Jump to content
IGNORERAD

Sverigefinalen i Olympiagolfen


PeterDahlin

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • PeterDahlin

    24

  • husse

    10

  • Muimatt

    7

  • Drivern

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lycka till min vän...

Hoppas du tar fram ditt "A-game".... :good:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger på 21 plats av 77 startande efter dag 1. 5 slag upp till pallplats och resa till Dubai

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Lycka till Peter !

 

Jag hoppas verkligen att du kommer att gå vidare till finalen. Jag håller tummarna för dig kompis  :good: 

 

Och sedan glömde jag förstås, en spark i rumpan skall du ha din f-n  :friends: 

 

post-4529-0-31347100-1411239146.png

 

// Luke the Drifter

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller alla tummar också på dig blivande Caddyn!

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

På ett av hålen gjorde en av golfdamerna en ruskig slice och sände bollen rakt in i en grupp av män som stod och väntade på sin tur att slå på ett annat hål. Kvinnan sprang genast dit för att be om ursäkt och för att se hur det hade gått. När hon kom fram låg en av männen på marken med händerna mellan benen och vred sig i plågor.
- Får jag se på det där? frågade kvinnan.
- Nej Det...går snart...över, stönade mannen.
- Sluta tramsa nu, sa kvinnan, jag är sjuksköterska och vet precis hur man tar hand om den här sortens skador.
Kvinnan rullade över mannen på rygg och förde hans armar åt sidorna. Därefter öppnade hon försiktigt hans byxor och stack ner handen och började massera. Efter en stund frågade hon:
- Känns det lite bättre nu?
- Ja, det känns jättebra, sa mannen, men jag har fortfarande fruktansvärt ont i tummen...

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr blev det ingen resa till Dubai. Kom till slut på 16 plats.

Fick en mardrömsstart på dagen. Gick upp kl 7 och åt en rejäl frukost.

Gick sen tillbaka till rummet och packade det sista. När det var dags att checka ut hittade jag inte mina bilnycklar.

Gick igenom hela rummet utan att hitta dom. Sprang till receptionen och hörde mig för om någon lämnat in upphittade nycklar men icke.

Problemet är att jag har golfklubborna i bilen. Springer tillbaka till rummet och till slut när jag vänt upp o ner på hela rummet hittar jag nycklarna när jag river bort madrassen i sängen.

Då är det en kvart kvar tills jag ska gå ut. Blir till att springa till bilen hämta klubborna och sen springa till hål nr 5 där jag ska starta. Kommer en minut innan starttid. Rangen var inte att tänka på.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr blev det ingen resa till Dubai. Kom till slut på 16 plats.

Fick en mardrömsstart på dagen. Gick upp kl 7 och åt en rejäl frukost.

Gick sen tillbaka till rummet och packade det sista. När det var dags att checka ut hittade jag inte mina bilnycklar.

Gick igenom hela rummet utan att hitta dom. Sprang till receptionen och hörde mig för om någon lämnat in upphittade nycklar men icke.

Problemet är att jag har golfklubborna i bilen. Springer tillbaka till rummet och till slut när jag vänt upp o ner på hela rummet hittar jag nycklarna när jag river bort madrassen i sängen.

Då är det en kvart kvar tills jag ska gå ut. Blir till att springa till bilen hämta klubborna och sen springa till hål nr 5 där jag ska starta. Kommer en minut innan starttid. Rangen var inte att tänka på.

En bra förlorare har alltid en bra förklaring till varför han inte vann,men Grattis till att du undvek 2:a platsen som du har för vana att beträda.  :give_heart: Starkt gjort att komma topp 20  :give_rose:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr blev det ingen resa till Dubai. Kom till slut på 16 plats.

Fick en mardrömsstart på dagen. Gick upp kl 7 och åt en rejäl frukost.

Gick sen tillbaka till rummet och packade det sista. När det var dags att checka ut hittade jag inte mina bilnycklar.

Gick igenom hela rummet utan att hitta dom. Sprang till receptionen och hörde mig för om någon lämnat in upphittade nycklar men icke.

Problemet är att jag har golfklubborna i bilen. Springer tillbaka till rummet och till slut när jag vänt upp o ner på hela rummet hittar jag nycklarna när jag river bort madrassen i sängen.

Då är det en kvart kvar tills jag ska gå ut. Blir till att springa till bilen hämta klubborna och sen springa till hål nr 5 där jag ska starta. Kommer en minut innan starttid. Rangen var inte att tänka på.

Tråkigt! Men man lär ju sig så länge man lever, nästa gång så har du nog andra rutiner inför en viktig tävling, tycker dock att det var ganska strongt att hamna på 16:e plats med tungan i halsen och ett pumpande hjärta!

Vad hade du för inledning på hålen - trippelbogey,dubbel...?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro det eller ej men börjar med ett par. Sen två raka streck

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra förlorare har alltid en bra förklaring till varför han inte vann,men Grattis till att du undvek 2:a platsen som du har för vana att beträda.  :give_heart: Starkt gjort att komma topp 20  :give_rose:

 

Hade gärna kommit tvåa i tävlingen för dom 3 första fick åka till Dubai.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad blev den totala scoren på rundorna? (Slag)

 

Den totala poängen blev 59p.

31p första dagen och 28p andra.

Hade behövt 67p för att åka till Dubai

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den totala poängen blev 59p.

31p första dagen och 28p andra.

Hade behövt 67p för att åka till Dubai

Hur många slag är det?
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många slag är det?

Vet ej hur många slag eftersom spelformen var poängbogie. Så när man inte fick poäng på hålet plockade man upp bollen.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej hur många slag eftersom spelformen var poängbogie. Så när man inte fick poäng på hålet plockade man upp bollen.

Ah ok jag förstår. Jag räknar aldrig poäng, bara slag och sen trycker jag in scoren i datorn som räknar ut hcp.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah ok jag förstår. Jag räknar aldrig poäng, bara slag och sen trycker jag in scoren i datorn som räknar ut hcp.

Ja USGA handicap systemet bygger ju på slag och inte poängbogie som det svenska. Men även där skall man ju redusera "skrothålen" berode på vilket Hcp man ligger på. Ligger men exempelvis mellan 10 och 19 i hcp får man max räkna en 7:a vid registrering av handicapet. Så det blir lite samma sak

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så det kan bli..

 

4 biljardbord helt oanvända, bara nåt barn som flyttade några kulor

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det en damtävling?

På min hemmaklubb brukar herrar spela slaggolf när det är tävling! :giggle:

 

Det var 5 olika herr-klasser. klass 1-2 spelade slaggolf. 3-5 poäng. Och jag tillhörde klass 3 vilket var den största klassen

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...