Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

Hej

 

Vi på jobbet köper dom månads erbjudanden som finns tillgängliga för alla och då är priserna på mellan 100-150 kr litern för hyfsade sorter som Beefeater, Bombay, Gordon,s, Gilbey,s, Tullamore Dew, Famous Grouse, Jameson, olika sorters Rom, Sambuca, Jaegermeister, Absolut och bra Rysk vodka, det är helt ok priser tycker jag?

 

Sen finns det ju alltid bra Cognac och lite finare Whiskey till bra priser också.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jag vet mycket väl vilka priser som finns nere i Europa men det är inte Taxfree...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Jag vet mycket väl vilka priser som finns nere i Europa men det är inte Taxfree...

Hej

 

Inte till namnet men i övrigt får du gärna försöka förklara skillnaden för oss, prismässigt finns ingen skillnad alls?

 

Och att ransonen är 10 liter istället för 1 liter gör ju inte saken sämre.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är detta en tråd om flygbolaget Finnair och inte om spritpriser i Europas olika länder.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte till namnet men i övrigt får du gärna försöka förklara skillnaden för oss, prismässigt finns ingen skillnad alls?

 

Och att ransonen är 10 liter istället för 1 liter gör ju inte saken sämre.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Priserna när du köper inom EU är beskattade och en "riktig" Taxfree-vara är oskattad.Och då säger det ju sig själv att en oskattad vara kan säljas billigare men det är ju upp till butiken att sätta vilket pris dom vill så länge det håller sig inom lagens ramar.

 

Sen har ju butikerna en tendens till att låta folk tro att det verkligen är Taxfree eller Dutyfree också.Tex säger dom att man kan handla till Taxfree-prices med x antal procents avdrag(lika mycket som skatten)på priset men då har dom ju naturligtvis utgått från ett dyrare orginalpris.

 

Kort o gott, du kan aldrig köpa riktig Taxfree vid resa inom EU.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är detta en tråd om flygbolaget Finnair och inte om spritpriser i Europas olika länder.

 

aj fan, hoppas inte att din kväll är förstörd!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Priserna när du köper inom EU är beskattade och en "riktig" Taxfree-vara är oskattad.Och då säger det ju sig själv att en oskattad vara kan säljas billigare men det är ju upp till butiken att sätta vilket pris dom vill så länge det håller sig inom lagens ramar.

 

Sen har ju butikerna en tendens till att låta folk tro att det verkligen är Taxfree eller Dutyfree också.Tex säger dom att man kan handla till Taxfree-prices med x antal procents avdrag(lika mycket som skatten)på priset men då har dom ju naturligtvis utgått från ett dyrare orginalpris.

 

Kort o gott, du kan aldrig köpa riktig Taxfree vid resa inom EU.

Hej

 

Självklart kan du inte köpa Tax Free inom EU men vad spelar det för roll om priset är samma och ransonen tio gånger så stor.

 

Men nu får vi nog sluta den här diskussionen innan leifen går i taket.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper aldrig sprit på flygplatsen och går och konkar på när det finns så fin och god samt billig Lao Kao i byn att köpa :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper aldrig sprit på flygplatsen och går och konkar på när det finns så fin och god samt billig Lao Kao i byn att köpa :good:

LaoKao det är grejer det! :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper aldrig sprit på flygplatsen och går och konkar på när det finns så fin och god samt billig Lao Kao i byn att köpa :good:

Jag brukar köpa roslagspunch till en kompis

post-5585-1408716652,28_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

jag åkte med Finnarna i förra veckan, alldeles utmärkt men små skärmar i ryggstöden  men det bekymrar inte mej. ganska ny Airbus 380-300. Jag betalade 5.350;. för ettårsbiljett

hur hittade du ett års biljett hos finnair, är det öppet?. Det längsta jag hittade var; med utresan från september var till juni 2015.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tre veckor i juli för strax under sex papp, Arlanda till Bangkok. Ska man slå till redan nu, eller kommer något annat bolag med rimliga flygtider att kunna matcha detta om jag avvaktar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tre veckor i juli för strax under sex papp, Arlanda till Bangkok. Ska man slå till redan nu, eller kommer något annat bolag med rimliga flygtider att kunna matcha detta om jag avvaktar?

 

Historiskt sett hur mycket tror du att du kan spara genom att vänta och är det värt risken att det kan bli dyrare? :)

Jag slog till på 6100:-/pers Jan-Feb 2015 för redan en månad sen för det lilla jag spara genom att vänta ut är inte värt det enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Historiskt sett hur mycket tror du att du kan spara genom att vänta och är det värt risken att det kan bli dyrare? :)

Jag slog till på 6100:-/pers Jan-Feb 2015 för redan en månad sen för det lilla jag spara genom att vänta ut är inte värt det enligt mig.

Det är väl egentligen bara Thai som kan slå Finnair? Dels för att det går fortare och för att Thai är lite bättre. Så får jag Thai för under sex papp så tar jag det, men då måste jag nog åka i slutet av juni.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl egentligen bara Thai som kan slå Finnair? Dels för att det går fortare och för att Thai är lite bättre. Så får jag Thai för under sex papp så tar jag det, men då måste jag nog åka i slutet av juni.

 

Nej det är minst ett dussin flygbolag som slår Finnair 

Då de har fel i service tänket likt SAS!

 

Själva kommer jag aldrig flyga Finnair.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är minst ett dussin flygbolag som slår Finnair 

Då de har fel i service tänket likt SAS!

 

Själva kommer jag aldrig flyga Finnair.

