Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

Härligt att se dessa moderatbandyspelare får börja betal för deras klubbor

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

48 minuter sedan, skrev Enis:

Härligt att se dessa moderatbandyspelare får börja betal för deras klubbor

 

enis

Konstig humor som vanligt 😙

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Konstig humor som vanligt 😙

Ning ning du har ju blockat mej skriver du, ljuger du för du svarar på mina inlägg, konstigt

med att pannslag och du kan inte läsa mina inlägg. Du är inte ärlig, OK

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

inchekat bagage kostade extra, är det deras standard?

Ja, är så på deras "light", så som de kallar de biljetterna.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Boa52:

Ning ning du har ju blockat mej skriver du, ljuger du för du svarar på mina inlägg, konstigt

med att pannslag och du kan inte läsa mina inlägg. Du är inte ärlig, OK

Det är pannslag och snurriga gubbar som är deras liv Boaorm glöm inte det. De klarar sig helt enkelt inte utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon

Alla dessa bagageregler gör sökningar via t.ex. Momondo besvärliga. Upp kommer billigt pris med t.ex. Finnair eller Lufthansa men när du skall boka kommer det upp en biljett utan någonting inkluderat och när du väl bestämt att du vill handbagage,väska och mat är biljetten dyrare än Thai Airways!

 

Varför gör dom på detta viset?

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Alla dessa bagageregler gör sökningar via t.ex. Momondo besvärliga. Upp kommer billigt pris med t.ex. Finnair eller Lufthansa men när du skall boka kommer det upp en biljett utan någonting inkluderat och när du väl bestämt att du vill handbagage,väska och mat är biljetten dyrare än Thai Airways!

 

Varför gör dom på detta viset?

För att komma längts upp som billigast på t.ex. Momondo. 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
22 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Alla dessa bagageregler gör sökningar via t.ex. Momondo besvärliga. Upp kommer billigt pris med t.ex. Finnair eller Lufthansa men när du skall boka kommer det upp en biljett utan någonting inkluderat och när du väl bestämt att du vill handbagage,väska och mat är biljetten dyrare än Thai Airways!

 

Varför gör dom på detta viset?

Vi hittade Resa med Qatar 4000kr billigare per biljett än thai samma datum. 4 timmar längre flygresa . Men va fan . Det skiter jag i. Ingår väska och handbagage.

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
12 timmar sedan, skrev apknug:

För att komma längts upp som billigast på t.ex. Momondo. 

 

På vissa söksajter så kan man exkludera vissa flygbolag vilket jag gör.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2014-08-18 at 10:29, skrev Oregistrerad:

Finnair har dykt upp som ett alternativ för framtida Bangkokresa. Jag åkte med dom till Hong Kong år 2008, och var då nöjd.

Hur är dom nuförtiden? Kostar mat och dryck extra? Är 55 minuter mellan flygen i Helsingfors på tok för lite, eller är det något som finnarna själva tänkt ut att det ska gå?

-Hur är Finnair egentligen?

 

Oftast försenade….
 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt med finnair åtminstone 10 gånger sista 3 åren, har aldrig varit en försening.

Har åkt både business, ekonomi samt premium ekonomi.

Man får vad man betalar för helt enkelt.

Mest Bang for the buck torde vara premium ekonomi, obegränsat med drycker

samt helt ok säte. 
Det är vad jag tycker ialf…

Link to comment
Dela på andra sajter

Betala extra för golfklubborna är bara ännu en orsak till att inte åka Finnair, krångliga bagageregler med lightbiljetter hit och dit.

Tid för hemresa är oxå en orsak. Lägger till lite och åker med THAI som har klart bättre säten i premium + att man slipper byte.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev bambam:

Betala extra för golfklubborna är bara ännu en orsak till att inte åka Finnair, krångliga bagageregler med lightbiljetter hit och dit.

Tid för hemresa är oxå en orsak. Lägger till lite och åker med THAI som har klart bättre säten i premium + att man slipper byte.

 

Thai har väl inte kvar klassen Premium längre, bara ekonomi och business som är mycket dyrare än vad premium economy var.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev mrco:

 

Thai har väl inte kvar klassen Premium längre, bara ekonomi och business som är mycket dyrare än vad premium economy var.

 

// mrco

Kan mycket väl vara så, åkte Finnair sist och Qatar resan innan . åkte innan pandemin och då fanns den.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev bambam:

Kan mycket väl vara så, åkte Finnair sist och Qatar resan innan . åkte innan pandemin och då fanns den.


Långt innan pandemin

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Elmeri:

Plastbestik ett stort minus...

Det var till och med de där vidriga träbesticken när polarna åkte Finnair. Den vegetariska lasagne var dock närmast oätbar så det gjorde kanske inget iof....

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev apknug:

Det var till och med de där vidriga träbesticken när polarna åkte Finnair. Den vegetariska lasagne var dock närmast oätbar så det gjorde kanske inget iof....

Men vad har du för erfarenhet ? Jag har oxå en massa polare som flyger världen runt......

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Elmeri:

Men vad har du för erfarenhet ? Jag har oxå en massa polare som flyger världen runt......

Jag slapp träsmaken i käften, valda att flyga med silver ware. Men du hade Thais plastbestick i halsen eller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev apknug:

Jag slapp träsmaken i käften, valda att flyga med silver ware. Men du hade Thais plastbestick i halsen eller? 

Thai? Vi snackar om Finnair. Sjärtgossen med bögfobi ska nog hålla isär begrebben...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Elmeri:

Thai? Vi snackar om Finnair. Sjärtgossen med bögfobi ska nog hålla isär begrebben...

Jasså, det är plastbestick på Finnair? 

 

Träbesticken har tagit slut eller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev bambam:

åker med THAI som har klart bättre säten i premium + att man slipper byte.

Thais PE på BKK från ARN försvann väl typ 2015-16 eller nått, då de bytte till B777

 

Edit: var tvungen att googla lite, 2018 oktober så försvann Thais B747 med PE på Stockholm och Köpenhamn, sen dess bara biz och eko i B777 och nu A350.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Thais PE på BKK från ARN försvann väl typ 2015-16 eller nått, då de bytte till B777

 

Edit: var tvungen att googla lite, 2018 oktober så försvann Thais B747 med PE på Stockholm och Köpenhamn, sen dess bara biz och eko i B777 och nu A350.

Ja tiden går, känns inte så länge sen. Men är fortfarande inte impad av Finnair premium. undrar om jag då köpte en biz till bra pris.

 

Ändrades av bambam
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Thais PE på BKK från ARN försvann väl typ 2015-16 eller nått, då de bytte till B777

 

Edit: var tvungen att googla lite, 2018 oktober så försvann Thais B747 med PE på Stockholm och Köpenhamn, sen dess bara biz och eko i B777 och nu A350.

Årtalen kommer jag inte ihåg, men de körde med PE även då de gick över till 777,  bara från ARN och CPH, bakre business cabinen gick som PE och främre som business. 

 

 747 försvann för mer än fem år sedan från Arlanda.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...