Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

andrejsdenruskige
On 2021-12-31 at 14:31, skrev hasseryd:

Röjigaste stället i Pattaya idag/natt

Nudelhaket

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fredman:

Hörde att Triangel bar stängt för att flera ur personalen hade fått Covid.

Det har varit lite ställen som fått stänga, vilket säkert ligger bakom att omikronpaniken drabbat provinsen fullt ut. Från och med nu måste man ha ett antigentest gjort inom 72 timmar för att komma in på lokal. Antingen avfotat i telefonen (upplagt för fusk naturligtvis) eller göra ett i dörren som tillhandhahålls av restaurangen.

 

 

image.png.86b940973adc1e88715959477e97eaa4.png

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
22 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det har varit lite ställen som fått stänga, vilket säkert ligger bakom att omikronpaniken drabbat provinsen fullt ut. Från och med nu måste man ha ett antigentest gjort inom 72 timmar för att komma in på lokal. Antingen avfotat i telefonen (upplagt för fusk naturligtvis) eller göra ett i dörren som tillhandhahålls av restaurangen.

 

 

image.png.86b940973adc1e88715959477e97eaa4.png

 

 

Som sagt, kunde inte timat mitt besök bättre. Åker hem imorgon natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det har varit lite ställen som fått stänga, vilket säkert ligger bakom att omikronpaniken drabbat provinsen fullt ut. Från och med nu måste man ha ett antigentest gjort inom 72 timmar för att komma in på lokal. Antingen avfotat i telefonen (upplagt för fusk naturligtvis) eller göra ett i dörren som tillhandhahålls av restaurangen.

 

 

image.png.86b940973adc1e88715959477e97eaa4.png

 

 

Konspirationsteorin att dom ska stänga ner Pattaya verkar allt mer sannolik. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev apknug:

Ska gå en sväng på Jomtien Beach road nu och kolla hur det "efterlevs" 

Samma som innan. Öl och mat finnes bara att knalla in och sätta sig o ta inn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att alla restaurangbesökare och andra ställen ska testas verkar inte bekymra honom nämnvärt. "Det är ballt att testas" kanske? 

 

Since the Nov 1 reopening, only about 4,000 foreigners have visited Pattaya and only 20% of them were "real" tourists while the rest were foreigners owning a business or with a family here, he said. "We're more concerned about the possibility that Omicron will result in a new lockdown and our Thai visitors will be barred from travelling once again. That will seriously affect Pattaya's tourism," he said.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/special-reports/2240807/doubts-linger-over-2022

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Att alla restaurangbesökare och andra ställen ska testas verkar inte bekymra honom nämnvärt. "Det är ballt att testas" kanske? 

 

Since the Nov 1 reopening, only about 4,000 foreigners have visited Pattaya and only 20% of them were "real" tourists while the rest were foreigners owning a business or with a family here, he said. "We're more concerned about the possibility that Omicron will result in a new lockdown and our Thai visitors will be barred from travelling once again. That will seriously affect Pattaya's tourism," he said.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/special-reports/2240807/doubts-linger-over-2022

Att göra en antigen test var 72 timma känns ju ändå inte så betungande om det nu betyder att man kan fortsätta att ha öppet. Jag har hellre det än det där munskyddet man ska ha i tid och otid. Men det är väl något man måste stå ut med i värmen. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Mankan:

Att göra en antigen test var 72 timma känns ju ändå inte så betungande om det nu betyder att man kan fortsätta att ha öppet. Jag har hellre det än det där munskyddet man ska ha i tid och otid. Men det är väl något man måste stå ut med i värmen. 

Fast det blir rätt struligt om man testar positivt, och en mindre roande fortsatt semester...

 

image.png.dfc6172615719f48816ee1a2e763ceb2.png

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fast det blir rätt struligt om man testar positivt, och en mindre roande fortsatt semester...

 

image.png.dfc6172615719f48816ee1a2e763ceb2.png

Fast man bör nog inte tala om för nån om man testar positivt... Bättre att "låsa in" sig själv vid poolen eller nåt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fast det blir rätt struligt om man testar positivt, och en mindre roande fortsatt semester...

 

image.png.dfc6172615719f48816ee1a2e763ceb2.png

Jo de är ju sant men så länge det funkar med foto på egen test gjord på rummet får man väl hålla sig till det. En jag pratade med trodde att ingen skulle bry sig om några dagar. Men som jag ser det kan det ju lika gärna vara lockdown igen om några dagar. Hoppas inte bara.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser på ett annat forum att Pattaya Beer Garden planerar att öppna den 15 januari.  Till en början i mindre skala, klockan 15-23, och med en begränsad meny till en början.

