Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

3 minutes ago, samet said:

Ingår det i FlightEntertainment eller måste man boka extra? 

Ingår endast om du har One World Platinum status. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

nissehult_13

Ett huvud eller fler får man offra bara man får bra bild😁😂😀

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, samet said:

Fan också... 

Du kan kolla me @M33 om han kan sponsra me lite poäng. Men han har nog brännt bonus poängen på furu bord och laminat marmor...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev samet:

 

Ja, tidigare år har de bara haft kvällsflighten under högsäsong. I år verkar de fortsätta med den. Gäller att passa sig bara så man inte för det gamla planen A333, nu under peakseason kör de ju en extraflight vid 10.55, då tycks 23.05 flighten få A333 istället för A350. 

 

Finnarna har uppenbarligen bra beläggning eftersom de permanentar ytterligare en flight. Bra jobbat. 

Köpte till fattigmansbusiness för 700 SEK så det ska nog gå bra. Bokade egentligen dagen efter men tydligen ställde dom ganska snabbt in den kvällsflighten för jag fick ett mail om att dom bokat om mig till en dagflight. Inte intresserad av det så fick en annan kvällsflight någon dag tidigare i stället.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Skitbolaget" Qatar framröstat som väldens näst bästa flygbolag...

Emirates på fjärde plats... 

 

Kamelryttare och sandnegrer... men tydligen kan de driva flygbolag. 

 

https://www.worldairlineawards.com/2018-world-airline-awards-results-announced/

 

 

Bäst av alla är Singapore Airlines, men det är ju en diktatur med censur, massövervakning och en hedrande andraplats för människohandel i världen. Så de kan vi ju inte heller flyga med... 

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Singapore

 

 

Får man flyga med Lufthansa? De var ju nazister för 70 år sedan...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, samet said:

"Skitbolaget" Qatar framröstat som väldens näst bästa flygbolag...

Emirates på fjärde plats... 

 

Kamelryttare och sandnegrer... men tydligen kan de driva flygbolag. 

 

https://www.worldairlineawards.com/2018-world-airline-awards-results-announced/

 

 

Bäst av alla är Singapore Airlines, men det är ju en diktatur med censur, massövervakning och en hedrande andraplats för människohandel i världen. Så de kan vi ju inte heller flyga med... 

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Singapore

 

 

Får man flyga med Lufthansa? De var ju nazister för 70 år sedan...

Det enda godkända alternativet är lastbåt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev samet:

"Skitbolaget" Qatar framröstat som väldens näst bästa flygbolag...

Emirates på fjärde plats... 

 

Kamelryttare och sandnegrer... men tydligen kan de driva flygbolag. 

 

https://www.worldairlineawards.com/2018-world-airline-awards-results-announced/

 

 

Bäst av alla är Singapore Airlines, men det är ju en diktatur med censur, massövervakning och en hedrande andraplats för människohandel i världen. Så de kan vi ju inte heller flyga med... 

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Singapore

 

 

Får man flyga med Lufthansa? De var ju nazister för 70 år sedan...

Kan öht flyga när man inte med bestämdhet vet var flygbränslet kommer ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minutes ago, HighWai said:

Kan öht flyga när man inte med bestämdhet vet var flygbränslet kommer ifrån?

Tavelsjö?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan öht flyga när man inte med bestämdhet vet var flygbränslet kommer ifrån?
[emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bara ett alternativ, Norwegian.

Politiskt stabilt, demokrati, ingen trafficking, inget kvinnoförtryck, ingen censur, ingen diktatur, direktflyg och eget flygbränsle.

 

Bara börja boka innan priserna går upp.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev leifen:

Finns bara ett alternativ, Norwegian.

Politiskt stabilt, demokrati, ingen trafficking, inget kvinnoförtryck, ingen censur, ingen diktatur, direktflyg och eget flygbränsle.

 

Bara börja boka innan priserna går upp.

