Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Hur är det med klassiker såsom Peppermint och Glada Dansbaren, aka Happy Agogo? De ger väl inte upp i första taget hoppas jag... 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, Benriach said:

Hur är det med klassiker såsom Peppermint och Glada Dansbaren, aka Happy Agogo? De ger väl inte upp i första taget hoppas jag... 

 

10 minutes ago, Fredman said:

Några livstecken från Tim ber bar?

 

 Jag sneglade bara upp mot Happy Agogo men det kändes som det fanns livskraft kvar där uppe i gränden. Mer osäker om Peppermint. 

 

Tim verkar bygga om lite, alltid ett gott tecken.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

 Jag sneglade bara upp mot Happy Agogo men det kändes som det fanns livskraft kvar där uppe i gränden. Mer osäker om Peppermint. 

 

Tim verkar bygga om lite, alltid ett gott tecken.

Suverän rapport,snart där 😛.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ärade medlemmar,
Vi har nu sent omsider kommit till avdelningen ”Party” också kallad ”Var är brudarna”?

 

image.png.b62ac4d9484478d12007d209a995d6e2.png


Denna sektion har varit svårutredd, eftersom vi vid stenbordet gärna vill komma med förutsägelser kring hur det kommer att bli och inte bara hur det är just nu. 


Läget har förstås försvårats ytterligare av det myteri mot min position som stenbordets ständige sekreterare som Leodrickarna iscensatte i samband med debaclet kring litteraturpriset, och därefter utredningen om buksvågeri bland medlemmar. Utredningen lyfte lite för många stenar på bordet som borde legat orörda. 


Nåväl, för att komma i gång med arbetet igen föreslog jag vid senaste sammanträdet att vi skulle börja med att utreda läget på Walking Street (WS) nu och i framtiden, vilket kändes hyfsat neutralt.
Ack vad jag bedrog mig.

 

WS, vilket jävla skitställe”! Utbrast Leodrickare Nr 1. ”WS där var det bättre förr, jag har inte varit där sedan 1979” skrek näste gubbe.  ”WS. Där är så hög musik, aldrig!” ropade nummer tre

 

Jag var där för bara drygt tre år sedan” kungjorde därefter plötsligt och oväntat han som blandar Lao Kao i Leon. ”Indiska Cheap-Charlies som delar på både brudar & öl och kinesiska gruppturister, vad f-n tillför de för Pattayas ekonomi”. Därefter reste han sig och gick. Som vanligt tog han med sig båda tomflaskorna från de stora Leo inhandlade på 7/11 som han nyss druckit ur. Dagsransonen var passerad och panten räcker visst till två Leo efter en månads  daglig insamling.  I alla fall, vi hann inte riktigt utreda hans påstående närmare. 


Därefter följde något allmänt surr om hur fyrkantsbarer är det bästa som finns (om de inte spelar för hög musik), att Pattaya var bäst när det bara var beach road som grusväg, en fråga om huruvida det överhuvudtaget fanns ett enda stenbord kvar på WS…bla bla bla…..


Ni förstår mig säkert, jag gav upp försöken att göra en regelrätt stenbordsundersökning om WS. Men, bestämde mig samtidigt att göra en på egen hand i stället. Allt för er, kära medlemmar. Sagt & gjort,  jag anlitade en guide och schemalade söndagspromenaden till WS. Utgångspunkt för fältstudien:  WS för längesedan, pre covid, just nu och i framtiden. Hur blir det?

 

Nittonhundrafrost var det så här:

 

1202592287_pattaya1979.thumb.jpg.bac9b47f47b4e76b3bcf86f42699600d.jpg

 

Pre- covid så här:

 

427477463_pattaya2018.thumb.jpg.ac64042f515f3a2cea297024c4ee132c.jpg

Ante-covid? Prognoserna kommer i nästa inlägg.
 

Det syns ju tydligt på bilderna att 98% av flanörerna på ws är ryssar och kineser på före covidbilderna. Frostbilderna var innan ryssar och kineser kom till byn.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

Hur är det med klassiker såsom Peppermint och Glada Dansbaren, aka Happy Agogo? De ger väl inte upp i första taget hoppas jag... 

