Jump to content
IGNORERAD

Beskära träd, ekorrar och ett kort samtal med miss Chang


Niro

Recommended Posts

Jag promenerar varje dag från Pratomnak till Jomtien utefter stranden. Nu har de börjat såga ner de ca 15 meter höga "tallarna" det är inte tallar men något liknande. De kvistar av dem och skär ner dem till runt åtta meter.

De jobbar sig så sakta mot Jomtien från Pratomnak. Visst blir det mer strand och sol men jag gillar att strosa fram i skuggan från dessa träd

Tidigare kunde jag se en ekorre var tredje dag eller så. Nu är de överallt! Skuttar desperat mellan palmerna som lämnats kvar, kanske inte så konstigt nu när deras hemträd har sågats ner.

Slog mig ner och pratade lite med Miss Chang. Undrade om även hennes träd ska sågas ner. Och så är det, hela Jomtiens strand ska friseras. Frågade även om den nya regeringen hade pratat med henne. Hon säger att så är det, regler ska efterlevas. Alla måste hålla sig på sina 7*7 meter som är en standard strandlott. Dessutom måste alla parasoller plockas ner före klockan 18.post-4451-0-88939600-1409463122_thumb.jp

post-4451-0-08752700-1409463183_thumb.jp

post-4451-0-31659500-1409463223_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet, jag vet! Det borde vara minus på att skriva om Miss Chang utan bild, så här är en bild på hennes hund.

post-4451-0-01555100-1409471762_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet, jag vet! Det borde vara minus på att skriva om Miss Chang utan bild, så här är en bild på hennes hund.

Aha,hembesök hos fröken chang med en påse Leo  :hi:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...