Redan gjort, man är väl med i tiden :)

Känns helt PK att resa med dem.... 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Redan gjort, man är väl med i tiden :)

Känns helt PK att resa med dem.... 

När f*n blir gammal blir han religiös...…:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, samet said:

"Skitbolaget" Qatar framröstat som väldens näst bästa flygbolag...

Emirates på fjärde plats... 

 

Kamelryttare och sandnegrer... men tydligen kan de driva flygbolag. 

 

https://www.worldairlineawards.com/2018-world-airline-awards-results-announced/

 

 

Bäst av alla är Singapore Airlines, men det är ju en diktatur med censur, massövervakning och en hedrande andraplats för människohandel i världen. Så de kan vi ju inte heller flyga med... 

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Singapore

 

 

Får man flyga med Lufthansa? De var ju nazister för 70 år sedan...

Och när vi väl rett ut vilka flygbolag som är ok, uppstår ju problemet med vart man får resa? I ASEAN borde ju Thailand som du var inne på gå fetbort, liksom de andra diktaturerna Vietnam, Laos, Brunei och Myanmar. Semidiktaturerna Kambodja och Singapore likaså. Återstår således Filippinerna, Malaysia och Indonesien som är relativt stabila demokratier, fast i alla de länderna finns det ju muslimska separatister/terrorister, liksom det ju även gör i Thailand förresten....det blir till att välja en ny kontinent 😉

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Och när vi väl rett ut vilka flygbolag som är ok, uppstår ju problemet med vart man får resa? I ASEAN borde ju Thailand som du var inne på gå fetbort, liksom de andra diktaturerna Vietnam, Laos, Brunei och Myanmar. Semidiktaturerna Kambodja och Singapore likaså. Återstår således Filippinerna, Malaysia och Indonesien som är relativt stabila demokratier, fast i alla de länderna finns det ju muslimska separatister/terrorister, liksom det ju även gör i Thailand förresten....det blir till att välja en ny kontinent 😉

Min mormor sa alltid när jag skulle åka till Thailand "Varför åker han inte till Norrland?" men muslimska terrorister finns väl även i Tavelsjö nft.

 

Att kalla Kambodja för en semidiktatur är väl också att vara lite snäll? Vilken kontinent skulle det vara? Möjligen Antarktis.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Esspe said:

Min mormor sa alltid när jag skulle åka till Thailand "Varför åker han inte till Norrland?" men muslimska terrorister finns väl även i Tavelsjö nft.

 

Att kalla Kambodja för en semidiktatur är väl också att vara lite snäll? Vilken kontinent skulle det vara? Möjligen Antarktis.

Jag var snäll både mot Kambodja och Singapore. Främst av rent egoistiska skäl, för att jag gillar att vara i Phnom Penh och för jag ska till Singapore i slutet på månaden. Flyger måhända dit  med Singapore Airlines till råga på allt 😉.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bara ett alternativ, Norwegian.
Politiskt stabilt, demokrati, ingen trafficking, inget kvinnoförtryck, ingen censur, ingen diktatur, direktflyg och eget flygbränsle.
 
Bara börja boka innan priserna går upp.
Fast det stämmer ju inte. Norwegian har ju flaggat ut sina Long haul flygplan till Irland, helt utan skandinaviska kollektivavtal, för att kunna lokalanställa Thaikvinnor till slavkontrakt. De amerikanska flygbolagen försökte tom få Donald Trump att förbjuda Norwegian att flyga på USA för att de har sådan katastrofal social dumpning för sina kabinanställda. Jag såg t.o.m en thailändsk flygvärdinna från Norwegian, när jag satt nere vid taxibilarna o tog en öl o väntade på Jomtien bussen, som blev upphämtad med bil av sin pojkvän och åkte hem. Snacka om dåliga villkor! Man ska ju få privat transfer till femstjärnigt hotel och fullt traktamente, det har väl alla när de stämplar ut kl 16.00? Och oljan tar de upp under miljövidriga omständigheter när de slaktar den maritima miljön i Johan Sverdrup.

