Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Någon som hört något nytt om öppnandet i Thailand? I dag är det den 15:e, och det skulle komma nya instruktioner i dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev born41:

Någon som hört något nytt om öppnandet i Thailand? I dag är det den 15:e, och det skulle komma nya instruktioner i dag.

Ja, imorgon drar det igång med alkohol även i barerna I Chonburi.

Ändrades av Abercrombie
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Ja, imorgon drar det igång med alkohol även i barerna I Chonburi.

några tider för stängning eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Ja, imorgon drar det igång med alkohol även i barerna I Chonburi.

Gäller det alla barer, eller barer med restauranglicens?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Ja, imorgon drar det igång med alkohol även i barerna I Chonburi.

Ja det är redan öppet i barerna, med alkohol. Annars borde det ju ingen bar iof....IMG_20211215_195812.thumb.jpg.5a25ae2599a654a7fc9d9dd994b5396f.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 minuter sedan, skrev apknug:

Ja det är redan öppet i barerna, med alkohol. Annars borde det ju ingen bar iof....IMG_20211215_195812.thumb.jpg.5a25ae2599a654a7fc9d9dd994b5396f.jpg

Det tror jag att du har fått om bakfoten. Vad jag har kunnat hitta så är det enbart de som fått restauranglicens sha + som för servera alkohol med restriktioner. Hoppas dock verkligen att jag har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Det tror jag att du har fått om bakfoten. Vad jag har kunnat hitta så är det enbart de som fått restauranglicens sha + som för servera alkohol med restriktioner. Hoppas dock verkligen att jag har fel.

Jag knallade igenom Soi Buakhow idag på eftermiddagen och kan bekräfta tidigare observationer av andra medlemmar: alla barer som kan (inte slagit igen för gott), har öppnat även om de är helt utan cert.

Du verkar ha tajmat din resa perfekt. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag knallade igenom Soi Buakhow idag på eftermiddagen och kan bekräfta tidigare observationer av andra medlemmar: alla barer som kan (inte slagit igen för gott), har öppnat även om de är helt utan cert.

Du verkar ha tajmat din resa perfekt. 

Bättre källa än så finns inte. Har läst mycket, men den här ger mig ett visst hopp för framtida resor.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag knallade igenom Soi Buakhow idag på eftermiddagen och kan bekräfta tidigare observationer av andra medlemmar: alla barer som kan (inte slagit igen för gott), har öppnat även om de är helt utan cert.

Du verkar ha tajmat din resa perfekt. 

Har även info från barägare att från igår fick alla barer öppna.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Har även info från barägare att från igår fick alla barer öppna.

Fick du koll på öppettiderna?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Fick du koll på öppettiderna?

Nä, frågade inte.

Men om det fortsätter är det ju positivt för byn, kanske lockar några fler än expats och ingifta.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Nä, frågade inte.

Men om det fortsätter är det ju positivt för byn, kanske lockar några fler än expats och ingifta.

Absolut. Bara att dom kan ha öppet är ju en stor förtjänst för alla.

 

Fick för mig att det var under begränsade tider - thai style......

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Absolut. Bara att dom kan ha öppet är ju en stor förtjänst för alla.

 

Fick för mig att det var under begränsade tider - thai style......

Det är tydligen 23:00 som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev frogfish:

Det är tydligen 23:00 som gäller.

Tack!

 

Det funkar för en dagdrinkare som mig🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyårsafton får ni dricka till 01.00 har jag läst.

43 minuter sedan, skrev frogfish:

Det är tydligen 23:00 som gäller.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev sundbom:

Nyårsafton får ni dricka till 01.00 har jag läst.

 

Jag visste inte att det fanns såna begränsningar (är i Sverige). Har planer på att dricka senare än så.....

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Varje bar i Pattaya är nu en ”restaurang”

16. december 2021 · Varje bar i Pattaya är nu en ”restaurang” · Categories: Thailandsnyheterna

• Länk till källan • Nyinsatt •

Sedan alkoholförsäljningen återvände till Pattaya har barernas stad förvandlats till en stad med ”restauranger”.
Ölbarer, matstånd och till och med vattenhål utan kök har alla börjat sälja sprit igen. Allt som krävs är en lätt erhållen restauranglicens och en snabb kontroll för att få en säkerhetsdekal för att bli restaurang. Samtidigt förblir stora klubbar, karaokesalonger och go-go-barer stängda, eftersom myndigheterna säger att ”barer” inte kan öppna igen förrän åtminstone den 16 januari. Förbudet har blivit en fars, eftersom bara de största spelarna förbjuds medan myndigheter ser åt andra hållet. som alla andra blir en ”restaurang”.

De som har omvandlat sina barer till restauranger säger att det inte bara är en fråga om att skaffa SHA-klistermärket. De var tvungna att investera pengar för att köpa lite alkoholhandgel, se till att fläktarna var igång, placera bord längre ifrån varandra och stänga alla ingångar utom en. Litet pris att betala för att servera sprit igen.

 

Every bar a ‘restaurant’ now in Pattaya - Pattaya Mail

 

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
10 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag knallade igenom Soi Buakhow idag på eftermiddagen och kan bekräfta tidigare observationer av andra medlemmar: alla barer som kan (inte slagit igen för gott), har öppnat även om de är helt utan cert.

Du verkar ha tajmat din resa perfekt. 

Inte gör de väl allt det där för mig? 😎 

Helt fantastiskt kul, befarade att det skulle bli några dagar i Goast town. Har aldrig varit så glad i att haft fel förut.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst att fråga där experterna såsom Fritz, Spooncreek, Berlitz med flera finns!

 

Shåpping! kan jag hitta  burk/flask-kondomer, fillingar, t-shirts i byn nu?  alltså hur är marknadssituationen nu?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev L64:

Bäst att fråga där experterna såsom Fritz, Spooncreek, Berlitz med flera finns!

 

Shåpping! kan jag hitta  burk/flask-kondomer, fillingar, t-shirts i byn nu?  alltså hur är marknadssituationen nu?

En promenad runt i stan kan nog ge dig svaret.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev L64:

Bäst att fråga där experterna såsom Fritz, Spooncreek, Berlitz med flera finns!

 

Shåpping! kan jag hitta  burk/flask-kondomer, fillingar, t-shirts i byn nu?  alltså hur är marknadssituationen nu?

Det är marknad varje dag längst ner på soi Buakhao men störst tis, fre och sön enligt hustrun. Pass upp om du köper kallingar, av dom jag köpte hade några igensydd gylf. :kort:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...