Jump to content
IGNORERAD

Äntligen slut på trakasserierna för denna gången


Chan2014

Recommended Posts

Hej,

Har haft en pyton på tomten som har trakasserat mitt live stock i flera månader, den

har dödat 4 kalkoner,5 dvärghöns och 7 ankor, den har gäckat oss under en längre tid, har varit väldigt skygg och svår fångad,i går kväll lyckas vi få fatt på den och avlägsnad, så nu blir det lugnt för en tid tills nästa kommer in men så är livet på landet.

Hälsningar

Chan2014

post-11116-0-61002900-1409108891_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    5

  • Drivern

    4

  • Chan2014

    4

  • Baa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej,

Har haft en pyton på tomten som har trakasserat mitt live stock i flera månader, den

har dödat 4 kalkoner,5 dvärghöns och 7 ankor, den har gäckat oss under en längre tid, har varit väldigt skygg och svår fångad,i går kväll lyckas vi få fatt på den och avlägsnad, så nu blir det lugnt för en tid tills nästa kommer in men så är livet på landet.

Hälsningar

Chan2014

 

Men har inte ormar en formåga att leta sig tillbaka till gamla "jaktmarker"?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har inte ormar en formåga att leta sig tillbaka till gamla "jaktmarker"?

Blev informerad om samma sak nar jag slangde ut en over staketet, man maste bort en bit, helst med vattendrag emellan och flera kilometer bort!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men har inte ormar en formåga att leta sig tillbaka till gamla "jaktmarker"?

Hej Stefan, stämmer, tyvärr fick denna gå till dom "sälla jaktmarkerna", vi har under flertal månader med alla medel ta den levande, slutligen efter noga övervägande föll den för ett välriktad kaliber 12, jag är definitivt emot men när husdjuren minskar på detta sättet var det tyvärr enda utvägen.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan, stämmer, tyvärr fick denna gå till dom "sälla jaktmarkerna", vi har under flertal månader med alla medel ta den levande, slutligen efter noga övervägande föll den för ett välriktad kaliber 12, jag är definitivt emot men när husdjuren minskar på detta sättet var det tyvärr enda utvägen.

Hälsningar

Chan2014

 

Forstår att du trottnat, jag har hellre inte ihjäl djur i onodan, forutom råttor, flugor mygg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Du gjorde nog det enda rätta, ormar på tomten är ett problem vare sig dom är giftiga eller stora nog att äta upp dom djur och fåglar man har.

 

Här i Sverige avlägsnar jag ormar och flyttar dom bort ifrån tomten ut i skogen, men i Thailand är det lite värre eftersom ormarna är fler, större, giftigare och väldigt snabba i värmen.

 

Ormarna i byn slås nästan undantagslöst ihjäl, om dom är ätliga blir dom mat annars kastas dom ofta ut på vägen framför huset. 

 

Det gäller att hålla gräset kort och avlägsna alla högar med grenar och löv, samt inte ha för mycket bråte runt huset som blir bra gömställen, för oss är det ju ett problem att huset står obebott en del av året vilket gör både tomt och husen attraktiva för ormar, skorpioner, spindlar och den giftiga tusenfotingen, det blir till att rensa rejält en gång varje år.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har inte haft särskilt mycket orm hemma, troligen pga att vi bor i ett mycket torrt område, mitt på en potatiskulle egentligen.

 

Men sen vi skaffade gässen har det inte varit en orm där, inte vad jag sett i alla fall!

 

Men Anna är inte så rädda för dem, jag hatar dem och dem mig :)

 

post-3210-0-61018200-1409121348_thumb.jp

 

 

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har inte haft särskilt mycket orm hemma, troligen pga att vi bor i ett mycket torrt område, mitt på en potatiskulle egentligen.

 

Men sen vi skaffade gässen har det inte varit en orm där, inte vad jag sett i alla fall!

 

Men Anna är inte så rädda för dem, jag hatar dem och dem mig :)

 

attachicon.gifIMG_2847.JPG

 

Det var väl inga problem med era flygfän.

Jag tycker att de var snälla, jag gillade dem och de verkade att gilla mig.  :declare: 

post-3132-0-43247900-1409125540.jpg

post-3132-0-01015300-1409126076.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl inga problem med era flygfän.

Jag tycker att de var snälla, jag gillade dem och de verkade att gilla mig.  :declare: 

attachicon.gif039.JPG

attachicon.gif038.JPG

 

Hahah, det hade jag glömt.

Du och Anna :)

 

Måste försöka ta mig u

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Forstår att du trottnat, jag har hellre inte ihjäl djur i onodan, forutom råttor, flugor mygg.

Anledningen till att denna Pyton var så svårfångad var att den höll till i och i absoluta närheten av dammen som vi har i direkt anslutning till våra byggnader,den var bara aktiv sen kväll och natt, mina husdjur sover väldigt nära vattenbrynet, ormen tog dom när dom sov, drog ner dom i vattnet och kvävde dom där, det är näst in till omöjligt att få runt en snara i det läget, den var oerhört skygg, kom man för nära släppte den sitt byte och försvann blixt snabbt ner i djupet, hela byn var involverade, som ni vet är många Thailändare väldigt skrockfulla så ingen ville hålla i bössan, så jag var den som fick avlossa skottet, däremot ville dom mer än gärna ha ormen för en fest måltid,det var ett väldigt vackert och fint djur men denna var den enda utvägen för att få slut på dödandet av mina husdjur.

