Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev Stoneys:

Sidan längst med ingången till beergarden, huva. DSC_0370.thumb.JPG.7e670c447750e165419a688e71582a8e.JPG

Men bredda stranden det kan dom. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
8 timmar sedan, skrev Batting:

Orkar inte tänka efter, är det viktigt för dig?
Du kanske överhuvudtaget inte varit i Pattaya och då är det svårt att relatera till specifika händelser?
Vad mig anbelangar så består svårigheten i att jag inte bryr mig.

Ja tänka efter är ju jobbigt för en del. Jo jag har träffat flera härifrån som kan intyga det. Tror däremot inte att du varit där. Nästan så man tror att BTT har bytt nick. 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Stoneys:

Sidan längst med ingången till beergarden, huva. DSC_0370.thumb.JPG.7e670c447750e165419a688e71582a8e.JPG

Turkisk peppar.😋

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Fredman:

Fruktansvärt slitet, har jag inte upplevt. Vet du vilket år de öppnade? 

Om jag kommer ihåg rätt så öppnade BeerGarden 2006 +-1 år

 

Sen dess så har de inte:

- Ändrat musiken/videona

- Uppdaterat menyerna

- Ändrat maten

- Ändrat priserna, det har de däremot

 

Även om ovanstående är lite negativt så väger det fantastiska läget upp det tycker jag, men maten är faktiskt inget vidare. Verkar fokusera på engelsk meny och att det skall vara riktigt billigt.

 

Men ok, i en stad som Pattaya så kan man ju välja att äta på tex Beefeater istället om man vill ha gourmet-mat eller kanske på Harrys om man vill ha bra mat och sällskap av svenska kompisar istället.

Eller så kan man gå till Sizzlers och äta deras fantastiska salladsbuffe' för 160baht, eller kanske.....

 

Angående bilden med reningsverket som spyr ut avloppsvatten, är inte den gammal?

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Joe:

Om jag kommer ihåg rätt så öppnade BeerGarden 2006 +-1 år

 

Sen dess så har de inte:

- Ändrat musiken/videona

- Uppdaterat menyerna

- Ändrat maten

- Ändrat priserna, det har de däremot

 

Även om ovanstående är lite negativt så väger det fantastiska läget upp det tycker jag, men maten är faktiskt inget vidare. Verkar fokusera på engelsk meny och att det skall vara riktigt billigt.

 

Men ok, i en stad som Pattaya så kan man ju välja att äta på tex Beefeater istället om man vill ha gourmet-mat eller kanske på Harrys om man vill ha bra mat och sällskap av svenska kompisar istället.

Eller så kan man gå till Sizzlers och äta deras fantastiska salladsbuffe' för 160baht, eller kanske.....

 

Angående bilden med reningsverket som spyr ut avloppsvatten, är inte den gammal?

 

  / Joe

Thaimaten är väl ok där vill jag minnas? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

När Pattaya stängde ner för Coviden för två år sedan var Beer Garden ett av ganska få ställen

som vågade ha öppet ett tag efter alkoholförbudet. Det ska dom ha beröm för.

 

P1040468.thumb.JPG.65188c00ce11d596a10994a53bae14a0.JPG

 

Det är jag i blårutig skjorta. Skål på er.

 

P1040472.thumb.JPG.e2d3b00eea4da5c1cf9f75fa8a61162d.JPG

 

Sedan kan man diskutera om det är billigt. En omelett och lite måltidsdryck 1815 Baht. Det var gott iallafall.

MVH

Nutteman

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Mankan:

Thaimaten är väl ok där vill jag minnas? 

Ja, Thaimaten är bra där, tjejerna kan göra gratis som-tam också om de vill. Troligtvis för att locka dit fler tjejer, vet dock inte om det riktigt nånsin lyckades att gör BG till samma freelance ställe som dess namne i Bangkok.

 

Jag tror det blev ett bra ställe att träffas på istället innan man går ut. Jag har dock aldrig varit där riktigt sent på kvällen.

