Jump to content
IGNORERAD

Hur är Finnair egentligen?


Oregistrerad

Recommended Posts

Qatar satsar ordentligt på Sverige. Många bra kampanjer. 
 
Finnair har tidigare kört erbjudande på biz för 12,995 någon gång 13,495 men har inte sett de priserna på säkert 2 år. Senaste tiden har jag sällan sett dem under 15k. Oftast närmre 17k. 
 
Så en tripp med Qatar kan ju vara intressant. 
Provade dem för något år sedan. Så jäkla bra. Där var det wow upplevelse [emoji4]
Ps. Åker du direkt Bangkok? Eller stopp i byn påvägen.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 627
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    52

  • Abercrombie

    36

  • apknug

    32

  • M33

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finnair har ju faktiskt även kvällsavgångar från Bangkok. Deras tidiga avgångar är inget för mig, då har jag ju jetlag innan vi ens lyft.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
27 minuter sedan, skrev samet:

Qatar satsar ordentligt på Sverige. Många bra kampanjer. 

 

Finnair har tidigare kört erbjudande på biz för 12,995 någon gång 13,495 men har inte sett de priserna på säkert 2 år. Senaste tiden har jag sällan sett dem under 15k. Oftast närmre 17k. 

 

Så en tripp med Qatar kan ju vara intressant. 

Min lilla åsikt är aldrig med arabbolag, skiter i vad det kostar. De skitarna ska man inte gynna, lite halshuggning du sponsrar dem.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Esspe:

Finnair har ju faktiskt även kvällsavgångar från Bangkok. Deras tidiga avgångar är inget för mig, då har jag ju jetlag innan vi ens lyft.

 

Ja, tidigare år har de bara haft kvällsflighten under högsäsong. I år verkar de fortsätta med den. Gäller att passa sig bara så man inte för det gamla planen A333, nu under peakseason kör de ju en extraflight vid 10.55, då tycks 23.05 flighten få A333 istället för A350. 

 

Finnarna har uppenbarligen bra beläggning eftersom de permanentar ytterligare en flight. Bra jobbat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev nissehult_13:

Min lilla åsikt är aldrig med arabbolag, skiter i vad det kostar. De skitarna ska man inte gynna, lite halshuggning du sponsrar dem.

Lugn och fin nu nisse.

Thai är bra går direkt till Bkk

 

Mvh. Dollemon

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Provade dem för något år sedan. Så jäkla bra. Där var det wow upplevelse emoji4.png
Ps. Åker du direkt Bangkok? Eller stopp i byn påvägen.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Finns uppenbar risk för ett stopp i byn tors-fre... 

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
1 minut sedan, skrev Dolle:

Lugn och fin nu nisse.

Thai är bra går direkt till Bkk

 

Mvh. Dollemon

Jag har upptäckt det, flyget med dem sedan 2002.  

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Min lilla åsikt är aldrig med arabbolag, skiter i vad det kostar. De skitarna ska man inte gynna, lite halshuggning du sponsrar dem.

Dubbelmoral eller? Inte flyga med araber... men går bra att åka till och bo i en miltärdiktatur som fängslar politiska motståndare, dömer folk till döden, har ett ytterst tveksamt rättsystem... 

 

Ne... jag har inga problem med att flyga med araber! 

 

Men alltid kul när värderingar lyser igenom utan konsekvensanalys.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Jag har upptäckt det, flyget med dem sedan 2002.  

Det förstår jag. Skall man först åka tåg till ARN eller CPH så är det skönt att slippa byten. Thai direkt till BKK är ju kanon då. 

 

Själv är jag ju flygnörd, så tar gärna ett extrastopp för att prova ett nytt bolag, ny produkt, ny lounge. För mig är resan lika viktig som målet (ibland viktigare)... 

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Det lilla jag kan göra är att aldrig stödja förtryck. Du har rätt jag bor här men försöker att göra rätt för mig. idi*ter finns det i hela världen men det blir väl inte bättre för att du supportar dem.

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Det lilla jag kan göra är att aldrig stödja förtryck. Du har rätt jag bor här men försöker att göra rätt för mig. idi*ter finns det i hela världen men det blir väl inte bättre för att du supportar dem.

 

 

Jag förstår vad du vill... men förstår inte resonemanget... 

 

Att flyga med ett arabbolag... på vilket sätt bidrar det till halshuggningar? Att det i dessa länder förekommer, javisst, men hur bidrar mina kronor via flygbolaget till det? 

 

Att fler Européer reser via arabvärlden borde snarare gynna utvecklingen av mänskliga rättigheter. Fler ögon och öron som ser och hör, sprider vidare, sätter press. Arabvärlden förstår också att de behöver komma in på 2000-talet och anpassa sig. 

 

Att hålla dem på avstånd, frysa ut dem. Då möjliggör man bara deras beteende ytterligare. 

 

Vi vill nog egentligen samma sak, dock är vi två helt olika generationer och vi har olika tro på lösningar. 

 

Nu skulle inte detta handla om politik, utan om flyg. Jag väljer flygbolag utifrån allians, produkt, restid, pris, osv... ibland påverkas även valet av huruvida jag flygit med bolaget tidigare, vilka flygplatser som besöks osv... 

