någonstans runt Centralen och för kanske 10 år sedan så provade vi Jensens Böfhus. Dottern var liten och fick någon aktivitetslåda hon gillade och jag och frugan tyckte maten var helt OK. Efter det blev det lite av en tradition att alltid besöka Jensens en gång vid varje besök. För en 3-4 år sedan började servicenivån sjunka och även den tidigare acceptabla maten blev allt mer tveksam så vi slopade traditionen. För två veckor sedan när vi var i Stockholm var det dock 1 grad och horisontellt regn så vi tänkte att vi skulle ge dem en chans till.

 

När vi kommer in är restaurangen mindre än halvfull och det tog ändå  5 minuter att få ett bord; redan där hade vi vänt om det inte varit förenat med livsfara att öppna dörren. Vi beställde en korg med valda smårätter samt en stek var och lite dricka. Det tog nog 20 minuter att få in några brända och micrade förrätter och alla var fel. Jag påtalade för den söta och trevliga syrianskan att det var fel och efter 20 minuter till blev det rätt, inte riktigt givetvis, men nära nog. Under denna väntan hade jag sett en omgång dricka ståendes på disken och då det var exakt samma beställning som vi lagt så gick jag efter 10 minuter och hämtade den, annars hade den nog stått kvar där än idag. Efter ganska exakt 1 timme kom stekarna in; min medium var well-done, frugans well-done var rare och dotterns medium var en kyckling.....Ut med maten igen och efter ytterligare 40 minuter kom något som var hyfsat rätt in. Efter ytterligare 10 minuters väntan på notan (totalt över 2 timmar) så kommer den söta, men inte alltför brighta, syrianskan med maskinen och påtalade att jag kan lägga till dricks. Jag påpekade att hon gjort 12 fel på 10 försök och att ett McDonaldsbesök för 200 spänn hade smakat godare än hennes 1,100 spännsmat så det blev ingen dricks. Hon log och önskade oss God Jul så jag antar att det ändå var en hyfsad servicenivå 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Atom:

Jag vet inte hur många 100 restauranger jag lämnat i Thailand pga det tagit för lång tid att få menyn eller få beställa. De första åren var det alltid jag som tröttnade och ville lämna men de senaste åren är det alltid frugan. Jag antar att det handlar om att mina krav sänkts efter alla resor till servicens absoluta nollpunktsland, Kina, medans frugans krav höjts efter alla resor till Europa och servicens toppland, Japan.

 

Vill man ha bra service i Thailand ska man äta på små billiga hak eller riktiga restauranger; ligger priset per portion mellan 100 och typ 600 Baht så brukar servicen vara skit även om maten är hyfsad. 

Jag tycker servicen i Sverige brukar vara bra. Står man vid en fullsatt bardisk kan det givetvis ta tid men vem fan orkar göra det? Även på en WT pub som Central Bar kommer ölen och drinkarna in snabbare än jag hinner dricka upp dem, i alla fall om Nilsson68 är med 😉

 

Det finns dock dålig service även på svenska restauranger, vilket vi blev pinsamt varse om i julas. Varje gång jag är i Sverige med familjen tar vi en natt eller två i Stockholm. Vi brukar bo någonstans runt Centralen och för kanske 10 år sedan så provade vi Jensens Böfhus. Dottern var liten och fick någon aktivitetslåda hon gillade och jag och frugan tyckte maten var helt OK. Efter det blev det lite av en tradition att alltid besöka Jensens en gång vid varje besök. För en 3-4 år sedan började servicenivån sjunka och även den tidigare acceptabla maten blev allt mer tveksam så vi slopade traditionen. För två veckor sedan när vi var i Stockholm var det dock 1 grad och horisontellt regn så vi tänkte att vi skulle ge dem en chans till.