Nä de "helylle" koftarna skall man inte sponsra......

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 timmar sedan, skrev apknug:

Fast det stämmer ju inte. Norwegian har ju flaggat ut sina Long haul flygplan till Irland, helt utan skandinaviska kollektivavtal, för att kunna lokalanställa Thaikvinnor till slavkontrakt. De amerikanska flygbolagen försökte tom få Donald Trump att förbjuda Norwegian att flyga på USA för att de har sådan katastrofal social dumpning för sina kabinanställda. Jag såg t.o.m en thailändsk flygvärdinna från Norwegian, när jag satt nere vid taxibilarna o tog en öl o väntade på Jomtien bussen, som blev upphämtad med bil av sin pojkvän och åkte hem. Snacka om dåliga villkor! Man ska ju få privat transfer till femstjärnigt hotel och fullt traktamente, det har väl alla när de stämplar ut kl 16.00? Och oljan tar de upp under miljövidriga omständigheter när de slaktar den maritima miljön i Johan Sverdrup.

Nä de "helylle" koftarna skall man inte sponsra......

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Nu ska vi inte klanka ner på Johan Sverdrup. Ett fruktansvärt bra projekt ända tills jag bytte projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 timmar sedan, skrev apknug:

Fast det stämmer ju inte. Norwegian har ju flaggat ut sina Long haul flygplan till Irland, helt utan skandinaviska kollektivavtal, för att kunna lokalanställa Thaikvinnor till slavkontrakt. De amerikanska flygbolagen försökte tom få Donald Trump att förbjuda Norwegian att flyga på USA för att de har sådan katastrofal social dumpning för sina kabinanställda. Jag såg t.o.m en thailändsk flygvärdinna från Norwegian, när jag satt nere vid taxibilarna o tog en öl o väntade på Jomtien bussen, som blev upphämtad med bil av sin pojkvän och åkte hem. Snacka om dåliga villkor! Man ska ju få privat transfer till femstjärnigt hotel och fullt traktamente, det har väl alla när de stämplar ut kl 16.00? Och oljan tar de upp under miljövidriga omständigheter när de slaktar den maritima miljön i Johan Sverdrup.

Nä de "helylle" koftarna skall man inte sponsra......

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Nu ska vi inte klanka ner på Johan Sverdrup. Ett fruktansvärt bra projekt ända tills jag bytte projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 timmar sedan, skrev apknug:

Fast det stämmer ju inte. Norwegian har ju flaggat ut sina Long haul flygplan till Irland, helt utan skandinaviska kollektivavtal, för att kunna lokalanställa Thaikvinnor till slavkontrakt. De amerikanska flygbolagen försökte tom få Donald Trump att förbjuda Norwegian att flyga på USA för att de har sådan katastrofal social dumpning för sina kabinanställda. Jag såg t.o.m en thailändsk flygvärdinna från Norwegian, när jag satt nere vid taxibilarna o tog en öl o väntade på Jomtien bussen, som blev upphämtad med bil av sin pojkvän och åkte hem. Snacka om dåliga villkor! Man ska ju få privat transfer till femstjärnigt hotel och fullt traktamente, det har väl alla när de stämplar ut kl 16.00? Och oljan tar de upp under miljövidriga omständigheter när de slaktar den maritima miljön i Johan Sverdrup.

Nä de "helylle" koftarna skall man inte sponsra......

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Trippel

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

 

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nu ska vi inte klanka ner på Johan Sverdrup. Ett fruktansvärt bra projekt ända tills jag bytte projekt.

 

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nu ska vi inte klanka ner på Johan Sverdrup. Ett fruktansvärt bra projekt ända tills jag bytte projekt.

 

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nu ska vi inte klanka ner på Johan Sverdrup. Ett fruktansvärt bra projekt ända tills jag bytte projekt.

