Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

14 timmar sedan, skrev pust:

Blandat 😁👌


men nu är ingen ny? 🤣

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Din humor 😁

Allvarliga saker, är det Pattaya billigaste ölen,65 baht för en riktig öl 🍻 ni

IMG20220725181105.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har du vart nu?
Har för mig det är en bar i början på LKMetro som ligger på 65 (var det Climax?) Amons på pothole ligger också bra i pris.

 

Hoppas jag kommer i väg i vinter. Min lön räcker till allt mindre så vi får se hur det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev p125:

Var har du vart nu?
Har för mig det är en bar i början på LKMetro som ligger på 65 (var det Climax?) Amons på pothole ligger också bra i pris.

 

Hoppas jag kommer i väg i vinter. Min lön räcker till allt mindre så vi får se hur det går.

65 för en stor Leo är svårt att slå,,bild på stället 

IMG20220726091221.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev pust:

65 för en stor Leo är svårt att slå,,bild på stället 

För en stor, svårslaget! (Amons tar 60 för en liten)
Hur långt österut?

Ändrades av p125
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev pust:

65 för en stor Leo är svårt att slå,,bild på stället 

IMG20220726091221.jpg

Jo det finns ställen som slår det och dom är många enligt en viss MPR medlem, och många har även stenbord.
Bildbevis på detta (ler)
1786000513_7and11.jpg.3764bb03048cc6fb738e0ab31f54b294.jpg

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Nytt och ännu oöppnat hotell, Kavara Hotel. Ovanpå Mikes Shopping Mall, mot Second Road sidan.

20220727_121959.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Det här ser flådigt ut med pool och rutschkana på taket. "Somerset Serviced Residence", mittemot Central Festival. De ska öppna under det fjärde kvartalet i år. 

20220727_141640.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Det här ser flådigt ut med pool och rutschkana på taket. "Somerset Serviced Residence", mittemot Central Festival. De ska öppna under det fjärde kvartalet i år. 

20220727_141640.jpg

 

Jag kommer för alltid att sakna Mike Swimmingpool på taket. Där var lugnt och skönt med billig och bra mat.

 

Innan de byggde detta nya monster...

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev rolba:

Äntligen nere på phuketpriser.😎

Då får man nog vända siffror 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärade MPR-rävar,
Jag kan glädjande meddela att jag är tillbaka som Pattayas stenbord ständige sekreterare!


Det hela hände för ett några veckor sedan. I samband med att det hastigt och lustigt blev brist på små Leo i butikerna och barerna så lyckades mina Changvänner runt stenbordet omvända en Leodrickare till Chang i stället. Dessutom valde ytterligare en av Leodrickarna att byta till IPA (!). Ja, ni förstår själva, han blev ju betraktad som en spetälsk av alla utom Singhadrickarna som förbarmade sig över honom. Därefter gjorde Chang- och Singhadrickarna upp (augustiöverenskommelsen), och tillsammans med den politiske vilden (IPA-drickaren alltså), hade man helt plötsligt majoritet. Ett misstroendevotum mot dåvarande ständige sekreteraren väcktes (han som blandar Lao Kao i Leon) och hux flux var han borta och jag återinstallerad. 

 

download.jpg.3e48918070ab953252d2b7042dddb5fc.jpg


Jag fick omgående två uppdrag. Det första var att reka Walking Street (WS), eftersom vi fått många frågor till stenbordet hur det står still med WS numera. Ingen annan av gubbarna ville gå dit i rädsla för indier, ladyboys och hög musik, så de tyckte väl det var lämpligt att kasta uppdraget på mig såsom tack för hjälpen. Gott så, Marine har visst öppnat igen så jag mottog tacksamt uppdraget och lovade att återkomma med rapport.


Det andra var att organisera en resa till konsulatet för att rösta, efter att det visat sig att det inte gick att skicka förre ständige sekreteraren för att grupprösta på SD åt samtliga runt bordet. Det beslutades därmed att gemensam resa från Café Bärs till konsulatet skulle genomföras den 20 augusti kl. 14.00. Återkommer självfallet med en rapport även om detta till er, ärade MPR-rävar.

 

IPA drickaren undrar ni, hur går det för honom stackaren? Jodå, han kämpar på 

 

crop.webp.1f68ffd3e5757a2e7f293c9379fff689.webp

 

 

Med dessa ord, på återhörande

Pattayastenarnas räviga sekreterare till er tjänst

 

 


 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu ett inlägg på direkten från stenbordsrävarnas ständige sekreterare,

 

Jag bestämde mig nämligen för att gå noggrant tillväga avseende uppdrag ett, reket av Walking Street, fortsättningsvis kallat WS. Inledde därmed med ett eftermiddagsspan, så att jag med större säkerhet ska trampa rätt när det är dags att nattsudda.

