Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Det är för mycket turister i stan. Fullt på restauranger & barer, liksom konstant trafikkaos.

 

Temat för nästa möte med stenbordet är därmed satt: hur skrämmer  vi iväg turisterna på bästa sätt?

 

En lockdown a la covid tror vi inte funkar igen, men hur är det med det där apviruset, kan det fungera som skrämseltaktik, tro? 

 

Andra tips på att komma tillrätta med det allvarliga läget i Pattaya just nu mottages tacksamt.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det är för mycket turister i stan. Fullt på restauranger & barer, liksom konstant trafikkaos.

 

Temat för nästa möte med stenbordet är därmed satt: hur skrämmer  vi iväg turisterna på bästa sätt?

 

En lockdown a la covid tror vi inte funkar igen, men hur är det med det där apviruset, kan det fungera som skrämseltaktik, tro? 

 

Andra tips på att komma tillrätta med det allvarliga läget i Pattaya just nu mottages tacksamt.

Du behöver inte vara orolig enligt TAT kommer resenärerna att avta nästa åt pga. dom höga flygbiljetterna, lågkonjektur, den starka bathen mm.
Källa
https://pattayaone.news/arrivals-set-to-slow-next-year/ 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nerike:

Du behöver inte vara orolig enligt TAT kommer resenärerna att avta nästa åt pga. dom höga flygbiljetterna, lågkonjektur, den starka bathen mm.
Källa
https://pattayaone.news/arrivals-set-to-slow-next-year/ 

 

Bahten är redan stark, flygbiljetterna dyra och konjukturen låg. De jävla turisterna kommer ändå. Svenska fyllhundar inte minst. Mer aktiva insatser krävs för att stoppa inflödet.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev j43:

När spelar Pattaya United nästa hemma match 

 

6 januari tror vi. Det är "mid season break".

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Bahten är redan stark, flygbiljetterna dyra och konjukturen låg. De jävla turisterna kommer ändå. Svenska fyllhundar inte minst. Mer aktiva insatser krävs för att stoppa inflödet.

Höj priset på Chang med 5 bath 😉

så backar många 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stoneys:

Höj priset på Chang med 5 bath 😉

så backar många 😉

Jag backar om nån bjuder mig på en Chang image.png.723bff5bc535ae15a962e8b452a828a2.png

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

6 januari tror vi. Det är "mid season break".

Samling på kaffe bärs kl:14:00 förhoppningsvis. 555

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Bahten är redan stark, flygbiljetterna dyra och konjukturen låg. De jävla turisterna kommer ändå. Svenska fyllhundar inte minst. Mer aktiva insatser krävs för att stoppa inflödet.

Rösta på SD 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev LTD:

Rösta på SD 🙃

 

Svenska fyllhundar röstar företrädesvis på SD. Menar du att de skulle stanna "i det jävla landet Sverige" om SD tar makten på riktigt? Då kan det vara värt en stödröst. :buba:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt i all politik i Nytt i Fiskebyn lockar den nya ägarinnan av Diamond Bar på Phra Tam Nak 5 till nytt galej (helt opolitiskt).

För den hungrige är det bara att bege sig dit för lite ballongmat ikväll 30/11.

image.png.323748ab48b726c4663ec64dcfec0ce5.png

image.png.604567671df9a7dd3276bb23b4d647a8.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag har letat efter ett ställe där en fattig pensionär har råd att dricka, kommer inte att avslöja stället.

För då kommer det en massa löst folk hit 👌😁🍺🍻

IMG20221130112142.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev pust:

Som jag har letat efter ett ställe där en fattig pensionär har råd att dricka, kommer inte att avslöja stället.

För då kommer det en massa löst folk hit 👌😁🍺🍻

IMG20221130112142.jpg

 

Fy f-n va elakt att hålla sådan dyrbar info för sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Fy f-n va elakt att hålla sådan dyrbar info för sig själv.

Instämmer med föregående skrivare, och dessutom ett härligt stenbord.
Nu får du fan dela med dig till oss stenbordsälskare som röstar på SD och klagar som fan om hur allt är fuck up i Svedala

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska fundera på det, men det kommer att krävas att man kan visa upp medlemskapet i SD ,och att man bara dricker LEO.

