Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev Amigo:

Men jag rekommenderar Harrys, om inte annat så kan Du ansluta till kören med egna erfarenheter. Själv har jag aldrig kännt mig ovälkommen eller besvärat hos dem, gillade deras plankstek för 200 THB (visserligen fläskkött men iallafall)

Jag åker inte till Thailand för att gå på pub,bar och sitta och dricka Öl, sprit, Så Harrys och

sånt går mej förbi. Det är ju eran grej sitta och supa varför åker man 800 mil för det

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag åker inte till Thailand för att gå på pub,bar och sitta och dricka Öl, sprit, Så Harrys och

sånt går mej förbi. Det är ju eran grej sitta och supa varför åker man 800 mil för det

Varför åker du till Thailand för att hänga i obygden? Det gör du ju resten av året i lappträsk.

Man kan göra flera saker, boa. Vi har hus både i Fiskebyn och Buriram. Så det  blir att göra lite olika saker.

Hur går det med Lambrettan?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Varför åker du till Thailand för att hänga i obygden? Det gör du ju resten av året i lappträsk.

Man kan göra flera saker, boa. Vi har hus både i Fiskebyn och Buriram. Så det  blir att göra lite olika saker.

Hur går det med Lambrettan?

Jag hånger inte i obygden, umgås med Thifolk, skruvar i Garaget, hjälper min fru i farmen,

får inte jobba men lite kan man hjälpa till med. Min plan är att Lamberettan blir klar i vår.

Svårt att få tag i delar. Har för mycke grejer på våren i Sverige, bara att starta allt, samma i

Thailand, starta 8  mc, tappa dom på benin, rengöra. Huva

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag hånger inte i obygden, umgås med Thifolk, skruvar i Garaget, hjälper min fru i farmen,

får inte jobba men lite kan man hjälpa till med. Min plan är att Lamberettan blir klar i vår.

Svårt att få tag i delar. Har för mycke grejer på våren i Sverige, bara att starta allt, samma i

Thailand, starta 8  mc, tappa dom på benin, rengöra. Huva

Bra, där. Se till att komma till Thailand igen. Alltid kul att höra om dina bravader.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev frogfish:

Bra, där. Se till att komma till Thailand igen. Alltid kul att höra om dina bravader.

Blir nog inte i vår min älskling köpte mera mark, 300 000kr och vi kan åka dit men hon vill

forsätta bygga på sin farm och det har hon inte nog med pengar för Då tycker hon inte det

är bra Hälsa på folk 3 dagar se vill hon jobba. Jag lever billigare där om jag inte köper nån

fler Mc

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Är säkert så, men att det är värdelös service verka ju många vara överens om.

Jag tycker det är synd, ägare jag träffat är ju jättetrevliga, stället ligger 100 rätt.

Men går inte att komma ifrån att det är värdelös ouppmärksam personal som tycker de själva och telefonerna är viktigare än att servera.

JG har gått därifrån mer än en gång, pga det.

Hur många är det som är överens om att de har dålig service?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Man ska för helvete inte behöva plinga i en klocka för att få personalen att släppa sina telefoner och göra sitt jobb 😡

Då har man valt fel jobb.

Jag har inte sett någon personal på Harrys under den tid jag var där sitta med sina telefoner men du kanske har andra erfarenheter.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev frogfish:

Jo Harrys går nog bra, och det kommer nog inte ändras. De ligger ju inom "charterkvarteren". Och det är ju lite därför det är som det är, de bryr sig inte så mkt om några inte kommer tillbaka, kommer alltid nya.

 

Vi uppmärksammade bara ett fenomen som inte är nytt, sen kan vi tycka vad vi vill om det. En del (som jag) går till andra ställen med annan attityd, andra fortsätter gå dit. Inte svårare än så.

Ska jag behöva vara tacksam för att jag går till ett ställe kan jag stanna i Sverige🐸

De finns enligt min mening inget medvetet val att ignorera kunder.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har bara gott att säga om Harrys i Pattaya. Inte helt ovanligt att de bjudit på en svart knapp. På julen förra året var det knökat men när jag kom fram till baren så fixade norrmannen som brukar jobba på badtunnan plats och såg till att jag fick något att dricka på fem röda. 
Som någon sagt perfekt ställe att träffas på i svår konkurrens med Beer Garden men det väljer man efter hur man tänkt kvällens tur.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Atom:

Jag har nog besökt Harrys typ 4 gånger på 6 år så givetvis är jag egentligen inte kvalificerad att deltaga i den här diskussionen, men jag tror mig ha sett några trådar där medlemmar uttalar sig extremt bestämt om politiska frågor utan att någonsin varit nära att ens kvalificera sig för kommunfullmäktige i Töreboda, så jag antar att det ger mig viss rätt.

 

Jag har alltid besökt Harrys i sällskap med Spooncreek, och ofta andra VIP's, så jag antar att det gett mig bättre service än vad pöbeln får 😉. Gudarna ska dock veta att även det är ingen vidare service. Samtidigt har min erfarenhet från Thailand, och kanske ändå mera Kina, lärt mig att man får bara bra service på två typer av inrättningar. Antingen ska det vara hotell/restauranger/barer där de tar riktigt saftigt betalt eller så är det på ställen där tjejerna (eller killarna, antar jag) får betalt per såld öl/drink/ladydrink. Sätter man sig på Harrys utan att vara en känd kund är man därför rätt ointressant; tjejerna tjänar inget på att betjäna er snabbt, eller ens betjäna er. Och det är ju inte deras fel utan ett management problem.