Pepparmint försvann innan Corona, de flyttade in i den nya större Happy. Nått med hyreskontraktet fick jag som svar i mars 2020, gissar att detsamma är problemet för Marine. 

 

Happy är nyrenoverat och står redo att öppna så fort de kan enligt mina källor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Särskilt många utländska turister kommer det nog inte komma till Pattaya innan ölen och barerna är tillgängliga.

 

Dottern och hennes kompisar har prov hela kommande vecka så vi tänkte åka ned till Pattaya på fredag eftermiddag för att fira. Väldigt många av de bättre hotellen är fullbokade så verkar som att en hel del inhemska turister kommer ned för Pattaya Music Festival under helgen. Vi fick ett rum på Hilton men priset var definitivt i paritet med pre-Covid.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 11/4/2021 at 8:31 PM, spooncreek said:

Det är fortsatt skräcken för att dö i covid19 som ytterst  styr alla beslut, någon annan rimlig förklaring finns inte. Polisen t.ex. lider svårt av att inte ha sina normala inkomster, liksom de flest alla andra i den beslutande offentliga sektorn lokalt, regionalt, nationellt. Även till stor del utanför turistorterna. 

Så är det. Vi tittar på var vi kan tänkas åka över jul; Europa, Americas och till och med Australien är möjligt men det finns inte ett endaste land i Asien vi kan åka till utan karantän. Det är lätt att tro att Thailand är extrema, och det har de absolut varit, men just nu är de det mest liberala landet i hela Asien. Jag har business trips jag väntar på till Kina, Taiwan, Japan, Korea, Indonesien, Vietnam och Malaysia men det är 1-4 veckors karantän och ett gigantiskt avancerat visasystem till alla länder. Thailand är komplicerat men Thailand är alltid Asia Light; oavsett hur jobbigt man tycker diverse saker är så kan man vara säker på att de flesta andra Asiatiska länderna är bra mycket mer komplicerade.

 

Thailändska politiker och affärsman har velat öppna Thailand i minst ett år; det är inte problemet. Problemet är vad politikerna sade och gjorde i mars 2020; för att stoppa regeringskritiska demonstrationer och för att visa på deras omtanke om det Thailändska folkets välbefinnande så målade de upp Covid som böldpesten. Man vänder inte en oljetanker på en 5-öring och det är vad vi ser nu; vi ligger fortfarande på 50-80 döda om dagen så Staten kan inte pusha ett öppnande allt för hårt; för 12 månader sedan var det trots allt 120 dagar utan någon smittad och en smittad Burmes var en följetång i media i veckor.

  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

De gör vad de kan för att bli populära diktaturregeringen. Senast skulle de ta poäng på att priset på grönsaker har gått upp så otroligt mycket. Prayot gick ut och sa att militären skulle odla grönsaker för att få ner priserna.

Otroligt ogenomtänkt eftersom folk kunde räkna ut att när militärens grönsaker var klara att skörda hade alla andra också fått till grönsaker i betydligt större omfattning efter översvämningarna. Många skäller nu på regeringen över hur otroligt dumma de kan vara som inte förstår att de ska sänka drivmedelspriserna istället för att konkurera med bönderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Så är det. Vi tittar på var vi kan tänkas åka över jul; Europa, Americas och till och med Australien är möjligt men det finns inte ett endaste land i Asien vi kan åka till utan karantän. Det är lätt att tro att Thailand är extrema, och det har de absolut varit, men just nu är de det mest liberala landet i hela Asien. Jag har business trips jag väntar på till Kina, Taiwan, Japan, Korea, Indonesien, Vietnam och Malaysia men det är 1-4 veckors karantän och ett gigantiskt avancerat visasystem till alla länder. Thailand är komplicerat men Thailand är alltid Asia Light; oavsett hur jobbigt man tycker diverse saker är så kan man vara säker på att de flesta andra Asiatiska länderna är bra mycket mer komplicerade.

 

Thailändska politiker och affärsman har velat öppna Thailand i minst ett år; det är inte problemet. Problemet är vad politikerna sade och gjorde i mars 2020; för att stoppa regeringskritiska demonstrationer och för att visa på deras omtanke om det Thailändska folkets välbefinnande så målade de upp Covid som böldpesten. Man vänder inte en oljetanker på en 5-öring och det är vad vi ser nu; vi ligger fortfarande på 50-80 döda om dagen så Staten kan inte pusha ett öppnande allt för hårt; för 12 månader sedan var det trots allt 120 dagar utan någon smittad och en smittad Burmes var en följetång i media i veckor.