 

Thai tycker jag är en ganska medioker produkt. Visst har de direkt flighter från ARN och CPH men jag som startar i GOT måste ändå byta. Då kan jag lika väl åka med något annat bolag som har en trevligare produkt oftast till ett bättre pris. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns uppenbar risk för ett stopp i byn tors-fre... 
Hojta till vid ev stopp. På plats [emoji4]

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
11 minuter sedan, skrev samet:

 

Jag förstår vad du vill... men förstår inte resonemanget... 

 

Att flyga med ett arabbolag... på vilket sätt bidrar det till halshuggningar? Att det i dessa länder förekommer, javisst, men hur bidrar mina kronor via flygbolaget till det? 

 

Att fler Européer reser via arabvärlden borde snarare gynna utvecklingen av mänskliga rättigheter. Fler ögon och öron som ser och hör, sprider vidare, sätter press. Arabvärlden förstår också att de behöver komma in på 2000-talet och anpassa sig. 

 

Att hålla dem på avstånd, frysa ut dem. Då möjliggör man bara deras beteende ytterligare. 

 

Vi vill nog egentligen samma sak, dock är vi två helt olika generationer och vi har olika tro på lösningar. 

 

Nu skulle inte detta handla om politik, utan om flyg. Jag väljer flygbolag utifrån allians, produkt, restid, pris, osv... ibland påverkas även valet av huruvida jag flygit med bolaget tidigare, vilka flygplatser som besöks osv... 

 

Thai tycker jag är en ganska medioker produkt. Visst har de direkt flighter från ARN och CPH men jag som startar i GOT måste ändå byta. Då kan jag lika väl åka med något annat bolag som har en trevligare produkt oftast till ett bättre pris. 

 

 

Du har säkert rätt, pris/kvalite. Men jag tillhör de få som anser att de sketna arabbolagen kan behålla sin skit.

Det kan nog ha att göra med vad vi sett i Sverige, hjälp du dom jag gör inte det.,

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
52 minuter sedan, skrev Dolle:

Lugn och fin nu nisse.

Thai är bra går direkt till Bkk

 

Mvh. Dollemon

Flyger med dom och har gjort det sedan 2000 och ni som knyter handen i byxfickan. Känns det bra att ni flyger med arabbolag? Ni tycker ni är så duktiga har säkert många åsikter, men varför flyger ni med bolag från länder som är kvinnofientliga.?

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygit med Finnarna 1 gång för typ 15 år sedan Jag o Nerike föressten på Julafton 🌲 2 dagar före blir vårat eftm flyg till Helsingfors inställt fick ta morgonplanet Hua en hel Julafton på Helsf flygplats och dessutom vart Nerike Pruttfull Ho Ho 

Och Araber blir det icke 👳

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Kommer aldrig flyga med araberna, då går jag hellre.😂 Ni idi*ter som understöder detta?

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Kommer aldrig flyga med araberna, då går jag hellre.😂 Ni idi*ter som understöder detta?

Haha... ja... ränderna går aldrig ur...

 

Gått på drickat ännu? 

 

När började du flyga med Thai 2000 eller 2002...? 

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Vilka ränder är det. Att du är dum och försöker vara översittande det är ditt problem.

Du är nog ovanligt dum.

Jag började flyga 2002 med Thai innan fritidsresor.

Ändrades av nissehult_13

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Vilka ränder är det. Att du är dum och försöker vara översittande det är ditt problem.

Du är nog ovanligt dum.

Jag började flyga 2002 med Thai innan fritidsresor.

Ja Ving Fritidsresor osv mellanlandade väl i Sandlådan 👳

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Inget problem då men idag skulle jag aldrig välja arabbolag när vi vet mer😁

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Från Umeå går det flyg till Helsinki vars tider är anpassade till Finnairs avgångar till Bangkok.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, nissehult_13 said:

Min lilla åsikt är aldrig med arabbolag, skiter i vad det kostar. De skitarna ska man inte gynna, lite halshuggning du sponsrar dem.

Fast Qatar använder inte halshuggning.... Arkebusering eller hängning så du kan gott boka en resa med dom! 😋

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
2 timmar sedan, skrev samet:

Dubbelmoral eller? Inte flyga med araber... men går bra att åka till och bo i en miltärdiktatur som fängslar politiska motståndare, dömer folk till döden, har ett ytterst tveksamt rättsystem... 

 

Ne... jag har inga problem med att flyga med araber! 

 

Men alltid kul när värderingar lyser igenom utan konsekvensanalys.

Jag  har följt dina äventyr och följt dom med glädje. Men du måste vara dum på riktigt jag har följt dina äventyr även kunnat göra  det du har gjort. Men att du försvarar att åka arabbolag, där faller du 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Jag  har följt dina äventyr och följt dom med glädje. Men du måste vara dum på riktigt jag har följt dina äventyr även kunnat göra  det du har gjort. Men att du försvarar att åka arabbolag, där faller du 

Har aldrig flugit med något arabbolag ännu. Men nu när du lovordar mig så vart och har så mycket agg mot dessa flygbolag från arabvärlden, ja, då blir jag riktigt nyfiken och sugen på att flyga med dem. 

 

Snacka om trångsynthet... inte många länder du kan besöka i världen om de inte får ha nått dumt för sig... eller kan det helt enkelt vara så att det bara gäller araber... 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Muimatt:

Fast Qatar använder inte halshuggning.... Arkebusering eller hängning så du kan gott boka en resa med dom! 😋

Ingår det i FlightEntertainment eller måste man boka extra? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...