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Batting:

Beergarden har/hadde ett förträffligt läge, men var fruktansvärt slitet sist jag var där.
Dessutom hade de grävt en stor grop bredvid som inte luktade precis jungfruligt, men nu ska den alltså vara nyöppnad?

Va fan, har de öppnat gropen igen?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fredman:

Ja tänka efter är ju jobbigt för en del. Jo jag har träffat flera härifrån som kan intyga det. Tror däremot inte att du varit där. Nästan så man tror att BTT har bytt nick. 

Du för gärna tro att jag inte varit där.
Anser du att det Beergarden är så häftigt så att det skulle vara värt att ljuga om att ha varit där?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-13 at 10:14, skrev Surin P3:

Att jag inte gör som du tycker är inte på något sätt ett tecken på att jag inte bryr mig.

Olika prioriteringar bara.

 

Jag själv skulle starta en ny tråd, istället för att beklaga mig över att befintliga trådar spårat ur. Vilket de gjort sedan forumet startade.

Jag har inga problem med urspårningar, har självt medvetet och omedvetet bidragit hundratals gånger. Jag citerade vad Lamai skrev, och fick 25 karma för, så det handlar inte om vad jag tycker; jag dyker upp 2-3 timmar en lördagskväll så jag är ingen viktig medlem och för mig duger MPR bra som det är.

 

Om jag hade ägt MPR skulle jag dock vara lite orolig över att bara ha 25 inloggade medlemmar en lördagskväll i mars; och merparten av dem har sällan eller aldrig skrivit ett inlägg. Att vi har ett 10-tal medlemmar som lyckas få in "skäggbarn" i var och varannan tråd tycker jag är lite mer än en charmig urspårning, det är bara trist och korkat och kväver så sakteliga MPR. När du säger att du fortfarande bryr dig om MPR så får jag givetvis tro på det men jag har lite svårt att se vilka "olika prioriteringar" du syftar på. Men, som du skriver, det är ju bara att starta en ny tråd....

 

För att återknyta till tråden. Jag hade hoppats på en långhelg i Pattaya nu när Songkranhelgen närmar sig. Eller, allra mest hade jag hoppats på Koh Kood men där blev jag snabbt nedröstad av gänget - "för långt". Pattaya hade de lite svårare att avfärda och anledningen blev en krystad variant av "för Pattayaanskt". Nu blir det, som så många gånger förr, istället Thailands tråkigaste turistort; Hua Hin. Gläds ändå åt turismnäringen; alla bättre hotell i Hua Hin är fulla under veckan före Songkran samt Songkranveckan och priserna är tillbaka på pre-Covidnivåer (minus Prayuts rabatt). Dessa två veckor är givetvis alltid hi-season för lokala turister då det är de enda två veckorna då loven för Thaiskolor och Internationella skolor sammanfaller, men klart bättre än förra året. Ser det lika bra ut i Pattaya? 

 

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-18 at 15:13, skrev spooncreek:

Test i entrén för att komma in säger de tidiga rapporterna. Det är ju trist.

Läste nyss att dom slopat atk testen,bara vanlig temptest och sprita tassarna innan man går in.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-03-19 at 02:44, skrev Nicholas:

Vårdad klädsel för att komma in, dit går jag aldrig i mitt liv. 

 

Nää i ditt fall räcker det inte med vårdad klädsel

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verka som indierna är tillbaka igen.

Har dom senaste dagarna sett barnfamiljer, par och grabbgäng irra omkring på norra delen av Pattaya beach.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fager:

Det verka som indierna är tillbaka igen.

Har dom senaste dagarna sett barnfamiljer, par och grabbgäng irra omkring på norra delen av Pattaya beach.