  

Hur många Thai har fått en 3:e dos vaccin? Hur många har ens fått en eller två? 

Vad händer när dom som fått 2 doser inte får en 3:e efter ca 6 mån? Hur stor är risken för en ny covid våg och vad händer om den kommer i högsäsong? 

Covid är inte över, långt ifrån.

 

Finns inte på kartan att jag lämnar Thailand nu, risken är ju enorm att det blir stora problem att komma tillbaka igen. 

Som tur är så är jag inte heller sugen på att resa någon annan stans. Mer sugen på ytterligare en högsäsong utan Kineser och hoppas på fler. Kanske denna säsong blir bra både för folket och oss som inte gillar för mycket turister, lite mer lagom kanske, blir spännande att se. 

 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

11 hours ago, LTD said:

Hur många Thai har fått en 3:e dos vaccin? Hur många har ens fått en eller två? 

Vad händer när dom som fått 2 doser inte får en 3:e efter ca 6 mån? Hur stor är risken för en ny covid våg och vad händer om den kommer i högsäsong? 

Covid är inte över, långt ifrån.

 

Finns inte på kartan att jag lämnar Thailand nu, risken är ju enorm att det blir stora problem att komma tillbaka igen. 

Som tur är så är jag inte heller sugen på att resa någon annan stans. Mer sugen på ytterligare en högsäsong utan Kineser och hoppas på fler. Kanske denna säsong blir bra både för folket och oss som inte gillar för mycket turister, lite mer lagom kanske, blir spännande att se. 

 

Jag har "uppehållstillstånd" så risken att jag efter en 2-veckors resa till Europa inte skulle släppas in igen i Thailand anser jag vara minimal; i värsta fall blir det karantän. Nu ligger antalet nya smittade och avlidna i Thailand på ungefär 25% av toppnoteringen och siffrorna sjunker för varje vecka. Givetvis kommer det bli nya kluster och vi kommer nog prata om Covid-19 även om 5 år och kanske om 10 år. Kommer det inte en ny mutation som är betydligt mer smittsam eller betydligt farligare så tror jag dock det värsta är över i hela världen, förutom möjligtvis i Afrika.

 

Resa är en stor del av mitt jobb och min största hobby. När det nu så sakteliga blir möjligt igen så är risken att fastna någonstans något jag är beredd att leva med, precis som jag är beredd på att flyg kan största etc.

 

Visst är Thailand trevligt men så kul att jag vill vara här för jämnan är det inte.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Atom:

Jag har "uppehållstillstånd" så risken att jag efter en 2-veckors resa till Europa inte skulle släppas in igen i Thailand anser jag vara minimal; i värsta fall blir det karantän. Nu ligger antalet nya smittade och avlidna i Thailand på ungefär 25% av toppnoteringen och siffrorna sjunker för varje vecka. Givetvis kommer det bli nya kluster och vi kommer nog prata om Covid-19 även om 5 år och kanske om 10 år. Kommer det inte en ny mutation som är betydligt mer smittsam eller betydligt farligare så tror jag dock det värsta är över i hela världen, förutom möjligtvis i Afrika.

 

Resa är en stor del av mitt jobb och min största hobby. När det nu så sakteliga blir möjligt igen så är risken att fastna någonstans något jag är beredd att leva med, precis som jag är beredd på att flyg kan största etc.

 

Visst är Thailand trevligt men så kul att jag vill vara här för jämnan är det inte.

Det har ju för inte så längesen kommit en ny mutation av Delta som är mer smittsam och lättare drabbar dem som är vaccinerade. Delta var ju betydligt mer smittsam än tidigare varianter så det verkar ju fortsätta på den vägen. 

Inte långt borta innan det kommer en mutation som dagens vaccin inte biter på, hur snabbt kan vaccin utvecklarna få fram nytt. 

 

Jag har ingen aning om hur det blir men jag hade inte satsat några stora pengar på din teori om att det värsta är över, farliga odds.

Vi får se. 

