Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Var tusan ligger stället ? Jobbar Kate där ? Frågorna hopar sig. Kanske dags för en hamburgerträff ? :good:

 

Fritz..

 

Alltid när jag går till Carls Jr som ligger i Central Festival, 3e våning, beach side, frågar jag efter Kate. "She go village, come back next week", blir alltid svaret. Börjar ana att något inte står rätt till,

 

Hamburgerträff, god idé det måste vi styra upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

i morgon eftermiddag kl 1500  ??? då är iaf jag där.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Hamburgerträff, god idé det måste vi styra upp!

 

Mkt bra idé, jag är på. Gillar stället och burgarna är kalas. :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar ibland frågas efter ställen som skräddarsyr skinnkläder, skor och boots.  Jag gick förbi ett gammalt ( 30 år ) ställe för knappt 2 veckor sedan.

 

post-3602-0-03466300-1422330713_thumb.jp

 

Cirka 100 meter in på soien.

 

post-3602-0-69469700-1422330805_thumb.jp

 

post-3602-0-69617800-1422330854_thumb.jp

 

post-3602-0-78720200-1422330902_thumb.jp

 

Ägarinnan.

 

post-3602-0-52209400-1422330955_thumb.jp

 

post-3602-0-77825100-1422331000_thumb.jp

 

post-3602-0-45739500-1422331036_thumb.jp

 

Ganska förmånliga priser på dom grejor jag frågade på,  boots t.ex. från 4000 THB.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett nytt fenomen i Pattaya, som jag har blivit drabbad av ett antal gånger på senare tid är hotfulla mc-taxikillar och så här har det gått till:

 

Jag hittar en ledig plats utanför 7/11 att parkera min moppe. När jag håller på att parkera moppen, kommer en eller flera moppetaxikillar fram och säger att här får endast mc-taxi parkera.

Jag protesterar och undrar var skylten finns som styrker detta. Efter en stunds gaggande går de med på att jag får stå där i max 1 minut, sedan blir det inte kul för mej.

 

Ju mer jag protesterar, desto svartare blir deras blick och det känns väldigt obehagligt, så därför tar jag moppen därifrån och hittar en annan plats längre bort.

 

Vad skulle ni ha gjort?

 

Jag tvivlar på att det finns dessa "företrädesregler" utanför 7/11 för mc-taxi, men mc-taxi och polis jobbar ju bra ihop, så man skall nog vara försiktig.

 

Ja, vad säger ni? Skall vi stillatigande låta mc-taxi stifta egna lagar?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett nytt fenomen i Pattaya, som jag har blivit drabbad av ett antal gånger på senare tid är hotfulla mc-taxikillar och så här har det gått till:

 

Jag hittar en ledig plats utanför 7/11 att parkera min moppe. När jag håller på att parkera moppen, kommer en eller flera moppetaxikillar fram och säger att här får endast mc-taxi parkera.

Jag protesterar och undrar var skylten finns som styrker detta. Efter en stunds gaggande går de med på att jag får stå där i max 1 minut, sedan blir det inte kul för mej.

 

Ju mer jag protesterar, desto svartare blir deras blick och det känns väldigt obehagligt, så därför tar jag moppen därifrån och hittar en annan plats längre bort.

 

Vad skulle ni ha gjort?

 

Jag tvivlar på att det finns dessa "företrädesregler" utanför 7/11 för mc-taxi, men mc-taxi och polis jobbar ju bra ihop, så man skall nog vara försiktig.

 

Ja, vad säger ni? Skall vi stillatigande låta mc-taxi stifta egna lagar?

 

Du inser inte att det är ditt bästa de tänker på?

Alltid åka MC-Taxi med dessa gentlemen är nog mest trafiksäkert.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett nytt fenomen i Pattaya, som jag har blivit drabbad av ett antal gånger på senare tid är hotfulla mc-taxikillar och så här har det gått till:

 

Jag hittar en ledig plats utanför 7/11 att parkera min moppe. När jag håller på att parkera moppen, kommer en eller flera moppetaxikillar fram och säger att här får endast mc-taxi parkera.

Jag protesterar och undrar var skylten finns som styrker detta. Efter en stunds gaggande går de med på att jag får stå där i max 1 minut, sedan blir det inte kul för mej.

 

Ju mer jag protesterar, desto svartare blir deras blick och det känns väldigt obehagligt, så därför tar jag moppen därifrån och hittar en annan plats längre bort.

 

Vad skulle ni ha gjort?