Några andra är inte välkomna 🍺😁👌🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev pust:

Ska fundera på det, men det kommer att krävas att man kan visa upp medlemskapet i SD ,och att man bara dricker LEO.

Några andra är inte välkomna 🍺😁👌🍻

 

Jag har införskaffat nyckeln till SD:s framgång. Duger det?

 

image.png.6e99bed92d74aab8f49642fda89ee524.png

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Jag har införskaffat nyckeln till SD:s framgång. Duger det?

 

image.png.6e99bed92d74aab8f49642fda89ee524.png

 

Öl har löst många problem.....

 

Eller var det tvärt om ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev pust:

Ska fundera på det, men det kommer att krävas att man kan visa upp medlemskapet i SD ,och att man bara dricker LEO.

Några andra är inte välkomna 🍺😁👌🍻

Bifogar en bild från Chinatown 

Tyvärr inget stenbord men gott och väl et thai vikbord. SD kan jag ej bevisa utan ett samtal vid stenbordet. Då kommer alla veta att den gnälliga Närkingen är SD utan tvivel kommer höras på mitt gnäll

received_1492279144617440.thumb.jpeg.063d9f8c19a0159fe2728aadf4f31ca9.jpeg

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Nerike:

Bifogar en bild från Chinatown 

Tyvärr inget stenbord men gott och väl et thai vikbord. SD kan jag ej bevisa utan ett samtal vid stenbordet. Då kommer alla veta att den gnälliga Närkingen är SD utan tvivel kommer höras på mitt gnäll

received_1492279144617440.thumb.jpeg.063d9f8c19a0159fe2728aadf4f31ca9.jpeg

Måste göra en Clion 

Om ni undrar varför jag ser förskräckt ut. Beror på att kyparen var på väg med  en Chang till vårat bord

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Jag har införskaffat nyckeln till SD:s framgång. Duger det?

 

image.png.6e99bed92d74aab8f49642fda89ee524.png

Ett rätt, men jag har för mig att du har svårt för ölens nummer ett,LEO.

Du får nog börja som lärling 🍻👌😁🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

Eder ständigt utsände sekreterare har idag genomfört en större utflykt, från storstaden till den sömniga strandorten. 

 

Själva resan med motorbiketaxi gick bra, det tog cirka en kvart eftersom det var lite trafik. Vi valde dock att inte stanna för fika. Väl framme så utfördes ärendet som gjorde att denna långresa påkallades, ett besök på den statliga myndighet som i någon slags decentraliseringsiver utlokaliserades hit för några år sedan. Jag besparar er bilder på köerna därifrån, men de var rätt långa. Tur man anlitat en agent.

 

Efter fem minuter således klar med uppdraget, och dags att utforska vad lokalbefolkningen har för sig på morgonkvisten. Olyckligtvis finns inget Starbucks på hela orten, så det fick bli det bleka kopian. Extra poäng dock för strandutsikt.

 

image.thumb.png.86e4eb9214a4927a27fdce9e729fe6e2.png

 

 

Efter kaffet kände jag mig stark nog för att shoppa lite, det hör liksom till när man är på långväga äventyr. Lite souvenirer att ta med hem. Jag hade hört talas om en dansk/norsk/svensk butik i området, och efter lite research hittade jag dit, till Brygghuset.

 

Under promenaden  var jag såklart orolig för att springa på de Singhadrickande golfarna, vilt svingande efter golfbollar eller vilka substitut de råka finna. Men lyckligtvis är de ju ute på golfbanan vid den här tiden (tidig fm).  Istället var det griniga gubbar med käpp mest överallt, men det kändes som ett välbekant inslag från storstaden och orsakade därmed inga större problem för mig. De är inte så rappa och dricker dessutom oftast Leo.

 

Brygghuset serverade en frukostbuffé för 180 THB som jag tyvärr inte fick med på bild. Jag träffade dock några andra glada svenskar där som var helt lyriska över det faktum att buffén innehöll sill. :gasp:

Jag traskade istället in i butiken. Kunde handlat mer, men  nöjde mig med följande:

 

IMG_20221207_150747.jpg.3e23e1d0e06b4677def20ed7dc387fb2.jpg


I burken är det Skagenröra. Chokladen såldes till rena vrakpriset jämfört med i storstan. Sen stod jag länge och funderade på om jag skulle köpa danska ostbågar eller inte.