 

Jag har dock aldrig sett Harrys som ett ställe man spenderar en kväll på. Harrys är ett ställe man möts upp på; tar 2 öl och kanske en planka och sedan går man vidare. Och så är det nog för alla, förutom möjligtvis deras stamkunder, och det har givetvis tjejerna lärt sig.

 

Inget försvar för Harrys, är de borta i morgon så kunde jag inte bry mig mindre; framförallt nu när Cafe Bärs finns, men samtidigt kan jag förstå varför det är som det är.

Precis så är det. Jämföra Harrys med tex öl barerna i Bkk blir ju bara larvigt. Tror aldrig jag fått bättre service än på tex Morning Night på Soi 4 där tjejerna tjänar sin lön per såld drink. Klart som tusan man känner att man har kommit till paradiset om plånboken pallar för det...Bjuder du inte på Lady drinks så sitter man snart ensam vid bordet. Tråkigt, men sant.

 

Vill man ha roligt så bjud en tjej, men ignorera hennes kompisar för då kan det snabbt bli väldigt dyrt. Harrys funkar inte riktigt så, varför klaga?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Tänk så fel du har. Både Harrys, O'Learys, Bishop Arms med flera i Sverige har visst servispersonal som dessutom vet vad service är.

Om det är ansträngade med eller utan klocka har inte med saken att göra.

 

Bishops Arms.... besökte nyss ett i Stockholm. Där får man gå till baren och påkalla barpersonalens uppmärksamhet. Till och med  skyltat på borden om det.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev frogfish:

Det var tydligen känsligt att inte hylla Harrys. Känns som det finns nån med fingret i syltburken här. Annars är det väl bara att ta det för vad det är, ett flertals upplevelser.

Med samma fantastiska logik kan man ju säga att det känns dom du och dom andra pessimistkonsulterna som kritiserar Harrys har något otalt med ägarna.

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fritz:

På Harrys finns det en ringklocka på varje bord, helt perfekt att använda när man vill ha service.

Så är väl tanken, men inte ens det fungerar ibland...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 minuter sedan, skrev soi covboy:

Hur är det på Cafe Bärs??? Kom gärna med recensioner och bilder 😃😃😃

Har bara varit där en gång och då var servicen oklanderlig, ölen kall och god. Ägaren var trevlig och hans enda brist kan du ana när du ser bilden nedan. 😜

Ser på fb att de träffas för minigolf varje fredag. Verkar trevligt och välbesökt.

0052FF61-C94B-4BFD-9304-ACF08CC3DB03.thumb.jpeg.aec5dd9d9a7f807197ad3004d0368dff.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-01 at 18:10, skrev Stoneys:

Om vi tänker på samma person så vart han grinig för pepparkakorna var slut när han ville ha sådana. 

Och potatisgratäng som kallades janssons frestelse, torra köttbullar utan kryddor, sillskålarna innehöll endast spad och lite annat som var med i annonsen som saknades på bordet, det sämsta julbord jag någonsin ätit.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev spooncreek:

Bishops Arms.... besökte nyss ett i Stockholm. Där får man gå till baren och påkalla barpersonalens uppmärksamhet. Till och med  skyltat på borden om det.

Inte i Uppsala

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Mankan:

De finns enligt min mening inget medvetet val att ignorera kunder.

De kvällar jag spenderade på Harrys så var det fullt men bara tre i serverings personalen. Enl. en tjej så var dom underbemannade hela tiden. Ska man klaga på nått mera så är det väl "Ringa klockan, en shot till alla". Brukar bara vara vissa som får den där shoten....

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Harrys och har aldrig haft några problem där. Visst kanske serveringen kunde varit bättre, men TiT så man får anpassa sig lite i alla fall.

 

Alla kan ju kanske inte tycka lika och det är synd för Harrys är en bra samlingspunkt med hyfsad mat och det ligger bra som fan på soi Diana!

 

Om vissa känner att de får riktigt dålig service och går därifrån, det får enligt mig aldrig hända och borde påtalas personalen! Sen är ju folk alltid annorlunda och har olika nivåer angående vad de tycker är dålig service så såklart svårt att tillfredställa alla alltid!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

En som är ny i Pattaya tydligen.

Och servicen var nog på topp.

Screenshot_20230207-131051_Facebook.thumb.jpg.b2477b6fb263a91c96401a0144f70f1d.jpg


Han skulle gått till Harry’s istället; enligt vad man läser här hade de aldrig hunnit servera mer än en klockringning 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-02-02 at 15:56, skrev Amigo:

Men jag rekommenderar Harrys, om inte annat så kan Du ansluta till kören med egna erfarenheter. Själv har jag aldrig kännt mig ovälkommen eller besvärat hos dem, gillade deras plankstek för 200 THB (visserligen fläskkött men iallafall)

Jag har, endast baserat på vad jag läst om Harrys här på MPR, uppfattat det som att servicen blivit sämre med åren, sedan Ragson lämnat...

När var du där senast?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...