Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

14 minuter sedan, skrev ArneMorales:

 

 

Grattis Pattaya?

 

 5 miljoner indier till Pattaya  juli-december i år!

 

Ja då  får man väl gratulera  alla de affärsmän som nu kommer att göra goda affärer på dessa indier.

 

 

https://thepattayanews.com/2022/06/08/five-million-indian-tourists-are-expected-to-visit-Pattaya-by-the-end-of-2022-tourism-authority-of-Thailand-says/

Nu citerar du Clion och bilden är en månad gammal. Hur ser det ut på Walkingstreet nu? Några Indian disco öppna? Hur är det med indian restaurangerna bakom walking ? Börjar de vakna till liv igen?

 

Hur ser det ut när du går runt där nere?

 

Vi stackare som är fast här i Sverige som inte ser verkligheten på plats undrar....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Nu citerar du Clion och bilden är en månad gammal. Hur ser det ut på Walkingstreet nu? Några Indian disco öppna? Hur är det med indian restaurangerna bakom walking ? Börjar de vakna till liv igen?

 

Hur ser det ut när du går runt där nere?

 

Vi stackare som är fast här i Sverige som inte ser verkligheten på plats undrar....

Indiankvarteren, som varit övergivna i två år, har börjat vakna till liv. Tyvärr. Hotel och restauranger vädrar morgonluft. Mycket indier i dom kvarteren nu men tyvärr sprider dom sig i grupper om fem även runt om i Pattaya. Har även börjat dyka upp en hel del indier i Phuket. Thailand satsar ju på kvalitetsturister så det är väl bara att acceptera.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
10 timmar sedan, skrev apknug:

Nu citerar du Clion och bilden är en månad gammal. Hur ser det ut på Walkingstreet nu? Några Indian disco öppna? Hur är det med indian restaurangerna bakom walking ? Börjar de vakna till liv igen?

 

Hur ser det ut när du går runt där nere?

 

Vi stackare som är fast här i Sverige som inte ser verkligheten på plats undrar....

 

Nej jag citerade inte Clion.

 

Uppgifterna om att 5 miljoner indier kommer till Pattaya senare i år är från den thailändska turistmyndigheten, Tourism Authourity of Thailand.

Enligt den bifogade artikeln i  The Pattaya News.

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon

Var på Phuket nyligen och gjorde en dagstur till bl.a. James Bond Island. Minst 90% indier och nästan inga västerlänningar. Det känns klart konstigt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar stillsamt om nån av er som kan Pattaya, kan rekommendera ett riktigt bra Hotell med fantastiska Pooler, för barn/ ungdommar?

 

För egen del så tycker jag att närheten till Pattaya eller Jomtiens centrum är att föredra framför ett Billigt super-lyxhotell, 10 Km bort från centrum.

 

Men en bra pool är avgörande!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
3 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag undrar stillsamt om nån av er som kan Pattaya, kan rekommendera ett riktigt bra Hotell med fantastiska Pooler, för barn/ ungdommar?

 

För egen del så tycker jag att närheten till Pattaya eller Jomtiens centrum är att föredra framför ett Billigt super-lyxhotell, 10 Km bort från centrum.

 

Men en bra pool är avgörande!

 

 

MVH

Hard Rock Hotel kan kanske vara något för dig? 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag undrar stillsamt om nån av er som kan Pattaya, kan rekommendera ett riktigt bra Hotell med fantastiska Pooler, för barn/ ungdommar?

 

För egen del så tycker jag att närheten till Pattaya eller Jomtiens centrum är att föredra framför ett Billigt super-lyxhotell, 10 Km bort från centrum.

 

Men en bra pool är avgörande!

 

 

MVH

http://www.thebayviewpattaya.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag undrar stillsamt om nån av er som kan Pattaya, kan rekommendera ett riktigt bra Hotell med fantastiska Pooler, för barn/ ungdommar?

 

För egen del så tycker jag att närheten till Pattaya eller Jomtiens centrum är att föredra framför ett Billigt super-lyxhotell, 10 Km bort från centrum.

 

Men en bra pool är avgörande!

 

 

MVH

Areca Lodge. Mitt i smeten på Soi Diana och med 2 pooler. Dessutom överkomliga priser och bra frukost. 3 byggnader, gå på De Luxe i Corona (ja det heter så) som ligger i mitten med utsikt över stora poolen. Barnpool tror jag inte det finns om det är små barn.

 

http://www.arecalodge.com/

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag undrar stillsamt om nån av er som kan Pattaya, kan rekommendera ett riktigt bra Hotell med fantastiska Pooler, för barn/ ungdommar?

 

För egen del så tycker jag att närheten till Pattaya eller Jomtiens centrum är att föredra framför ett Billigt super-lyxhotell, 10 Km bort från centrum.

 

Men en bra pool är avgörande!

