Jump to content
IGNORERAD

Sverigefinalen i Olympiagolfen


PeterDahlin

Recommended Posts

Idag

Kommer roa mig med att spela från röd tee. Alltså från damernas.

Förstod att det va nåt mystiskt

spela från damerna, nää spele med damerna menar han nog

 

Lycka till din gamle Duracellkanin !!! vi följer ditt spel med högt intresse :rotfl:  :Spankarse:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • PeterDahlin

    24

  • husse

    10

  • Muimatt

    7

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gick inte bättre att spela från röd tee. Nu blir det träning tisdag o torsdag på hemmabanan.

På fredag åker jag till Öijareds GK och spelar in på Gamla banan som jag kommer tävla på under lördagen.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag blir det en tävling som jag tänkte ta som en träningsrunda inför nästa helgs viktiga tävling.

Kommer roa mig med att spela från röd tee. Alltså från damernas tee. Förlorar massa slag men når alla par 5 på 2 slag.

Samt att minst 2 stycken par 4 når jag på ett slag

Vad är det för fel att spela från "kaffe"?  :haha:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

En träningsrunda med skänkta puttar. Ingen föranmäld HCP rond. Alltså ingen sänkning.

Fast imorgon torsdag är det herrarnas torsdagstävling. Då är det riktig tävling. Men ska försöka hålla mig på 36 p.

Tyvärr är numera HCP inte värt mycket när man inte registrera sina runder. I min värld är det helt klart Handikappfusk.

 

Tyvärr har man inget att hämta på många tävlingar även om man spelar bra om man har förvana att registrera sina rundor för att ha ett mer korrekt handikapp.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickar du DS med kotthandlarn?

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är numera HCP inte värt mycket när man inte registrera sina runder. I min värld är det helt klart Handikappfusk.

 

Tyvärr har man inget att hämta på många tävlingar även om man spelar bra om man har förvana att registrera sina rundor för att ha ett mer korrekt handikapp.

Håller med dig där Mankan.I vår grupp här i Thailand är  det många som åker till Sverige i maj och kommer hit igen i okt/nov och har spelat mycket och har då inte reggat sina scorer på PSC och tror att Hcp som oftast är högre skall gälla på våra rundor.Här gäller det lägsta Hcp de har,är det svenskt så fås 10 % på det.Ett ex är en som har 14.8(+10 % ger då 16.3 och spelar på 16) och tror han skall få spela på sitt PSC som är 21.6 alltså 22 slag här,men det får han inte om han vill vara med och tävla.       

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är numera HCP inte värt mycket när man inte registrera sina runder. I min värld är det helt klart Handikappfusk.

 

Tyvärr har man inget att hämta på många tävlingar även om man spelar bra om man har förvana att registrera sina rundor för att ha ett mer korrekt handikapp.

 

Man får ju givetvis tycka som man vill. Men jag anser att HCP ska baseras på tävlingsrundor. Det är många träningsrundor jag gått på långt över mitt HCP och inte registrerat för att få höjt HCP.

Har sett flera stycken som registrerat 5-6 rundor på 40-43 p men ändå har i stort sett samma HCP. 

Vad jag anser med tävlingsrundor är ordnade tävlingar från klubben samt om man tävlar internt i bollen.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar man för vana att registrera alla rundor så får man ett rättvist hcp som speglar nuvarande kapaciteten någorlunda väl.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju givetvis tycka som man vill. Men jag anser att HCP ska baseras på tävlingsrundor. Det är många träningsrundor jag gått på långt över mitt HCP och inte registrerat för att få höjt HCP.

Har sett flera stycken som registrerat 5-6 rundor på 40-43 p men ändå har i stort sett samma HCP. 

Vad jag anser med tävlingsrundor är ordnade tävlingar från klubben samt om man tävlar internt i bollen.

Jag personilgen försöker att registrera alla rundor andra gör det inte men i min kompiskrets är det självklart att man registerar om man spelar bättre än sitt handikap annar blir det liskom fel när man skall tävla mot varandra och vet att vissa struntar i att registrera. Har man då struntat i att registrea då man spelar sämre än sitt handikap får man liksom skylla sig själv. Är man på väg ner i handikapp och spelar mycket men inte tävlar blir det ju väldigt fel när man väl tävlar för motståndarna som inte har en chans.

 

Sedan när man medvetet går inför att hålla sig på 36p och under på en mindre tävling för att undvika att höja sig till en anna större tävling är det utan snack fusk. Tyvärr verkar inte många inse det då jag många gånger stöter på fenomenet.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju givetvis tycka som man vill. Men jag anser att HCP ska baseras på tävlingsrundor. Det är många träningsrundor jag gått på långt över mitt HCP och inte registrerat för att få höjt HCP.

Har sett flera stycken som registrerat 5-6 rundor på 40-43 p men ändå har i stort sett samma HCP. 

Vad jag anser med tävlingsrundor är ordnade tävlingar från klubben samt om man tävlar internt i bollen.

Håller med dig Peter.men vill även lägga till sällskapsrundor.Träning tycker jag är när man åker till sin hemmaklubb och kanske går några hål i sin ensamhet eller möjligtvis med någon kompis,istället för att stå på den tråkiga ranchen.    

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lägger in mina rundor i ett online-program som räknar ut hcp. Det blir inte 100% korrekt alla gånger men jag har I alla fall en bra uppfattning om vad mitt hcp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick 18 hål idag på förmiddagen. Fick gå själv så jag spelade på 2 bollar hela rundan.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 boll framåt å en boll bakåt, vilken jämn match

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vann du?

Lika efter 18 hål men till slut vann jag på det 19:e hålet! :)

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika efter 18 hål men till slut vann jag på det 19:e hålet! :)

 

Som i Fia, lika inför sista djupa hålet.Sedan vann ngn!

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provat o spela banan jag tävlar på imorgon. Jävlar vilken svår bana. Som att putta på ett parkettgolv.

Men jag har med mig en låda öl så det kommer nog gå bra ändå

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på vad vi ska kalla moRgondageb biljardturnering, den hade ju arbetsnamnet pd:s looser tidigare

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 öl senare och 3 starka Gin Tonic så har jag knäckt koden i morgondagens tävling

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frukost avklarad. 4 mackor 2 ägg bacon youghurt juice kaffe o mjölk

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skål på sig, Päronkonjac är gott även till frukost :haha:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...