 

Bra att du är tydligt. Jag fattade inte förrän tredje gången... 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 
 
Bra att du är tydligt. Jag fattade inte förrän tredje gången... 


Jävla internet.
Hade jag varit på Johan Sverdrup så hade jag säkert haft bättre nät [emoji41]
Link to comment
Dela på andra sajter



Jävla internet.
Hade jag varit på Johan Sverdrup så hade jag säkert haft bättre nät [emoji41]
Jag sa ju att man ska akta sig för Johan Sverdrup.......

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Ja då var det dax att komma med ett utlåtande. Var 8 år sedan man flög senast. Men nu fick det bli en resa. Tycker det var helt ok. Men inte wow upplevelsen. Maten ok och service riktigt bra. Vi blev lite nervösa i Stockholm då kärran blev ca 2 tim sen. Vilket var mellantiden i Helsingfors. Många var oroliga på väg till Helsingfors. Men så ropa de ut att Bangkok flighten skulle vänta in oss. Tyvärr hans inte loungen med i Helsingfors. Men viktigast var att vi kom ner och slapp vänta flera tim på annat flyg.
Så godkänt med andra ord.
Sen återstår att se hur hemresan blir[emoji6]6e57aefdf73852ad5e7a8ec3f72c2b95.jpg&key=f0e80a714e7713797a3ae11c4e3ba2ed70bdeebd496cc4cf39389be75f4a69b1c0dc79146d663d916891315f57d18c7a.jpg&key=dc0fde5928c0f950c5d17eae9a8b7d79fdf36e914f1e1740cf90862b7355da9742f1ea0ae67d6e5cfb48f642b43ff604.jpg&key=a7a0dbe30512cb73d8bd40279c3f19687eedf3451d2e63004add658b221211ced249f26e2f1bdf5afbf364fc1f3f54d0.jpg&key=29e2a2e6d1efd62bb9e243944ab9062a9780996e469c1e894deb9d48b83a5d9e067a1adbf6d74fe11356d93e8df1e6e3.jpg&key=b782e317d125a85437f206c08cbdcf5a812378a6b4b1952cd65c757537f49dfec27b71b5347afd02c6f576168b1416e6.jpg&key=0015673158fbe4b3c82b1d89788f2612dc74831d89fe5c1633d64031e6523d0b077012469df97848eaa20bafe2a43c36.jpg&key=6a2d7ad49e0fe0abd120e034de59ad5406d89ffabb0f5bde925f949f1ca6f1915feb6116d508be3f64de65817fbabc85.jpg&key=bde91b863b48033379493ad034d3a9cbd46fcb63e26b1f0a64dba98f79e649acd43872319e1e36caa5cd83d69025744b.jpg&key=4086169fb7259ddf07b6aaf61b0c4ef2164928691a906e7b8f71eaba2463980ecd704e5c646ce16e1445c82a01c63509.jpg&key=dac911b89a70f67bea71e22a7a3564ea598e5edd2c2dcf5e78c5f073b0a18bc54a233041aa5b12fc27f6be67b406ed1d.jpg&key=86c713cf54b993bfcde62e9b11d41e75e250e6a52cdf7b7c0dd054221077df816efef1e301a98c30a9bf8f97b0446f4c.jpg&key=2266292c1843eeb09bb716ccc627567e4bf153962c5e6bd73eda794ca2a4eb3e

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk


Så kommer avslutande utlåtandet. Dvs hemresan. Visst var Lounge på Suvan ok. Men så kom beskedet att även hemresans flight inte skulle lyfta i tid....Så självklart smög oron om flighten i Helsingfors in. Hmmm skulle vi komma med den eller?!!... Fick bli ett senare problem.
e85f87fd642fe76f9b070350925e12a9.jpg2cb4e5fa5463dab400c9aa8477278d04.jpg2c11e46c10287bee81536d879de68ab8.jpgeea72697156803c3f6e50b2ae867ce2a.jpg

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...