 

 

MVH

Bra poolområde för barn.

 

Amari!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag undrar stillsamt om nån av er som kan Pattaya, kan rekommendera ett riktigt bra Hotell med fantastiska Pooler, för barn/ ungdommar?

 

För egen del så tycker jag att närheten till Pattaya eller Jomtiens centrum är att föredra framför ett Billigt super-lyxhotell, 10 Km bort från centrum.

 

Men en bra pool är avgörande!

 

 

MVH

Amari eller Hard Rock.

Har inte bott på Hard Rock, men Amari är ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag undrar stillsamt om nån av er som kan Pattaya, kan rekommendera ett riktigt bra Hotell med fantastiska Pooler, för barn/ ungdommar?

 

För egen del så tycker jag att närheten till Pattaya eller Jomtiens centrum är att föredra framför ett Billigt super-lyxhotell, 10 Km bort från centrum.

 

Men en bra pool är avgörande!

 

 

MVH

titta här
https://www.maipenrai.se/forum/topic/72483-lite-tips-om-boende-till-alla-som-inte-har-råd/#comment-1737072

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-05 at 00:24, skrev rolba:

Köpte en pizza idag

114 jävla spänn

Kostade 89 när jag var hemma senast.

Storleken dock densamma.

199 baht 

 

IMG_20220610_222027.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

199 baht 

 

IMG_20220610_222027.jpg

Ser riktigt fin ut för 199 bath. Vilket ställe?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag undrar stillsamt om nån av er som kan Pattaya, kan rekommendera ett riktigt bra Hotell med fantastiska Pooler, för barn/ ungdommar?

 

För egen del så tycker jag att närheten till Pattaya eller Jomtiens centrum är att föredra framför ett Billigt super-lyxhotell, 10 Km bort från centrum.

 

Men en bra pool är avgörande!

 

 

MVH

Sabai lodge, soi 2

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-09 at 04:28, skrev lasseiudon:

Var på Phuket nyligen och gjorde en dagstur till bl.a. James Bond Island. Minst 90% indier och nästan inga västerlänningar. Det känns klart konstigt.

 

Det har alltid varit ett väldigt suspekt ställe, redan när James Bond var där så var det 1/3-del dvärgar där...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-10 at 00:16, skrev Tommy:

Jag undrar stillsamt om nån av er som kan Pattaya, kan rekommendera ett riktigt bra Hotell med fantastiska Pooler, för barn/ ungdommar?

 

För egen del så tycker jag att närheten till Pattaya eller Jomtiens centrum är att föredra framför ett Billigt super-lyxhotell, 10 Km bort från centrum.

 

Men en bra pool är avgörande!

 

 

MVH

Du har även A-one på soi 2. Men det är i högsta divisionen. Men har sett att de har bra priser ibland när det inte är peak.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Benriach:

Det har alltid varit ett väldigt suspekt ställe, redan när James Bond var där så var det 1/3-del dvärgar där...

1/3 dels dvärg måste vara jävligt liten 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-10 at 05:16, skrev Tommy:

Jag undrar stillsamt om nån av er som kan Pattaya, kan rekommendera ett riktigt bra Hotell med fantastiska Pooler, för barn/ ungdommar?

 

För egen del så tycker jag att närheten till Pattaya eller Jomtiens centrum är att föredra framför ett Billigt super-lyxhotell, 10 Km bort från centrum.

 

Men en bra pool är avgörande!

 

 

MVH

Har för mig att dina ungar är i nedre tonåren och då skulle jag reka Centara Grand Mirage i Naklua. Ganska dyrt men för en dag eller två så kan det vara värt det. Lånar en bild från mig själv när vi var där i juli 2020. 

1.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Ser riktigt fin ut för 199 bath. Vilket ställe?

Dilligaf i Rawai 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-11 at 00:27, skrev rolba:

Du har även A-one på soi 2. Men det är i högsta divisionen. Men har sett att de har bra priser ibland när det inte är peak.

Var det länge sen du bodde på A-one?

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2022-06-11 at 11:00, skrev Atom:

Har för mig att dina ungar är i nedre tonåren och då skulle jag reka Centara Grand Mirage i Naklua. Ganska dyrt men för en dag eller två så kan det vara värt det. Lånar en bild från mig själv när vi var där i juli 2020. 

1.jpg

Ja, den glömde jag bort. 
För äldre barn är det ett vettigare ställe än Amari 

Om det är värt pengarna kan man ju alltid diskutera, men det är rätt fint även på kvällarna när eldarna tänds upp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Broskan:

Var det länge sen du bodde på A-one?

 

//Broskan

Har aldrig bott där, bara passerat på väg från Sabai Lodge till stranden.

Men varit in några gånger då en bekant bodde där. Är nog snart 10 år sedan. Var jäkligt flott där då. Fan vad åren går snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...