 

image.thumb.png.fb36a76bb5929367ac52617647a576b3.png

 

Priset var inte så avskräckande, men namnet kändes lite suspekt. Avstod.

 

Shopping avklarad, och således dags för lunch. Trött på danskar så styrde jag stegen mot Siambylla. Som var stängt. De verkar enligt uppgift vara lite sömniga på dagarna och inte alltid ha öppet då. Sånt får man väl helt enkelt ta när man är i byhålan. Akvavits vanligtvis utmärkta luncherbjudande lockade inte riktigt denna vecka så det fick bli danskt igen.

 

Happy Vikings som när det ockuperades av Sverige kallades för Vickans:

 

IMG_20221207_111701.thumb.jpg.8d201216c9adcf2b43faaa8f14b72702.jpgIMG_20221207_114738.thumb.jpg.3015434b72a335ea345fc88e59100584.jpg

 

Danskarna verkar ha fixat till verandan lite sedan de återerövrade denna svenska fästning, vilket måste erkännas enbart var av godo.  Menyn innehöll förstås smörrebröd som jag dock tyckte verkade rätt trista.

 

IMG_20221207_114423.thumb.jpg.7853c98bac17a76c40c1cb75946127fa.jpg

 

Köttbullemenyn var klart mer spännande

 

IMG_20221207_114511.thumb.jpg.c7245344846df97036244d64f1779149.jpg

 

Vissa svenskar verkar ha blivit kvar här i denna danska utpost, och som en gest har de behållit svenska köttbullar. Så fick det bli:

 

IMG_20221207_122131.jpg.0fb9f051dd5d0c1310d1f710f80d7b42.jpg

 

De var helt ok. En del gillar när moset innehåller små potatisbitar, jag gör det inte. Där blir det ett minus. 

 

Ja, efter detta var det dags att påbörja den långa resan tillbaka till civilisationen, innan det blev mörkt.  Bahtbussen tog lite längre tid, cirka 20 minuter, men å andra sidan kunde man stanna och fika om man ville. Bara att trycka på en klocka, hoppa av, fika, och åka vidare med nästa bahtbuss. Genialt system för den här typen av långresor. 

 

Väl tillbaka i storstan blev det faktiskt lite mer shopping, och tur var väl det. Storbutiken sålde ut OLWs ostbågar för under halva priset. Tack Buddha för att du fick mig att avstå från REMAs  Osterejer tidigare på dagen!

 

IMG_20221207_150913.jpg.b8f8976a5537aa51a148c0ea74bb0f8f.jpg

 

 

Sen hade de riktiga svenska köttbullar också, utan dansk kontaminering (de är iofs från Öresund, så fan vet)

 

IMG_20221207_150936.thumb.jpg.138f43e73c6d3d332209bf4ff101ed6e.jpg

 

 

Nåväl, nu lär det dröja 10 månader till  innan eder utsände behöver ge sig ut på äventyr till badbyn. Men återkommer självfallet med en rapport även då.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Eder ständigt utsände sekreterare har idag genomfört en större utflykt, från storstaden till den sömniga strandorten. 

 

Själva resan med motorbiketaxi gick bra, det tog cirka en kvart eftersom det var lite trafik. Vi valde dock att inte stanna för fika. Väl framme så utfördes ärendet som gjorde att denna långresa påkallades, ett besök på den statliga myndighet som i någon slags decentraliseringsiver utlokaliserades hit för några år sedan. Jag besparar er bilder på köerna därifrån, men de var rätt långa. Tur man anlitat en agent.

 

Efter fem minuter således klar med uppdraget, och dags att utforska vad lokalbefolkningen har för sig på morgonkvisten. Olyckligtvis finns inget Starbucks på hela orten, så det fick bli det bleka kopian. Extra poäng dock för strandutsikt.

 

image.thumb.png.86e4eb9214a4927a27fdce9e729fe6e2.png

 

 

Efter kaffet kände jag mig stark nog för att shoppa lite, det hör liksom till när man är på långväga äventyr. Lite souvenirer att ta med hem. Jag hade hört talas om en dansk/norsk/svensk butik i området, och efter lite research hittade jag dit, till Brygghuset.

