Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Bike:

Sånt som ger oss Faranger "bra rykte" då Thai inte kan skilja på drogmissbrukare och vanligt folk 

Vad är vanligt folk, visst ser thai skillnad på drogmissbrukare och absolutister.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Vad är vanligt folk, visst ser thai skillnad på drogmissbrukare och absolutister.

Nää fn. vet om de gör det, inte när de generaliserar och kallar oss "skitiga" faranger.

Folk på gatan kanske gör det men uppenbarligen inte eliten

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Jive:

Det är kanske de där "karaktärslösa" som du skrev om tidigare.

Är det stil på stället så har dom väl Singha.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Hörnan på Soi Diana förmodar jag. Sitter alltid folk och tittar med tomma blickar på trafiken. Ingen servering, tar ölen själv och betalar sen.

Haha den restaurangen har sett likadan ut så länge jag kan minnas. Fullt med öldrickandes gubbar på dagen och tomt på kvällen då dom redan har kroknat.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Esspe:

Hörnan på Soi Diana förmodar jag. Sitter alltid folk och tittar med tomma blickar på trafiken. Ingen servering, tar ölen själv och betalar sen.

Nej, om man kommer från soi Diana och går vänster och passerar soi made in Thailand på höger sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Bike:

Sånt som ger oss Faranger "bra rykte" då Thai inte kan skilja på drogmissbrukare och vanligt folk 

Du tycks tillhöra de som tror thailändare är dumma. 

 

Högmod går före fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Wanchai:

Du tycks tillhöra de som tror thailändare är dumma. 

 

Högmod går före fall!

Inte alls, har jag skrivit att Thailändare är dumma, men minstrar är uppenbarligen dumma. Inte Thaifolket generellt,

Var skrev jag det ?? 

 

Läs gärna en gång till, och läs vad jag skrev . 

  

 

Nää fn. vet om de gör det, inte när de generaliserar och kallar oss "skitiga" faranger.

Folk på gatan kanske gör det men uppenbarligen inte eliten

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Haha den restaurangen har sett likadan ut så länge jag kan minnas. Fullt med öldrickandes gubbar på dagen och tomt på kvällen då dom redan har kroknat.

MPR medlämmar☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Bike:

Sånt som ger oss Faranger "bra rykte" då Thai inte kan skilja på drogmissbrukare och vanligt folk 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Boa52:

MPR medlämmar☺️

Nej inte många. Har fått känslan av att det är mest tyskar och holländare där,  men låter det vara osvuret.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Boa52:

MPR medlämmar☺️

Ja dom flesta är med lämmar här👍

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev hamnoi:

Ja dom flesta är med lämmar här👍

Ja lämmar behövs när Boa ska transportera något på släden.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

 

Så du är en sån , en sån som klipper ut det som passar dig för att kasta skit, Riktigt dåligt 👎

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Nej, om man kommer från soi Diana och går vänster och passerar soi made in Thailand på höger sida.

Om man går soi Diana uppåt med ryggen mot havet så ligger baren i slutet på soien på höger sida,dvs hörnet på soi Diana och soi Buakhao .

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev berlitz:

Om man går soi Diana uppåt med ryggen mot havet så ligger baren i slutet på soien på höger sida,dvs hörnet på soi Diana och soi Buakhao .

 

 

Nej, inte det stället jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Wanchai:

Nej, inte det stället jag menar.

Detta är ju en gubbfavorit en bit bort på soi Buakao. Många parkerar rullatorn direkt nedanför......

image.thumb.png.5dec275550f377458458aa12b637033d.png

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev berlitz:

Om man går soi Diana uppåt med ryggen mot havet så ligger baren i slutet på soien på höger sida,dvs hörnet på soi Diana och soi Buakhao .

 

 

Det är det stället jag tänker på. Ölflaskorna står på rad på borden och ingen verkar bry sig om att plocka bort dom som man gör på en normal restaurang/bar.

 

Dom har ju hängt med i över 20 årstid så något rätt gör ju dom uppenbarligen..Kanske billiga rum på övervåningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Så du är en sån , en sån som klipper ut det som passar dig för att kasta skit, Riktigt dåligt 👎

Läs mitt inlägg i sin helhet en gång till bägge två , sickna muppar, slå er själva i pannan i stället , tror det behövs  🤣

 

  11 timmar sedan, skrev stefan5300:

Vad är vanligt folk, visst ser thai skillnad på drogmissbrukare och absolutister.

 

 

Nää fn. vet om de gör det, inte när de generaliserar och kallar oss "skitiga" faranger.

Folk på gatan kanske gör det men uppenbarligen inte eliten

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Esspe:

Här i Pattaya ligger dom billigaste  jag set nu på 40 för en liten. Ofta mycket folk men vad kan dom tjäna på den. 10-12 baht?

Dom tjänar betydligt mer än dom som inga kunder har. 

Ganska tydligt här nu att det är dom billiga ställena som har mycket folk och som kommer att klara sig igenom corona perioden och dom dyra slår igen. Precis som det ska vara. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Dom tjänar betydligt mer än dom som inga kunder har. 

Ganska tydligt här nu att det är dom billiga ställena som har mycket folk och som kommer att klara sig igenom corona perioden och dom dyra slår igen. Precis som det ska vara. 

Inte vad det gäller restauranger här vad det ser ut. Dom lite dyra ställena med bra mat verkar klara sig bäst. Dom har väl lite marginal att ta av och stamkunder som inte bara går på priset. Därmed inte sagt att dom klarar sig bra. Lite svårare för t.ex Kiss som bara har priset att konkurrera med. Mat är det ju skillnad på men en Singha är en Singha var som helst.

Hotellen samma sak, dom billiga har problem att sänka redan låga priser.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Esspe said:

Inte vad det gäller restauranger här vad det ser ut. Dom lite dyra ställena med bra mat verkar klara sig bäst. Dom har väl lite marginal att ta av och stamkunder som inte bara går på priset. Därmed inte sagt att dom klarar sig bra. Lite svårare för t.ex Kiss som bara har priset att konkurrera med. Mat är det ju skillnad på men en Singha är en Singha var som helst.

Hotellen samma sak, dom billiga har problem att sänka redan låga priser.

Yes, det är min upplevelse också, och inte så konstigt egentligen. Minst påverkade av krisen är de välbeställda, bland såväl thai som utlänningar. 

 

Jag är sällan på Dark Side, (förutom när vi åker dit med pöbeln på division 3 fotboll), men har fått höra att flera av de lite bättre och dyrare restaurangerna går rätt bra på den sidan. Samma förklaring där, mycket folk med stålars på den mörka sidan helt enkelt

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Pojkar pojkar, ni måste skilja på vettiga restauranger och hak med billig öl.

 

Man går inte till beefeater/Patrick's/ etc för att dricka billig öl. Och inte till ett stenbord för tournedos. Fast visst kan man få riktigt bra o billig thai food vid stenbordet ibland! Det är ju Thailand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...