 

Jag tvivlar på att det finns dessa "företrädesregler" utanför 7/11 för mc-taxi, men mc-taxi och polis jobbar ju bra ihop, så man skall nog vara försiktig.

 

Ja, vad säger ni? Skall vi stillatigande låta mc-taxi stifta egna lagar?

Kanske ta upp telefon och ringa 1155 Turistpolisen men det är nog inte äkert det hjälper heller

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett nytt fenomen i Pattaya, som jag har blivit drabbad av ett antal gånger på senare tid är hotfulla mc-taxikillar och så här har det gått till:

 

Jag hittar en ledig plats utanför 7/11 att parkera min moppe. När jag håller på att parkera moppen, kommer en eller flera moppetaxikillar fram och säger att här får endast mc-taxi parkera.

Jag protesterar och undrar var skylten finns som styrker detta. Efter en stunds gaggande går de med på att jag får stå där i max 1 minut, sedan blir det inte kul för mej.

 

Ju mer jag protesterar, desto svartare blir deras blick och det känns väldigt obehagligt, så därför tar jag moppen därifrån och hittar en annan plats längre bort.

 

Vad skulle ni ha gjort?

 

Jag tvivlar på att det finns dessa "företrädesregler" utanför 7/11 för mc-taxi, men mc-taxi och polis jobbar ju bra ihop, så man skall nog vara försiktig.

 

Ja, vad säger ni? Skall vi stillatigande låta mc-taxi stifta egna lagar?

Det fenomenet känner jag inte igen. Här i city har moppetaxi sina "stationer" oftast i gathörn där det går in en liten soi som är en återvändsgränd eller på ett annat lämpligt ställe där dom inte stör annan business.

 

Men hur som helst, svaret på din fråga " vad skulle ni ha gjort ? "

 

Jag skulle aldrig hamnat i din situation eftersom jag snabbt flyttat på mig till anvisad plats eller puttrat vidare till nästa 7/11, inget mer med det. För mig handlar det inte om att "stillatigande låta mc-taxi stifta sina egna lagar" utan bara om att inte haka upp sig på "småsaker" som man inte kan göra nåt åt.

 

Slutligen, vanligtvis välunderrättade källor har berättat för mig att det är maffian som styr och ställer över moppetaxitrafiken här i Pattaya. Chaffisarna får betala dyra avgifter till dom för att få bära dom numrerade västarna och stämmer det så är det rimligt att anta att det ingår en viss beskyddarverksamhet.

Alltså, ännu en anledning till att ligga lågt och inte börja " mucka gräl "

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fenomenet känner jag inte igen. Här i city har moppetaxi sina "stationer" oftast i gathörn där det går in en liten soi som är en återvändsgränd eller på ett annat lämpligt ställe där dom inte stör annan business.

 

Men hur som helst, svaret på din fråga " vad skulle ni ha gjort ? "

 

Jag skulle aldrig hamnat i din situation eftersom jag snabbt flyttat på mig till anvisad plats eller puttrat vidare till nästa 7/11, inget mer med det. För mig handlar det inte om att "stillatigande låta mc-taxi stifta sina egna lagar" utan bara om att inte haka upp sig på "småsaker" som man inte kan göra nåt åt.

 

Slutligen, vanligtvis välunderrättade källor har berättat för mig att det är maffian som styr och ställer över moppetaxitrafiken här i Pattaya. Chaffisarna får betala dyra avgifter till dom för att få bära dom numrerade västarna och stämmer det så är det rimligt att anta att det ingår en viss beskyddarverksamhet.

Alltså, ännu en anledning till att ligga lågt och inte börja " mucka gräl "

 

Fritz..

 

Ja du Fritz, detta med att kunna ställa ifrån sej sitt fordon utan att bli trackaserad eller få fordonet skadat tycker jag faktiskt inte är en småsak utan snarare ett växande bekymmer.

Att hitta ett parkeringshål i kvarteren runt Soi Diana Inn och Buckhao är ett rent elände, men jag förstår ju att det är en småsak för dej som promenerar i huvudsak.

 

Jag skulle heller aldrig komma på tanken att mucka gräl med någon för detta, utan skulle föredra en smidig lösning som alla kunde trivas med. Att argumentera i en lågmäld ton kallar jag knappast för att "mucka gräl".

 

Jag muckade inte gräl ens den gången när jag hade parkerat bilen utanför en affär på soi Buckao och den var tjusigt sprayad med färg när jag hämtade den (jag hade alltså inte varit inne i just denna affären och handlat utan i grannaffären). Jag hoppade snabbt in i bilen och pep iväg.

