Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

ArneMorales
1 timme sedan, skrev spooncreek:

Pattaya levererar som vanligt sportevents av absoluta toppklass (även om vi fortsatt saknar "Ladyboy Water Volleyball Tournament" som har coviduppehåll).

 

Men sportiga riktiga kvinnor kan beskådas med start idag 10 mars, när Honda LPGA open arrangeras för 15:e gången på Siam Country Club:

 

1287857008_hondalpga.png.78770c7e0837ade5dc2a8af5212eeec6.png

 

Flera av världens bästa golfare på plats som vanligt och där finns såväl thailändskor som svenskor.  Självfallet var eder utsände på väg att lösa biljett för hela helgen, men ett litet problem uppstod: Publik tillåts inte. Uppenbarligen fara för covid i denna utomhusmiljö.

Tur därmed att det direktsänds på  PPTV 36.

 

Fotboll får man däremot gå på och vi är ett gäng från stenbordet som varit på Pattaya Dolphins alla hemmamatcher i division 3. Ny ägare för säsongen som kom in med pengar och ambitioner,vilket resulterade i serieseger. Självklart var vi där sista matchen och firade ligavinsten.

 

2143771396_pattayaunitedwinners2021-22teeamandsupportersphoto.thumb.jpg.a6271a572571a3a33ee13e4f61e9388d.jpg

 

Nu väntar en kvalserie för att gå upp till tvåan med fem matcher. Första matchen redan spelad borta, men den har vi glömt bort för det gick inte så bra. Hemmamatch 20 mars, och stenbordet är givetvis på plats i supporterklacken.

 

 

Ytterligare ett evenemang av yppersta världsklass väntar i maj, då BKFC ordnar en gala. Sporten är bara för de riktigt tuffa, "Bare Knuckle Fighting". Inga boxhandskar alltså. Man noterar att vi även här har svensk representation om än inte i huvudmatchen.

 

275096407_10221871005585285_7967568244216574146_n.thumb.jpg.39f58d175fa2d6f14a23c2d959dfe9e3.jpg

 

Min bättre hälft , som gillar slagsmål mer än jag, kommer nog efter ihållande tjat att övertyga mig om att köpa biljetter. Man får väl dra upp munskyddet över ögonen om det blir för våldsamt.

Den där ``svensken```  PIRANI .    Vad heter han i förnamn?  Håkan?

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Den där ``svensken```  PIRANI .    Vad heter han i förnamn?  Håkan?

 

 

 

Han heter Tofan i förnamn. Har du någon poäng med ditt inlägg som du kan utveckla?

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
26 minuter sedan, skrev spooncreek:

Han heter Tofan i förnamn. Har du någon poäng med ditt inlägg som du kan utveckla?

Frisyren, men hårfärgen är inte typisk svensk

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
14 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Frisyren, men hårfärgen är inte typisk svensk, och inte förnamnet.

Är denne boxare verkligen svensk?

Skäggbarn?

 

1027729357_Screenshot2022-03-10at13-27-55275096407_10221871005585285_7967568244216574146_n.jpg.0cea6-e8eb1d430c374040a30b.jpg(JPEGImage10671600pixels)Scaled(40).png.09e448895848941dcefe40283b37c581.png

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
50 minuter sedan, skrev spooncreek:

Han heter Tofan i förnamn. Har du någon poäng med ditt inlägg som du kan utveckla?

Spooncreek, kan du förklara för mig hur du kan säga att boxaren Tofan Pirani är svensk?

 

Jag är själv svensk sedan födseln för 71 år sedan, men kan inte identifiera mig med honom som svensk

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Spooncreek, kan du förklara för mig hur du kan säga att boxaren Tofan Pirani är svensk?

 

Jag är själv svensk sedan födseln för 71 år sedan, men kan inte identifiera mig med honom som svensk

 

 

Fast nu heter ju inte alla svenskar Sven Svensson, och har inte heller gjort under dina 71 levnadsår.

 

Apropå ingenting kan även neanderthalare vara svenska medborgare, något du borde vara personligen glad över.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fast nu heter ju inte alla svenskar Sven Svensson, och har inte heller gjort under dina 71 levnadsår.

 

Apropå ingenting kan även neanderthalare vara svenska medborgare, något du borde vara personligen glad över.

 

Men du svarade inte på min fråga.

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
37 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fast nu heter ju inte alla svenskar Sven Svensson, och har inte heller gjort under dina 71 levnadsår.

 

Apropå ingenting kan även neanderthalare vara svenska medborgare, något du borde vara personligen glad över.

 https://sv.wikipedia.org/wiki/Neandertalmänniska

 

Så Spooncreek, du identifierar dig med denna boxaren Tofan Pirani, men förstår inte min invändning?

 

Jag menar att han inte är svensk, även om han bor i Sverige.

 

På samma sätt som jag inte är thai, fast jag sedan lång tid bor i Thailand.

Jag är  svensk till 100 procent.född i Sverige, uppvuxen och utbildad  i Sverige,  har haft hela mitt  30 åriga yrkesliv i Sverige.  Tycker det är oförskämt av dig att kalla mig neandertalare.