Hälsningar

Chan2014

Ändrades av Chan2014
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har inte haft särskilt mycket orm hemma, troligen pga att vi bor i ett mycket torrt område, mitt på en potatiskulle egentligen.

 

Men sen vi skaffade gässen har det inte varit en orm där, inte vad jag sett i alla fall!

 

Men Anna är inte så rädda för dem, jag hatar dem och dem mig :)

 

attachicon.gifIMG_2847.JPG

Hej, gäss är oftast mer effektiva än vakthundar.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte nån liten orm detdär...

 

I stugan (när vi nu hade nån som var där hela sommaren) så hade vi höns, dom låstes in på kvällen för att räven inte skulle ta dom. Fast jag vet ju inte om samma lösning skulle fungera mot orm.

Alltså en hönsbur med ett litet hönshus i som ju var bra för dom när det regnade åxå, så drog man bara igen dörren till hönsburen på kvällen efter att man kollat om alla hönsen hade gått in, så man inte låste nån stackare ute istället.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Några ormar jag fångat på tomten, ofarliga for människor hoppas jag, brukar att fånga dem och kolla upp vad det är for något, finns bra sidor som heter giftiga/ogiftiga ormar i Thailand på google.

 

post-3132-0-28276900-1409131709_thumb.jp

 

En jäkla snygg orm.

post-3132-0-83735200-1409131735_thumb.jp

post-3132-0-65070000-1409131764_thumb.jp

 

Detta var konstigt både ormen och råttan var doda.

post-3132-0-49340400-1409131801_thumb.jp

 

Hittades när vi städade

post-3132-0-54916100-1409131834_thumb.jp

post-3132-0-40217200-1409131861.jpg

 

Bet sig fast i mitt ormfångarverktyg och fick lirkas loss med en träpinne.

post-3132-0-03319500-1409131903_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några ormar jag fångat på tomten, ofarliga for människor hoppas jag, brukar att fånga dem och kolla upp vad det är for något, finns bra sidor som heter giftiga/ogiftiga ormar i Thailand på google.

 

attachicon.gif019.JPG

 

En jäkla snygg orm.

attachicon.gif007.JPG

attachicon.gif008.JPG

 

Detta var konstigt både ormen och råttan var doda.

attachicon.gif014.JPG

 

Hittades när vi städade

attachicon.gif009.JPG

attachicon.giform.JPG

 

Bet sig fast i mitt ormfångarverktyg och fick lirkas loss med en träpinne.

attachicon.gif010.JPG

Här hos oss har vi bara träffat på en rackare som kom upp ur dräneringsbrunnen,men du verkat ha rena ormgropen hos dig.

post-4617-0-86183800-1409137513.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hos oss har vi bara träffat på en rackare som kom upp ur dräneringsbrunnen,men du verkat ha rena ormgropen hos dig.

Den såg inte ut att må bra  :not_i:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Den såg inte ut att må bra  :not_i:

Tyvärr hann jag inte hejda frun när hon tog en swing med min järn-5 som stod i närheten,så den snaken fick finns inte mer.Har klubborna i bilen numera. :6:

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr hann jag inte hejda frun när hon tog en swing med min järn-5 som stod i närheten,så den snaken fick finns inte mer.Har klubborna i bilen numera. :6:

Vilken sorts orm?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken sorts orm?

Ingen aning,tror dock att trådskaparen har den infon.Antagligen helt harmlös.

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr hann jag inte hejda frun när hon tog en swing med min järn-5 som stod i närheten,så den snaken fick finns inte mer.Har klubborna i bilen numera. :6:

En toppad Järn 5:a = SnakeKiller

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Några ormar jag fångat på tomten, ofarliga for människor hoppas jag, brukar att fånga dem och kolla upp vad det är for något, finns bra sidor som heter giftiga/ogiftiga ormar i Thailand på google.

 

attachicon.gif019.JPG

 

En jäkla snygg orm.

attachicon.gif007.JPG

attachicon.gif008.JPG

 

Detta var konstigt både ormen och råttan var doda.

attachicon.gif014.JPG

 

Hittades när vi städade

attachicon.gif009.JPG

attachicon.giform.JPG

 

Bet sig fast i mitt ormfångarverktyg och fick lirkas loss med en träpinne.

attachicon.gif010.JPG

Ormen ni hittade när ni städa ser ut att va en monokel Cobra.  Har haft massor av såna här, och dom är mycket giftiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken sorts orm?

En par 4 orm var det nog

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ormen ni hittade när ni städa ser ut att va en monokel Cobra.  Har haft massor av såna här, och dom är mycket giftiga.

 

Tycker att den är for tjock och kort for att vara en Monokelcobra, tycker mera att den liknar en Plumbeuos Water Snake.

post-3132-0-62789800-1409183032.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi sprang nastan rakt pa en sadan (monoclecobra) nar John Khonken var pa besok, han satte nytt pers i staende hojdhopp!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...