 

Fattar egentligen inte vart du vill komma med ditt inlägg mer än vara allmänt på tvären.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar egentligen inte vart du vill komma med ditt inlägg mer än vara allmänt på tvären.

 

Du beskrev en situation du hamnat i utanför en 7/11 och ville ha synpunkter hur vi skulle ha gjort i samma situation och jag gav mitt svar på just det och inget annat.
Nu tar du upp att du fått din bil nersprayad samt parkeringssituationen runt Soi Diana och det är naturligtvis alldeles åt h-vete. Men som sagt, det var ju inte det du frågade om från början. Ställer man frågor här på MPR så får man nog vara beredd på att få svar och inte alltid såna man gillar.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du beskrev en situation du hamnat i utanför en 7/11 och ville ha synpunkter hur vi skulle ha gjort i samma situation och jag gav mitt svar på just det och inget annat.

Nu tar du upp att du fått din bil nersprayad samt parkeringssituationen runt Soi Diana och det är naturligtvis alldeles åt h-vete. Men som sagt, det var ju inte det du frågade om från början. Ställer man frågor här på MPR så får man nog vara beredd på att få svar och inte alltid såna man gillar.

 

Fritz..

 

Och jag reagerade på ditt svar och inget annat.

 

Episoden med den nedsprayade bilen var bara en bisats för att exemplifiera mitt sätt att inte "haka upp mej på småsaker" som du säger och inte ställa till bråk med en given utgång.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag reagerade på ditt svar och inget annat.

 

Episoden med den nedsprayade bilen var bara en bisats för att exemplifiera mitt sätt att inte "haka upp mej på småsaker" som du säger och inte ställa till bråk med en given utgång.

 

Med tanke på att butiker i Thailand har ett överskott på övervakningskameror i och runt sina butiker så kunde du väl ringt till Polisen så hade de kunnat begära att få se evt övervakningsfilm där du hade haft din marodör.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att butiker i Thailand har ett överskott på övervakningskameror i och runt sina butiker så kunde du väl ringt till Polisen så hade de kunnat begära att få se evt övervakningsfilm där du hade haft din marodör.

 

Tänkte faktiskt inte på det, men det var ju ett bra förslag.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nu har det riktiga trafikkaoset i Pattaya startat och det kommer att hålla i sej i minst två år.

 

Nu har nämligen arbetet börjat med att gräva ner Sukkan i en tunnel förbi avfarten till Klangen och inte en enda djävla skylt finns det om trafikhänvisning.

Undrar hur de skall klara vattnet i tunneln under regnperioden.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det riktiga trafikkaoset i Pattaya startat och det kommer att hålla i sej i minst två år.

 

Nu har nämligen arbetet börjat med att gräva ner Sukkan i en tunnel förbi avfarten till Klangen och inte en enda djävla skylt finns det om trafikhänvisning.

Undrar hur de skall klara vattnet i tunneln under regnperioden.

Ja, en viadukt hade väl kanske varit bättre.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det riktiga trafikkaoset i Pattaya startat och det kommer att hålla i sej i minst två år.

 

Nu har nämligen arbetet börjat med att gräva ner Sukkan i en tunnel förbi avfarten till Klangen och inte en enda djävla skylt finns det om trafikhänvisning.

Undrar hur de skall klara vattnet i tunneln under regnperioden.

När Fan skrev du ett positivt inlägg sist om din hemstad?(ja förutom då du promotade "släktens" nya restaurang- Flaggan)(som stals i en lånehaj-härva enl. rykten.)

om nu allt är så jäkla kasst som du säger så fattar jag inte varför du bor kvar..Det är väl ganska enkelt! anpassa dig eller åk hem. sitta på forum och grina hjälper föga..se skilnad mot t.ex Surinp3 som bott här länge! inte ett klagomål så långt ögat kan nå...åk hem förfan och grina där :D

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

När Fan skrev du ett positivt om din hemstad sist?(ja föruton då du promotade "släktens" nya restaurang- Flaggan) om nu allt är så jäkla kasst som du säger så fattar jag inte varför du bor kvar..Det är väl ganska enkelt! anpassa dig eller åk hem. sitta på forum och grina hjälper föga..se skilnad mot t.ex Surinp3 som bott här länge! inte ett klagomål så långt ögat kan nå...åk hem förfan och grina där :D

 

Inget gnäll här, jag bara konstaterar faktum och anpassar mej därefter så gott det går.