Screenshot_20211107_202933.jpg

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

20 hours ago, LTD said:

Som tur är så är jag inte heller sugen på att resa någon annan stans. Mer sugen på ytterligare en högsäsong utan Kineser och hoppas på fler. Kanske denna säsong blir bra både för folket och oss som inte gillar för mycket turister, lite mer lagom kanske, blir spännande att se. 

Ett bra val att hänga på Phuket nu om man inte gillar turism. Men  det är ju bara en tidsfråga innan ön är mer full av kineser och indier än den var pre-covid.  Antar att du tänkt på det och bara hyr, så du kan flytta vidare enkelt när massturismen kommer åter. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

22 hours ago, Atom said:

Särskilt många utländska turister kommer det nog inte komma till Pattaya innan ölen och barerna är tillgängliga.

 

Dottern och hennes kompisar har prov hela kommande vecka så vi tänkte åka ned till Pattaya på fredag eftermiddag för att fira. Väldigt många av de bättre hotellen är fullbokade så verkar som att en hel del inhemska turister kommer ned för Pattaya Music Festival under helgen. Vi fick ett rum på Hilton men priset var definitivt i paritet med pre-Covid.

Hiltons skybar är en få ställen där Pattaya ser genuint vackert ut i solnedgång. Under normala omständigheter hade jag bjudit på en Mojito under deras Happy Hour 17-19. Två för en då så det är en bra tid att vara frikostig på :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, LTD said:

Det har ju för inte så längesen kommit en ny mutation av Delta som är mer smittsam och lättare drabbar dem som är vaccinerade. Delta var ju betydligt mer smittsam än tidigare varianter så det verkar ju fortsätta på den vägen. 

Inte långt borta innan det kommer en mutation som dagens vaccin inte biter på, hur snabbt kan vaccin utvecklarna få fram nytt. 

 

Jag har ingen aning om hur det blir men jag hade inte satsat några stora pengar på din teori om att det värsta är över, farliga odds.

Vi får se. 

Screenshot_20211107_202933.jpg

Artikeln du bifogat är från 18:e augusti så det verkar inte blivit så mycket med den mutationen.

 

Att läget i Thailand skulle hinna bli så oerhört mycket sämre medans jag är i Europa att jag inte kan komma tillbaka efter två veckor anser jag vara en så mikroskopiskt liten risk att jag inte ens tar med den i min riskkalkyl som ändå innehåller andra osannolika händelser som att planet störtar, jag får en nyårsraket i ögat eller dör av förstoppning efter att ätit 3 kg julskinka.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, spooncreek said:

Hiltons skybar är en få ställen där Pattaya ser genuint vackert ut i solnedgång. Under normala omständigheter hade jag bjudit på en Mojito under deras Happy Hour 17-19. Två för en då så det är en bra tid att vara frikostig på :-) 

Några Mojitos i Skybaren lär det tyvärr inte bli på den här resan men några 7/11 öl på balkongen är inte fy skam det heller. Vi kanske kan ha en liten MPR-träff på någon Starbucks och skåla i en Latte.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
18 minuter sedan, skrev spooncreek:

Hiltons skybar är en få ställen där Pattaya ser genuint vackert ut i solnedgång. Under normala omständigheter hade jag bjudit på en Mojito under deras Happy Hour 17-19. Två för en då så det är en bra tid att vara frikostig på :-) 

Happy Hour 17-19 och Mojito?!?

Det låter ju jävligt lockande, speciellt om någon annan är frikostig. 

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Happy Hour 17-19 och Mojito?!?

Det låter ju jävligt lockande, speciellt om någon annan är frikostig. 

Knepet är ju att bjuda fett 18.45 och låta polarna ta notorna efter kl 19.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ett bra val att hänga på Phuket nu om man inte gillar turism. Men  det är ju bara en tidsfråga innan ön är mer full av kineser och indier än den var pre-covid.  Antar att du tänkt på det och bara hyr, så du kan flytta vidare enkelt när massturismen kommer åter. 

Jag har absolut tänkt på det och vet att det kommer en dag när jag nog tröttnar här. Men jag har gått emot min princip om att inte köpa hus här och vi är precis klara (98%) med renoveringen. Anl att jag köpte är för att priserna var rejält rabbaterade när vi kom hit i Januari. Har köpt i ett mycket populärt läge och går det inte att sälja enkelt så vet jag att det blir busenkelt att hyra ut om ön är full av turister vilket duger om jag inte vill bo kvar. 