 

 

Menar du att alla dessa skäggbarn som bor i Sverige sedan 2015, legalt eller illegalt, är svenskar?

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Tofan Pirani är född i Iran. Troligtvis kom han hit under 80 - 90 talet.Som många andra iranier.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev ArneMorales:

 https://sv.wikipedia.org/wiki/Neandertalmänniska

 

Så Spooncreek, du identifierar dig med denna boxaren Tofan Pirani, men förstår inte min invändning?

 

Jag menar att han inte är svensk, även om han bor i Sverige.

På samma sätt som jag inte är thai, fast jag sedan lång tid bor i Thailand

 

Menar du att alla dessa skäggbarn som bor i Sverige sedan 2015, legalt eller illegalt, är svenskar?

Är man svensk medborgare är man svensk oavsett ursprung.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
4 minuter sedan, skrev mooton:

Tofan Pirani är född i Iran. Troligtvis kom han hit under 80 - 90 talet.Som många andra iranier.

Tack för dit seriösa svar.   Men då är han väl iranier, och inte svensk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev ArneMorales:

Tack för dit seriösa svar.   Men då är han väl iranier, och inte svensk?

Han är ju svensk medborgare, vad är ditt problem?.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

När jag såg namnet och fotot av denne boxare, som de presenterar som svensk, kände jag att jag aldrig kan identifiera mig med honom som svensk.

Kanske det beror på alla dessa massinvandrande män från Iran, Irak, Afghanistan, Pakistan, Somalia  etc, som man dagligen läser om i nyheterna, som ställer till så mycket problem i Sverige.

 

Tycker att Thailand gör rätt som betraktar mig som svensk gäst i Thailand. De skyddar sin befolkning och sin kultur.

 

Hur ser Sveriges framtid  ut när ni har 20 miljoner  `svenskar` som är muslimer eller är uppvuxna i muslimska länder?

 

Flytta till ett muslimskt land , som tex Iran. Tror ni att ni som kristna får alla rättigheter där?

 

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Tycker att Thailand gör rätt som betraktar mig som svensk gäst i Thailand.

Hur skulle du annars betraktas?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Hur skulle du annars betraktas?

Som rasist i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Hur skulle du annars betraktas?

Nu blev det svårt för dig ser jag. Och om du inte ens vet hur du själv ska betraktas, så förstår jag dina undringar runt andra svenskar. Då var det uppklarat🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
7 minuter sedan, skrev frogfish:

Hur skulle du annars betraktas?

Jag menar att Tofan Pirani är iranier som gästar Sverige, dvs han är inte svensk, på samma  sätt som jag inte är thai.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev ArneMorales:

Jag menar att Tofan Pirani är iranier som gästar Sverige, dvs han är inte svensk, på samma  sätt som jag inte är thai.

 

Han är ju svensk. Vad är det du inte förstår? Att du inte är thai är ju självklart, förstår inte ens jämförelsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
  1. Han är iranier även om han bor i Sverige. På samma sätt som jag är och förblir svensk, även om jag bott i Thailand i 15 år
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
20 minuter sedan, skrev MickeN:

Som rasist i Thailand. 

Detta handlar inte om rasism. Han är på grund av sin bakgrund inte svensk, och jag är på grund av min bakgrund inte thai.

 

Vi är båda gäster i främmande land, och måste anpassa oss och ta sederna  dit vi kommit.

 

Enligt min mening kan jag aldrig representera Thailand, och Thofan Pirani aldrig representera Sverige.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Detta handlar inte om rasism. Han är på grund av sin bakgrund inte svensk, och jag är på grund av min bakgrund inte thai.

 

Vi är båda gäster i främmande land, och måste anpassa oss och ta sederna  dit vi kommit.

 

Enligt min mening kan jag aldrig representera Thailand, och Thofan Pirani aldrig representera Sverige.

Jodå, se till att bli thai medborgare så kan du gå upp i ringen mot Pirani representerades Thailand.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
11 minuter sedan, skrev Esspe:

Jodå, se till att bli thai medborgare så kan du gå upp i ringen mot Pirani representerades Thailand.

 

Tack,  jag står över. Tycker vi skickar FROGFISH, på detta uppdrag, om han flyttar till Thailand.

 

 

Skämt åsido. Tror inte Frogfish, Spooncreek, Du eller jag klarar de krav Thailand ställer för att bli Thailändsk medborgare.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
7 minuter sedan, skrev samet:

Heil Arne! 

Om tex Putin avsätts, och flyr till Sverige. Då blir han enkelt svensk, och får socialbidrag. Grattis!

 

som Iraks fd försvarsminister.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Tack,  jag står över. Tycker vi skickar FROGFISH, på detta uppdrag, om han flyttar till Thailand.

 

 

Skämt åsido. Tror inte Frogfish, Spooncreek, Du eller jag klarar de krav Thailand ställer för att bli Thailändsk medborgare.

Är du redan full? Vad dillar du om?

 

Varför skulle jag bli thailändsk medborgare?

 

Konstig kuf du är......

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...