Förfan. :D

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

När Fan skrev du ett positivt om din hemstad sist?(ja föruton då du promotade "släktens" nya restaurang- Flaggan)(som ni stal enl. rykten.)

om nu allt är så jäkla kasst som du säger så fattar jag inte varför du bor kvar..Det är väl ganska enkelt! anpassa dig eller åk hem. sitta på forum och grina hjälper föga..se skilnad mot t.ex Surinp3 som bott här länge! inte ett klagomål så långt ögat kan nå...åk hem förfan och grina där :D

 

Vad är det för skit du vräker ur dej?!

Vilka ni?

 

Jag har inte ett skit med Flaggan att göra.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
En stor fördel med att bo i en mångkulturell stad som Pattaya är att man berikas med kultur från världens alla hörn.  Bland annat får man ju uppleva väldigt mycket högtider (många helgdagar blir det :-))
Nu är det som bekant det kinesiska nyåret som firas. Mycket kinesiska turister i stan, vackra dekorationer och vackra damer, samt en hel del events. 
Fullt pådrag i Royal Garden igår där man tex.  kan genomgå ngn slags ceremoni för att få lycka i livet
 Ska givetvis provas.
 
post-8552-0-73857700-1424590868_thumb.jp
 
post-8552-0-76531000-1424590913.jpg
 
post-8552-0-99218600-1424590956_thumb.jp
 
post-8552-0-92420100-1424590985.jpg
 
På Avenue/Major berikades man istället av thailändsk kultur, från norr som jag fattade det.
 
post-8552-0-85730500-1424591142_thumb.jp
 
post-8552-0-06465800-1424591164_thumb.jp
 
post-8552-0-26542500-1424591192_thumb.jp
 
 
Längst ner på soi 15, mot Buakhow ligger ett nytt område med townhouses. Mitt bland alla nyöppnade barer, massager, italienska restauranger, fastighetsmäklare etc  verkar det som om ngn vågar göra annorlunda och tycker stan behöver berikas med mer chokladkultur. Inte öppet än men ska bli intressant att se deras utbud.
 
post-8552-0-26755400-1424591302_thumb.jp
 
Link to comment
Dela på andra sajter

 

En stor fördel med att bo i en mångkulturell stad som Pattaya är att man berikas med kultur från världens alla hörn.  Bland annat får man ju uppleva väldigt mycket högtider (många helgdagar blir det :-))
Nu är det som bekant det kinesiska nyåret som firas. Mycket kinesiska turister i stan, vackra dekorationer och vackra damer, samt en hel del events. 
Fullt pådrag i Royal Garden igår där man tex.  kan genomgå ngn slags ceremoni för att få lycka i livet
 Ska givetvis provas.
 
 
 
 
 
På Avenue/Major berikades man istället av thailändsk kultur, från norr som jag fattade det.
 
 
 
 
 
Längst ner på soi 15, mot Buakhow ligger ett nytt område med townhouses. Mitt bland alla nyöppnade barer, massager, italienska restauranger, fastighetsmäklare etc  verkar det som om ngn vågar göra annorlunda och tycker stan behöver berikas med mer chokladkultur. Inte öppet än men ska bli intressant att se deras utbud.
 

 

 

Ja, det är väl det som dessa kulturer baseras på och handlar om. Hokus Pokus för att hålla folket "på plats" och för att berika ett fåtal.

 

Nej tack!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

När tunnelbygget på Sukkan startade för några veckor sedan så passade man också på att göra sta´n oframkomlig och otillgänglig med bil, t ex endast en körriktning på Klangen och stopp på Kha Talo för körning rakt fram över järnvägen.

 

Efter ramaskri från allmänheten och flitig uppvaktning i stadshuset har nu dessa hinder tagits bort och det går åter att ta sej fram hur bra och smidigt som helst.

 

Man undrar ju hur de tänkte i början med dessa onödiga avstängningar..

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hörde igår att Harry´s skall öppna hotell och restaurant i nuvarande PS Hotel  på Soi Diana Inn.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hörde igår att Harry´s skall öppna hotell och restaurant i nuvarande PS Hotel  på Soi Diana Inn.

stämmer bra det ,hörde det redan i vintras och då förnekades det av ägarna ,men nu var det officiellt

 

 

en konverstation mellan mig och en av delägarna

 

 

 

När du fråga mig sist så va projektet hemligt. Fick inte säga nåt till nån. Sorry. Men att d blev en Harrys blev bestämt för nån vecka sen

 

 
 
Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl också nämna att Big Horn såg helt igenbommat ut igår.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...