Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev ArneMorales:

För mycket indier kommer till Pattaya nu.

 

Indier.jpg.db215afa640086d01fa0707a3aceabad.jpg

 

 

Åker hem till Thailand, dvs för mig Buriram.

Betydligt trevligare där just nu.

 

 

 

 

Buriram är väl mer Kambodja/Laos än Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev ArneMorales:

För mycket indier kommer till Pattaya nu.

 

Indier.jpg.db215afa640086d01fa0707a3aceabad.jpg

 

 

Åker hem till Thailand, dvs för mig Buriram.

Betydligt trevligare där just nu.

 

 

 

 

Ja helvete vad mycket,! Är det walkingstreet? När tog du bilden?

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
4 timmar sedan, skrev Wanchai:

Buriram är väl mer Kambodja/Laos än Thailand.

absolut inte 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, inte nog med indier, blivit så kallt att flickorna fryser , frågade om jag kunde hjälpa dom med kläder, men en fattig pensionärer har inte råd, strumpor räcke pengarna till 😁👌

1651843241003.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om indier, dom ärliga, goa, hederliga, härliga indierna som ska skall dela på en tjej men bara för en.
Vaknat ett antal nätter med ett jävla liv i hotell korridoren, där en thai tjej skriker och gormar om just detta fenomen.
Nu ska jag inte trycka ner ett helt folkslag, men som sagt finns många historier om indier som jag inte behöver ta upp här.


Men enligt tråden Nytt i Pattaya, så har det den senaste tiden kommit ett nytt fenomen.
Indier blir bestulna/ficktjuvade på sina guldhalsband och alla kostar ca 45 000 Bath dvs. nästan 1 1/2 Bath Gold
Den senaste vecka är dom uppe i fem stycken som har blivit bestulna/ficktjuvade, och alla av transpersoner.
 

Ligger det nån sanning i detta eller har dom kommit på nåt bra scam, eller har transpersonerna hittat en ny verksamhet
Men i alla fall ett nytt fenomen i Pattaya, att folk har blivit av saker är inget nytt men att många av ett och samma folkslag på så kort tid,
det måste vara ett nytt fenomen i Pattaya.
Indian.jpg.10f4fcd5f8654adcf0fabd45571b49a1.jpg

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Nerike:

På tal om indier, dom ärliga, goa, hederliga, härliga indierna som ska skall dela på en tjej men bara för en.
Vaknat ett antal nätter med ett jävla liv i hotell korridoren, där en thai tjej skriker och gormar om just detta fenomen.
Nu ska jag inte trycka ner ett helt folkslag, men som sagt finns många historier om indier som jag inte behöver ta upp här.


Men enligt tråden Nytt i Pattaya, så har det den senaste tiden kommit ett nytt fenomen.
Indier blir bestulna/ficktjuvade på sina guldhalsband och alla kostar ca 45 000 Bath dvs. nästan 1 1/2 Bath Gold
Den senaste vecka är dom uppe i fem stycken som har blivit bestulna/ficktjuvade, och alla av transpersoner.
 

Ligger det nån sanning i detta eller har dom kommit på nåt bra scam, eller har transpersonerna hittat en ny verksamhet
Men i alla fall ett nytt fenomen i Pattaya, att folk har blivit av saker är inget nytt men att många av ett och samma folkslag på så kort tid,
det måste vara ett nytt fenomen i Pattaya.
Indian.jpg.10f4fcd5f8654adcf0fabd45571b49a1.jpg

Det finns väl försäkringsbolag i Indien med?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och tittar på massagen, tror att alla har stora bröst, tänker till när jag var där , tittade bara på min massörska,😁👌 glömde att titta på dom andra 😆

IMG20220514173655.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2022-05-13 at 17:40, skrev spooncreek:

Ikväll var jag på en bar som jag tycker varit innovativa när det gäller klockringningar. Jag ringde givetvis bara i Changklockan för egen del, men om något vill veta mer...skicka mig ett PM