 

När vi kommer in är restaurangen mindre än halvfull och det tog ändå  5 minuter att få ett bord; redan där hade vi vänt om det inte varit förenat med livsfara att öppna dörren. Vi beställde en korg med valda smårätter samt en stek var och lite dricka. Det tog nog 20 minuter att få in några brända och micrade förrätter och alla var fel. Jag påtalade för den söta och trevliga syrianskan att det var fel och efter 20 minuter till blev det rätt, inte riktigt givetvis, men nära nog. Under denna väntan hade jag sett en omgång dricka ståendes på disken och då det var exakt samma beställning som vi lagt så gick jag efter 10 minuter och hämtade den, annars hade den nog stått kvar där än idag. Efter ganska exakt 1 timme kom stekarna in; min medium var well-done, frugans well-done var rare och dotterns medium var en kyckling.....Ut med maten igen och efter ytterligare 40 minuter kom något som var hyfsat rätt in. Efter ytterligare 10 minuters väntan på notan (totalt över 2 timmar) så kommer den söta, men inte alltför brighta, syrianskan med maskinen och påtalade att jag kan lägga till dricks. Jag påpekade att hon gjort 12 fel på 10 försök och att ett McDonaldsbesök för 200 spänn hade smakat godare än hennes 1,100 spännsmat så det blev ingen dricks. Hon log och önskade oss God Jul så jag antar att det ändå var en hyfsad servicenivå 😉

Hehe, så illa har jag aldrig råkat ut. Värsta var väl hos en indier nära Khao san, tror det tog 1,5h att få maten. Var påväg o gå flera gånger men de försäkrade om ”5 minute siiiir” och det gick jag på några gånger😉 När det väl kom så var det riktigt bra ivf.

 

Har rest oss o gått flera gånger på hemmaplan med när det varit nonchalant service.

 

 

Utsikten förbättrades precis här o sevicen e helt ok😉

 

image.thumb.jpg.b3c4e6566b27afa23b5585dab977d421.jpg

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, hamnoi said:

Lämnade två ställe idag pga av noll uppmärksamhet. Ett på Nana och Stable lodge på 8. Kommer ingen med menyer inom ett par minuter,  så lyfter jag på arslet och lägger mina pengar hos folk som vill ha dom.

Var på Stable Lodge på nyårskvällen med min yngste son och hans 4 polare och käkade. Underbar service och kanonkäk. Min grabb till höger.

nana7.thumb.jpg.e3eabc7df592953cf9da25238a033cdc.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, hamnoi said:

Hehe, så illa har jag aldrig råkat ut. Värsta var väl hos en indier nära Khao san, tror det tog 1,5h att få maten. Var påväg o gå flera gånger men de försäkrade om ”5 minute siiiir” och det gick jag på några gånger😉 När det väl kom så var det riktigt bra ivf.

 

Har rest oss o gått flera gånger på hemmaplan med när det varit nonchalant service.

 

 

Utsikten förbättrades precis här o sevicen e helt ok😉

 

image.thumb.jpg.b3c4e6566b27afa23b5585dab977d421.jpg

 

Är det Indiern från restaurangen du nämnde som hittat dit? Har du tur så kommer kanske hans fru fram och säger "Please, 5 minutes Siiir!" 😀

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan och jag var på Harrys igår.

Vi beställde mat.. Jag bad om en bira. Frugan letar efter dricka på menyn men hittar inget.

Servitrisen står bredvid och tittar på och säger efter en stund:
Det finns ingen dricka på den menyn.
OK kan jag få en drickameny då frågar frugan.
Servitrisens svar: Vad ska du dricka?

Ja det var ju allt en riktigt intelligent replik tänkte jag.

Frugan blev lite ställd av detta så det blev några sekunders tystnad.

En banan-shake ber hon om till slut.

Det har vi inte säger servitrisen.

Tystnad igen...

"Vi har melon och mango."

OK... Då tar jag en Coke Zero sade frugan. 😂

 

Det här tyckte frugan var jävligt störande och korkat sagt av servitrisen och jag är ju benägen att hålla med.

 

Maten kom in rätt snabbt så ordning i köket iaf trots mer än halvfull restaurang. Tummen upp!