 

Under promenaden  var jag såklart orolig för att springa på de Singhadrickande golfarna, vilt svingande efter golfbollar eller vilka substitut de råka finna. Men lyckligtvis är de ju ute på golfbanan vid den här tiden (tidig fm).  Istället var det griniga gubbar med käpp mest överallt, men det kändes som ett välbekant inslag från storstaden och orsakade därmed inga större problem för mig. De är inte så rappa och dricker dessutom oftast Leo.

 

Brygghuset serverade en frukostbuffé för 180 THB som jag tyvärr inte fick med på bild. Jag träffade dock några andra glada svenskar där som var helt lyriska över det faktum att buffén innehöll sill. :gasp:

Jag traskade istället in i butiken. Kunde handlat mer, men  nöjde mig med följande:

 

IMG_20221207_150747.jpg.3e23e1d0e06b4677def20ed7dc387fb2.jpg


I burken är det Skagenröra. Chokladen såldes till rena vrakpriset jämfört med i storstan. Sen stod jag länge och funderade på om jag skulle köpa danska ostbågar eller inte.

 

image.thumb.png.fb36a76bb5929367ac52617647a576b3.png

 

Priset var inte så avskräckande, men namnet kändes lite suspekt. Avstod.

 

Shopping avklarad, och således dags för lunch. Trött på danskar så styrde jag stegen mot Siambylla. Som var stängt. De verkar enligt uppgift vara lite sömniga på dagarna och inte alltid ha öppet då. Sånt får man väl helt enkelt ta när man är i byhålan. Akvavits vanligtvis utmärkta luncherbjudande lockade inte riktigt denna vecka så det fick bli danskt igen.

 

Happy Vikings som när det ockuperades av Sverige kallades för Vickans:

 

IMG_20221207_111701.thumb.jpg.8d201216c9adcf2b43faaa8f14b72702.jpgIMG_20221207_114738.thumb.jpg.3015434b72a335ea345fc88e59100584.jpg

 

Danskarna verkar ha fixat till verandan lite sedan de återerövrade denna svenska fästning, vilket måste erkännas enbart var av godo.  Menyn innehöll förstås smörrebröd som jag dock tyckte verkade rätt trista.

 

IMG_20221207_114423.thumb.jpg.7853c98bac17a76c40c1cb75946127fa.jpg

 

Köttbullemenyn var klart mer spännande

 

IMG_20221207_114511.thumb.jpg.c7245344846df97036244d64f1779149.jpg

 

Vissa svenskar verkar ha blivit kvar här i denna danska utpost, och som en gest har de behållit svenska köttbullar. Så fick det bli:

 

IMG_20221207_122131.jpg.0fb9f051dd5d0c1310d1f710f80d7b42.jpg

 

De var helt ok. En del gillar när moset innehåller små potatisbitar, jag gör det inte. Där blir det ett minus. 

 

Ja, efter detta var det dags att påbörja den långa resan tillbaka till civilisationen, innan det blev mörkt.  Bahtbussen tog lite längre tid, cirka 20 minuter, men å andra sidan kunde man stanna och fika om man ville. Bara att trycka på en klocka, hoppa av, fika, och åka vidare med nästa bahtbuss. Genialt system för den här typen av långresor. 

 

Väl tillbaka i storstan blev det faktiskt lite mer shopping, och tur var väl det. Storbutiken sålde ut OLWs ostbågar för under halva priset. Tack Buddha för att du fick mig att avtå från REMAs  Osterejer tidigare på dagen!

 

IMG_20221207_150913.jpg.b8f8976a5537aa51a148c0ea74bb0f8f.jpg

 

 

Sen hade de riktiga svenska köttbullar också, utan dansk kontaminering (de är iofs från Öresund, så fan vet)

 

IMG_20221207_150936.thumb.jpg.138f43e73c6d3d332209bf4ff101ed6e.jpg

 

 

Nåväl, nu lär det dröja 10 månader till  innan eder utsände behöver ge sig ut på äventyr till badbyn. Men återkommer självfallet med en rapport även då.

Jag har idag bokat julbord på Brygghuset - 400 baht.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Jive:

Jag har idag bokat julbord på Brygghuset - 400 baht.

Waow, för det priset ingår nog knappast pepparkakor eller glögg...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...