 

Men vi bor inte där Kineserna brukar hålla sig, det enda som oroar mig ang Kineserna är att dom kommer tillbaka och översvämmar alla fina öar igen. Men den dagen den sorgen så inget jag går runt å funderar på. 

Njuter av båten så länge det varar, trodde aldrig att det skulle bli läge att bli med båt i Thailand så det är jag glad för. HH, Pattaya mm finns kvar om vi tröttnar. 

 

Men Kina verkar ju inte ha några planer på att låta sitt folk resa fritt på rätt länge så vi kan nog få ett par år till här innan det är förstört igen, just nu är Phuket fantastiskt 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Atom:

Artikeln du bifogat är från 18:e augusti så det verkar inte blivit så mycket med den mutationen.

 

Att läget i Thailand skulle hinna bli så oerhört mycket sämre medans jag är i Europa att jag inte kan komma tillbaka efter två veckor anser jag vara en så mikroskopiskt liten risk att jag inte ens tar med den i min riskkalkyl som ändå innehåller andra osannolika händelser som att planet störtar, jag får en nyårsraket i ögat eller dör av förstoppning efter att ätit 3 kg julskinka.

Läste så sent som nu i veckan att den nya mutationen har tagit fart i Europa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Atom:

Artikeln du bifogat är från 18:e augusti så det verkar inte blivit så mycket med den mutationen.

 

Att läget i Thailand skulle hinna bli så oerhört mycket sämre medans jag är i Europa att jag inte kan komma tillbaka efter två veckor anser jag vara en så mikroskopiskt liten risk att jag inte ens tar med den i min riskkalkyl som ändå innehåller andra osannolika händelser som att planet störtar, jag får en nyårsraket i ögat eller dör av förstoppning efter att ätit 3 kg julskinka.

Inte artikeln som jag läste i veckan men inte särskilt gammal. Nytt för dig iaf eller?

Delta plus, mer smittsam än Delta och garanterat inte den sista mutationen. 

 

https://www.lifesciencesweden.se/article/view/815549/okad_smittspridning_i_storbritannien_oro_for_delta_plus

 

 

PS. 

2 veckor kan ju kännas lugnt men jag har sett snabba ryck härifrån förut och har du precis lämnat Thailand när nåt dyker upp som får dom på andra tankar kan 2v helt plötsligt vara alldeles för mycket. 

Iaf ingen risk jag vill ta, sen brukar jag inte vara borta så kort tid. 10 lr 14 dagars karantän e jag inte det minsta sugen på. 

Då stannar jag hellre här under kork eken 🙃

 

Nu är ju dessutom den bästa tid jag nånsin upplevt i Thailand så finns inte på kartan att jag åker nån annan stans. Men må väl å ha en bra resa vart det nu bär hän. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul, började nyss kolla på en Fransk action på Netflix, Paradise Beach, precis där min båt ligger fast inte då 2019 när filmen spelades in. 

Filmen utspelar sig på Phuket, mycket Patong och en del i Rawai än så länge. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

On 11/5/2021 at 3:57 PM, spooncreek said:

Efter min guidade promenad skruvade Pattayas Borgmästare (ja inte höll han i skruvmejseln, men ni fattar) upp den nya Walking Street-skärmen. Troligen ett bland många tecken på att alla rykten och tvärsäkra stenbordsutlåtanden om Walking Streets (WS) dödsdag, även denna gång är starkt överdrivna.'

 

image.png.be9e43b81b22472c7cc8dff03c9c5cfc.png


WS har alltid sett vansinnigt trist ut dagtid (ända sedan 1979) men tyvärr var det inget alternativ att utföra fältstudien nattetid under nuvarande omständigheter. Först ut, analys av nattklubbsläget, eller ”discon” som de födda på 50-talet eller tidigare kallar alla ställen som inte spelar Kramgoa låtar med Vikingarna.  Mina bilder blev genomgående lite suddiga, måhända har min kinesiska telefon mer AI i sig än bruksanvisningen anger, och kompenserar för att min blick, normalt sett suddig på WS, vid detta besök var helt klar.