 

 

IMG_20220513_204155.thumb.jpg.b331856f4c83bd1883a7f31ec7f39422.jpg

Changklockan är bra. Ingen vill ha och det blir billigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
10 timmar sedan, skrev pust:

Ja, inte nog med indier, blivit så kallt att flickorna fryser , frågade om jag kunde hjälpa dom med kläder, men en fattig pensionärer har inte råd, strumpor räcke pengarna till 😁👌

1651843241003.jpg

Vart är flickorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-14 at 10:58, skrev Nerike:

På tal om indier, dom ärliga, goa, hederliga, härliga indierna som ska skall dela på en tjej men bara för en.
Vaknat ett antal nätter med ett jävla liv i hotell korridoren, där en thai tjej skriker och gormar om just detta fenomen.
Nu ska jag inte trycka ner ett helt folkslag, men som sagt finns många historier om indier som jag inte behöver ta upp här.


Men enligt tråden Nytt i Pattaya, så har det den senaste tiden kommit ett nytt fenomen.
Indier blir bestulna/ficktjuvade på sina guldhalsband och alla kostar ca 45 000 Bath dvs. nästan 1 1/2 Bath Gold
Den senaste vecka är dom uppe i fem stycken som har blivit bestulna/ficktjuvade, och alla av transpersoner.
 

Ligger det nån sanning i detta eller har dom kommit på nåt bra scam, eller har transpersonerna hittat en ny verksamhet
Men i alla fall ett nytt fenomen i Pattaya, att folk har blivit av saker är inget nytt men att många av ett och samma folkslag på så kort tid,
det måste vara ett nytt fenomen i Pattaya.
Indian.jpg.10f4fcd5f8654adcf0fabd45571b49a1.jpg

Som sagt ett nytt fenomen i Pattaya, nu är det en till indier som har blivit av med ett guldhalsband för samma summa dvs. 45 000 Bath samt en transperson
Läste jag idag på olika nyhetssidor

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Zip Hotel & Pizzeria förtjänar ett omnämnande för sitt relativt nya luncherbjudande (11-15), med pastarätter från 99 THB:

 

278867343_1413953152372277_3691560343920981558_n.png.4e2e05fc53d5f487db0164c7b41164ba.png

 

Jag tog idag en Pasta Tenderloin. Ingen jätteportion, men fullt tillräckligt för en lunch. Och framförallt, väldigt god

 

Har ännu inte kommit mig för att testa middagserbjudandet, men  enligt mina underättelsekanaler smakar det verkligen bra:

 

278680739_1413953972372195_6813056024599951644_n.png.b05cec9589ea90318c775aacb9a437a8.png

 

Sen kan man förstås  alltid gå på kebaben som håller stilen hyfsat. Här en Kebab i Pita a 150 THB som intogs tidigare i veckan:

 

IMG_20220519_151626.thumb.jpg.14f132db91ff0d8a321f294f224f10f3.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Eftersom jag inte äter överskattade svenska rätter som sedan länge borde förpassats till matkyrkogården (som till exempel sill) är det lite bortkastat ekonomiskt sett för en Cheap Charlie som jag att äta midsommarbuffé.

 

Men bara all fantastisk lax som Pelle på Akvavit brukar ordna fram gör den midsommarbuffén prisvärd. Och förstås köttbullar, rostbiff, potatissallad. Mumsigt värre!

