Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

Får man köpa med sig taxfree alkohol när man mellanlandar i Helsingfors på vägen hem ?

 

 

Vet ej, men varför inte handla på Suvvan :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vet ej, men varför inte handla på Suvvan :good:

Köps det taxfree sprit på Suvvan så tappar du  det vid mellanlandningar i EU.

 

EU har inte godkänt Suvvan som en säker flygplats.

Jag blev av med mitt i Köpenhamn vid mellanlandning när jag skulle passera säkerhetskontrollen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köps det taxfree sprit på Suvvan så tappar du  det vid mellanlandningar i EU.

 

EU har inte godkänt Suvvan som en säker flygplats.

Jag blev av med mitt i Köpenhamn vid mellanlandning när jag skulle passera säkerhetskontrollen.

 

Såg då i Oktober att dom som har köpt SangSom på Suvvan fick då sitt igenom tullen vid flygbyte i Helsinki  :fan:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej, men varför inte handla på Suvann :good:

Därför att dom tog min whisky i Helsingfors förra gången . Dom sa att Suvann in var godkänd av EU för införsel av alkohol i handbagage

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att dom tog min whisky i Helsingfors förra gången . Dom sa att Suvann in var godkänd av EU för införsel av alkohol i handbagage

 

 

Ok,själv har jag ingen egna varor pga.har resväskan med dom dyra dropparna,men tjejen jag hade framför mig fick sin Suvvanpåse med sig igenom och i där låg en SangSom om det var ett misstag eller ej fråga inte mig.

 

Mvh.Dolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man köpa med sig taxfree alkohol när man mellanlandar i Helsingfors på vägen hem ?

Det gick alldeles utmärkt, köpte några flaskor Whiskey..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick alldeles utmärkt, köpte några flaskor Whiskey..

 

  FF

Boardingcard brukar dom vilja se, att man reser utanför EU för att få handla.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man köpa med sig taxfree alkohol när man mellanlandar i Helsingfors på vägen hem ?

Nej, inte taxfree men hyfsat billig sprit går att köpa.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu bokade jag inte juni, men 6.222kr med inrikes ToR BKK sep-dec med baggarna. Å då är det med käk (av nåt slag i alla fall) och bagage ner och upp, en plusmeny eller vad det nu heter på Max restaurangen när man beställer ett skrovmål :wink:

Fast jag har för mig att jag sett thaipriser, eller sas+thai för mig runt samma. Men nån hundring hit eller dit, för mig skiljde det ett par tusen till nästa och då var det inte ens direkt ARN-BKK

 

Finnarna har väl inte så lång mellanlandning så den kanske man kan räkna som nästan direkt. Värre med en massa timmar i nån öken antar jag. Irra runt i frankfurt många timmar som jag hade sist undviker jag nog åxå i fortsättningen.

 

Så att hoppas på att tjäna nån tusenlapp på det priset är ju lite optimistiskt, men vad du än gör så kolla inte priser efter att du bokat. Det gör inte jag i alla fall, synd att reta sig på nåt man inte kan göra nåt åt.

 

Om då skaffar en karta och håller dej nykter så behöver du inte "irra runt i Frankfurt".

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick alldeles utmärkt, köpte några flaskor Whiskey..

 

  FF

Nej det går inte att köpa sprit i Helsingfors om man reser inom EU

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nej det går inte att köpa sprit i Helsingfors om man reser inom EU

Åfan har ALKO stängt... ;) Jo, jag är helt kontextbefriad, har lärt mig av några här på MPR. Inte dig dock Lappen, men jag kunde inte hålla mig.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det går inte att köpa sprit i Helsingfors om man reser inom EU

Tyvärr  där har du fel, våra boardningkort är det som gäller, vi har inte varit i ett Euland.

Så det går alldeles utmärkt att handla, 2 flaskor whiskey blev det..

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr  där har du fel, våra boardningkort är det som gäller, vi har inte varit i ett Euland.

Så det går alldeles utmärkt att handla, 2 flaskor whiskey blev det..

 

   FF

 

Innan du "kommit in" i Finland(visat pass)?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft ett byte i Frankfurt en gång..det räcker..aldrig mer för vår del..vilket kaos o nitiska tyskar....uuuuuuuuuuuuu.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Har haft ett byte i Frankfurt en gång..det räcker..aldrig mer för vår del..vilket kaos o nitiska tyskar.uuuuuuuuuuuuu.

Bandtransporten i underjorden var ju häftig, trodde den rackarn skulle gå hela vägen till Bangkok...

post-11193-0-51905800-1420798725_thumb.j

 

Sen när det bandet tog slut, så var det bara kliva på nästa...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft ett byte i Frankfurt en gång..det räcker..aldrig mer för vår del..vilket kaos o nitiska tyskar.uuuuuuuuuuuuu.

 

London har varit mitt absolut värsta byte, ALDRIG mer London!!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

London har varit mitt absolut värsta byte, ALDRIG mer London!!

Ja och så är det ju åt fel håll också

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair är bäst!

Synd bara att besättningen har fått så hemska uniformer annars så är allt tipp topp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och så är det ju åt fel håll också

 

Det beror lite vart man reser..

Den resan hade inget med Thailand att göra.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med finnarna för första gången när vi åkte ner i nov/dec och det var väl ok men maten var skit och av de 3 bolag jag flugit till Thailand så rankar jag dom sämst, det kändes som jag hade mindre plats till sätet framför mig jämfört med thai och sen hjälpte det inte att alla platser för spädbarn var bokade när vi köpte biljett men sen inte hade en enda person med spädbarn som satt i dom trots en 5-6 små ungar ombord och trots att deras callcenter försäkrat att dessa platser endast kunde bokas med personer med spädbarn till 48 timmar innan avgång.

Frugan som rest mycket till Europa innan vi träffades rankar även finnarna lägst men är nöjd med resan för det vi betalar, de bolag hon rankar högst är swiss men var även imponerad av aeroflot men tyckte Moskvas flygplats var lite rörig hade dålig service och sur personal.

Dock kan jag tycka att thai har blivet sämre med tiden men det som styr för oss är priset kontra restiden men nästa resa lutar det åt att prova Emirates eller Qatar.

Mvh

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft ett byte i Frankfurt en gång..det räcker..aldrig mer för vår del..vilket kaos o nitiska tyskar.uuuuuuuuuuuuu.

Frankfurt suger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frankfurt suger!

Har du med besökt "Eros-center" ???

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...