Det vi vet om tiden under covid är att det varit bra tryck på i alla fall ett par av nattklubbarna, under de perioder de fått ha öppet.  Insomnia/Ibar t.ex.  Där var det också full renoveringsfart när vi gick förbi, så man anar att det när det öppnar igen kommer att vara mängder med kunder som hänger på låset. Insomnia var pre-covid populärt bland de Pattayabor som inte åker runt med rullator och/eller behöver skruva in ölkaggen för att få plats mellan stenbänken och stenbordet, och lär så förbli.

 

Lucifer, 808 såg också ut som de är redo för att öppna, medan the Pier var mer definitivt igenbommat.


Störst bekymmer med klassiska Marine. Oklart läge där, kommer eder ständige sekreterare någonsin att få åka uppför den rulltrappan 03.00 igen? Ingen vet riktigt. 

 

IMG_20211031_160638.thumb.jpg.9dd2a96fd1619ad88236266152c8e759.jpg


Ställena som spelar livemusik verkar bestå. Rock Street, Rolling Live, Stones och klassiska Hot Tuna.

 

IMG_20211031_160203.thumb.jpg.2643cb11ce6f7b1e8411424be1394d31.jpg


Agogos? Lite blandat. Att klassiska Airport verkar ha slått igen gjorde nästan att jag storgrät på plats och försökte framkalla alltifrån ”Q” (nej inte han i Bond utan han i Star Trek) liksom Hari Seldon, och Obi Wan Kenobi. Utan resultat tyvärr. Den ende som svarade var Obi Wan som påstod att man måste acceptera utveckling och att framtiden är vad den är. Jävla skitsnack, klart man ska kunna backa bandet om man tycker det var bättre förr, sådant vet ju vi MPR medlemmar sen gammalt.  Nåväl, Airport kanske vi inte kan rädda.

 

IMG_20211031_160434.thumb.jpg.8f6a5b160fb8d99c08a6fed41f83f5ca.jpg

 

Fler ställen till salu finns det både här och där för den som behöver kasta av lite mer kapital ur pensionförsäkringen.

 

IMG_20211031_160513.thumb.jpg.ae049bc33ce0605b5e527924be120797.jpg

 

Bättre ställt var det med What´s Up (i alla fall enligt Hari Seldons kalkyler),  de kommer att öppna igen när de får, mer vita än gråa enligt uppgift

 

IMG_20211031_173348.thumb.jpg.9fdd49470b480cbdc955d71bbe9b5374.jpg

 

Fyrkantsbarerna verkar ha tagit stryk även på WS. Mina förfester på Frog verkar vara historia. . Simon beer complex x 2  verkar sjungit på sista versen. 

 

IMG_20211031_160327.thumb.jpg.46e056f3dcd924348f0705b67c8d395d.jpg

 

Ju längre ner man kommer på WS mot Bali Hai, ju mer indiskt blir det, vilket var ett faktum redan innan covid. Även om en av de indiska nattklubbarna brunnit ned så finns det fler som står redo att öppna.

 

äIMG_20211031_161251.thumb.jpg.90282dfb558446ecabc8dc3dcc10a3b5.jpg

 

Det fanns en ljusglimt mitt bland de indiska nattklubbarna för alla forumets IPA-drickare, men man anar att ölen där numera har aningen för mycket rökton i smak och lukt.

 

IMG_20211031_161407.thumb.jpg.3ef0984b4b3cf0778897e4abca94ec6f.jpg


Så kanske får Lao Kao drickaren i alla delvis rätt, det kommer att vara många indier så småningom igen på WS. De indier som letar sig in på nattklubbarna är emellertid inga Cheap-Charlies, utan lika mycket big-spenders som en traditionell ”farang two week millionaire”. Detta bådar gott för WS och för Pattaya som helhet.  

 

Vi lämnar med denna rapport WS därhän för närvarande och återkommer I nästa avsnitt med: Är Tree Town det nya WS för stenbordsrävar? Är Sai 2/soi 15 det nya Soi 6? 

 

Eder obeständige sekreterare
 

Informativt och bra skrivet. Helt enkelt skitbra.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev 65Selander:

Informativt och bra skrivet. Helt enkelt skitbra.

Håller med, helt klart underhållande att läsa 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...