 

 

282999574_5436482343031072_1880784475362986501_n.thumb.jpg.75e94126239aaf08b0f94e5e291a0787.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bästa att ringa till Ronny och höra när han har öppet, har varit där finns inte en käft 👌😁🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
24 minuter sedan, skrev pust:

Är det bästa att ringa till Ronny och höra när han har öppet, har varit där finns inte en käft 👌😁🍺

Cafe Bärs?  Det har spelats minigolf idag (varje fredag kl 11) , så det är möjligt att det stödvilas under senare eftermiddag :-) 

 

Annars  är det om inte annat fotboll på söndag:

 

image.png.c6efca106df9a8b9e379d4471c64e162.png

 

 

Och på tisdag, då smäller det till på allvar. Miss Bajen 2022 ska utses:

 

image.png.d3fe7640f42b55b120ca4b422a80b0de.png

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

Zip Hotel & Pizzeria förtjänar ett omnämnande för sitt relativt nya luncherbjudande (11-15), med pastarätter från 99 THB:

 

278867343_1413953152372277_3691560343920981558_n.png.4e2e05fc53d5f487db0164c7b41164ba.png

 

Jag tog idag en Pasta Tenderloin. Ingen jätteportion, men fullt tillräckligt för en lunch. Och framförallt, väldigt god

 

Har ännu inte kommit mig för att testa middagserbjudandet, men  enligt mina underättelsekanaler smakar det verkligen bra:

 

278680739_1413953972372195_6813056024599951644_n.png.b05cec9589ea90318c775aacb9a437a8.png

 

Sen kan man förstås  alltid gå på kebaben som håller stilen hyfsat. Här en Kebab i Pita a 150 THB som intogs tidigare i veckan:

 

IMG_20220519_151626.thumb.jpg.14f132db91ff0d8a321f294f224f10f3.jpg

Menyn på 895 är väldigt prisvärd.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-17 at 16:03, skrev Nerike:

Som sagt ett nytt fenomen i Pattaya, nu är det en till indier som har blivit av med ett guldhalsband för samma summa dvs. 45 000 Bath samt en transperson
Läste jag idag på olika nyhetssidor

Som sagt hänt igen fast nu kosta kedjan 50 000 bath. Men det var en transperson

46121-560x420.jpg.e80e2ec1a7c2cec3672a6d532d74ee9b.jpg

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nerike:

Som sagt hänt igen fast nu kosta kedjan 50 000 bath. Men det var en transperson

46121-560x420.jpg.e80e2ec1a7c2cec3672a6d532d74ee9b.jpg

Inflation? 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-21 at 08:43, skrev Nerike:

Som sagt hänt igen fast nu kosta kedjan 50 000 bath. Men det var en transperson

46121-560x420.jpg.e80e2ec1a7c2cec3672a6d532d74ee9b.jpg

Transperson? Är det Dojjer/Ladyboys du pratar om. Är det ett nytt fenomen att vissa av dem rånar och stjäl från folk? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Mankan:

Transperson? Är det Dojjer/Ladyboys du pratar om. Är det ett nytt fenomen att vissa av dem rånar och stjäl från folk? 

Kanske är ett nytt fenomen nu när covidförsäkring krävs att indier även har en reseförsäkring inkluderad och att den utnyttjas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet många som blivit robbade av dojor, kramas å knäpper upp halsbandet är en klassiker. Det nya nu är väl andelen Indier som råkar ut för det. Fler Indier som kommit ut ur garderoben?.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev LTD:

Vet många som blivit robbade av dojor, kramas å knäpper upp halsbandet är en klassiker. Det nya nu är väl andelen Indier som råkar ut för det. Fler Indier som kommit ut ur garderoben?.. 

Ja det finns några ruttna (adams)äpplen i korgen. En hand på kuken och den andra söker igenom fickorna.......

 

Det brukade hänga ett gäng utanför Silver Sand Villa i Jomtien som man var tvungen att ta omvägar för att passera säkert. Vart så mycket klagomål att snuten satte upp en utpost mitt emot, sen blev det bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev LTD:

Vet många som blivit robbade av dojor, kramas å knäpper upp halsbandet är en klassiker. Det nya nu är väl andelen Indier som råkar ut för det. Fler Indier som kommit ut ur garderoben?.. 

 

10 timmar sedan, skrev apknug:

Ja det finns några ruttna (adams)äpplen i korgen. En hand på kuken och den andra söker igenom fickorna.......