 

Apropå att trampa rätt så har det varit stora skriverier och allmän uppståndelse om att man rivit upp hela gatan, WS alltså, och lagt ny gatsten. Givetvis försenat i flera omgångar och överförfriskade gäster hand i hand med ladyboys på högklackat har enligt rykten trillat i både en och annan grop på väg mot hotellet. När jag var där nu i veckan var det emellertid ganska färdiglagt.

 

1995608067_wsggata.thumb.jpg.42874403235759c2590f0e1c96f9e079.jpg

 

Ganska tidigt möttes jag av besvikelse och hopp i samma andetag. Min startbar under alla år, på det första området med fyrkantsbarer 100 meter in på höger sida, fanns inte mer!  Men, det är under renovering och är kanske redo att öppna om någon månad eller två. Med lite flyt har de höjt priset på öl lite för att bekosta renoveringen, då behöver man inte oroa sig för att någon av Leodrickarna hänger med.

 

frog.thumb.jpg.c79ad0720c97860021fc55e9de5111cf.jpg

Snett mittemot hängde  den röda bilen kvar, verkar vara öppet. Hoppet åter!

 

IMG_20220810_141449.thumb.jpg.367f2022cc8948881c2da593087d7bdf.jpg

 

Tog en avstickare upp på soi 15, denna ikon bland sidosoier med alla de bästa agogobarerna. Det började bra, Sapphire har öppet. Sen, med gråten i halsen var jag tvungen att konstatera att såväl What´s Up som Imagine såg nästan oåterkalleligt igenbommade ut. Sist jag upplevde en sådan besvikelse var nog när Limpar blev petad i varje match i VM -94. Tungt.

 

whatsup.thumb.jpg.5df0e2003322613b20a8524a5df25b4f.jpg

 

Med modstulen blick kryssade jag vidare mellan gränderna fram till Soi Diamond, och där såg det lite bättre ut. Man kunde ana att till och med de klassiska snurrbarerna är öppna på kvällen och ballongerna utanför flera agogos tydde på liv.

 

1429736617_soidiamond.thumb.jpg.7122a6fa692df2024685ee04a23bf585.jpg

 

De lite raskare stegen blev dock tyngre igen när jag väl var tillbaka på huvudgatan för att konstatera att även Airport verkar oåterkalleligt stängt. Vart fan ska man nu bli fetlurad på dyra ladydrinks kl 02.00 på natten? Måste jag hyra skiten själv? Crowdfunding på MPR?

 

IMG_20220810_142257.thumb.jpg.3e1cbacf1a04d0ad72da067bf0996449.jpg

 

Skitsamma, nu samlade jag ihop mina sista krafter, noterade att Lucifer nog var öppet, liksom Candy Shop och ett antal omdöpta agogos på vägen mot målet. Och där fanns den i sin eftermiddagssslummer, rulltrappan upp till Marine, som ska ha öppnat för tre veckor sedan. Prisad vare både Gud och Buddha!

 

IMG_20220810_142458.thumb.jpg.4286c6f9e6d01040410c96273bdf9cd9.jpg

 

Jag fortsatte iofs vidare förbi Insomnia och Ibar, ochde indiska nattklubbarna,  men i euforin över att se Marines rulltrappa blev det ont om bilder. Återkommer med det vid den stora nattspaningen senare i augusti.

 

Hur får man energin åter efter en sådan här insats undrar ni? Svaret är enkelt. Ett besök på Donken som fortfarande serverar QP Cheese. Efter att de två saltgurkorna var bortplockade var det bara att hugga i. Snart är burken med överblivna saltgurkor full förresten @Esspeoch @samet.  Först till kvarn gäller för den av er som vill ha den. Kostar en Chang på startbaren.

 

donken.thumb.jpg.d3e8d46d14959b9f535df564e1b870c1.jpgPå 

 

På återhörande när nattspaningen genomförts, 

 

Rävstenarnas obeständige sekreterare till er tjänst.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu ett inlägg från mig,  Pattaystenarnas bordssekretare. Bråda tider nu på jobbet vid återanställningen.

 

Utan allför mycket skrik och skrän lyckades vi faktiskt sätta ett gemensamt program för att åka och rösta den 20 augusti. Öppen inbjudan om någon MPR-medlem skulle råka befinna sig i Pattaya:

 

Kära Café Bärs vänner med svensk rösträtt,

Med anledning av stundande val i Sverige kommer vi att anordna en gemensam resa till konsulatet i Pattaya för röstning och därefter en del påföljande aktiviteter i svenskhetens tecken. Följande gäller för LÖRDAGEN DEN 20 AUGUSTI:

14.00                    Gemensam resa till konsulatet från Café Bärs, kom i tid!

14.15                    Röstning på konsulatet. Röstlokalen ligger i år enligt uppgift i anslutning till lobbyn på Dusit Thani Hotel, där konsulatet huserar.

