Jump to content
IGNORERAD

Shorttime


Baa

Recommended Posts

Den ljuvliga lilla varelsen hade just dragit av sig badhandduken under hotellfilten, universum fladdrade forbi med ljusets hastighet och inte ett hammarskaft i varlden hade en chans mot det som vaxt till sig under tacket. Utanfor fonstret hordes det vanliga surret fran motorcyklar, tuctuc och det allerstades narvarande snattret utanfor 7 – 11.

” You have condom,dear?” 

Naaa, FAN det hade jag glomt kopa, ” Why don’t you have, it’s your life?”

“Solly Daling, Don’t know youl size.”

Upp fort som fan och pa med shorts o T-shirt, hammarskaftet fick gommas sa gott det gick, utfor trappan, ut pa gatan och in pa 7-11. (Tack Gode herre for detta etablissemang)

Tillbaks in pa hotellet, men dar sket det sig, obemannat efter 10 pa kvallen och lilla ”dalingen” hade sprungit ivag utan en tanke pa praktiska saker som tid, rum och nycklar. Hur fan ska jag ta mig in pa snabbaste satt, hade ju bara gjort upp om shorttime. Inte en gast inom synhall och rummet lag ju inat garden sa det var val inte varldens basta ide att borja hojta. Hammarskaftet forsvann som en avloning den 25 och hjarna slog liksom bakut for att hitta en losning, visst, det gick ju att ringa till vardinnan men det skulle garanterat droja innan hon kom hit sa vad gora?

In pa 7 – 11 och fraga om dom hade en bakdorr in pa gardsidan, joda, det hade dom men varfor skulle dom slappa i mig dit? Jag visade upp de nyss inkopta kadisarna och forklarade att jag glomt nyckeln. En av de anstallda gick ut pa garden tittade sig omkring och kom tillbaka in och sa ” Det ar ingen pa garden”.

Nej, Nej,  She is waiting in room,  second floor.

Latt motvilligt slapptes man in pa garden under vissa kommentarer fran personalen, nu kunde man borja hojta lite, Tok….Tok…TOK!!!!

For Er som eventuellt inte varit i Thailand sa kan jag beratta att TV tittande ett av de basta sysselsattningar Thailandskor vet. Ni som varit dar forstod ju genast va som va pa gang.

Hittade ett par gamla rostiga stolar som fick duga som klatterstallning. Lagom uppe i hojd med balkongfundamentet oppnade lackerbiten balkongdorren och stirrade forvanat pa ”Dalingen” som hasade sig upp och in pa balkongen.

”Why you not come door daling?”  Skit i det, nu ska det goras som man vantat pa en halvtimme. Raska steg mot sangen, Knack-knack, vad i h-vete ar det nuda? Oppna dorren med T-shirten halvt avtagen, utanfor star tjejen fran receptionen,

”What is going on?”

Forsokte forklara sa gott det gick, plotsligt slog det mig, hur fan vet hon vad som skett?

”I was in 7-11 same time as you, why don’t you ask fore key?”

Ibland ar en shorttime djavligt jobbig.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte bara kvinnans list som går över när mannen får stånd.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...