Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

13 timmar sedan, skrev rolba:

En som är ny i Pattaya tydligen.

Och servicen var nog på topp.

Screenshot_20230207-131051_Facebook.thumb.jpg.b2477b6fb263a91c96401a0144f70f1d.jpg

Stackars tjej som han hade sällskap med.  Hon måste ha känts sig som en riktig  Hollywood stjärna tills polletten ramlade ner.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

När var du där senast?

Vad har det för betydelse, senast jag var där hade jag inget att klaga på. Fick min planka o dryck samt samtal med nån okänd.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Amigo:

Vad har det för betydelse, senast jag var där hade jag inget att klaga på. Fick min planka o dryck samt samtal med nån okänd.

Jag tänkte att det kan vara så att stället blivit sämre de senaste 3 åren under pandemin, trist att du inte fattade.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-11 at 02:38, skrev pust:

Soi Buakhao, gamla Lotus, nytt barområde, kan aldrig bli för många 😁👌🍻

IMG20230211080324.jpg

De flesta barområdena får man nog betrakta som högst tillfälliga! Det är ju otroligt lätt att slänga upp ett barområde i väntan på det stora kontraktet från nån byggherre!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det de höjda hyrorna som styr utvecklingen?

Service ställen blir barer och barer blir gogos

Ska det bara sup*s och knull*s i stan? Behöver man nåt annat får man åka utanför centrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya Buses and Boats to Move to Bali Hai Pier, Parking on Beach Side Banned

 

bild.png.75e5398e8d04727a1d7f8cdf9ca7690a.png

 

Pattaya mayor Poramase Ngampiches and city officials met on Wednesday to discuss new parking spots after parking on the Pattaya Beach side is set to be banned from March 1st.

 

On February 15th, the mayor announced on social media the return of the ban on parking on the Pattaya beach side of the road from March 1st in response to increasing traffic issues.

 

The mayor said he was finding new parking spots for tourists, which may include a parking space at the wastewater treatment plant in South Pattaya near Walking Street.

 

Full Story: https://thepattayanews.com/2023/02/16/Pattaya-buses-and-boats-to-move-to-bali-hai-pier-parking-on-beach-side-banned/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar en bira på sprillans nya Boomerang bar på Naklua soi 18. Väl värt ett besök, bra biljardbord och najs spanhylla mot gatan (finns andra hyllor oxå för den som önskar)🐸

20230217_181310.thumb.jpg.694332e100cf9b810871ee15c870e666.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet om Tonys Gym fortfarande existerar i Pattaya?

 

De hade ju anläggningar lite överallt, bla på third street, soi Buakow och i Jomtien

 

Sist vi var där 2019 så köpte vi Lifetime medlemskap, men jag var medveten att det var lifetime på gymmet inte på mig :) 

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oljat gevären, putsat svetsglasögonen och beställt ny blommig skjorta. Snart kör vi!

 

image.png.e1cd771d15a7ae9d84830443d50cc475.png

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag har oljat gevären, putsat svetsglasögonen och beställt ny blommig skjorta. Snart kör vi!

 

image.png.e1cd771d15a7ae9d84830443d50cc475.png

Har du köpt en sådan här då?

 

 

IMG_20230207_193347.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Mickey1969

Undrade vad dom höll på med men nu står det ju vad det ska bli.

 

Pratumnak Rd soi 5.

IMG_20230304_181925.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Mickey1969

Den här är också ny, tror inte dom riktigt öppnat än.

 

Cat Flaps heter det.

Kinnaree får konkurrens, ligger en soi nedanför Kinnaree.

IMG_20230304_182255.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Mickey1969:

Den här är också ny, tror inte dom riktigt öppnat än.

 

Cat Flaps heter det.

Kinnaree får konkurrens, ligger en soi nedanför Kinnaree.

IMG_20230304_182255.jpg

Är Kinnaree öppet? Det har sett sten stängt ut de gånger jag åkt förbi. 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-02 at 21:05, skrev Fritz:

På Harrys finns det en ringklocka på varje bord, helt perfekt att använda när man vill ha service. Det är inte alls ansträngande på något sätt att plinga till på den. För övrigt är din jämförelse med en servitris på en svensk restaurang med ett enklare ställe i Thailand hur fel som helst. Ett liknande ställe som Harrys i Sverige har inga servitriser alls utan där står man i kö till kassan och  gör sin beställning och har man en jäkla tur så får man maten utburen till bordet. Ska man ha mer att dricka får man nog vackert masa sig till kassan och göra sin beställning.

Frittes ringklockor lyser med sin frånvaro, frontside.

Men vart här ett par dagar nu och servicen är kanon, inget att klaga på….trevlig o rapp personal  sköter allt utmärkt.

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mickey1969
5 minuter sedan, skrev apknug:

Är Kinnaree öppet? Det har sett sten stängt ut de gånger jag åkt förbi. 

Ja det har varit öppet när jag gått förbi i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Frittes ringklockor lyser med sin frånvaro, frontside.

Men vart här ett par dagar nu och servicen är kanon, inget att klaga på….trevlig o rapp personal  sköter allt utmärkt.

 

 

 

Trevligt 👍 

Är det många i personalen som sitter och leker med sina telefoner i stället för att arbeta?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Mankan:

Trevligt 👍 

Är det många i personalen som sitter och leker med sina telefoner i stället för att arbeta?

Inte sett någon telefon….

Allt 100%

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Mankan:

Trevligt 👍 

Är det många i personalen som sitter och leker med sina telefoner i stället för att arbeta?

Om han skriver bra service och rappa bra personal hur kan du då fråga, sitter personalen

och leker med sina telefoner. Huva

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...