Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja absolut men utvecklingen här i yxbyn är större än vad som hänt i patetiska Pattaya de senaste 25 åren.

Ja yxbyn har garanterat nu under coronatider fått sig ett uppsving då många som arbetat i Pattaya, Bangkok och andra turiststället inte har haft något annan val än att pallra sig hem till byn för att överleva. Men man kan ju undra vilken yxby som har haft en utveckling motsvarande Pattaya de senaste 25 åren. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja yxbyn har garanterat nu under coronatider fått sig ett uppsving då många som arbetat i Pattaya, Bangkok och andra turiststället inte har haft något annan val än att pallra sig hem till byn för att överleva. Men man kan ju undra vilken yxby som har haft en utveckling motsvarande Pattaya de senaste 25 åren. 

När jag kom till yxbyn för 25 år sedan, ungefär samma som som Stefan så fanns det ingenting där som klickade med mig. Idag har dom allt som behövs förutom falang mat och gogo barer i varenda kvarter.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja yxbyn har garanterat nu under coronatider fått sig ett uppsving då många som arbetat i Pattaya, Bangkok och andra turiststället inte har haft något annan val än att pallra sig hem till byn för att överleva. Men man kan ju undra vilken yxby som har haft en utveckling motsvarande Pattaya de senaste 25 åren. 

Det är 27 år sedan jag var här i byn första gången och jag har sett utvecklingen, jag var i Pattaya för 34 år sedan och där har väl inte hänt så värst mycket förutom att det blivit större och mycket mer av allt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Risifrutti:

När jag kom till yxbyn för 25 år sedan, ungefär samma som som Stefan så fanns det ingenting där som klickade med mig. Idag har dom allt som behövs förutom falang mat och gogo barer i varenda kvarter.

Falangmat fixar jag själv och är det något jag saknar i matväg så beställer jag från 5-6 olika leverantörer och det är här på cirka ett dygn, beställer även många ingredienser från Lazada och gogo barer saknar jag inte ett dugg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Det är 27 år sedan jag var här i byn första gången och jag har sett utvecklingen, jag var i Pattaya för 34 år sedan och där har väl inte hänt så värst mycket förutom att det blivit större och mycket mer av allt.

Var i samma by som maitan så lite skit hade vi med oss från Pattaya och vi trivdes rätt bra med det.  En go gubbe som förtjänar en en egen tråd.

 

R.I.P min vän

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Var i samma by som maitan så lite skit hade vi med oss från Pattaya och vi trivdes rätt bra med det.  En go gubbe som förtjänar en en egen tråd.

 

R.I.P min vän

Maitan bodde väl i närheten av Buriram, jag brukar beställa finfin mat till bra priser från German Buchers Mastershop i Ban Kruat.

 

234688199_164337592466321_6995839069501606898_n.jpg.89d31265246f7921169f2093a129600b.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev stefan5300:

Pattaya är trevligt ställe att supa men det gör jag knappt längre och träffa gamla kompisar, inget annat att. Ja fan jag är riktig gammal pensionär nu och det blev riktigt bra. Det finns mängder med bufflar men jag har ingen.

Nu ska du inte vara sur efter vad som hände i går gamle vän.

tjena

och vad hände i går som jag inte ska vara sur över???? 

om du tänker på pusts bild, så var det inte min moppe som blev manglad, 

jag känner inte fylledamen heller. så jag har inget att vara sur över.

däremot ska jag vara glad, eftersom jag just då det hände var på moppeparkeringen,

jag såg hela eländet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev möljis:

tjena

och vad hände i går som jag inte ska vara sur över???? 

om du tänker på pusts bild, så var det inte min moppe som blev manglad, 

jag känner inte fylledamen heller. så jag har inget att vara sur över.

däremot ska jag vara glad, eftersom jag just då det hände var på moppeparkeringen,

jag såg hela eländet.

Tänkte mer på IFK.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Tänkte mer på IFK.

 

ja det blev jag sur på, sur som fan!

men vänta bara, snart börjar allvaret, och då jävlar!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

Falangmat fixar jag själv och är det något jag saknar i matväg så beställer jag från 5-6 olika leverantörer och det är här på cirka ett dygn, beställer även många ingredienser från Lazada och gogo barer saknar jag inte ett dugg.

Vad gör du på dagarna? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Vad gör du på dagarna? 

Latar mig mestadels om inget måste göras, är pensionär har gjort mitt och dagarna går.

Måste jag göra något, vad gör farangerna som bor i Pattaya om dagarna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev stefan5300:

Latar mig mestadels om inget måste göras, är pensionär har gjort mitt och dagarna går.

Måste jag göra något, vad gör farangerna som bor i Pattaya om dagarna.

Sitter mest hemma och umgås med frugan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Sitter mest hemma och umgås med frugan.

Ja det är väl inte fel.