 

 

 

Hälsar pigge01

Bygger du det omdömet på egna erfarenheter av Finnair till Bkk?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tre veckor i juli för strax under sex papp, Arlanda till Bangkok. Ska man slå till redan nu, eller kommer något annat bolag med rimliga flygtider att kunna matcha detta om jag avvaktar?

Nu bokade jag inte juni, men 6.222kr med inrikes ToR BKK sep-dec med baggarna. Å då är det med käk (av nåt slag i alla fall) och bagage ner och upp, en plusmeny eller vad det nu heter på Max restaurangen när man beställer ett skrovmål ;)

Fast jag har för mig att jag sett thaipriser, eller sas+thai för mig runt samma. Men nån hundring hit eller dit, för mig skiljde det ett par tusen till nästa och då var det inte ens direkt ARN-BKK

 

Finnarna har väl inte så lång mellanlandning så den kanske man kan räkna som nästan direkt. Värre med en massa timmar i nån öken antar jag. Irra runt i frankfurt många timmar som jag hade sist undviker jag nog åxå i fortsättningen.

 

Så att hoppas på att tjäna nån tusenlapp på det priset är ju lite optimistiskt, men vad du än gör så kolla inte priser efter att du bokat. Det gör inte jag i alla fall, synd att reta sig på nåt man inte kan göra nåt åt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är minst ett dussin flygbolag som slår Finnair 

Då de har fel i service tänket likt SAS!

 

Själva kommer jag aldrig flyga Finnair.

 

 

 

Hälsar pigge01

Kan du namnge dom 12 som du pratar om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är minst ett dussin flygbolag som slår Finnair 

Då de har fel i service tänket likt SAS!

 

Själva kommer jag aldrig flyga Finnair.

 

 

 

Hälsar pigge01

När åkte du senast med Finnair, jag har en känsla av att du vet inte skit om dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygger du det omdömet på egna erfarenheter av Finnair till Bkk?

 

 

På detta

 

Interkontinentala flyg – turistklass
economy%20class.jpg

Som turistklasspassagerare får du en generös och välsmakande varm måltid. Vi serverar också ett aptitligt mellanmål före landning på många av våra flyg. Du kan också när som helst köpa läckra tilltugg ombord. Se listan över smårätter och tilltugg.

 

Flyg till Kina, Japan, Sydkorea, Indien och Singapore: Läsk, juice, vatten, öl samt vitt och rött vin serveras utan extra kostnad – övriga alkoholhaltiga drycker finns att köpa.

 

Flyg till Nordamerika och Thailand: I alla måltider ingår alkoholfri dryck, öl och vin utan extra kostnad. Alkoholhaltiga drycker finns att köpa vid alla andra tidpunkter.

 

 

Och byte i Norra Europa

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.finnair.com/SE/SE/jula-exclusive?utm_source=julase&utm_medium=email&utm_campaign=cug&utm_content=asia

Fick förresten mejl om att man som Jula Club-medlem kan åka med Finnair för 5000 i vinter till Bkk från Arn. Det var bra priser på andra dedtinationer också. Att bli medlem tar bara några minuter och är gratis. Synd att jag redan fixat vinterresan, som blev Qatar till 5900 spänn för övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är minst ett dussin flygbolag som slår Finnair 

Då de har fel i service tänket likt SAS!

 

Själva kommer jag aldrig flyga Finnair.

 

 

 

Hälsar pigge01

Med tanke på att thais apklass inte är så mkt bättre än samma i SAS så finns kanske ditt älsklingsbolag med där.

 

Tror nog inte du vet,utan kör på som vanligt. Thaiair forever!!

 

Själv har jag ingen aning hur finnarna är för jag har inte åkt med dom.Ännu.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte med Finnair 2004 och bestämde då att det gör jag aldrig om. Sen

 

2010 hade jag läst så mycket bra om dom så jag testade igen, bara för

 

att konstatera ,aldrig mer.

 

Det har inte med sprit, mat eller flygplan att göra det är känslan

 

och den bedrövligt tråkiga personalen som inte har någon som helst

 

aning om vad service är och att det är det dom har till uppgift att leverera,.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att thais apklass inte är så mkt bättre än samma i SAS så finns kanske ditt älsklingsbolag med där.

 

Tror nog inte du vet,utan kör på som vanligt. Thaiair forever!!

 

Själv har jag ingen aning hur finnarna är för jag har inte åkt med dom.Ännu.

 

Emerates och Qatar eller Singapore.

Är de bästa

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

På detta

 

Interkontinentala flyg – turistklass
economy%20class.jpg

Som turistklasspassagerare får du en generös och välsmakande varm måltid. Vi serverar också ett aptitligt mellanmål före landning på många av våra flyg. Du kan också när som helst köpa läckra tilltugg ombord. Se listan över smårätter och tilltugg.

 

Flyg till Kina, Japan, Sydkorea, Indien och Singapore: Läsk, juice, vatten, öl samt vitt och rött vin serveras utan extra kostnad – övriga alkoholhaltiga drycker finns att köpa.

 

Flyg till Nordamerika och Thailand: I alla måltider ingår alkoholfri dryck, öl och vin utan extra kostnad. Alkoholhaltiga drycker finns att köpa vid alla andra tidpunkter.

 

 

Och byte i Norra Europa

Bingo!!

Egen erfarenhet?? Ha ha ha

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte med Finnair 2004 och bestämde då att det gör jag aldrig om. Sen

 

2010 hade jag läst så mycket bra om dom så jag testade igen, bara för

 

att konstatera ,aldrig mer.

 

Det har inte med sprit, mat eller flygplan att göra det är känslan

 

och den bedrövligt tråkiga personalen som inte har någon som helst

 

aning om vad service är och att det är det dom har till uppgift att leverera,.

ja samma omdöme har jag och många i  min bekantskapskrets

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...