Tyvärr är det nog så. Även en del restauranger som öppnat i indiankvarteren som vrit totalt öde länge.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Buddha har bestämt sig för att vara god och kompenserar förlusten av Carls Jr med att McDonalds, i alla fall tillfälligt, inför sin bästa burgare även på den thailändska menyn:

 

image.png.739bdbfd0d55e8148bd9b9a5a771dc97.png

 

 

Hängde på låste direkt för att få i mig minst en innan de säljer slut:

 

IMG_20220319_132527.thumb.jpg.d9b578536b9b1d1790f780b0e7b76d59.jpg

 

IMG_20220319_132543.thumb.jpg.08775857bbb2c7bb1b34c654a6576f3f.jpg

 

Den observante noterar att brödet saknade frön. Efter bortplockandet av den äckliga gurkan  (en rutin som måste göras med alla donkenburgare) smakade den dock som en QP ska.

 

Jag utlovar härmed bilder dagligen av inköpta QP-burgare i både denna tråd samt forats alla mer renodlade mattrådar.

 

Nackdelen med McDonalds vs Carls Jr är dock att deras reklamfilmer är klart tristare. Som denna, när de försöker försvara äckelgurkans existens:

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Buddha har bestämt sig för att vara god och kompenserar förlusten av Carls Jr med att McDonalds, i alla fall tillfälligt, inför sin bästa burgare även på den thailändska menyn:

 

image.png.739bdbfd0d55e8148bd9b9a5a771dc97.png

 

 

Hängde på låste direkt för att få i mig minst en innan de säljer slut:

 

IMG_20220319_132527.thumb.jpg.d9b578536b9b1d1790f780b0e7b76d59.jpg

 

IMG_20220319_132543.thumb.jpg.08775857bbb2c7bb1b34c654a6576f3f.jpg

 

Den observante noterar att brödet saknade frön. Efter bortplockandet av den äckliga gurkan  (en rutin som måste göras med alla donkenburgare) smakade den dock som en QP ska.

 

Jag utlovar härmed bilder dagligen av inköpta QP-burgare i både denna tråd samt forats alla mer renodlade mattrådar.

 

Nackdelen med McDonalds vs Carls Jr är dock att deras reklamfilmer är klart tristare. Som denna, när de försöker försvara äckelgurkans existens:

 

 

 

Bröd och pommes, blir mycket kolhydrater det.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Bröd och pommes, blir mycket kolhydrater det.

 

Energi in ,energi ut. Vi som promenerar istället för att åka MC klarar ett högt intag av kolhydrater. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2022-03-27 at 16:26, skrev spooncreek:

Buddha har bestämt sig för att vara god och kompenserar förlusten av Carls Jr med att McDonalds, i alla fall tillfälligt, inför sin bästa burgare även på den thailändska menyn:

 

image.png.739bdbfd0d55e8148bd9b9a5a771dc97.png

 

 

Hängde på låste direkt för att få i mig minst en innan de säljer slut:

 

IMG_20220319_132527.thumb.jpg.d9b578536b9b1d1790f780b0e7b76d59.jpg

 

IMG_20220319_132543.thumb.jpg.08775857bbb2c7bb1b34c654a6576f3f.jpg

 

Den observante noterar att brödet saknade frön. Efter bortplockandet av den äckliga gurkan  (en rutin som måste göras med alla donkenburgare) smakade den dock som en QP ska.

 

Jag utlovar härmed bilder dagligen av inköpta QP-burgare i både denna tråd samt forats alla mer renodlade mattrådar.

 

Nackdelen med McDonalds vs Carls Jr är dock att deras reklamfilmer är klart tristare. Som denna, när de försöker försvara äckelgurkans existens:

 

 

Hmm……

Kan det vara värt att ge sig av från obygden för en QP-cheese?

Finns det något annat nytt i Pattis som back-up?

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Har kollat lite pattisvideos på Youtube på senare tid. Noterar att R-con Bar har ersatts av Witherspoons och någon typ tacorestaurang där i chikanen på Soi Buakhao. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev berlitz:

Beergarden kl 19 inte ens halvfullt 

20220329_185115.jpg

Testen kvar?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev berlitz:

Beergarden kl 19 inte ens halvfullt 

20220329_185115.jpg

Hur är menyn och maten???

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...