Jag påkallar senare servitrisens uppmärksamhet och ber om en öl till. Hon tittar på mig med en stel min utan att säga ett ord. Försvinner och ställer senare ner biran på mitt bord utan ett ord och med en lika stel min haha!

Dags för betalning och vi ringer på klockan på bordet. Ingen reagerar. Ringer igen efter en minut kanske och då kommer hon till slut och vi får betala.

 

Jag gillar Harrys och deras fläskplanka måste ju vara stadens bästa och mest prisvärda som jag skrivit förut någonstans.

Håller dock med många andra här om att personalen bör nog sträckas upp lite för vi ska vilja återvända dit oftare än vi egentligen gör.

Den största anledningen till att vi inte satt kvar längre än 45 minuter var dock att det var så jävla rökigt!

Varenda jävel runt oss verkade blossa på igår och det funkar inte för oss när det ska ätas.

 

Tyvärr dröjer det nog ett tag till nästa besök (om det inte blir någon spontanträff snart vill säga).

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Surin P3 said:

Har varit på Harrys ca 10 ggr. 

Säg 5 med gäng och 5 med fru. 

 

De gångerna med gäng har varit ok. 

De gångerna endast med fru har varit katastrof. 

 

Moralen i detta inlägg? 

Moralen? Katastrof att gå ut i Pattaya med sin fru 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
1 hour ago, dandic said:

Som jag sa är jag väl inte vansinnigt upprörd över att dom missade mig, kan absolut tänka mig att gå dit igen.

 

Tycker överlag att servicen är hästlängder mycket bättre i Thailand än i Sverige, där man får stå o vråla över en bardisk för att köpa en öljävel, trots det har dom mage att be om dricks, "slå in totalbelopp tack".

 

Nä så jäkla farligt var det inte, det som hände på Harrys,

Säger det mer som lite feedback till ägarna.

 

Beergarden är ju ett mönsterexempel, det bara smäller till så fort man satt sig ner, så står det en immig öl framför näsan. 

Trevliga o pratsamma dessutom.

 

 

 

Dålig service förekommer i alla branscher och är ett management problem som ofta beror på okunniga eller arroganta chefer. 

Harry's kanske vaknar till när Larry's plötsligen slår upp portarna lite längre ner på soien med mysigare atmosfär, bättre käk, snyggare servitirser och bättre service till samma priser. 

 

Inget varar i evighet. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev thomas001:

Var på Stable Lodge på nyårskvällen med min yngste son och hans 4 polare och käkade. Underbar service och kanonkäk. Min grabb till höger.

nana7.thumb.jpg.e3eabc7df592953cf9da25238a033cdc.jpg

 

Säkert bättre på kvällen än o försöka käka frukost kl10. Inte en servitör i sikte, eller en men han var upptagen med annat.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Atom:

Är det Indiern från restaurangen du nämnde som hittat dit? Har du tur så kommer kanske hans fru fram och säger "Please, 5 minutes Siiir!" 😀

Den frun hade inte tagit mig mer än tre drag så hade det varit färdigt. Vågar tyvärr inte ta bättre kort men har hela skrevet 3m ifrån mig, o inte mycket tyg som döljer. Hyfsad överdel och snygg för sin ålder 35-40 gissar jag på, hon får 8/10!

Den skintorre bredvid henne som är byggd som ett sugrör o bredaxlad som en pytonorm måste ha något speciellt som inte märks😉

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

En av gångerna som jag var på Harrys så delade personalen ut kondomer som promotion. En av dem erbjöd sig även att prova så den passade, det kallar jag service! 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fredman:

En av gångerna som jag var på Harrys så delade personalen ut kondomer som promotion. En av dem erbjöd sig även att prova så den passade, det kallar jag service! 

🤮

Jag har bara sett kvinnlig personal på Harrys.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
3 minuter sedan, skrev dandic:

🤮

Jag har bara sett kvinnlig personal på Harrys.

😆

Här råder visst massuppfittning! 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, mavange said:

Hur smakar kebab med bröd där om du nu har testatat den 

Mvh Jimmy

Kebaben är också god-

 

2142126212_IMG_20191227_170040(1).thumb.jpg.e498e11cd982e1dd3bf9e595096eec8d.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all info och kritik. Jag ska ta det vidare till rätta instanser.

