Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

Bor du i Helsingfors ? Annars blir det väl mellanlandning där :huh:

hehee nää men det är ett kort skutt till vanta kort väntetid och kortaste vägen därifrån till bkk så summan blir att finnair är helt okey...men som någon skrev

synd dom lagt ner nattflyget hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har flugit med finnarna flera gånger och tycker de är helt ok.Klart smidigast om man flyger från Landvetter.Nackdelen är hemresan då de inte har kvällsflyg.Ska man som vi gjort,åka från Hua hin så får man starta vid 2-tiden på natten.I vinter ska vi prova att flyga hem via Hong Kong istället då går flyget vid 7 på kvällen.Resan blir lite länge men kanske hellre det än att gå upp mitt i natten+att det är större risk att man kan sova på flyget. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte rekommendera den korta väntan på ca 50 minuter i Helsingfors. Det räcker inte om passkontrollen är seg och jag har varje gång sett svenskar som får be om en ny biljett med nästa flyg.

 

Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara speciellt vanligt att de åker ifrån resenärer med anslutning från Sverige om det inte är någon större försening på den anslutningen. De lär nog vänta in om någon tar extra tid i passkontrollen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man verkligen passera en passkontroll i Helsinki om man flyger med Finnair från Arlanda till Bangkok, räcker det inte med den på Arlanda ?

 

Frågvise Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man verkligen passera en passkontroll i Helsinki om man flyger med Finnair från Arlanda till Bangkok, räcker det inte med den på Arlanda ?

 

Frågvise Fritz..

 

Första passage in i Schengen kräver passkontroll och då blir det i Helsingfors

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Första passage in i Schengen kräver passkontroll och då blir det i Helsingfors

Jo det vet jag, men är det samma när man åker från Sverige via Helsingfors ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man verkligen passera en passkontroll i Helsinki om man flyger med Finnair från Arlanda till Bangkok, räcker det inte med den på Arlanda ?

 

Frågvise Fritz..

Jo till Bangkok men inte hem (för oss som fortfarande har svedala som hemort)

 

Kanske jag har fel där för man både lämnar och kommer in i Schengen i Helsingfors

 

Ja det är ju tur man åker Thai :y15:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo till Bangkok men inte hem (för oss som fortfarande har svedala som hemort)

Nu blev det komplicerat, tur att det är med Norwegian man ska flyga med i morgon. ;)

 

Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev det komplicerat, tur att det är med Norwegian man ska flyga med i morgon. ;)

Fritz..

Flyger man med finnarna blir passkontrollen i Helsingfors bägge vägarna
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen passkontroll på Arlanda för flighten till Helsingfors.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det vet jag, men är det samma när man åker från Sverige via Helsingfors ?

 

Fritz..

 

Samma sak där

 

Första flygningen från Arlanda till Helsingfors är inom Schengen så inga passkontroller

 

Först när du skall till Bangkok-planet passerar du schengen-gränsen och därmed en passkontroll där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sak där

 

Första flygningen från Arlanda till Helsingfors är inom Schengen så inga passkontroller

 

Först när du skall till Bangkok-planet passerar du schengen-gränsen och därmed en passkontroll där

Aha, det var därför jag missade flyget i Wien. Stod och surade över passkontrollen där men det är ju logiskt nu när jag tänker efter.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte FinnAir i mars, främst för det var ett specialerbjudande på 12800 kronor i business class. Mycket bra stolar och utmärkt service. 55 minuter transfertid torde räcka gott och väl. Lyckades glömma mina glasögon på planet på hemvägen, men dessa skickade de hem till mig mot en mindre avgift.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finnes bättre flygbolag om du vill flyga med byte.

Emerates är mycket bra

Qatar ok

Turkarna mfl.

Flyga med byte i norra Europa är inte nödvändigt.

När man checkar in ligger ytterkläderna i bagagel.

Hälsar pigge01

Fel, ett av de bästa när man flyger från Sthlm.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

åker med dom 1/1 -15    6100 kr ett stort plus är att man landar på bromma på hemvägen 6-7 hemifrån    åker som vanligt flippflopp tshirt och shorts pga varmt i bilen till flyget varmt hela resan och varmt i bilen hem  mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är trogen Finnair sen några år tillbaka. Det är det absolut snabbaste alternativet om man flyger från Göteborg.

Det enda jag kan klaga på är att dom lagt ner nattflygen hem till Sverige. Flyget går på förmiddagen.

Själv dricker jag aldrig på planet så det kan jag inte uttala mig om. (bättre komma någorlunda utvilad till Thailand än bakfull)

Är det kort mellanlandning sätter dom på en lapp på väskan (short connection) och jag har alltid fått med mig mitt bagage.

hej P D när åker du i vinter??  Med vänlig hälsning janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di flesta Finnar är som folk i allmännhet med di kan ha lite konstiga kläder.

Gäller dom vid passkontrollen  också, eller måste jag byta till dom rätta hemma innan.

  

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller dom vid passkontrollen  också, eller måste jag byta till dom rätta hemma innan.

  

  FF

 

Det går säkert bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller dom vid passkontrollen också, eller måste jag byta till dom rätta hemma innan.

Men för tusan FF ,varför matar du trollet(superfjant bananen)

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Men för tusan FF ,varför matar du trollet(superfjant bananen)

 

Har bananen blivit 9 nu, tyckte det var för mycket med en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska åka med finnarna i början av nästa år så då får ni en ordentlig recension :)

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Det enda tråkiga med Finnair är väl att det inte går att handla Tax Free i Helsingfors på vägen hem, åker man hem via Tyskland, Holland, Frankrike, Österrike eller ex.vis Italien så kan man ju köpa med sig 8-10 liter billig sprit hem.

 

Men den korta restiden med Finnair är ju en tröst och dom korta stoppen i Helsingfors fungerar bra , själv hade jag dock uppskattat om dom inte hade tagit betalt för extra vin eller öl.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det enda tråkiga med Finnair är väl att det inte går att handla Tax Free i Helsingfors på vägen hem, åker man hem via Tyskland, Holland, Frankrike, Österrike eller ex.vis Italien så kan man ju köpa med sig 8-10 liter billig sprit hem.

 

Men den korta restiden med Finnair är ju en tröst och dom korta stoppen i Helsingfors fungerar bra , själv hade jag dock uppskattat om dom inte hade tagit betalt för extra vin eller öl.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det gick alldeles utmärkt att handla på Helsingfors flygplats, när jag åkte hem senast April 14..

Och till maten kunde man få en öl o en flaska vin till helt gratis..

 

   FF

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...