15.00 ca              Vi tar en eftermiddagsöl på en strandbar ett par stenkast från konsulatet, för att insupa atmosfären och det faktum att vi befinner oss här, kan rösta i strålande väder (på ett fyrstjärnigt Hotel Dusit Thani), och slipper septemberrusket i                                       Sverige liksom dess deprimerande vallokaler i någon nedrustad gammal kommunal skola.

16.30                    Avfärd mot Café Bärs. De som vill lägger ett gemensamt system på Stryktipset, eftersom det är Tipsextrakväll.

18.00                    Gemensam beställning av mat till självkostnad. Typisk svensk sådan såsom pizza, kebab & pasta kommer att erbjudas.

18.30                    Tipsextra inleds med en förmatch på storbilden, Tottenham-Wolverhampton.

20.00                    Vi ser Armand Duplantis vinna EM-guld för Sverige i stavhopp på storbilden. Tilltugg: OLW Ostbågar, Salta Fiskar, mikrade Popcorn, Estrellas Dillchips.

21.00                    Tipsextra fortsätter på TV;n inne med matchen Everton-Nottingham.

Ingen föranmälan krävs, bara att droppa in på en eller flera aktiviteter. Men för planeringens skull, ni som vet med er att ni hänger med kl. 14.00, skicka gärna ett mess till Café Bärs eller till Ronnie.

 

image.png.f7629621cfc934929194a7ee70f7e524.png

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Ännu ett inlägg från mig,  Pattaystenarnas bordssekretare. Bråda tider nu på jobbet vid återanställningen.

 

Utan allför mycket skrik och skrän lyckades vi faktiskt sätta ett gemensamt program för att åka och rösta den 20 augusti. Öppen inbjudan om någon MPR-medlem skulle råka befinna sig i Pattaya:

 

Kära Café Bärs vänner med svensk rösträtt,

Med anledning av stundande val i Sverige kommer vi att anordna en gemensam resa till konsulatet i Pattaya för röstning och därefter en del påföljande aktiviteter i svenskhetens tecken. Följande gäller för LÖRDAGEN DEN 20 AUGUSTI:

14.00                    Gemensam resa till konsulatet från Café Bärs, kom i tid!

14.15                    Röstning på konsulatet. Röstlokalen ligger i år enligt uppgift i anslutning till lobbyn på Dusit Thani Hotel, där konsulatet huserar.

15.00 ca              Vi tar en eftermiddagsöl på en strandbar ett par stenkast från konsulatet, för att insupa atmosfären och det faktum att vi befinner oss här, kan rösta i strålande väder (på ett fyrstjärnigt Hotel Dusit Thani), och slipper septemberrusket i                                       Sverige liksom dess deprimerande vallokaler i någon nedrustad gammal kommunal skola.

16.30                    Avfärd mot Café Bärs. De som vill lägger ett gemensamt system på Stryktipset, eftersom det är Tipsextrakväll.

18.00                    Gemensam beställning av mat till självkostnad. Typisk svensk sådan såsom pizza, kebab & pasta kommer att erbjudas.

18.30                    Tipsextra inleds med en förmatch på storbilden, Tottenham-Wolverhampton.

20.00                    Vi ser Armand Duplantis vinna EM-guld för Sverige i stavhopp på storbilden. Tilltugg: OLW Ostbågar, Salta Fiskar, mikrade Popcorn, Estrellas Dillchips.

21.00                    Tipsextra fortsätter på TV;n inne med matchen Everton-Nottingham.

Ingen föranmälan krävs, bara att droppa in på en eller flera aktiviteter. Men för planeringens skull, ni som vet med er att ni hänger med kl. 14.00, skicka gärna ett mess till Café Bärs eller till Ronnie.

 

image.png.f7629621cfc934929194a7ee70f7e524.png

 

Kollar man på förra valtillfället, så känns dina tider väldigt optimistiska...

 

Tror jag köade i minst 3 timmar. Kanske 5...

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Kollar man på förra valtillfället, så känns dina tider väldigt optimistiska...

 

Tror jag köade i minst 3 timmar. Kanske 5...

 

Var du första dagen på förmiddagen? Då var det kaos tydligen. Jag var där en eftermiddag, då var vi tre stycken.

 

Apropå köer så ska de i alla fall ha planerat för det i år, vilket är varför man ska ha flyttat in röstlokalen i hotellet, så att gubbarna  slipper köa i solen.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Valvakan på Harrys förra valet var kul, ja förutom resultatet förstås...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...