Man har haft problem med skadeinsekter som levt loppan på träet i restaurangen men det är snart åtgärdat.

 

Nya direktiv från myndigheter kan dock förändra planerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Läser på ett annat forum att Pattaya Beer Garden planerar att öppna den 15 januari.  Till en början i mindre skala, klockan 15-23, och med en begränsad meny till en början.

Man har haft problem med skadeinsekter som levt loppan på träet i restaurangen men det är snart åtgärdat.

 

Nya direktiv från myndigheter kan dock förändra planerna.

Vilket forum har jag missat som har denna mycket viktiga information?

 

Meat loaf o beer garden burger.... Ni är saknade.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Mankan:

Jo de är ju sant men så länge det funkar med foto på egen test gjord på rummet får man väl hålla sig till det. En jag pratade med trodde att ingen skulle bry sig om några dagar. Men som jag ser det kan det ju lika gärna vara lockdown igen om några dagar. Hoppas inte bara.

Är det någon som har testat med en bild på test från rummet??

Min tolkning var att du kan ta med ditt egna test, men det måste utföras när du skall gå in på restaurangen.

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fast det blir rätt struligt om man testar positivt, och en mindre roande fortsatt semester...

 

image.png.dfc6172615719f48816ee1a2e763ceb2.png

Avser detta om man testar positivt på t.ex. Hooters??

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev M33:

Avser detta om man testar positivt på t.ex. Hooters??

Går man till Hooters som är ett skitställe så är man dum i huvudet, om man även låter sig testats  av nån annan utanför restaurangen så är man bortom all räddning.

 

Zelda Patch som uttalar sig i Pattaya mail som  spooncreek bifogar summera det hela fint;

 

"Låt ingen annan testa dig, gör det hemma själv när ingen annan ser"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev M33:

Är det någon som har testat med en bild på test från rummet??

Min tolkning var att du kan ta med ditt egna test, men det måste utföras när du skall gå in på restaurangen.

Så du måste ha en test per resturang då eller? Den ska ju var giltig i 72 timmar? 

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hej kära gäst,

Vi är tvingade att se ett PCR test som

Ej är äldre än 72 timmar, eller ett snabbtest som ska bäras i fickan av gästen vid besöket. Har man gjort ett pcr test krävs ett intyg.

Detta är från guvernörens kontor och hoppas på förståelse.

Välkomna till Harrys"

 

https://www.facebook.com/harryspattaya/

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-02 at 19:03, skrev Mankan:

Att göra en antigen test var 72 timma känns ju ändå inte så betungande om det nu betyder att man kan fortsätta att ha öppet. Jag har hellre det än det där munskyddet man ska ha i tid och otid. Men det är väl något man måste stå ut med i värmen. 

Testa mig för covid officiellt är det sista jag vill göra här, fi satan om det är positivt och man blir inlåst i karantän. Nä då käkar jag hellre hemma än går på lokal. 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev LTD:

Testa mig för covid officiellt är det sista jag vill göra här, fi satan om det är positivt och man blir inlåst i karantän. Nä då käkar jag hellre hemma än går på lokal. 

Och det är precis det som kommer att hända. Dom vill nog fan ta död på Pattaya på riktigt den här gången. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Och det är precis det som kommer att hända. Dom vill nog fan ta död på Pattaya på riktigt den här gången. 

Var ute idag på ett antal ställen, ingen har frågat efter test eller testresultat. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Mankan:

Så du måste ha en test per resturang då eller? Den ska ju var giltig i 72 timmar? 

 

 

Om det i verkligheten räcker med ett använt testkit i fickan så är det ju värre än vanligt med thai. Är inte emot det, men det är ju så hål i huvudet som det kan bli.

 

Har inte behövt visa något så jag vet inte vad som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Mankan:

Var ute idag på ett antal ställen, ingen har frågat efter test eller testresultat. 

Håller med om igår, inga test eller resultat, var dock på Hiltons tak bar och hovmästaren sa när vi gick att från och med imorgon (idag) så skulle de börja med test.

 

Fick ingen info om hur det praktiskt skulle gå till.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev apknug:

Håller med om igår, inga test eller resultat, var dock på Hiltons tak bar och hovmästaren sa när vi gick att från och med imorgon (idag) så skulle de börja med test.

 

Fick ingen info om hur det praktiskt skulle gå till.

Å då kanske dom slutar med det i övermorgon. På Harrys sprang man tydligen runt och testade alla gäster i förrgår enligt utsago men igår var jag där 2 vändor och då var det inga tester. Allt hänger väl på om polisen bryr sig eller inte misstänker jag. Börjar polisen med tillslag och böter lär det bli verklighet annars kanske det rinner ut i sanden. Men vem vet?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...