För er info: Jag är inte längre delägare i Harrys men fortsätter att hjälpa till där, spela musik, hålla i karaoke o dylikt. Med alla plus och minus i min bok, så håller jag Harrys fortfarande för ett kalasbra ställe att träffas, äta, dricka, bo på och framför allt att umgås med sköna människor från hela världen!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Kebaben är också god-

 

2142126212_IMG_20191227_170040(1).thumb.jpg.e498e11cd982e1dd3bf9e595096eec8d.jpg

Skriver jag också under på, bra pizza o kebab, samt har aldrig blivit besviken på servicen där.

Och går pizzabaket i stå så tar man över själv ;)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också fått bra service de gånger jag varit där.  Kanske för att frugan var kvar i Sverige 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämnade två ställe idag pga av noll uppmärksamhet. Ett på Nana och Stable lodge på 8. Kommer ingen med menyer inom ett par minuter,  så lyfter jag på arslet och lägger mina pengar hos folk som vill ha dom.
Bokade Sofitel Sukhumvit igår. Nämnde att jag var bekant, vän med Farsan till Mini Samet. Blev uppgradering direkt[emoji6].
Nåväl, det verkar ha en trevlig restaurang med rooftopbar. Kanske kan vara något att prova. Ligger inte långt från er tror jag.
Riktig bra Vinsortiment.
Lägger in lite bilder med info.

Ha det gott![emoji846]442c2ebdd3176b700a4a858bd072a48e.jpgab8befc2f11f5a1b1e754b9209c6e149.jpg08c6451d2deb1a50e09d739ca8e54e83.jpg6f6af681d4e7462f750e996917e0b958.jpg4213109290b34c669cb2cb0768717477.jpgeb22b2e185f75babbd6b41cb1044a7c4.jpg083ca9db329250ba1c3b99c5e88a75e5.jpg12fdcea9c50dc19c53fc3a19213360e2.jpg84ff687a24788c7556c950ae6383da7e.jpg6229e0f819b0a87198999440a418fd95.jpg

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Bokade Sofitel Sukhumvit igår. Nämnde att jag var bekant, vän med Farsan till Mini Samet. Blev uppgradering direktemoji6.png.
Nåväl, det verkar ha en trevlig restaurang med rooftopbar. Kanske kan vara något att prova. Ligger inte långt från er tror jag.
Riktig bra Vinsortiment.
Lägger in lite bilder med info.

Ha det gott!emoji846.png442c2ebdd3176b700a4a858bd072a48e.jpgab8befc2f11f5a1b1e754b9209c6e149.jpg08c6451d2deb1a50e09d739ca8e54e83.jpg6f6af681d4e7462f750e996917e0b958.jpg4213109290b34c669cb2cb0768717477.jpgeb22b2e185f75babbd6b41cb1044a7c4.jpg083ca9db329250ba1c3b99c5e88a75e5.jpg12fdcea9c50dc19c53fc3a19213360e2.jpg84ff687a24788c7556c950ae6383da7e.jpg6229e0f819b0a87198999440a418fd95.jpg

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
 

 

Härligt!

Storstekarns nya favvo i Bkk, över min prisklass tyvärr.

 

Btw, kan bli en avslutningsmiddag där imorgon, både jag o frugan älskar musslor. Dom man äter då, den andra sorten faller bara mig i smaken tyvärr😉

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Härligt!
Storstekarns nya favvo i Bkk, över min prisklass tyvärr.
 
Btw, kan bli en avslutningsmiddag där imorgon, både jag o frugan älskar musslor. Dom man äter då, den andra sorten faller bara mig i smaken tyvärr[emoji6]
[emoji1787][emoji38]! Återkoppla gärna om ni provar[emoji106]. Fan man längtar nu.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev GreenValley:

Serveras det English Breakfast på Harrys?

Vad var det jag sa

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...