Jag tittar på TV Investigation Discovery och är nöjd med det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Latar mig mestadels om inget måste göras, är pensionär har gjort mitt och dagarna går.

Måste jag göra något, vad gör farangerna som bor i Pattaya om dagarna.

Ja vad gör dom, dricker bira och kollar på brudar..

 

Hoppas att det dröjer länge innan jag är nöjd med att lata mig och glo på tv på dagarna, låter rätt segt.

 

 


 

 

 

 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev pust:

Roar mig 😁☝️

IMG_20220315_121022.jpg

Faan du har förändrats mycket sen vi sågs senast😀😉

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte försöka lura ner till Pattaya, tänkte att du kanske kunde tända på det här😂

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev LTD:

Ja vad gör dom, dricker bira och kollar på brudar..

 

Hoppas att det dröjer länge innan jag är nöjd med att lata mig och glo på tv på dagarna, låter för jäkla tråkigt.

 

 


 

 

 

 

Bo i Pattaya och kolla på brudar, då måste det väl finnas roligare att hitta på.

Nä, satt på sodaverandan på morgonen och funderade på om jag klippa gräsmattan men anfallet gick snart över och kom på att jag kan ju be en bonde ta hit kreatur som äter gräset så får frugan även skit till sina odlingar och jag får kolla bufflar och forsätta lata mig, hade jag  haft tråkigt under min dyrbara tid så hade jag antagligen gjort något.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

Bo i Pattaya och kolla på brudar, då måste det väl finnas roligare att hitta på.

Nä, satt på sodaverandan på morgonen och funderade på om jag klippa gräsmattan men anfallet gick snart över och kom på

att jag kan ju be en bonde ta hit kreatur som äter gräset så får frugan även skit till sina odlingar och jag får kolla bufflar och forsätta lata mig, hade jag  haft tråkigt under min dyrbara tid så hade jag antagligen gjort något.öööö

Den dagen man hellre kollar på bufflar som skiter på gräsmattan än på brudar så är det dags att packa väskan.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev LTD:

Klurigt ang Duplantis, enda anl att han valde att tävla för Sverige var ju för att slippa Amerikanska kval till os mm och att hans pappa fick lov att bli landslagstränare.

Sverige mutade honom helt enkelt, annars hade han enligt honom själv valt att tävla för USA där han eg känner sig mer hemma.

Han själv har alltid sett sig som Amerikan och är ju således amerikan i hjärtat, är han Svensk nu helt plötsligt för att han övertalades att tävla för Sverige.

Hmmm...

Nja, han har nog åkt tunnelbana oxå.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev LTD:

Den dagen man hellre kollar på bufflar som skiter på gräsmattan än på brudar så är det dags att packa väskan.

 

Det finns brudar att kolla här också men de är inte på gräsmattan, kanske skulle anlita kvinnfolk att styra gräsklipparen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev stefan5300:

kanske skulle anlita kvinnfolk att styra gräsklipparen.

gör inte alla det??

jag har ju inget arbetstillstånd så visade min tjej lite bilder på gräsklippare och frågade vilken hon ville ha, den blågröna ser fin ut sa hon så då blev det den.

 

IMG_20211209_123328.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev LTD:

gör inte alla det??

jag har ju inget arbetstillstånd så visade min tjej lite bilder på gräsklippare och frågade vilken hon ville ha, den blågröna ser fin ut sa hon så då blev det den.

 

IMG_20211209_123328.jpg

Klarade av att klippa gräs i Sverige och klarar det här om jag har tid och lust, flyttade inte till Thailand för att ha en piga.

 

Har faktist varit en brud här när jobbet var nedstängt på en känd turistort och hämtat gräs där frun ska ha sina odlingar till sina kreatur, dock klippte hon inte gräsmattan.

 

20210725_121053.jpg.d9000a6b754aa985a30d670551b93960.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att smaken är som buffelröven. Var och en sin egen lyckas smed men ibland undrar jag hur roligt dom har ensamma med sin pilsner på gubbahyllan Buakhao/Soi Diana varenda dag. Dom flesta ser inte ut att vara i harmoni med livet precis.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Klarade av att klippa gräs i Sverige och klarar det här om jag har tid och lust, flyttade inte till Thailand för att ha en piga.

 

Har faktist varit en brud här när jobbet var nedstängt på en känd turistort och hämtat gräs där frun ska ha sina odlingar till sina kreatur, dock klippte hon inte gräsmattan.

 

20210725_121053.jpg.d9000a6b754aa985a30d670551b93960.jpg

Har inte flyttat till Thailand för att klippa gräs och rensa ogräs, det hade jag nog av i Sverige. Det tjejen inte vill göra får burmesen fixa, upp till henne, men till burmesens förtret så gillar tjejen att klippa gräs å rensa ogräs å plantera å greja. 

Jag åker ner å pular med båten istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...