 

Det brukade hänga ett gäng utanför Silver Sand Villa i Jomtien som man var tvungen att ta omvägar för att passera säkert. Vart så mycket klagomål att snuten satte upp en utpost mitt emot, sen blev det bättre.

Överraskning när de tror att de är ute efter kulorna men istället blir av med kedjan. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-05-21 at 08:43, skrev Nerike:

Som sagt hänt igen fast nu kosta kedjan 50 000 bath. Men det var en transperson

46121-560x420.jpg.e80e2ec1a7c2cec3672a6d532d74ee9b.jpg

I och med att det krävs reseförsäkring nu när man skall till Thailand, så är dom som egentligen inte har råd att åka till LOS pga. extrakostnad för försäkring,
så ser dom sin chans att försöka få tillbaka lite av kostnaden för den extra försäkringen, dom är uppe i 11 indier som har blivit av med halsband av en transperson. ( alla har läst om att en transperson har knyckt halsband)
Och alla har en kostnad på ca 45 000 Bath utom en som har en kostnad på 50 000 Bath och en som verkligen sticker ut på 100 000 Bath och det har hänt på natten på väg hem till hotellet.

 

Han med 100 K halsbandet har torskat för bedrägeri, han la upp en kopia på polisrapporten som var daterad 2 dagar före händelsen, och fler är under utredning som också kommer torska.
 

Men dom har även upptäckt (Association of British Insurers) att britter börjar fula sig pga. den extra reseförsäkringen en britt anmälde att han behövde ansiktsoperation efter ha fått en doja i ansiktet av en transperson, han hade läkarintyg men den gällde tydligen ett blodprov och i extra fältet hade han själv fullt i uppgifter om operation.

En annan britt hade genomgått en ben operation och skicka upp kopior om det, men en utredare såg han göra benpress på ett gym så även han torska
 
Obs. inte alla länder som har hemförsäkring som täcker reseförsäkring, därav måste dom köpa en extra försäkring.
 

Som sagt ett nytt fenomen i Pattaya (fast jag tror det gäller hela Thailand) många brott händer just nu, och det är en mycket stor ökning anmälningar nu när alla måste ha reseförsäkring.
Och många fula fiskar passar på ta igen lite av reskassan samt varför inte en skönhetsoperation , därav den stora ökningen brott mot turister just nu.

 

Peppar peppar ingen svensk inblandad i detta scam än.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nerike:

Som sagt ett nytt fenomen i Pattaya (fast jag tror det gäller hela Thailand) många brott händer just nu,

Ingen nytt fenomen i Pattaya att det händer brott. Redan 2009 blev dåvarande flickvän av med halskedjan på 2. rd i höjd av soi 7. Det kom en moppe bakom och ryckte av kedjan. Tjuven kom undan när en polis följde efter honom till Nakula men tappade bort honom där. Det var väldigt vanligt då,  hände nog dagligen, det var flera ligor som härjade då.

 

Sen med ladyboys att de knycker halsband är inget nytt heller, inte att de brutalt rånar en heller. Tyvärr har Pattaya (och andra turistorter) alltid dragit till sig även kriminella och annat skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Amigo:

Ingen nytt fenomen i Pattaya att det händer brott. Redan 2009 blev dåvarande flickvän av med halskedjan på 2. rd i höjd av soi 7. Det kom en moppe bakom och ryckte av kedjan. Tjuven kom undan när en polis följde efter honom till Nakula men tappade bort honom där. Det var väldigt vanligt då,  hände nog dagligen, det var flera ligor som härjade då.

 

Sen med ladyboys att de knycker halsband är inget nytt heller, inte att de brutalt rånar en heller. Tyvärr har Pattaya (och andra turistorter) alltid dragit till sig även kriminella och annat skit.

Alla vet ju att det händer, varför gå ut med ett guldhalsband i Pattaya då och sen gnälla

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...